

Elektro-szpera , zaspawany most czyt. 100% --robił ktoś.?
#141
OFFLINE
Napisany 02 czerwiec 2013 - 18:40
#142
OFFLINE
Napisany 02 czerwiec 2013 - 18:51
#143
OFFLINE
Napisany 02 czerwiec 2013 - 21:56
#144
OFFLINE
Napisany 02 czerwiec 2013 - 22:16
Witam. Wie ktoś może czy zaspawany dyfer znacząco poprawi możliwość pokonywania dróg gruntowych autem typu Omega? Auto nie bedzie do kręcenia bączków tylko do jazdy po drogach gruntowych. Inetersuje mnie czy takim autem da sie parkować tyłem np na mokrej trawie. Na forum pojazdów terenowych wyczytałem ze z parkowaniem tyłem jest duzy problem ale może ktoś z was ma juz takie doświadczenia. Do tej pory jak sie senator zakopał w błocie to mu zakładalem.......łańcuchy śniegowe i wyjazd z błotnistej kałuży nie stanowił problemu. Dyfer i tak zaspawam dla dobra nauki ale wcześniej chciałbym poznac wasze opinie.
wie.
śmiało rób spaw-lock, do bagażnika daj obciążenie tak ze 70-100kg - cegły, stal, cokolwiek, co zmieści się wzdłuż nad osią i w lini pomiędzy nadkolami, byle było równo, jak najbardziej płasko i dobrze zamocowane, na tył zimówki szer min. 205 i wysoki profil na 15" do tego z jak najwyższym bieżnikiem i agresywną rzeźbą, dobre są np stare i tanie Dębica Frigo czy Kormorany, plus koniecznie ciśnienie w oponach na 1,4-1,5 i zaczynasz łapać trakcję na rwd w terenie.
Jak będzie za mało wrażeń, szukaj wąskich a wysokich opon 15" typu MT (sporo tego idzie pod np. suzuki samurai itp), jak nie masz to kup stalowe felgi 15", zmotaj tzw. beadlock - i obniż ciśnienie w oponach do 0,9-1,0. "Będzie Pan zadowolooony" - a wręcz zaskoczony jak bardzo zmienią się możliwości auta

#145
OFFLINE
Napisany 02 czerwiec 2013 - 22:19
wie.
śmiało rób spaw-lock, do bagażnika daj obciążenie tak ze 70-100kg - cegły, stal, cokolwiek, co zmieści się wzdłuż nad osią i w lini pomiędzy nadkolami, byle było równo, jak najbardziej płasko i dobrze zamocowane, na tył zimówki szer min. 205 i wysoki profil na 15" do tego z jak najwyższym bieżnikiem i agresywną rzeźbą, dobre są np stare i tanie Dębica Frigo czy Kormorany, plus koniecznie ciśnienie w oponach na 1,4-1,5 i zaczynasz łapać trakcję na rwd w terenie.
Jak będzie za mało wrażeń, szukaj wąskich a wysokich opon 15" typu MT (sporo tego idzie pod np. suzuki samurai itp), jak nie masz to kup stalowe felgi 15", zmotaj tzw. beadlock - i obniż ciśnienie w oponach do 0,9-1,0. "Będzie Pan zadowolooony" - a wręcz zaskoczony jak bardzo zmienią się możliwości auta
ale chodzi chyba o to, że ze sztywnym dyfrem jadąc tyłem nie da się skręcić samochodem
#146
OFFLINE
#147
OFFLINE
Napisany 03 czerwiec 2013 - 12:04
ale chodzi chyba o to, że ze sztywnym dyfrem jadąc tyłem nie da się skręcić samochodem
dyfer, czy spięty, zaspawany czy otwarty, sam nie skręca, daje tylko napęd. Jak daje napęd tylko na 1 kółko, to "w terenie" szybko kończy się trakcja przy lekkim tyle i "asfaltowych" letnich kapciach. Przód, czy jest pchany czy ciągnięty, o ile ma niezablokowane koła z minimum przyczepności, to skręci

#148
OFFLINE
Napisany 03 czerwiec 2013 - 17:56
#149
OFFLINE
Napisany 03 czerwiec 2013 - 21:11
#150
OFFLINE
Napisany 03 czerwiec 2013 - 21:13
nie mam doświadczenia, ale logika wskazuje, że jeśli tylne koła kręcą się z tą samą prędkością, to auto ma tendencje do jazdy prosto. Skręcanie wymaga zerwania przyczepności na którymś z tylnych kół. Jak dasz tam opony z protektorem jak w wojskowej nysce a z przodu zostaną zwykłe slicki to skręcanie na trawie raczej nie wyjdzie.
Michał_cyferkowy jeździł na 100% - przy parkowaniu tyłem pod kątem 90 st. wewnętrzne koło przeskakuje, skutkuje to tym, że szybciej zużywają się opony, ale zaparkować się da, bo auto skręca
#151
OFFLINE
#152
OFFLINE
Napisany 03 czerwiec 2013 - 21:16
Ale kolega pytal o jazde na trawie, w terenie.
Na trawie tym bardziej koło dostanie poślizgu, ale więcej bieżnika zostanie:p
#153
OFFLINE
Napisany 03 czerwiec 2013 - 21:49
nie mam doświadczenia, ale logika wskazuje, że jeśli tylne koła kręcą się z tą samą prędkością, to auto ma tendencje do jazdy prosto. Skręcanie wymaga zerwania przyczepności na którymś z tylnych kół. Jak dasz tam opony z protektorem jak w wojskowej nysce a z przodu zostaną zwykłe slicki to skręcanie na trawie raczej nie wyjdzie.
błędne rozumowanie.
Ciężar auta jest rozłożony na 4 koła, przód cięższy od tyłu.
Jak tył da napęd, to przód skręci. Tym szybciej, im ma lepsze gumy w teren. Ale zawsze skręci, chyba, że jest jazda po lodzie albo na zablokowanych heblach

Zerwanie przyczepności na 1 kole z tyłu przy skręcie nie jest groźne jak dyfer zaspawany - tym uślizgiem będziesz miał normalny objaw zniwelowania braku różnicy w liczbie obrotów kół i pojedziesz jak przy dyfrze otwartym. Ważne, aby to drugie kółko się kręciło z trakcją, bo bez zblokowanego dyfra cała para pójdzie w to kółko bez przyczepności i stoisz

ps. doświadczenie łatwo zdobyć

#154
OFFLINE
Napisany 04 czerwiec 2013 - 04:55
taa to spróbuj zrobić to traktorem też masa rozłożona na 4 koła i silnik z przoduJak tył da napęd, to przód skręci.
#155
OFFLINE
Napisany 04 czerwiec 2013 - 17:04
taa to spróbuj zrobić to traktorem też masa rozłożona na 4 koła i silnik z przodu
...aaale to forum o omegach czy o traktorach

bo na forum omegi piszę o omedze. I jak piszę, to mam przetestowane

a z traktorów, to jedynie o quadach mogę się wypowiadać

#156
OFFLINE
Napisany 04 czerwiec 2013 - 18:32
nie istotne czego wszędzie działa tak samo skoro można skręcać to oznacza że zewnętrzne koło wpada w poślizg...aaale to forum o omegach czy o traktorach
#157
OFFLINE
Napisany 04 czerwiec 2013 - 22:08
nie istotne czego wszędzie działa tak samo skoro można skręcać to oznacza że zewnętrzne koło wpada w poślizg
wg mnie - istotne, o czym rozmawiamy

jak stawiasz w dyskusji znak równości pomiędzy OGROMNYM, zapewniający MEGA TRAKCJĘ kołem w traktorze i malutkim kółeczkiem omegi, to chyba możemy se darować dalsze teoretyczne dywagacje

jak omega ma być 4fun na drogi gruntowe - warto zrobić co napisałem wcześniej, a o innych pojazdach offroad można podyskutować na innych forach tematycznych, gdzie, tak nawiasem, bardzo pożądanym elementem wyposażenia są BLOKADY mostów, lub właśnie spaw-locki przy osi tylnej

pozdro :pokoj:
#158
OFFLINE
Napisany 14 sierpień 2013 - 17:37
Przepraszam ze zbaczam z tematu ale chcialem odpowiedziec dlaczego tak dlugo planowana akcja spawania dyfra w scorpiu niewypalila.
Polskich znakow niestety z tej klawiatury niemoge wprowadzic
#159
OFFLINE
Napisany 09 maj 2015 - 23:06
Witam Panowie po bardzo dlugiej przerwie. Temat zaspawania dyfra w scorpiu sam sie rozwiazal - znaczy upadl z powodu wydmuchania uszczelki pod glowica lub pekniecia glowicy. Na dodatek pekl przewod zasilajacy modul kontroli dostepu i auto zgaslo na przejezdie kolejowym. Okolicznosci te sprawily ze auto zostalo uzyte (po prowizorycznym uruchomieniu) jako krulik doswiadczalny do testu pt ILE WYTRZYMA SILNIK BEZ OLEJU I BEZ WODY. Odpowiedz: 10 minut na biegu jalowym. Filmik wrzuce na Youtube jak go tylko obrobie.
Przepraszam ze zbaczam z tematu ale chcialem odpowiedziec dlaczego tak dlugo planowana akcja spawania dyfra w scorpiu niewypalila.
Polskich znakow niestety z tej klawiatury niemoge wprowadzic
Po równie długiej przerwie odgrzewam kotleta. Żałuj kolego, miałem tak w sierrze która oprócz wagi niczym nie różni się od scorpio. Przy 125 KM i 170 Nm zawracanie na swiatłach stało się bajką i pożywką dla mas. Napęd nie odczuwał róznicy, tylko opony cześciej trzeba wymieniać. Plauje taki manewr przy omedze 3,0, lekkim kole i baranie. Ciekawe czy da radę..
PS. Sierrą jeździłem na codzień