Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ciężarówki


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
513 odpowiedzi na ten temat

#221 OFFLINE   cruel

cruel

    nawet gdy będę kroczył...

  • 214 postów
  • Dołączył: 19-06-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 28 lipca 2010 - 12:15

Z tego co się orientuję to maksymalnie do 100km/h

#222 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lipca 2010 - 12:43

Z tego co się orientuję to maksymalnie do 100km/h


Czytajac rozne informacje jest podana predkosc 80 lub 100. Nie wiem od czego zalezy.
No ale do brzegu.
Ile czasu zyskuje kieorwca ciezarowki jadac 100.5km/h i wyprzedzajac 5-6 kolegow jadacych 100km/h przez ok 10-20 minut i blokujach kilkadziesiat osobowek za soba?

Ile czasu traca dziesiatki kierowcow jadacych za takimi ciezarowkami w osobowkach gdy muszac zwolnic o 10-30km/h bo na najszybszym pasie 80% ludzie jedzie 130, a 20% grubo powyzej? Mozna skoczyc ze 100km/h do 130 i wzwyz i wyprzedzic ciezarowke, ale czesto 50 metrow dalej jest rownie pomyslowy kolega. **

*Zakladam, ze na srodkowym pasie srednio jedzie sie 110-120km/h
** Nie biore pod uwage ciezarowek wyprzedzajacych inne jadace sporo wolniej a tylko "blagajacych i milimetry".

Nie ukrywam, ze jest to powszechne w Niemczech, a UK raczej ciezarowki sie trzymaja tej samej predkosci i wyprzedzaja jezeli ktos jedzie sporo wolniej. Nie dotyczy to autokaror NationalExpress, bo te mkna grubo ponad limity (nie wiem czemu)


No i zeby nie bylo, ze ciezarowki to zlo najwieksze. Pisze bo o tym jest temat. O osobowkach to ksiazke mozna napisac, ale tu chyba psioczymy na duzych ;)

#223 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 29 lipca 2010 - 22:37

Czytajac rozne informacje jest podana predkosc 80 lub 100. Nie wiem od czego zalezy.


Od ogranicznika. Normalnie jest 89 km/h. Lecz jedni jeżdzą szybciej, drudzy wolniej. Zależy to też od rozmiaru i zużycia opon lecz prędkość waha się ok +-3km/h.
Jeśli ciężarówka jedzie 100 km/h to niema ogranicznika i za to płaci się naprawdę nie małe pieniądze. Jadąc osobówką za takim pojazdem możemy stwierdzić, że jedzie 100 km/h, bo tak pokazuje nasz prędkościomierz i na pewno pokazuje źle

#224 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 lipca 2010 - 22:47

Od ogranicznika. Normalnie jest 89 km/h. Lecz jedni jeżdzą szybciej, drudzy wolniej. Zależy to też od rozmiaru i zużycia opon lecz prędkość waha się ok +-3km/h.
Jeśli ciężarówka jedzie 100 km/h to niema ogranicznika i za to płaci się naprawdę nie małe pieniądze. Jadąc osobówką za takim pojazdem możemy stwierdzić, że jedzie 100 km/h, bo tak pokazuje nasz prędkościomierz i na pewno pokazuje źle


Nie wiem czym sie roznia, ale wiem, ze wyprzedzanie auta jadacego 90 jadac samemu 100km/h trwa chwile. Ja pisze tylko o takich ktorzy jada 0.5 km/h wyzej niz wyprzedzane auto, a jest ich pelno w NIemczech.

#225 OFFLINE   pol1979

pol1979
  • 5 postów
  • Dołączył: 21-07-2010
  • Skąd: Sosnowiec

Napisany 29 lipca 2010 - 23:11

Policja w Niemczech jak i BAG (polski ITD) nie kontroluje niemców tylko innych i nie raz niemiecka cieżarówka jedzie 100 km/h i szybciej i wyprzedza a na pace napis DHL DPD SCHENKER itp.

#226 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 31 lipca 2010 - 21:11

80 km/h bylo i jest wszędzie na autostradzie a że tolerują do 90km/h to inna historia, Ale jak sie BAG czy jaki inny policeman uprze to mandacik:D

Dla przykładu w Szwecji za 85km/h 1500sek mandatu jak się uprą za 90km/h nawet nie pytajcie:D

Jeśli ciężarówka jedzie 100 km/h to niema ogranicznika i za to płaci się naprawdę nie małe pieniądze

prawde gada dać mu :piwo2: ale z górki to pod 100-ke bujam się śmiało;)
ale co do tej 100-ki to tylko autokary o ile mają odpowiedni przegląd i wymogiem jest min. retarder:D

#227 OFFLINE   Sołtys

Sołtys

    streetfighter

  • 894 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Kostrzyn WLKP
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 sierpnia 2010 - 16:46

coś dla fanklubu "nielubiących tirów" możeci im podnieśc frekwencje :p
http://www.tirynatory.pl/

łapy po prostu opadają jak już coś polak wymyśli :(

w dużym stopniu zasłaniają się ekologią,
tyle że moje spaliny z EURO5 są czystsze od pierdnięcia niemowlaka :smiech:

#228 OFFLINE   daktyl

daktyl

    ..opisu dziś nie będzie..

  • 250 postów
  • Dołączył: 24-06-2008
  • Skąd: Gliwice / Jaryszów
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 sierpnia 2010 - 16:55

spaliny z EURO5 są czystsze od pierdnięcia niemowlaka

No niekoniecznie, bo stężenie środków zapachowych u niemowlaka zależy od rodzaju zupki zapodanej przez mamusię... :D:D:D

#229 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 sierpnia 2010 - 20:25

coś dla fanklubu "nielubiących tirów" możeci im podnieśc frekwencje
http://www.tirynatory.pl/


o chłopie - poruszyłeś mój temat

Nie chodzi w tym programie o spaliny - tu chodzi o wymierne skutki działalności transportu drogowego, czyli koszty społeczne transportu. Do nich zaliczany jest miedzy innymi hałas, kongestie i inne tego typu aspekty. W wielu krajach program ten sprawdza się - i nie jest bynajmniej zabieranie pracy kierowców jak już co poniektórzy szukają argumentów, bo najlepszym środkiem transportu jest właśnie Zestaw drogowy. Ale można ograniczyć przewóz do działalności strickte dowozowo-odwozowej, co skutkuje znaczną redukcją społecznych kosztów transportu. Najgorsze jest to że w/w koszt są w zasadzie niepoliczalne. Nie chce zgrywać jakiegoś teoretyka, ale Program Tiry na Tory znam z praktyki a nie tylko z mądrych książek na studiach. Brałem udział w kilkunastu projektach tego typu i widziałem jak to działa - powiem wam, że życie kierowcy zestawu drogowego byłoby znacznie łatwiejsze gdyby program ten był realizowany w należyty sposób. Ale u nas brakuje akceptacji nieuświadomionego społeczeństwa. Bo co to kogo interesuje.

A i nie wymyślił tego Polak - promotorami tego są Amerykanie i Kanadyjczycy, a w Europie najszybciej ta gałąź rozwija się w Austrii i we Włoszech oraz z racji ukształtowania terenu w Szwajcarii



 


#230 OFFLINE   Odi18

Odi18
  • 557 postów
  • Dołączył: 25-12-2008

Napisany 24 sierpnia 2010 - 20:48

u nas nie ma i przez dlugi czas nie bedzie infrastruktyry kolejowej ktora pozwala na sprawy przewoz towarow, moja firma kiedys probowala korzystac z uslug PKP (dziłają super i ceny tez mają ok: "mam do przewiezienia 24t z katowic do poznania, jak to wyglada"; "nie ma dla nas problemu cena za 1t 90zł, wysyłka w poniedzialek, dostawa w srode" tylko nikt nie powiedzial ze w srode za tydzien :p bo pociagi towarowe musze swoje odstac i wagony sie przepina :p porazka

#231 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 sierpnia 2010 - 20:58

u nas nie ma i przez dlugi czas nie bedzie infrastruktyry kolejowej ktora pozwala na sprawy przewoz towarow


Mylisz się

Infrastruktura na głównych węzłach przełądunkowych jest i to sporo. W zeszłym roku powstały 2 terminale i teraz w głównych węzłach przełądunkowych mamy już przynajmniej po jednym terminalu (w Polsce mamy 7 korytarzy transportowych) - dodam jeszcze, że transport kolejowy tirów opłaca się na dystansach dłużysz niż 400 km :)

i zamknijmy ten temat bo to nie ma sensu i nie jest meritum tego wątku :)



 


#232 OFFLINE   Odi18

Odi18
  • 557 postów
  • Dołączył: 25-12-2008

Napisany 24 sierpnia 2010 - 22:07

roozga to jak jestes taki oblatany w tym temacie to zaloz prosze temat i po krotce przedstaw jak to wyglada cenowo czasowo itp

#233 OFFLINE   konradbiker

konradbiker

    Czesci Omega i e39

  • 524 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 sierpnia 2010 - 13:43

Dla mnie te całe ''tiry na tory'' to śmiechu warte. Najpierw sami niech zaczyna jeździć pociągami, pks-ami itp a nie samochodami, i dopiero wtedy zaczynają takie akcje.

Kierowcom cięzarówek powinni dziękować bo zeby nie oni to bysmy jedli to co by uroslo nam w ogródku i mieszkali w szałasach.

Pozatym w Polsce wozenie ciezarówek pociągami jest nieopłacalne.

#234 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 sierpnia 2010 - 13:53

Dla mnie te całe ''tiry na tory'' to śmiechu warte. Najpierw sami niech zaczyna jeździć pociągami, pks-ami itp a nie samochodami, i dopiero wtedy zaczynają takie akcje.

Ja bym w ogole zrobil zakaz jazdy po drogach dla osobowek, zeby w koncu ciezarowki mogly swobodnie jezdzic.

Kierowcom cięzarówek powinni dziękować

Postawic im pomnik kolo krzyza i Palacu!! Jakas manifestacje tez sie walnie.

bo zeby nie oni to bysmy jedli to co by uroslo nam w ogródku i mieszkali w szałasach.

Ja tam nie narzekalem na jedzenie z ogrodka (nawet miesko bylo przy domu), ale szalasow to nawet moj pradziad nie pamieta.
Slyszalem, ze kolo zrewolucjonizowalo transport, ale widzisz nic nie pisali, ze w tamtych czasach juz TIRami jezdzili. Mowilem, ze ksiazki do histori klamia i nie Mieszko ani Kazimierz, a kierowcy TIRow zostawili Polske murowana!


Pozatym w Polsce wozenie ciezarówek pociągami jest nieopłacalne.

W Polsce jest nic nieoplacalne i wszystko bym zlikwidowal (przepraszam Pana Kononowicza, ze wykorzystalem jego haslo)

#235 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 sierpnia 2010 - 13:57

roozga to jak jestes taki oblatany w tym temacie to zaloz prosze temat i po krotce przedstaw jak to wyglada cenowo czasowo itp


Wszystko jest dostępne na tej stronie - dostaniesz gotowe materiały jak zapytasz. By to opisać potrzeba dużo czasu, a niestety ja go na tyle nie mam

Pozatym w Polsce wozenie ciezarówek pociągami jest nieopłacalne.

Co innego transport przez Polskę - to już jest opłacalne. Jakbyś dokłądnie przeczytał co piszą na tej stronie miałbyś opinię, a tak to rzucasz luźnymi hasłami bez podstawy - choćby teoretycznej nie mówiąc już o praktyce. Naprawdę to nie jest temat na wątek na forum - z tego się pisze prace doktorskie :). I nie mówię tu o teorii bo teoria z praktyką ma niewiele wspólnego. Tak czy inaczej prędzj czy później to zostanie wprowadzone, bo biorąc pod uwagę, jak szybko rośnie ilość samochodów wszelkiej maści na naszych drogach to skończy nam się miejsce i będzie trzeba kombinować (notabene to właśnie jest transport kombinowany :) )

Dla mnie te całe ''tiry na tory'' to śmiechu warte. Najpierw sami niech zaczyna jeździć pociągami, pks-ami itp a nie samochodami, i dopiero wtedy zaczynają takie akcje.


A ty myślisz że ludzie którzy latami pracowali nad tym projektem zrobili to bo się obudzili w niedziele rano i stwierdzili - dawać Tiry na tory?? Przeczytaj jeszcze raz uważnie co na tej stronie napisali - bo brakuje Ci tego w opisani swojej opinii - jak na razie to nieświadomy defetyzm :)



 


#236 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 sierpnia 2010 - 15:41

Co innego transport przez Polskę

No właśnie, ja to bym tych wszystkich transportowców ze wschodu w pociągi wsadził i na granicy przeciwnej wyładował, żeby nam kraju nie paskudzili swoją obecnością.

#237 OFFLINE   Sołtys

Sołtys

    streetfighter

  • 894 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Kostrzyn WLKP
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 sierpnia 2010 - 16:33

o chłopie - poruszyłeś mój temat


to ładnie :p
Mariusz masz na pw podany link do dyskusji na moim drugim forum z ludźmi którzy są zainteresowani tym tematem-większośc na nie ale są też i ludzie próbujący przekonac nas kierowców że to dobry pomysł :p


No właśnie, ja to bym tych wszystkich transportowców ze wschodu w pociągi wsadził i na granicy przeciwnej wyładował, żeby nam kraju nie paskudzili swoją obecnością.


dokładnie się z tobą zgadzam że jak by wrzucić tranzyt wschód-zachód,zachód-wschód na pociąg to by było z korzyścią dla wszystkich.
Kierowca by sobie wykręcił pauze na pociągu i na drugi dzień byłby jakieś 700km do przodu :p

Trasy krajowe są bez sensu aby pchać na pociąg bo zanim taki skład się załaduje bo sam załadunek z dokumentami, wjazdem pozapinaniem trwał by pewnie coś koło 1h i zjazd min 30 min. to już jest półtorej godziny , więc przy trasie ze Szczecina do Poznania nie był by mnie w stanie wyprzedzić pociąg bo mi jazdy zostało by jakieś 2 h a w tym czasie pociąg by nie dojechał :p
A na dzień dzisiejszy w transporcie najważniejszy jest niestety czas i dowiezienie ładunku w terminie :p

#238 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 sierpnia 2010 - 18:24

I tym proszę skończyć temat Tiry na tory - lb ewentualnie założyć takowy wątek w pogaduchach

Również proszę o trzymanie meritum wątku bo wszyscy pozwoliliśmy sobie na spore OT - to nie jest Off top - tu poruszamy tematy związane z bezpieczeństwem

I niestety spamować też nie wolno :police: puki co obowiązuje regulamin którego musimy się wszyscy trzymać

Ewentualne niesnaski bardzo proszę kierować do siebie na PM



 


#239 OFFLINE   Kesiaczek

Kesiaczek
  • 567 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Szczytno/Kielce

Napisany 19 grudnia 2010 - 17:17

Dzisiaj wracałam z Rzeszowa, wiadomo jakie drogi, pogoda itp. Z za zakretu wypadł TIR z dosc spora predkością i niestety naczepe mu zarzuciło na zakręcie...załapała pobocze poczym wpadł na nasz pas ruchu i.....cudem uniknelismy "końca" naszej drogi do domu.


Jak mozna takim samochodem tak zap***** przy takich warunkach?????????

#240 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 grudnia 2010 - 17:52

Dzisiaj wracałam z Rzeszowa, wiadomo jakie drogi, pogoda itp. Z za zakretu wypadł TIR z dosc spora predkością i niestety naczepe mu zarzuciło na zakręcie...załapała pobocze poczym wpadł na nasz pas ruchu i.....cudem uniknelismy "końca" naszej drogi do domu.


Jak mozna takim samochodem tak zap***** przy takich warunkach?????????


Bo mu sie do rodziny spieszy... Kazde wyprzedzenie to przeciez ekstra 30 sekund.

Zglosiliscie na policje?