Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

rozładowujacy sie akumulator


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
203 odpowiedzi na ten temat

#121 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 stycznia 2013 - 15:31

Dobra. Najprawdopodobniej jest to jakiś odbiornik podłączony do bezpiecznika nr 12 (20A) po jego wyjęciu auto stało sobie 4 dni bez odpalania i odpaliło bez najmniejszego problemu. Po jednodniowym postoju z włożonym bezpiecznikiem rozrusznik nie kręci wcale.

Może mi ktoś podpowiedzieć jakie odbiorniki siedzą pod tym bezpiecznikiem żeby dziada wyeliminować?
Wyposażenie omegi w skrócie:
CID/navi/NCDC2013/skóra+grzany przód/szyber/xenon/ (nie wiem co tam jeszcze napisać)

dzięki z góry za pomoc

wystarczy poszukać --> http://forum.omegakl...ead.php?t=16941

masz sedana czy caravana ?

#122 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 17 stycznia 2013 - 16:52

sedan

#123 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 stycznia 2013 - 23:37

sedan

Zobacz czy lampka w bagazniku sie nie swieci nonstop.

#124 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 18 stycznia 2013 - 01:25

Sprawdzałem - gaśnie, przekaźnik też działa - po paru minutach odcina dopływ prądu do oświetlenia i szyb.
Zastanawia mnie zmieniarka (magazynek nie chce wejść). Może ona sprawiać taki problem?

#125 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 stycznia 2013 - 04:47

sedan

sprawdź przez tylne siedzenia czy lampka w bagażniku się nie świeci nonstop. Dlatego może rozładowywać akumulator.

edit//
nie zauważyłem że jeszcze jest jedna strona :p

Zastanawia mnie zmieniarka (magazynek nie chce wejść). Może ona sprawiać taki problem?

to na próbę odłącz zmieniarkę całkowicie z instalacji jeśli ją podejrzewasz.

#126 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 18 stycznia 2013 - 10:47

mojemu ojcu w accordzie zacięła się antena elektryczna, która chowała się automatycznie po wyłączeniu auta. Jeździł tak kilka dobrych lat, a antena za każdym razem po wyłączeniu zapłonu próbowała się chować, ale po chwili silniczek się wyłączał. Aż do zeszłej zimy, kiedy wyciągnął cały prąd z aku przez noc. Więc zacięty magazynek może być dobrym tropem...

#127 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 18 stycznia 2013 - 22:53

Sprawdzę przy najbliższej okazji, a z racji, że nie mam garażu nie wiem kiedy to będzie przy tych temperaturach ;D

Edited:

No i sprawdziłem dziś. Odpiąłem wtyczkę ze zmieniarki i zmontowałem radio. Po sprawdzeniu poboru wynik 0,05A! Czyli ZMIENIARKA!! :...:
Teraz muszę znaleźć magika który ogarnie temat albo wywalić w ***** i wmontować tam coś innego tylko co?:neutral: Myślałem o jakimś odtwarzaczu mp3, myślał już ktoś nad tym? Mógłbym wykorzystać klapkę od zmieniarki aby schować tam wejście USB na penka do tego odtwarzacza i wpiąć go w taśmę od zmieniarki, a sam odtwarzacz z panelem jakimś wsadzić w miejsce zapalniczki, której i tak nie używam.

#128 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 grudnia 2013 - 08:23

Mam problem z rozładowującym sie akumulatorem. Jest to roczna Centra Futura CA770 (77Ah 760A). Auto po 2 dniowym postoju w garażu rozładowuje akumulator praktycznie do 0. Zrobiłem pomiary:

Pobór na wyłączonym i zamkniętym aucie: 0.04 A
Napięcie ładowania akumulatora podczas samej pracy silnika (mierzone na klemach): 14-14,2 V
Napięcie ładowania akumulatora podczas pracy silnika przy włączonych xenonach, nawiewie itp - obroty jałowe (mierzone na klemach): 13,8-14,0 V

Dodatkowo mam w pracy profesjonalny tester akumulatorów (TES33) i pomiar rezystancji wewnętrznej (akumulator mierzony nie w aucie a w domu): 4,3 mOM.

Producent nie podaje jaka powinna być wartość rezystancji więc ciężko się do tego pomiaru odnieść. Akumulator ładuje się od wczoraj od 14:00. Jak będzie pełny zrobię pomiar rezystancji na pracującym aucie.

Ciężko mi określić czy akumulator jest walnięty ale pobór 0,04 A pokazuje, że w aucie wszystko jest ok.

Jakieś sugestie ?? :pokoj:

#129 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 grudnia 2013 - 09:22

a jak wygląda ładowanie po pełnym nagrzaniu auta, np po trasie. Czy któraś z klem nie jest gorąca ??

#130 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 grudnia 2013 - 09:34

Muszę sprawdzić. Altek był już kiedyś regenerowany ale to zaraz po zakupie auta wiec dawno. Pobór 0.04 A raczej eliminuje zwarcie...

#131 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 grudnia 2013 - 15:40

ale gorąca klema nie sygnalizuje o zwarciu, wystarczy że któreś połączenie będzie zaśniedziałe by zwiększyć oporność. im wyższa temperatura na klemie tym wyższy opór.

#132 OFFLINE   Victorrr

Victorrr

    DGC 3,8 V6

  • 157 postów
  • Dołączył: 16-07-2009
  • Skąd: Wawa Grochów

Napisany 16 grudnia 2013 - 16:50

Może byc również luźny kabel na klemie. U mnie grzała się minusowa, właśnie z tego powodu. Wymieniłem na mosiężną i po problemie.
Możesz ewentualnie sprawdzic na podłużnicy pod akumulatorem czy masy są dobrze dokręcone do niej.

#133 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 grudnia 2013 - 16:56

może się zasiarczył przez jazdy na krótkich odcinkach??

#134 OFFLINE   Victorrr

Victorrr

    DGC 3,8 V6

  • 157 postów
  • Dołączył: 16-07-2009
  • Skąd: Wawa Grochów

Napisany 16 grudnia 2013 - 17:06

może się zasiarczył przez jazdy na krótkich odcinkach??


Nie sądzę. Ja dziennie swoją robię 5km, praca-dom i nic takiego się nie dzieje. Aczkolwiek teraz takie akumulatory robią, jak skończy się gwarancja to aku zaraz pada.
Tak miałem z centrą futurą . Obecnie jeżdżę na o połowę tańszym aku.

#135 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 grudnia 2013 - 17:43

może się zasiarczył przez jazdy na krótkich odcinkach??


W internecie znalazłem opinie, że aktualne akumulatory Centra Futura są do :pupa: z powodu:

Powód? - "spływ masy czynnej". Nie mniej nie więcej, jak akumulator się rozładuje np. zapomnimy zgasić świateł, lub jakiejś lampki, to następuje owy spływ masy czynnej, a konstrukcja akumulatora powoduje zwarcie i akumulatror sam się rozładowuje. A producent twierdzi, że to zła obsługa akumulatora, a nie wadliwa konstrukcja. Na marginesie są tańsze inne konstrukcje, tzw. kieszeniowe, które nawet w takich przypadkach nie będą robić zwarć.


bubel jakich mało posłużył mi zaledwie 6 m-cy uległ uszkodzeniu . pomyślałem jakiś wadliwy kupiłem drugi taki sam posłużył tym razem 9 m-cy oddałem ty razem na reklamację stwierdzono tzw. spływ masy czynnej czyli potocznie mówiąc rozpadły się płyty w akumulatorze sprzedawca potwierdził że jest to bardzo częsta przyczyna usterek w akumulatorach centry poprostu w akumulatorze futura aby uzyskać wiekszą moc rozruchową zmieniono konstrukcję czyli grubość kraty ołowianej zastąpiono ilością tych że krat czyli dołożono kilka kratek więcej ale są one cieńsze co powoduje szybką korozje tej kratki i odpadanie pasty tzw.masy czynnej od tej ze kraty co powoduje znaczne obniżenie mocy rozruchowej i po kilku miesiącach eksploatacji akumulatora nadaje się on do wyrzucenia .Nigdy więcej nie kupię centry.


Takie opinie można brać za wpisy konkurencji aczkolwiek coraz bardziej się ku temu skłaniam. Pierwsze rozładowanie (mocne) akumulatora miałem z 3 tygodnie temu - powodem był panel w radiu, przy którym pobór przez noc wynosił 0.2 A. Panel od tej pory był zdejmowany i jeździłem autem codziennie. Dzisiaj po 48h postoju rozładował się dosłownie do zera (żarówki w drzwiach i midzie już ledwo się żarzyły).

Akumulator naładował się dzisiaj całkowicie około 12:00. Zostawiłem go samego sprawdzając co 30 min jego napięcie. Po naładowaniu miał 12.77 V i co 30 min napięcie spadało. Teraz pokazuje 12.4 V. Podpiąłem go do auta aby znów posprawdzać bezpieczniki i po 15 minutach jego napięcie to 11.8 V :masakra:

Na innym mierniku pobór wynosił 0.05 A, po odłączeniu bezpiecznika dmuchawy (w kabinie bezpiecznik nr25) 0,03 A, po odłączeniu KL30: 0,01A (co rozumiem jest normalne bo obsługuje pełno rzeczy w aucie).

Reasumując to co jest wyżej napisane mogło przytrafić się również mi. Idealny prezent na swięta :mad:

Może byc również luźny kabel na klemie. U mnie grzała się minusowa, właśnie z tego powodu. Wymieniłem na mosiężną i po problemie.
Możesz ewentualnie sprawdzic na podłużnicy pod akumulatorem czy masy są dobrze dokręcone do niej.


Klemy będę musiał jeszcze sprawdzić po trasie i ewentualnie dołożę dodatkową masę :confused:

#136 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 grudnia 2013 - 18:11

Futura jako jedyny akumulator ma gwarancję trzy lata.
Spróbuj zareklamować.
Moja Futura ma już 4 lata.Jak narazie ma się dobrze.A przez to,że śmigam na krótkich dystansach co jakiś czas podłączam prostownik.

#137 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 grudnia 2013 - 18:15

Ja kupiłem omegę z futurą (nie wiem ile już siedziała w aucie) i przejeździłem na niej 5 lat - dlatego nowy zakup padł właśnie na ten konkretny model. Złe opinie Centra ma od jakiegoś czasu. Na ceneo same opinie, że wymiana akumulatora na gwarancji u Centry graniczy z cudem - zawsze wina użytkownika, ale oczywiście będę próbował :(

Tak czy inaczej zostaje mi na tą chwilę zakup czegoś nowego, pytanie tylko czego. Ciekaw jestem również ile Wasze omegi pobierają przez noc i czy te 0,05 A jest dopuszczalne.

#138 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 27 stycznia 2014 - 14:22

Powracam do problemu rozładowującego się akumulatora w mojej Omedze.

Radio zostało przekazane w ręce magika polecanego tu na forum. Trzymał je tydzień bo nie mógł znaleźć awarii powodującej upływ prądu. Przez ten czas samochód nie był wyposażony w radio i spokojnie mógł stać bez wyjmowania bezpiecznika i zawsze odpalał. Dostałem zwrot radia z informacją, że wszystko jest w porządku, a samo radio od momentu wyłączenia po 20 sekundach pobiera znikomy prąd ok 0,01A co nie powinno powodować takiego szybkiego rozładowania aku.

Moje 1 pytanie, czy podpięte radio na stole ma możliwość wysunięcia magazunku zmieniarki? Bo rzekomo nie ma...
2 pytanie, czy radio/zmieniarka czymś steruje? Bo może tam tkwi babol i pobiera prąd.

Przed włożeniem radia pobór prądu : 0,3A -> 0,06A
Po włożeniu radia: 0,59A -> 0,35A

Nie sprawdzałem po odpięciu zmieniarki od radia bo już to robiłem wcześniej na tej z uszkodzoną prowadnicą i było tak jak w przypadku bez radia. Dlatego twierdziłem, że to wina zmieniarki... Niestety magik zarzekał się, że sprawdził wszystko i nie było niczego niezwykłego...

Ma ktoś jakiś pomysł?

#139 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 stycznia 2014 - 16:11

Ma ktoś jakiś pomysł?


a zmieniarkę wyłączasz czy przechodzi w tryb czuwania??

#140 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 28 stycznia 2014 - 01:20

a zmieniarkę wyłączasz czy przechodzi w tryb czuwania??


Jak wyłączyć zmieniarkę?:p Wyjąć magazynek?

Mierzyłem z magazynkiem i bez i taki sam pobór.