Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

rozładowujacy sie akumulator


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
203 odpowiedzi na ten temat

#161 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 10 kwietnia 2014 - 21:14

spoko, obadam, jak sie wypnie radio, to bedzie jasne czy to radio czy co innego.

#162 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 18 kwietnia 2014 - 11:20

wycialem kabelek diag, ale sytuacja sie powtorzyla, po kilku dniach aku kaput.
teraz pojezdze zupelnie bez radia.

#163 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 18 kwietnia 2014 - 11:53

Skoro się powtórzyło to nie to. Mierzyłeś to radio na stole jaki pobiera prąd po wygaszeniu?
Sprawdzałeś pobór prądu po 10 minutach od zamknięcia auta?

#164 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 19 kwietnia 2014 - 11:30

wlasnie wyjalem i bede mierzyl na stole, z wypietym radiem z instalacji bylo wg mnie ok, pobor 0.01,0.02

Radio po wygasniecu nie pobiera nic, schodzi z 0.7 na 0.00
Ale jest tylko podpiete pod + i -
Dokupie wtyczke to zapne jak tutaj
http://obrazki.elekt...25536_thumb.jpg

dobra, przy wyjetym radiu tez sie rozladowal.
Ewidentnie cos na bezpieczniku 12.

#165 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 20 kwietnia 2014 - 01:03

Patrzyłeś żarówkę w bagażniku?

#166 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 22 kwietnia 2014 - 18:48

Tak, to nie ona.
Zatem problem nie tkwi w radiu, ani w zarowce bagaznika.
Gdzie dalej szukac ?

Chociaz dziwne jest to, ze jak sie wpialem miernikiem w obwod bezpiecznika 12, to po kilkunastu minutach zjechal do 0.
Wiec chyba musze szukac od nowa, najpierw aku i identyfikacja obwodu.
Chociaz mam wrazenie, ze to nie wystepuje zawsze, a pojawia sie co jakis czas -i to jest najgorsza opcja :)

#167 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 22 kwietnia 2014 - 19:05

A jak zamkniesz drzwi to wlaczniki od szyb elektrycznych gasna? Bo u mnie tak bylo ze ten bolec ktory odpowiada za lampke w srodku nie wychodzil do konca .Lampka sie nie zapalala i szyby elektryczne byly w trybie czuwania bo komputer nie widzial ze juz wysiadlo sie z auta i przez to tez aku mi padlo pare razy zanim zakumalem

Wysyłane z mojego HTC Vision za pomocą Tapatalk 2

#168 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 22 kwietnia 2014 - 19:29

Tomka myśl może być dobra. Może krańcówka nie styka gdzieś i czasami nie trybi. Ja się dziś przekonałem, że domykanie prawej tylnej szyby mi nie działa i będę musiał gdzieś szukać przerwy... Samozamykanie z przycisku działa i od kierowcy i w drzwiach docelowych, ale nie o tym tutaj.

Dla pewności przeczyść wszystkie krańcówki w drzwiach. Podepnij miernik szeregowo do akumulatora i porób testy poboru prądu. Czy jest zawsze, czy tylko raz na jakiś czas. Może dzieje się to w jakieś mokre dni?
Masz alarm?

#169 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 23 kwietnia 2014 - 15:20

To sie zaczelo jakies 2 tygodnie temu, nie ma znaczenia pogoda- chyba ze dla silnika, bo w mokre dni odpala na 5 garow :)

Alarm - no jakiś jest - fabryczny.
Te krancowki musze faktycznie obadac, ze swiatelkami przyciskow musze sprawdzic.

Co do poboru pradu to robilem pomiary i na aku i na obwodzie bezpiecznika 12.
No i niestety byly rozne wyniki.
Na aku mi wychodzilo 0.3- 0.5 i spadalo na 0.01 po wyjeciu bezpiecznika 12.
No to mysle - podejrzany obwod 12.
Wpialem miernik w skrzynke na bzp 12 - noo bierze 0.3.
Wypialem radio - 0.01
Wpialem radio - 0.01
Odpalilem radio i wylaczylem 0.3.
Pomajstrowalem troche odpinajac radio, podpinajac bez anten itp.
W niedziele sprawdzam przy podpietym radiu - wlaczylem, popstrykalem, wylaczylem, zamknalem auto - no i najpierw 0.7, zjazd do 0.2, potem zjazd do 0.00

Myslalem, ze po problemie, bo w miedzyczasie poczyscilem klemy - gdzies czytalem o problemach wynikajacych z kiepskiej masy, naladowalem aku.
Dzisiaj odpalam - uuu uuu uu brum.
Wiec wrocilem na start.

Ok, wyglada to tak:
na aku miernik pokazuje 0.03 przy wyjetym b7 i b12.
po wlozeniu b7 po kilku minutach zjezdza z 0.8 na 0.01-0.02
po wlozeniu b12 i nie odpalaniu stacyjki i radia tak samo

Dalej - wlaczam i wylaczam radio
- schodzi z 2.5A na 1.5A, potem na 0.8 potem na 0.20 - i albo zejdzie na 0.01 albo nie.

Przekrecam stacyjne na zaplon
- tak jak powyzej, raz zejdzie na 0.01 a raz zostaje na 0.2

Schodzenie z 2.5 na 0.2 trwa dobre 10 minut - wiec wg mnie troche za dlugo - biorac pod uwage 5-6 jazd dziennie to mamy godzine poboru calkiem sporego pradu.

Gdzies czytalem o problemach z wyswietlaczem i jego podswietleniem - jak to sprawdzic?

#170 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 23 kwietnia 2014 - 17:26

Coś mnie sie wydaje, że radio Ci się nie wygasza zawsze. Możliwe, że ekran sie nie wygasza, trzeba by sprawdzić ekranik na stole.
Ja miałem ten plus, że znalazłem gościa który miał to samo radio na stole i mógł popróbować różne modyfikacje. Radio się wygaszało (chociaż przez inną zmieniarkę czasem się nie wygaszało, albo wygaszało po 15 minutach - dopiero kodowanie płytki zmieniarki dało efekt wygaszania po kilku sekundach) Potem było brane na stół wyświetlacz. Wszystko ok (mimo, iż nie wyświetla wszystkich linii i muszę go wysłać na naprawę) .
Ale u Ciebie to inny temat.
Masz 2 obwody i teraz trzeba się przyjrzeć podzespołom podpiętym pod oba bezpieczniki.
Najlepiej schemat instalacji w dłoń i będziesz wiedzieć.

Sprawdź jeszcze wzmacniacz anteny, gdzieś czytałem, że może on robić problemy. (niestety nie wiem gdzie jest)

#171 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 23 kwietnia 2014 - 19:07

Dla mnie problem jest raczej z ekranem.
Radio mialem na stole i mierzylem pobor - w normie, tzn wygaszalo do 0
Ale przy wyjetym radiu i odpaleniu i zgaszeniu auta tez zostawalo te 0.2A.

Jak rozumiem, do wtyczki wyswietlacza inaczej niz przez wyciagniecie zegarow sie nie dostane.

No jest jeszcze opcja, ze aku pada.
Zakladajac nawet staly pobor pradu 0.2A, to przez tydzien rozladuje mi 33Ah - gdzie aku mam 72Ah.

No i jeszcze to -
http://www.elektroda...5941849#5941849

#172 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 kwietnia 2014 - 19:41

No jest jeszcze opcja, ze aku pada.

To nie zacząłeś od wyeliminowania ewentualnie tego problemu ??

#173 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 23 kwietnia 2014 - 19:48

Dopiero namierzylem miejsce, gdzie moge wykonac porzadny test aku.
A aku ma niecaly rok i nie podejrzewam zeby padl. Nie wjechalem w zadna wieksza dziure itp.

#174 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 23 kwietnia 2014 - 20:17

200mA które podajesz to za duzo wg mnie. 20mA byłoby ok...

możesz wyciagac bezpieczniki i w to miejsce wtykać amperomierz - będziesz wiedział gdzie prąd płynie... pamiętaj o wyłączeniu lampek oświetlenia na czas pomiaru.

#175 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 24 kwietnia 2014 - 10:22

Wiem, ze 200 to tez za duzo, tak jak piszesz 10 razy.
Praktycznie jestem pewien, ze to jest na obwodzie bezpiecznika 12.

Ok, bylem na tescie aku - 680 A rozruchu fabrycznie, jest 384A i 0% zywotnosci.

Pytanie od czego - aku ma moze rok. Varta.

#176 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 24 kwietnia 2014 - 16:54

Może się zasiarczył? (swoją drogą ciekawe jak mój po podobnych ekscesach...)

#177 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1 014 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 kwietnia 2014 - 18:32

najlepiej szukac winy w calym aucie a nie sprawdzic aku bo po co przeciez mam nowy. Teraz nie ma czegos takiego ze cos jest nowe. Nowe nie znaczy dobre.
P.S.
NIe mam polskich znakow nie wiem czemu

#178 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 kwietnia 2014 - 22:28

ja miałem dziwny problem z rozładowywaniem aku:
jakimś cudem poluzowała mi się śruba mocująca wajhę od automatu (od spodu). Jednocześnie po paru godzinach postoju aku się zaczął wyładowywać (losowo - raz było ok raz nie)
Okazało się, że w zależności jak ustawię wajchę od skrzyni po zgaszeniu silnika po paru minutach zapalał się wyświetlacz od radia.
POdkręciłem śrubę od wajchy na klej i od tamtej pory spokój.

#179 OFFLINE   fzr

fzr
  • 3 postów
  • Dołączył: 03-09-2009
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 25 kwietnia 2014 - 09:22

Witam ja też mam problem z rozładowującym się aku.3 tygodnie na noc zdejmowałem klemę i auto paliło jak pszczółka ,a jak zostawie na 2 dni z załączoną klemą to aku pada do zera.Wszystkie lampki sprawdzone gasną .Mam fabryczne xenony i prawy po paru minutach wyłącza się a jak wyłącze światła i znowu włącze to znowu oba świecą

.Mam pytanie czy padający żarnik albo przetwornica może pobierać prąd na wyłączonym zapłonie ??,bo tak mniej wiecej od czasu przygasania lampy(komunikat headlight tail light) zaczęły się problemy z rozładowującym się aku.
Pozdro

#180 OFFLINE   bjack

bjack
  • 16 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Gorlice

Napisany 25 kwietnia 2014 - 09:42

Kolego, ja co prawda ma 2.5 td i miałem podobne problemy z aku. W moim przypadku pomogło odłączenie regulacji elektrycznej foteli, teraz jest ok.