Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

rozładowujacy sie akumulator


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
203 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 listopada 2012 - 15:10

Witam pozwolę się podpiąć pod ten temat bo mój czy to alternator poszedł do umieralni. Mianowicie dziś zostało pomierzone napięcie i jak są włączone światła,dmuchawa,radio to jest 14,6, a jak wszystko wyłączone to 15,11. W poniedziałek jade do elektryka. Powiedziano mi tylko , że mi akumulator przeładowuje i blokuje mi go czyli rozładowując go do zera ? Tak zrozumiałem :dziura:. Co to może być,regulator napięcia,szczotki,czy coś innego ??? Chciałbym mieć jakąś orjętacje przed pojechaniem. Cholera i ile takie coś może kosztować , żeby mnie nie skroili ?:( Proszę o jakieś szybkie info. Pozdro.
P.S. Po totalnym rozładowaniu akumulatora , ładowałem go ze 2 dni na małym prądzie.


Stawiam regulator napięcia. Koszt to kilkadziesiat zł (+/-50zł) plus wymiana.

Za kilkanaście zł regulator też można kupić ale chyba nie warto oszczędzać bo można potem 2 razy za wymianę zapłacić albo czas na wymianę stracić.

#102 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 03 listopada 2012 - 18:28

Może ktoś jeszcze ?:dziura:

#103 OFFLINE   razor9103

razor9103

    FWD sucks !

  • 135 postów
  • Dołączył: 15-10-2010
  • Skąd: Kraków/Zabierzów
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 DTI 16v X20DTH

Napisany 03 listopada 2012 - 19:34

jak dodajesz gazu to wzrasta ładowanie ? ogólnie też wymieniłbym na dzień dobry regulator napięcia, drogi nie jest :)

#104 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 03 listopada 2012 - 19:58

jak dodajesz gazu to wzrasta ładowanie ? ogólnie też wymieniłbym na dzień dobry regulator napięcia, drogi nie jest :)


Wzrasta tylko jak wszystko wyłączę ,żadnego gazu nie dodawałem. Kontrolki się nie żarzą .

#105 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 03 listopada 2012 - 20:15

to ,na szybko można przy klemach aku przeciścić wszystkie przykręcone kabelki "+" i "-"- owe,a potem to już chyba regulator napięcia

#106 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 04 listopada 2012 - 12:52

Jak już nikt nie ma do dodania w temacie to bardzo dziękuje :)

#107 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 04 listopada 2012 - 13:36

to ,na szybko można przy klemach aku przeciścić wszystkie przykręcone kabelki "+" i "-"- owe,a potem to już chyba regulator napięcia

Złe połączenia na stykach i klemach powodują spadki napięcia a nie wzrost, ale zakonserwować profilaktycznie przed zimą zawsze można:D
Nowy regulator i powinno być po sprawie.

Zdaje sie że masz alternator DELCO-REMY?
regulator DELPHI OPEL 70/100A 50pln http://allegro.pl/or...2740766896.html
http://forum.omegakl...ead.php?t=1354/

#108 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 05 listopada 2012 - 15:49

Witam, auto naprawione. Poszedł regulator napięcia+diody tak jak tu wszyscy przypuszczali :). Koszt 170zł. Bardzo dziękuje wszystkim za pomoc :):piwo2:

#109 OFFLINE   nutellson

nutellson
  • 117 postów
  • Dołączył: 23-03-2010

Napisany 06 listopada 2012 - 14:48

Udało mi się wyciągnąć te dwa przekaźniki.

1) numer 90491246
2) numer 3447012

Ten drugi znalazłem w jakimś internetowym sklepie opla i raz piszą, że to od przeciwmgielnych, raz, że od blokady rozruchu :masakra:

Btw wyjmując ten bezpiecznik niestety nic nigdzie nie pyka. Bynajmniej w okolicach skrzynki bezpieczników i przekaźników, ani tym bardziej za nią.

#110 OFFLINE   zgred

zgred

    lama

  • 67 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: z kupki siana

Napisany 07 listopada 2012 - 21:31

U braciaka w 2.0 8V z 97 mierzyłem dzisiaj ładowanie bo mu żarówki mijania pali na potęgę - masakra od 11,9V na wolnych obrotach do 19V :jump: przy 4,5k obr/min. Podejrzewam, że regulator ;)
Omega caravan 3.0 12V 1989 hehehe

#111 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 07 listopada 2012 - 21:38

Podejrzewam, że regulator ;)

ja też:p
niech zrobi to jak najszybciej bo mu strzeli coś więcej:D

#112 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 04 grudnia 2012 - 21:10

Witam, temat postu pasuje najlepiej do mojego problemu. Kupiłem Omegę w czerwcu. Przez 2 tygodnie stała pod domem i silnik palił od pierwszego zawsze. W lipcu założyłem instalację gazową sekwencyjną. Trochę dłubałem przy tapicerce aby ją wyczyścić i zapomniałem wyłączyć zapłonu. Przez cały dzień auto stało na zapłonie i wieczorem już nie chciał odpalić. Więc prostownik na 2 godziny i było ok. Autem jeździłem codziennie i palił. W pewny sierpniowy weekend naprawiłem sobie domykanie szybek bo kostki pod dywanikiem kierowcy nie było, a kabelki sobie luzem leżały zaśniedziałe. Polutowałem przejściówki na styki (wsuwki) i całość w termokurczki. Znowu przez parę dni jeździłem i nie zauważyłem upływu prądu. Po tym czasie w pewien weekend po 2 dniach stania próbuję odpalić i rozrusznik ledwo zakręcił, kontrolki zgasły i cisza. Od tej chwili jak autko postoi 24h bez odpalania to jest problem z odpaleniem. Mierzyłem miernikiem pobór prądu po zamknięciu samochodu i odczekaniu ok 5 min jak przekaźnik cyknie i wynik jest na poziomie 0,29 A.

Czy podłączenie tych 5 brązowych kabelków od domykania szyb może generować taki pobór prądu? Czy to może instalacja gazowa tyle ciągnie? A może gdzieś indziej tkwi problem?

Pozdrawiam

#113 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 grudnia 2012 - 21:43

Najlepiej to po kolei wyciagac bezpieczniki i sprawdzic kiedy spadnie pobor pradu. Wtedy szukac w tym ukladzie za ktory on odpowiada.

#114 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 04 grudnia 2012 - 21:57

Podłącz miernik na pobór prądu i odłącz kolejno bezpieczniki pod kierownicą. W ten sposób znajdziesz obwód który odpowiada za nadmierny pobór prądu.

edit
toptom byłeś szybszy
a raczej ja byłem zbyt wolny:D

#115 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 05 grudnia 2012 - 20:15

Ok, zrobię to w weekend. Podeślijcie mi jakiś link, skan książki gdzie poprawnie są opisane bezpieczniki. Jak mierzyłem kiedyś to pobór spada po odłączeniu 7 i 12 bezpiecznika (chyba tych dwóch, nie pamiętam) a przyda mi się lista w momencie szukania winowajcy.

Pozdrawiam :)

#116 OFFLINE   pers58

pers58
  • 419 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: TYCHY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 grudnia 2012 - 20:32

Tu masz rozpiske
http://forum.omegakl...ead.php?t=16941

#117 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 grudnia 2012 - 20:41

Przerabiałem też ten temat,postanowiłem zregenerować sobie alternator,nowe łożyska,bieżnia szczotek,regulator za 130 zł czyszczenie itd,wkładam alternator.po 2 ch dniach zgasła kontrolka ładowania,pomyślałem,spaliła się żarówka ale moje zdziwienie kiedy po 2 ch dniach chcę odpalić auto a tu brak fazy..cuda nie widy,pzrekazniki,bezpieczniki,mierniki itd.Okazało się że felerny był regulator,znajomy przelutował szczotki do starego regulatora i po sprawie,35 zł...

 


#118 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 05 grudnia 2012 - 21:19

Tu masz rozpiske
http://forum.omegakl...ead.php?t=16941



Tam jest podane, że 7 jest od elektrycznych szyb. Po wyjęciu tego bezpiecznika szybki śmigają dalej. O co chodzi?
doncortino mi mówił, że bezpiecznik 7 prowadzi do przekaźnika zapobiegającego rozładowaniu akumulatora tego czasowego co po kilku minutach od zamknięcia auta wyłącza zasilanie oświetlenia, szyb itd.

#119 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 17 stycznia 2013 - 15:08

Dobra. Najprawdopodobniej jest to jakiś odbiornik podłączony do bezpiecznika nr 12 (20A) po jego wyjęciu auto stało sobie 4 dni bez odpalania i odpaliło bez najmniejszego problemu. Po jednodniowym postoju z włożonym bezpiecznikiem rozrusznik nie kręci wcale.

Może mi ktoś podpowiedzieć jakie odbiorniki siedzą pod tym bezpiecznikiem żeby dziada wyeliminować?
Wyposażenie omegi w skrócie:
CID/navi/NCDC2013/skóra+grzany przód/szyber/xenon/ (nie wiem co tam jeszcze napisać)

dzięki z góry za pomoc :)

#120 OFFLINE   pers58

pers58
  • 419 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: TYCHY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 stycznia 2013 - 15:27

Tam jest podane, że 7 jest od elektrycznych szyb. Po wyjęciu tego bezpiecznika szybki śmigają dalej. O co chodzi?
doncortino mi mówił, że bezpiecznik 7 prowadzi do przekaźnika zapobiegającego rozładowaniu akumulatora tego czasowego co po kilku minutach od zamknięcia auta wyłącza zasilanie oświetlenia, szyb itd.


W opisie bezpiecznika 15 też jest sterowanie szyb.
A bezpiecznik 12 to oświetlenie kabiny,bagażnika,kierunki,wyświetlacz,radio,system informacyjny,tak jest opisane w instrukcji.