

Elektro-szpera , zaspawany most czyt. 100% --robił ktoś.?
#121
OFFLINE
#122
OFFLINE
Napisany 13 marca 2013 - 18:06
#123
OFFLINE
Napisany 13 marca 2013 - 18:42
To co mi powiedział mnie zszokowało, tarczka 1200 albo 1300 zł (już nie pamietam) za sztukę ( chyba że się pomylił i to jest kpl.) , a przekładka 200 chyba.
Skąd on te ceny wziął

#124
OFFLINE
Napisany 13 marca 2013 - 18:47
Jak Omega kosztowała ponad 100 tysięcy, to ta cena skądś się musiała wziąć. Raczej z używanych angielskich części kupionych na Allegro jej nie składali.Skąd on te ceny wziął
#125
OFFLINE
Napisany 13 marca 2013 - 18:57
Jak Omega kosztowała ponad 100 tysięcy, to ta cena skądś się musiała wziąć. Raczej z używanych angielskich części kupionych na Allegro jej nie składali.
Ktoś pisze ze płytka kosztuje ok 100 za szt i części potrzebne do regeneracji kosztują ok 1000zł to z tego co mi gość powiedział wyjdzie ponad 6000zł

#126
OFFLINE
Napisany 13 marca 2013 - 21:12
dwa łozyska na którym wisi dyfer kosztują w aso 900 a gdzie resztaczęści potrzebne do regeneracji kosztują ok 1000z
#127
OFFLINE
Napisany 13 marca 2013 - 21:39
dwa łozyska na którym wisi dyfer kosztują w aso 900 a gdzie reszta
O łożyskach nawet nie wspominam:)
Phanton kilka postów wcześniej pisał że elementy kosztuja w ASO ok 1000 zł I ja to doskonale rozumię że to nie tania zabawa.
Wiem, że części w ASO mogą mieć kosmiczne ceny. Kiedyś ktoś tu napisał że pompa ABS DX kosztuje ponad 10tys. zł

#128
OFFLINE
#129
OFFLINE
Napisany 14 marca 2013 - 15:18
ad1
mozna tez scisnac szpere 45% na np 60%, zalezy to od dobrania tarczek ciernych i tych drugich
Ciekawe jak chcesz ścisnąć szperę żeby uzyskać inny kąt ścięcia ścian sprzęgieł . 45% to nie jest stosunek ściśnięcia jednej półosi do drugiej tylko kąt ścianki sprzęgieł na które atakuje okrągły wałek. Jedyne co możesz uzyskać zacieśniając sprzęgłą np. przekładką metalową to mocniejsze wstępne spięcie, czyli moment od którego szpera zaczyna spinać się po przyłożeniu momentu obrotowego z wałka atakującego.
Na zdjęciu poniżej zaznaczyłem na biało co to jest kąt 45 stopni i gdzie sie go mierzy, oczywiście podczas jazdy do przodu, bo podczas jazdy do tyłu może być inny.
http://forum.omegakl...=1&d=1363271477
Od handlowania jest market/robert3012
#130
OFFLINE
Napisany 14 marca 2013 - 17:24
np. ode mnie
Ciekawe jak chcesz ścisnąć szperę żeby uzyskać inny kąt ścięcia ścian sprzęgieł . 45% to nie jest stosunek ściśnięcia jednej półosi do drugiej tylko kąt ścianki sprzęgieł na które atakuje okrągły wałek. Jedyne co możesz uzyskać zacieśniając sprzęgłą np. przekładką metalową to mocniejsze wstępne spięcie, czyli moment od którego szpera zaczyna spinać się po przyłożeniu momentu obrotowego z wałka atakującego.
Na zdjęciu poniżej zaznaczyłem na biało co to jest kąt 45 stopni i gdzie sie go mierzy, oczywiście podczas jazdy do przodu, bo podczas jazdy do tyłu może być inny.
http://forum.omegakl...=1&d=1363271477
Patrząc na fotki szpery w omedze to i do tyłu będzie podobnie czyli ok 45 st. przypadek 2-way
#131
OFFLINE
Napisany 14 marca 2013 - 18:47
Ciekawe jak chcesz ścisnąć szperę żeby uzyskać inny kąt ścięcia ścian sprzęgieł . 45% to nie jest stosunek ściśnięcia jednej półosi do drugiej tylko kąt ścianki sprzęgieł na które atakuje okrągły wałek. Jedyne co możesz uzyskać zacieśniając sprzęgłą np. przekładką metalową to mocniejsze wstępne spięcie, czyli moment od którego szpera zaczyna spinać się po przyłożeniu momentu obrotowego z wałka atakującego.
niektórzy zapewne pamiętają usera z Hrubieszowa, nick BC30SE

dawał radę regulować spięcie szpery w zakresie niemal od 0 do 100%

pokazywał fotodokumentację i kto chciał, mógł się poduczyć co i jak.
nie gadamy o czczej teorii, tylko o uzyskanych efektach w praktyce.
jeden z efektów lata w "żółtku", i, zdaje się, nadal "robi" całkiem dobrze

#132
OFFLINE
Napisany 14 marca 2013 - 20:33
niektórzy zapewne pamiętają usera z Hrubieszowa, nick BC30SE
dawał radę regulować spięcie szpery w zakresie niemal od 0 do 100%
pokazywał fotodokumentację i kto chciał, mógł się poduczyć co i jak.
nie gadamy o czczej teorii, tylko o uzyskanych efektach w praktyce.
jeden z efektów lata w "żółtku", i, zdaje się, nadal "robi" całkiem dobrze
Tak zgadza się, ale nie jest to regulacja szpery , tylko wstępnego spięcia, a to jest bardzo duża różnica. Jeżeli chciał byś zmienić moment jaki działa na sprzęgła przy dodaniu określonego momentu z wału napędowego , wówczas musiał byś zmienić elementy sprzęgieł z zastosowanym innym kątem natarcia. To co masz wyregulowane jakoby np. na 60% to po jakimś czasie Ci się zużyje, tarcze się wytrą lub przekładki i już nie będziesz miał takiego wstępnego spięcia. Jest to normalny proces w szperze ciernej. ja u siebie wyregulowałem spięcie zaledwie na 100Nm co pozwala komfortowo poruszać się nawet po śliskich rondach. Oczywiście po przyłożeniu odpowiedniego momentu , szpera się zepnie i idziesz bokiem. Jak kto lubi, jak lubisz spiętą cały czas to wal na 300Nm lub więcej.
#133
OFFLINE
Napisany 15 marca 2013 - 10:22
To co masz wyregulowane jakoby np. na 60% to po jakimś czasie Ci się zużyje, tarcze się wytrą lub przekładki i już nie będziesz miał takiego wstępnego spięcia. Jest to normalny proces w szperze ciernej.
zgadza się - przed regulacją była wyraźna informacja, że jak podkręci, to zwyczajowych 200tys km śpera po tjuningu na pewno nie dożyje

Ale - efekt uzyskany po podkręceniu jest zdecydowanie wart szybszego zużycia, wymiennych przecież, elementów

#134
OFFLINE
Napisany 15 marca 2013 - 17:30
Tak zgadza się, ale nie jest to regulacja szpery , tylko wstępnego spięcia, a to jest bardzo duża różnica. Jeżeli chciał byś zmienić moment jaki działa na sprzęgła przy dodaniu określonego momentu z wału napędowego , wówczas musiał byś zmienić elementy sprzęgieł z zastosowanym innym kątem natarcia. To co masz wyregulowane jakoby np. na 60% to po jakimś czasie Ci się zużyje, tarcze się wytrą lub przekładki i już nie będziesz miał takiego wstępnego spięcia. Jest to normalny proces w szperze ciernej. ja u siebie wyregulowałem spięcie zaledwie na 100Nm co pozwala komfortowo poruszać się nawet po śliskich rondach. Oczywiście po przyłożeniu odpowiedniego momentu , szpera się zepnie i idziesz bokiem. Jak kto lubi, jak lubisz spiętą cały czas to wal na 300Nm lub więcej.
A jest taka opcja, że w przypadku sprawnej szpery przy ruszaniu np po lodzie lub wyjeżdżaniu z zaspy, szpera nie zepnie gdy ruszę prawie bez gazu tylko by koła się wolno kręciły?
#135
OFFLINE
#136
OFFLINE
Napisany 15 marca 2013 - 18:20
#137
OFFLINE
Napisany 15 marca 2013 - 19:04
na asfalcie i poboczu ładnie idzie na 2 koła, ale ostatnio zauważyłem , że na lodzie nie zawsze. Zastanawiam się czy to normalne zjawisko czy to u mnie już coś niedomaga
ja mam to samo pewnie ten typ tak ma;)
#138
OFFLINE
Napisany 15 marca 2013 - 19:11
ja mam to samo pewnie ten typ tak ma;)
bardzo możliwe:) Może jeszcze ktoś się wypowie:)
#139
OFFLINE
Napisany 15 marca 2013 - 19:25

a jak nie macie na pokładzie TC+ to albo dać w bagażnik worek cementu


#140
OFFLINE
Napisany 15 marca 2013 - 19:37
dodacie gazu to koło złapie uślizg i śpera zepnie, przecież bez gazu nie działa
a jak nie macie na pokładzie TC+ to albo dać w bagażnik worek cementualbo lekko gazu i pomachać trochę ręcznym. Wyjedzie
Ja u siebie w okolicy to bez obciążenia ani rusz:) 50kg i Pb pół baku:) nie wspominając o LPG heh