Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

rozładowujacy sie akumulator


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
203 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 listopada 2011 - 03:48

się tak zapytam z ciekawości jak w mierzyta te nielegalne pobory :nabijacz:prondów:)


amperomierz polaczony w szereg miedzy minusem akumulatora a klema minusowa
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#62 OFFLINE   davo76

davo76

    Silnik: 3.0V6 X30XE (211)

  • 144 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Libiąż
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 listopada 2011 - 18:28

I tak po dzisiejszych badaniach bezpiecznik nr 7 jest ok, jak pisali koledzy wczesniej zostaje na nim pobor pradu 0.60A dwie i pol minuty a pozniej jeszcze 0.20A na kolejne trzy i spada do 0.02A. Czasem jednak jest 0.80A po dwoch i pol minutach spada do 0.60A i wtedy po pieciu i pol schodzi do 0.20A i tu jest problem.
Na okolo 10 prob jednak dwa razy pozostal ten prad 0.20A i po dziesieciu minutach nie chcialo mi sie dalej czekac, plynie na bezpieczniku nr 12 a radio mam narazie odpiete i sam wyswietlacz chodzi po wyjeciu tego bezpiecznika spada do 0.02A i slychac stukniecie przekaznika gdzies miedzy wyswietlaczem a stacyjka czyli czasem cos dalej mi sie nie rozpina do konca w tygodniu zanurkuje pod deske i namierze co to za sprawca...

#63 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 10 grudnia 2011 - 18:42

Witam.Ja też mam problem z rozładowywującym się akumulatorem,po regeneracji alternatora ,czyli łożyska,nowy komutator,regulator napięcia.Przed remontem alternatora nic się nie działo.Teraz moje pytanie.Czy jest prawdopodobieństwo że to może być wina regulatora czy zbieg okoliczności??? U mnie po wyłączeniu stacyjki jest 0,90 spada do 0.20 i atk już zostaje ale nie za każdym razem,raz auto stoi 3,4 dni i nic się nie dzieje,następnym razem nocka i po akumulatorze,wyciąga do zera..
ładowanie jest ok,nie świeci kontrolka ładowania wcale,obstawiam spaloną żarówkę...

 


#64 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 10 grudnia 2011 - 20:29

Witam.Ja też mam problem z rozładowywującym się akumulatorem,po regeneracji alternatora ,czyli łożyska,nowy komutator,regulator napięcia.Przed remontem alternatora nic się nie działo.Teraz moje pytanie.Czy jest prawdopodobieństwo że to może być wina regulatora czy zbieg okoliczności??? U mnie po wyłączeniu stacyjki jest 0,90 spada do 0.20 i atk już zostaje ale nie za każdym razem,raz auto stoi 3,4 dni i nic się nie dzieje,następnym razem nocka i po akumulatorze,wyciąga do zera..
ładowanie jest ok,nie świeci kontrolka ładowania wcale,obstawiam spaloną żarówkę...


Napraw kontrolkę ładowania, bez niej alternator nie ma wzbudzenia i nie ładuje poprawnie.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#65 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 grudnia 2011 - 09:51

Trochę to potrwa zanim ją wymienię bo będę dopiero na święta.Sugerujesz że powodem rozładowywania się aku jest spalona żarówka.Może też zle napisałem,aku był doładowany prostownikiem na 100 % i też rozładował się dosłownie do zera.

 


#66 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 grudnia 2011 - 09:57

wyjmij akumulator i sprawdź czy się nie rozładowuje sam z siebie

kontrolka alternatora powinna zostać uruchomiona - może nie podłączyłeś do alternatora?

#67 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 grudnia 2011 - 10:07

doncortino akumulator został odłączony na próbę na 4 dni.po zapięciu klem odpalił bez zastanowienia.Wina tkwi w elektryce...po naprawie altka po około tygodniu kontrolka zgasła,sprawdzone ładowanie,14,7 V....zastanawiam się nad tym czy czasami altek n ie wyciąga prądu....

 


#68 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 grudnia 2011 - 10:10

To go dotknij z rana czy aby nie jest ciepły.

#69 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 grudnia 2011 - 10:35

Nawalony Zając dzięki kolego,szkoda że na to nie wpadłem...trochę za dużo u mnie w tej omie się ostatnio dzieje ha ha...i próbuję to łączyć ze sobą ale to chyba zły pomysł...fakt że regulator kupiłem zamiennik Valeo bo w serwisie Opla krzyknęli 600 zł....

 


#70 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 grudnia 2011 - 15:44

...po naprawie altka po około tygodniu kontrolka zgasła,sprawdzone ładowanie,14,7 V.....


14,7 V trochę dużo, podręcznikowa wartośc max. to 14,4 V. Może ten regulator nabałaganił, pozwalając na jeszcze wyższy prąd ładowania??

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#71 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 grudnia 2011 - 16:17

też o tym pomyślałem...Myślę o prze lutowaniu szczotek do orginału i zamianie.może coś się zmieni ...

 


#72 OFFLINE   pers58

pers58
  • 419 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: TYCHY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 grudnia 2011 - 16:41

14,7 V trochę dużo, podręcznikowa wartośc max. to 14,4 V. Może ten regulator nabałaganił, pozwalając na jeszcze wyższy prąd ładowania??


W Sam naprawiam jest podane ,że przy 4ooo obr/min napięcie powinno wynosić od 14,2 do 15,2.

#73 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 grudnia 2011 - 17:34

czyli u mnie jest w granicach tolerancji...nie wiem czy czepiać się tego regulatora,sprawdzę czy altek się nie grzeje jak sugerował Nawalony Zając i amperomierz i będę wywalał bezpieczniki i zobaczymy...

 


#74 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 grudnia 2011 - 20:59

W Sam naprawiam jest podane ,że przy 4ooo obr/min napięcie powinno wynosić od 14,2 do 15,2.


No tak, w TIS-ie napisali 12-15 V :hmm:

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#75 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 grudnia 2011 - 21:51

W Sam naprawiam jest podane ,że przy 4ooo obr/min napięcie powinno wynosić od 14,2 do 15,2.



Znajomy na jakiejś stronie opla wyczytał , że dla Boscha to 14,1 V , a dla Delco 14,4V - napięcie max pod obciążeniem

#76 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 grudnia 2011 - 21:58

u mnie siedzi VALEO...

 


#77 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 13 grudnia 2011 - 10:28

14,7 V trochę dużo, podręcznikowa wartośc max. to 14,4 V. Może ten regulator nabałaganił, pozwalając na jeszcze wyższy prąd ładowania??

Napięcie nie prad;)

Robert 33 wepnij miernik na pobór prądu i wyjmuj kolejno bezpieczniki to nie musi być altrnator

#78 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 grudnia 2011 - 12:01

od tego mam zamiar właśnie zacząć ale za nim wezmę się za bezpieczniki to wytargam liczniki i sprawdzę żarówkę od ładowania..jeżeli była by dobra to powinna zapalić się po odpięciu kostki z regulatora napięcia??

 


#79 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 13 grudnia 2011 - 13:44

jeżeli była by dobra to powinna zapalić się po odpięciu kostki z regulatora napięcia

Dlaczego tak sądzisz?? Jeżeli przewód od kontrolki będzie "wisiał w powietrzu" to nie powinna świecić, dopiero po połączeniu go z masą żarówka może zaświecić.

#80 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 grudnia 2011 - 18:16

siuda kolego to było pytanko....dzięki za odp...