Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Elektro-szpera , zaspawany most czyt. 100% --robił ktoś.?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
158 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 września 2009 - 19:09

ładnie szanujesz prezenty od kolegów

Widocznie mu się nie spodobał :p

#42 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 września 2009 - 19:16

Widocznie mu się nie spodobał :p


Pfff...niektórzy na takich oponach nie jedza, jak on dostał do palenia :D Bieznik był, tylko po moim małym wyzywaniu na placu kiedyś porobiły się takie...yy ubytki :D

#43 OFFLINE   cursor

cursor

    Audiodebil :P

  • 309 postów
  • Dołączył: 21-10-2006
  • Skąd: Racibórz

Napisany 11 września 2009 - 20:06

Ja mam inne pytanie, a myślę, że wy będziecie lepiej wiedzieć.

Ostatnio pojawiły się kolejne 2 omegi A na szrocie u mnie w mieście.
Zastanawiam się czy nie sprawdzić czy, któraś nie ma szperowanego mostu.
Wiem, że można auto podnieść do góry i zakręcić kołem, a drugie będzie się kręcić w tę samą stronę, ale czy to jest pewny sposób?
Czy da się może po samej obudowie poznać, czy most jest szperowany?


Rozchodzi się o to, że spotkałem się z informacją, że szperę z omegi da się przerzucić do opla FWD na big-blocku(czyli skrzyni F16/F20) i tak sobie pomyślałem, że może akurat jakiś szperowany most by się trafił u mnie na szrocie.

#44 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 września 2009 - 20:34

po tytule tematu myślałem że ktoś wykonał mój zamysł o zastosowaniu elektromagnetycznej blokady mostu uruchamianej przyciskiem "TC"


Ty Ziomek to jest coś. Masz jakiś plan??

Ja mam taką szperę w tym czymś Zielonym, ale to się nazywa blokada mostu :-D

#45 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 września 2009 - 22:31

Masz jakiś plan??


do takich dużych to mam na 4 sztuki sprzęgła elektromagnetyczne które muszą być olejone więc są idealne, w maszynach robią jako hamulec bezpieczeństwa bardzo mocne, ale do takiego małego mostu ciężko by to zmieścić z mechanizmem różnicowym a stały napęd na jedno koło i drugie dołączane po naciśnięciu będzie trochę niewygodne.... :p

w niektórych terenówkach jest to rozwiązane hydraulicznie, jak bym dorwał plany albo jakąś sztukę to bym na bank coś wykombinował, głównie chodzi o wyliczenie wytrzymałości, wolał bym mieć podane na tacy :D :p

#46 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 września 2009 - 22:37

do takich dużych to mam na 4 sztuki sprzęgła elektromagnetyczne które muszą być olejone więc są idealne, w maszynach robią jako hamulec
bezpieczeństwa bardzo mocne, ale do takiego małego mostu ciężko by to zmieścić z mechanizmem różnicowym a stały napęd
na jedno koło i drugie dołączane po naciśnięciu będzie trochę niewygodne....


Zasiałeś trochę zamętu, ale to nic. Dało mi to trochę do myślenia. Blokada może być elektryczna ( elektormagnez ) chydrauliczne i pneumatyczne odpada, ale trzeba by zrobić przystawkę i ingerować w "trybiki" a to już jest nie opłacalne. Osobiście znam gościa, który by może się tego podjął, ale jakoś czarno to widzę

#47 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 września 2009 - 22:59

można poszukać most z jakieś terenówki, prawdopodobnie będzie przełożenie zbliżone do 4.5 bo w końcu ma mieć moment i malutką pompkę...

ale to już koszta...

#48 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 września 2009 - 23:04

4.5 hmm, super :-D,ale terenówki (te starsze) mają jak to piszesz "most" i trzeba by całe zawieszenie przerabiać, a to już skórka za wyprawkę. Lepiej mieś oczy szeroko otwarte na e-baya, bo na Allegro to jakoś tego nie widzę, a jak się pojawi to ludziska się pozabijają :-D :-D :-D

#49 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 września 2009 - 07:34

mają jak to piszesz "most" i trzeba by całe zawieszenie

uwalić z pochwy mostu obudowy pół osi dospawać siedzenie na siemering i półośki nie osłonięte włożyć troche zabawy ale do zrobienia, potem uszy do powieszenia i jest

#50 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 września 2009 - 20:42

ps. odcinka w 3,0 z 4,22 przy 225-230 (licznikowe)

Gdzies juz pisalem, ale powtorze pytanie bo temat. Jakie predkosci osiaga na poszczegolnych biegach w porownaniu do serii, czyli np.
1 ok 60km
2 ok 100
3 ok 150 ( moze 160 nie pamietam )
4 nie testowalem

I czy jest na tym moscie 4.22 odczuwalna roznica w elastycznosci na 3 -4 biegu ? ( cos mnie nachodzi na taki patent ))

#51 OFFLINE   Kowal

Kowal
  • 57 postów
  • Dołączył: 16-09-2007
  • Skąd: Losice

Napisany 12 września 2009 - 20:47

Ja przy x25xe skrzynie mam prawdopodobnie ta sama co w x30xe a napewno silnik kreci sie tak samo wysoko 6600.Mam 2 do 85, 3 do 140 chyba ,4 do 180 i 5 do licznikowych 225- co daje realne 215.Elastycznosc jest taka ze mozesz ruszac z 2 a potem wrzucic 5 i tak sobie jezdzic, oczywiscie spalanie wyjdzie wysokie ale mozna praktycznie 5 jak automatem jezdzic.

#52 OFFLINE   cursor

cursor

    Audiodebil :P

  • 309 postów
  • Dołączył: 21-10-2006
  • Skąd: Racibórz

Napisany 13 września 2009 - 08:31

uwalić z pochwy mostu obudowy pół osi dospawać siedzenie na siemering i półośki nie osłonięte włożyć troche zabawy ale do zrobienia, potem uszy do powieszenia i jest

Albo dorwać tylny dyfer z audi quattro(kumpel taki wyciągnął z 200 quattro) z 4 stopniową szperą(0 - 100%) ;)

#53 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 września 2009 - 10:24

Ja przy x25xe skrzynie mam prawdopodobnie ta sama co w x30xe a napewno silnik kreci sie tak samo wysoko 6600.Mam 2 do 85, 3 do 140 chyba ,4 do 180 i 5 do licznikowych 225- co daje realne 215.

Troche krotka ta 2 sie robi, troche jak w dieslu :( , czyli praktycznie sie przy 40-60 trojke wrzuca, wiec faktycznie musi miec niezly ciag na 3. Max predkosc mnie nieinteresuje bo nigdy tak niejezdze, bardziej przelotowa np jakie ma obroty przy ok 120-140 na 5 ??, zeby spalanie jakos przesadnie niewzroslo.

Chetnie bym zobaczyl jak sie kreci zegar do 100 i jeszcze lepiej np od 60-120 na 3 :) jak bys mial checi i czas to bede wdzieczny jak nagrasz taki filmik.

#54 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 września 2009 - 10:47

Albo dorwać tylny dyfer z audi quattro(kumpel taki wyciągnął z 200 quattro) z 4 stopniową szperą(0 - 100%)


No i co pasuje bez rzadnych przeróbek??

#55 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 września 2009 - 21:58

np jakie ma obroty przy ok 120-140 na 5 ??, zeby spalanie jakos przesadnie niewzroslo.


spalanie w trasie wzrasta, to chyba oczywiste :)

V - 140km/h = 4tys rpm

ale są i plusy - klika tanich trików i moja ciężka omega robi teraz 1/4 w... 15,32s :D

#56 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 października 2009 - 17:15

Kowal mam takie małe pytanko, odnośnie samej operacji blokowania dyfra( czytac spawania :p ) Mianowicie, czy aby zaspawać to, wyjmowałeś cały srodek czy "spawacz" dostał się po przez odkręcenie tylnej części?? Tej aluminiowej... :)


Znalazłem dziś swój oryginalny dyfer o przełożeniu 3.9 :) Mozna by się pobawić...tylko czy Omega pociągnie ten ból na 3.9?? :D Na 4.22 wydaje mi się że nie byłoby żadnego problemu...ale troszke mi go szkoda :)

#57 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 grudnia 2009 - 11:29

komu komu ? ? ?

http://moto.allegro....enator_s45.html

:jump:

#58 OFFLINE   Kowal

Kowal
  • 57 postów
  • Dołączył: 16-09-2007
  • Skąd: Losice

Napisany 09 lutego 2010 - 18:10

Odkrecasz tylna czesc wpychasz na grubo waty szklanej Spawasz migomatem pluczesz ropą potem nitro potem przedmuchujesz wysokim cisnieniem.Skladasz i ogien.

#59 OFFLINE   irek1234

irek1234

    Zbanowany

  • 78 postów
  • Dołączył: 23-10-2009

Napisany 24 lutego 2010 - 22:26

Sądzę, żeby porządnie zaspawać dyfer trzeba wszystko ze środka wyciągnąć.
Kumpel do nissana zrobił taki numer, że pospawali dyfer bez wyciągania bebechów. Jeździł nim na codzień i na treningi driftu jednak nie wyczyn. Nie pocieszył się nim pół roku. Potem jeszcze raz wszystko trzeba było wyciągać i sprawdzać czy się nadaje do spawy na 100%. Bez wyciągnięcia nigdy nie pospawa się dobrze, a do tego cała reszta tez się nagrzewa, co może skutkować wysraniem się całego dyfra (przemieszczanie się defektów, osłabienie materiału)

100% szpera jest kiepskim pomysłem na codzień. Buda dostaje (przy samej jeździe, nie mówię już, że każdego by kusił mały bok), dodatkowo dostają wszystkie gumy (najlepiej powymieniać na poliuretany), nie mówiąc o tym, że na seryjnym zawiasie to prędzej rolkę się wyłapie niż będzie to miało jakikolwiek skutek (omega w serii to dość spory "ponton" ). Nie wspominam o oponach , które przy normalnej jeździe będą starczyły na max 3-4tys km.

Mam te doświadczenia z driftów, robię głównie zdjęcia ale też się tym mocno interesuję i czasem sam coś próbuję. Najlepszym rozwiązaniem na codzień to szpera. Raz, że daje ludzka różnicę między kołami, a przy wciśnięciu sprzęgła szpera się "rozpinia" (przynajmniej klasyczne do japońców typu kaaz, cusco, a sądzę, że do omy powinna działać tak samo) dzięki czemu koła kręcą się totalnie niezależenie i można parkować bez żadnych problemów i nie wydawać plnów na nowe komplety opon.

#60 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lutego 2010 - 22:57

100% szpera jest kiepskim pomysłem na codzień.

ano ciekawe, jak na zaspawanym moscie zachowywalaby sie taka wielka kobyla, jak omega. Z pewnoscia odczuwalne byloby zwiekszenie promienia skretu/zawracania.
zdecydowanie jest to rozwiazanie do wyczynow, nie do codziennej jazdy...

O opony bym sie nie martwil, raczej nikt kto wklada szpere nie ma zamiaru oszczedzac opon na kilka sezonow :D