Widocznie mu się nie spodobałładnie szanujesz prezenty od kolegów
Elektro-szpera , zaspawany most czyt. 100% --robił ktoś.?
#41 OFFLINE
Napisany 11 września 2009 - 19:09
#42 OFFLINE
Napisany 11 września 2009 - 19:16
Widocznie mu się nie spodobał
Pfff...niektórzy na takich oponach nie jedza, jak on dostał do palenia Bieznik był, tylko po moim małym wyzywaniu na placu kiedyś porobiły się takie...yy ubytki
#43 OFFLINE
Napisany 11 września 2009 - 20:06
Ostatnio pojawiły się kolejne 2 omegi A na szrocie u mnie w mieście.
Zastanawiam się czy nie sprawdzić czy, któraś nie ma szperowanego mostu.
Wiem, że można auto podnieść do góry i zakręcić kołem, a drugie będzie się kręcić w tę samą stronę, ale czy to jest pewny sposób?
Czy da się może po samej obudowie poznać, czy most jest szperowany?
Rozchodzi się o to, że spotkałem się z informacją, że szperę z omegi da się przerzucić do opla FWD na big-blocku(czyli skrzyni F16/F20) i tak sobie pomyślałem, że może akurat jakiś szperowany most by się trafił u mnie na szrocie.
#44 OFFLINE
Napisany 11 września 2009 - 20:34
po tytule tematu myślałem że ktoś wykonał mój zamysł o zastosowaniu elektromagnetycznej blokady mostu uruchamianej przyciskiem "TC"
Ty Ziomek to jest coś. Masz jakiś plan??
Ja mam taką szperę w tym czymś Zielonym, ale to się nazywa blokada mostu :-D
#45 OFFLINE
Napisany 11 września 2009 - 22:31
Masz jakiś plan??
do takich dużych to mam na 4 sztuki sprzęgła elektromagnetyczne które muszą być olejone więc są idealne, w maszynach robią jako hamulec bezpieczeństwa bardzo mocne, ale do takiego małego mostu ciężko by to zmieścić z mechanizmem różnicowym a stały napęd na jedno koło i drugie dołączane po naciśnięciu będzie trochę niewygodne....
w niektórych terenówkach jest to rozwiązane hydraulicznie, jak bym dorwał plany albo jakąś sztukę to bym na bank coś wykombinował, głównie chodzi o wyliczenie wytrzymałości, wolał bym mieć podane na tacy
#46 OFFLINE
Napisany 11 września 2009 - 22:37
do takich dużych to mam na 4 sztuki sprzęgła elektromagnetyczne które muszą być olejone więc są idealne, w maszynach robią jako hamulec
bezpieczeństwa bardzo mocne, ale do takiego małego mostu ciężko by to zmieścić z mechanizmem różnicowym a stały napęd
na jedno koło i drugie dołączane po naciśnięciu będzie trochę niewygodne....
Zasiałeś trochę zamętu, ale to nic. Dało mi to trochę do myślenia. Blokada może być elektryczna ( elektormagnez ) chydrauliczne i pneumatyczne odpada, ale trzeba by zrobić przystawkę i ingerować w "trybiki" a to już jest nie opłacalne. Osobiście znam gościa, który by może się tego podjął, ale jakoś czarno to widzę
#47 OFFLINE
Napisany 11 września 2009 - 22:59
ale to już koszta...
#48 OFFLINE
Napisany 11 września 2009 - 23:04
#49 OFFLINE
Napisany 12 września 2009 - 07:34
uwalić z pochwy mostu obudowy pół osi dospawać siedzenie na siemering i półośki nie osłonięte włożyć troche zabawy ale do zrobienia, potem uszy do powieszenia i jestmają jak to piszesz "most" i trzeba by całe zawieszenie
#50 OFFLINE
Napisany 12 września 2009 - 20:42
Gdzies juz pisalem, ale powtorze pytanie bo temat. Jakie predkosci osiaga na poszczegolnych biegach w porownaniu do serii, czyli np.ps. odcinka w 3,0 z 4,22 przy 225-230 (licznikowe)
1 ok 60km
2 ok 100
3 ok 150 ( moze 160 nie pamietam )
4 nie testowalem
I czy jest na tym moscie 4.22 odczuwalna roznica w elastycznosci na 3 -4 biegu ? ( cos mnie nachodzi na taki patent ))
#51 OFFLINE
Napisany 12 września 2009 - 20:47
#52 OFFLINE
Napisany 13 września 2009 - 08:31
Albo dorwać tylny dyfer z audi quattro(kumpel taki wyciągnął z 200 quattro) z 4 stopniową szperą(0 - 100%)uwalić z pochwy mostu obudowy pół osi dospawać siedzenie na siemering i półośki nie osłonięte włożyć troche zabawy ale do zrobienia, potem uszy do powieszenia i jest
#53 OFFLINE
Napisany 13 września 2009 - 10:24
Troche krotka ta 2 sie robi, troche jak w dieslu , czyli praktycznie sie przy 40-60 trojke wrzuca, wiec faktycznie musi miec niezly ciag na 3. Max predkosc mnie nieinteresuje bo nigdy tak niejezdze, bardziej przelotowa np jakie ma obroty przy ok 120-140 na 5 ??, zeby spalanie jakos przesadnie niewzroslo.Ja przy x25xe skrzynie mam prawdopodobnie ta sama co w x30xe a napewno silnik kreci sie tak samo wysoko 6600.Mam 2 do 85, 3 do 140 chyba ,4 do 180 i 5 do licznikowych 225- co daje realne 215.
Chetnie bym zobaczyl jak sie kreci zegar do 100 i jeszcze lepiej np od 60-120 na 3 jak bys mial checi i czas to bede wdzieczny jak nagrasz taki filmik.
#54 OFFLINE
Napisany 13 września 2009 - 10:47
Albo dorwać tylny dyfer z audi quattro(kumpel taki wyciągnął z 200 quattro) z 4 stopniową szperą(0 - 100%)
No i co pasuje bez rzadnych przeróbek??
#55 OFFLINE
Napisany 13 września 2009 - 21:58
np jakie ma obroty przy ok 120-140 na 5 ??, zeby spalanie jakos przesadnie niewzroslo.
spalanie w trasie wzrasta, to chyba oczywiste
V - 140km/h = 4tys rpm
ale są i plusy - klika tanich trików i moja ciężka omega robi teraz 1/4 w... 15,32s
#56 OFFLINE
Napisany 25 października 2009 - 17:15
Znalazłem dziś swój oryginalny dyfer o przełożeniu 3.9 Mozna by się pobawić...tylko czy Omega pociągnie ten ból na 3.9?? Na 4.22 wydaje mi się że nie byłoby żadnego problemu...ale troszke mi go szkoda
#57 OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2009 - 11:29
#58 OFFLINE
Napisany 09 lutego 2010 - 18:10
#59 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2010 - 22:26
Kumpel do nissana zrobił taki numer, że pospawali dyfer bez wyciągania bebechów. Jeździł nim na codzień i na treningi driftu jednak nie wyczyn. Nie pocieszył się nim pół roku. Potem jeszcze raz wszystko trzeba było wyciągać i sprawdzać czy się nadaje do spawy na 100%. Bez wyciągnięcia nigdy nie pospawa się dobrze, a do tego cała reszta tez się nagrzewa, co może skutkować wysraniem się całego dyfra (przemieszczanie się defektów, osłabienie materiału)
100% szpera jest kiepskim pomysłem na codzień. Buda dostaje (przy samej jeździe, nie mówię już, że każdego by kusił mały bok), dodatkowo dostają wszystkie gumy (najlepiej powymieniać na poliuretany), nie mówiąc o tym, że na seryjnym zawiasie to prędzej rolkę się wyłapie niż będzie to miało jakikolwiek skutek (omega w serii to dość spory "ponton" ). Nie wspominam o oponach , które przy normalnej jeździe będą starczyły na max 3-4tys km.
Mam te doświadczenia z driftów, robię głównie zdjęcia ale też się tym mocno interesuję i czasem sam coś próbuję. Najlepszym rozwiązaniem na codzień to szpera. Raz, że daje ludzka różnicę między kołami, a przy wciśnięciu sprzęgła szpera się "rozpinia" (przynajmniej klasyczne do japońców typu kaaz, cusco, a sądzę, że do omy powinna działać tak samo) dzięki czemu koła kręcą się totalnie niezależenie i można parkować bez żadnych problemów i nie wydawać plnów na nowe komplety opon.
#60 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2010 - 22:57
ano ciekawe, jak na zaspawanym moscie zachowywalaby sie taka wielka kobyla, jak omega. Z pewnoscia odczuwalne byloby zwiekszenie promienia skretu/zawracania.100% szpera jest kiepskim pomysłem na codzień.
zdecydowanie jest to rozwiazanie do wyczynow, nie do codziennej jazdy...
O opony bym sie nie martwil, raczej nikt kto wklada szpere nie ma zamiaru oszczedzac opon na kilka sezonow