

Elektro-szpera , zaspawany most czyt. 100% --robił ktoś.?
#101
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2011 - 19:46
#102
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2012 - 21:55
mialem kiedys 25v6 z TC i powiem ze jak TC bylo wloaczone to za boga nie moglem wpasc w poslizg zachowywala sie jakby paliwo odcinalo nawet przy 30km/h a jak wcisnalem TC to moglem latac bokami jak chcialem.
dieselek 130konny tez potrafi polatac profilem
#103
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2012 - 22:19
#104
OFFLINE
#105
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2012 - 17:55
#106
OFFLINE
Napisany 19 marca 2012 - 22:34

#107
OFFLINE
#108
OFFLINE
Napisany 20 marca 2012 - 19:57
a co 2.0 to nie pójdzie ?? lata jak zła na 100% niema mowy żeby nie dała rady tylko sprężyny na sportowe trzeba wymienić żeby była sztywniejsza
obecnie Omega B Fl 2001r. 3.2 V6 automat sedan
WYPADEK - przeczytaj jak pomóc lub zachować się podczas takiej sytuacji.
http://www.straz.szczecin.pl/rz/wypadek.pdf
#109
OFFLINE
#110
OFFLINE
Napisany 20 marca 2012 - 20:18
chyba tylko na 1 biegu
Oj Phanti grzeszysz. Sam widziałeś co moja stara babcia robiła z oponkami nie tylko na 1 biegu

#111
OFFLINE
#112
OFFLINE
Napisany 20 marca 2012 - 20:21
yo niech wam bedzie....szatany wy
No na pewno nie tak jak twoje 3.2 mieli gume ale jakoś daje rade

#113
OFFLINE
Napisany 20 marca 2012 - 20:58
#114
OFFLINE
Napisany 22 maja 2012 - 18:15
Lsd jest to mchanizm o ograniczonym poślizgu , i nigdy nie zepnie dyfra na sztywno .
rozróżniane są dwa rodzaje LSD
działające na różnice momentów obrotowych np: TorSen, mechanizm cierny płytkowy, mechanizm cierny stożkowy,
działające na różnice prędkości obrotowych np: Haldex, sprzęgło wiskotyczne, a także układ zmniejszający prędkość jednego z kół przy pomocy hamulca.
Tak działa mechanizm torsena dośc czesto spotykany w audi quattro również w skrzyni biegów .
Blokada Truetrac jest propozycją dla tych, którzy nie potrzebują maksimum trakcji w swoim aucie. lub nie dokonali jeszcze wzmocnień napędów i blokada 100-procentowa mogłaby powodować ich uszkodzenia. Blokada Truetrac jest tzw. mechanizmem Torsena, który reaguje na różnicę przenoszonego momentu. Dzięki zestawowi przełożeń ślimakowych zamiest klasycznych satelitek i kół koronowych, możliwe jest przekazanie części momentu obrotowego na koło, które w danym momencie ma lepszy kontakt z podłożem, lub lepszą trakcję. Blokada Truetrac jest w pełni automatyczna, nie wymaga specjalnego oleju, ani dodatków do oleju przekładniowego. Nie posiada też żadnych elementów, które w czasie użytkowania zużywają się i podlegają okresowej wymianie.

Potem nie ma czegos takiego jak blokada hydrauliczna .
Są trzy humanitarne [ nie spawanie ] mozliwości zablokowania tylnego dyfra .
1. Pneumatyczne blokady
Blokada pneumatyczna jest tzw. 100-procentwą blokadą dyferencjału mostu napędowego, załączaną poprzez podanie do dyferencjału porcji sprężonego powietrza. Powoduje to przemieszczenie przesuwki, która całkowicie blokuje mechanizm różnicowy. Blokada pneumatyczna przed załączeniem zachowuje się jak klasyczny mechanizm różnicowy i dzięki temu nie zmienia się charakterystyka prowadzenia samochodu po twardych nawierzchniach. Z tego powodu blokady pneumatyczne doskonale nadają się do pojazdów użytkowanych na codzień, głównie na drogach asfaltowych.
Do załączania blokady pneumatycznej wykorzystywane jest sprężone powietrze.


Dwa pozostałe sposoby to nie są blokady tylnego dyfra , tylko mchanizmy zwalniające .
2.Detroit Locker Jest to blokada reagująca na zmianę prędkości jednego z kół (półosi) danej osi. Wykonana jest w postaci dwóch sprzęgieł kłowych, które mogą się w określonych przypadkach rozłączać tak, aby skompensować dłuższą drogę jednego z kół w zakręcie na drodze twardej (zasada zgodna z pracą otwartego dyferencjału). W czasie jazdy na wprost, oba sprzęgła blokady są zblokowane. Rozblokowywanie sprzęgła dla zewnętrznego koła w zakręcie odbywa się skokowo, gdy jednym tempem i płynnie wchodzimy w zakręt. Słychać wtedy charakterystyczne klikanie blokady, związane przesuwaniem się elementów sprzęgła kłowego względem siebie. blokada pozostaje niemal zawsze zablokowana, gdyż jest w stanie automatycznie wykrywać nagłe uślizgi kół związane z utratą trakcji na luźnej nawierzchni.

To jest najtańsze i najlepsze moim zdaniem rozwiązanie .wykonalne dla dobrego rzemieślnika .
3.LockRight jest to mechanizm zwalniający który jest załączany przy pomocy siły wałka ataku bolec wewnątrz dyfra rozpycha połówki mechanizmu blokujac obie półosie ,
jezeli nastąpi roznica prędkości kół mechanizm jest spychany do wewnątrz .

Jak sie uspokoje to bede dokładał dalej materiałki .
Jak by mi ktos podał jak grube są półoski wewnątrz dyfra i ile mają zębów by było fajnie .
#115
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2013 - 15:17

Dokładnie które modele miały szpere
Czy ktoś przerabiał seryjne szpery na sztywniejsze
Czy ktoś adoptował do fury obcy dyfer
Czy ktoś słyszał o przeróbce seryjnego mostu ( coś mi sie obiło o uszy ale jakoś nie miesci mi sie w głowie , żeby przeszczepiać satelity itp)
Pozdrawiam Adaś
edit Soseq
usunąłem zdjęcie niezgodne z regulaminem
#116
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2013 - 16:49
seryjna szpera w zupelnosci wystarcza oraz jest taka sama zabawa jak 100% z tym ze bez minusow jakie ma lsd 100%
ad2. byl wkladany z monrao, innych wydumek nie widzialem.
ad3. przerobka seryjnego mostu? albo wkladasz bebechy z 45% fabryczne,albo spawasz na 100% albo zostawiasz serie.
mialem na aucie zwykly most, 45% i 100%. z tego wszystkiego 45% w zupelnosci wystarcza + nie ma problemu z np parkowaniem i opony nie schodzą jak w 100%
mozna tez scisnac szpere 45% na np 60%, zalezy to od dobrania tarczek ciernych i tych drugich
#117
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2013 - 18:06
#118
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2013 - 13:06




#119
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2013 - 16:05
normalnie szpery oscyluja 800-1000zl do omegi.
na moscie byla naklejka i po niej mozna sie dowiedziec co tam jest, niestety te naklejki szybko sie niszcza/odklejaja. Zatem tylko wyciagac polos i sprawdzac jakie bebechy ma most.
#120
OFFLINE
Napisany 13 marca 2013 - 17:49
Czy mozna je w ogóle dostać i za ile?
Gdzieś w sieci kiedyś znalazłem cały opis na innym forum