Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2,5 V6 wymiana uszczelek pokrywy zaworów POMOCY


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
67 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 grudnia 2010 - 20:37

Spedzilem pare godzin na forach czytajac na ten temat i wiele razy sie zdarzalo ze ktos kupil nowe uszczelki, sylikonik, ciach prach i za pare tygodni znow sie lalo


tak to jest jak sie odmy nie czysci.
Powodzenia kolego.

#42 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 grudnia 2010 - 20:43

Spedzilem pare godzin na forach czytajac na ten temat i wiele razy sie zdarzalo ze ktos kupil nowe uszczelki, sylikonik, ciach prach i za pare tygodni znow sie lalo, ktos wkleil na sam sylikon i od dlugiego czasu cieszy sie suchym silnikiem. Wydaje mi sie ze wiecej tu zalezy od dokladnosci pracy, dokladnego odtluszczenia elementow. Moze jestem laikiem ( takim niedzielnym dlubaczem przy autach ) ale takie jest moje zdanie. Sprobuje. Nie wyjdzie to trudno bede bogatrzy o nowe doswiadczenia. Doceniam wasze rady poniewaz macie wieksze doswiadczenie. Dzieki za rady. Wracam do pracy


Bede kibicowal. Musisz wziac pod uwage jeden bardzo wazny fakt. Zakladajac ze odtluscisz wszystko, skleisz swietnie - przemysl dokladnie ile musisz dac silikonu, zeby skleil, ale nie wystawal od srodka. Dlaczego? Bo dosc szybko farfocle odczepia sie, splyna z olejem do miski, a tam juz zakorkuja smok olejowy. Uwazaj wiec i nie daj za duzo.

#43 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 grudnia 2010 - 20:44

Jak chcesz zapomnieć o wyciekającym oleju z pod pokryw to jak już będziesz poprawiał to wymień sobie pokrywy zaworów na pokrywy z Vectry B V6 i oczywiście uszczelki też od Vectry B V6. Nie zapomnij o oringach wkoło śrub. Zamiast silikony polecam masę uszczelniającą Reinz http://sklep.salko.p...jecia/26522.jpg
Tam są aluminiowe i po tym zabiegu nie bata - nie cieknie nawet po 2 latach.

 


#44 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 grudnia 2010 - 20:49

Jak chcesz zapomnieć o wyciekającym oleju z pod pokryw to jak już będziesz poprawiał to wymień sobie pokrywy zaworów na pokrywy z Vectry B V6 i oczywiście uszczelki też od Vectry B V6. Nie zapomnij o oringach wkoło śrub. Zamiast silikony polecam masę uszczelniającą Reinz http://sklep.salko.p...jecia/26522.jpg
Tam są aluminiowe i po tym zabiegu nie bata - nie cieknie nawet po 2 latach.


plastiki tez nie ciekna jak poskladasz wszystko jak nalezy, uzyjesz dobrych uszczelek i wyczyscisz odme i skrecisz jak nalezy. chyba ze sa juz wykrzywione. ja silikon stosuje tylko w fabrycznych miejscach i dziala




 


#45 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 30 grudnia 2010 - 20:53

Jak chcesz zapomnieć o wyciekającym oleju z pod pokryw to jak już będziesz poprawiał to wymień sobie pokrywy zaworów na pokrywy z Vectry B V6 i oczywiście uszczelki też od Vectry B V6. Nie zapomnij o oringach wkoło śrub. Zamiast silikony polecam masę uszczelniającą Reinz http://sklep.salko.p...jecia/26522.jpg
Tam są aluminiowe i po tym zabiegu nie bata - nie cieknie nawet po 2 latach.


tak tak tylko ze ludzie zakladaj pokrywy i jazda a o odmie juz nie pamietaja i wtedy jak wypchnie symering na wale to juz ne bedzie takie chop siup zeby to naprawic, i znowu zacznie sie placz

plastiki tez nie ciekna jak poskladasz wszystko jak nalezy, uzyjesz dobrych uszczelek i wyczyscisz odme i skrecisz jak nalezy. chyba ze sa juz wykrzywione. ja silikon stosuje tylko w fabrycznych miejscach i dziala

tylko ze sam wiesz ze ludziom nie da sie tego wytlumaczy oni zasze wiedza lepiej

ja tez mam plastiki i jest ok

#46 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 grudnia 2010 - 20:57

No masz rację że jest wtedy płacz. Robiłem jednemu klientowi V'kę co mu wałek zatrzymał się w trakcie pracy silnika, oj płakał on płakał.
No sądzę, że odmę to tak przy okazji trzeba wyczyścić. Przecież i tak wszystko na wierzchu.

 


#47 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 grudnia 2010 - 20:58

tak tak tylko ze ludzie zakladaj pokrywy i jazda a o odmie juz nie pamietaja i wtedy jak wypchnie symering na wale to juz ne bedzie takie chop siup zeby to naprawic, i znowu zacznie sie placz


tylko ze sam wiesz ze ludziom nie da sie tego wytlumaczy oni zasze wiedza lepiej

ja tez mam plastiki i jest ok


da im sie przetlumaczyc - jak po rozebraniu silnika pokazuje im cos takiego na ich smoku.

tyle ze to z reguly za pozno na myslenie. :dziura: zostaje placz.




 


#48 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 grudnia 2010 - 21:00

tak tak tylko ze ludzie zakladaj pokrywy i jazda a o odmie juz nie pamietaja i wtedy jak wypchnie symering na wale to juz ne bedzie takie chop siup zeby to naprawic, i znowu zacznie sie placz


tylko ze sam wiesz ze ludziom nie da sie tego wytlumaczy oni zasze wiedza lepiej

ja tez mam plastiki i jest ok


Ja nie chciałem ryzykować.
Skoro sam prodcent postanowił to poprawić w nowszych silnikach to też tak zrobiłem.
Nie stać mnie na rzeczy, które później wracają i się spiętrzają.
I wcale nie sądzę,że jestem najmądrzejszy. Napisałem tylko swoje zdanie. Do tego mam prawo

 


#49 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 grudnia 2010 - 21:01

Ja nie chciałem ryzykować.
Skoro sam prodcent postanowił to poprawić w nowszych silnikach to też tak zrobiłem.
Nie stać mnie na rzeczy, które później wracają i się spiętrzają.
I wcale nie sądzę,że jestem najmądrzejszy. Napisałem tylko swoje zdanie. Do tego mam prawo


w jakich nowszych ? 2.5v6 w VB wystepowal od 96 chyba do 99. a plastiki w omedze szly do 2003. w VB pod maska masz miej miejsca - wszystko bardziej sie grzeje stad zmiana na alu




 


#50 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 grudnia 2010 - 21:06

w jakich nowszych ? 2.5v6 w VB wystepowal od 96 chyba do 99. a plastiki w omedze szly do 2003. w VB pod maska masz miej miejsca - wszystko bardziej sie grzeje stad zmiana na alu


Racja. W nowszych też plastiki były.
Ale w Vectrach nie cieknie, więc to też mnie motywowało.

Z resztą w Omedze też mam plastiki po składane na Reinz'a i nowe uszczelki i już od października zeszłego roku nie cieknie.
Pokrywy od Vectry dałem w Kadecie i mam takie porównawcze odczucie że są lepsze.

 


#51 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 grudnia 2010 - 21:07

Racja. W nowszych też plastiki były.
Ale w Vectrach nie cieknie, więc to też mnie motywowało.


mi tez na plastikach nic nie cieknie. i nie tylko mi.




 


#52 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 30 grudnia 2010 - 21:09

Racja. W nowszych też plastiki były.
Ale w Vectrach nie cieknie, więc to też mnie motywowało.

Z resztą w Omedze też mam plastiki po składane na Reinz'a i nowe uszczelki i już od października zeszłego roku nie cieknie.
Pokrywy od Vectry dałem w Kadecie i mam takie porównawcze odczucie że są lepsze.


oj cieknie cieknie i to konkretnie tylko ze nie z pod poktyw a z simeringow na wale

#53 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 grudnia 2010 - 21:12

Edytowałem tamten post. W omie też mam nie cieknące plastiki. Aluminiowe dawałem do Kadetta i dlatego sądzę że są pewniejsze.

Wiem też z autopsji, że jak chciałem kupić uszczelki do Vectry to wszędzie były tylko na zamówienie, a do Omegi są wszędzie i to po parę sztuk - co by nie zabrakło.
Morał z tego taki że częściej są wymieniane w "plastikowych" Omegach niż w Vectrach.
Ale to tylko spostrzeżenie.

 


#54 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 grudnia 2010 - 21:15

Edytowałem tamten post. W omie też mam nie cieknące plastiki. Aluminiowe dawałem do Kadetta i dlatego sądzę że są pewniejsze.

Wiem też z autopsji, że jak chciałem kupić uszczelki do Vectry to wszędzie były tylko na zamówienie, a do Omegi są wszędzie i to po parę sztuk - co by nie zabrakło.
Morał z tego taki że częściej są wymieniane w "plastikowych" Omegach niż w Vectrach.
Ale to tylko spostrzeżenie.


dobrze spostrzezenie bo uszczelka z VB jest grubsza i ma 3 wargi jak dobrze pamietam - nie ma bata zeby krzywo weszla albo nei trzymala co nie jest problemem przy cienkich uszczelkach z omegi




 


#55 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 grudnia 2010 - 21:21

dobrze spostrzezenie bo uszczelka z VB jest grubsza i ma 3 wargi jak dobrze pamietam - nie ma bata zeby krzywo weszla albo nei trzymala co nie jest problemem przy cienkich uszczelkach z omegi


W pokrywach aluminiowych mozna spokojnie uzyc starych uszczelek i bedzie trzymalo. Raz, dlatego, ze jest duzo szersza, a dwa, ze aluminium lepiej odbiera cieplo i nie smary uszczelki.
Ktos kiedys mial robic odlewy ale jak zwykle wyszlo co zwykle wychodzi ;)

#56 OFFLINE   FinnPower

FinnPower
  • 16 postów
  • Dołączył: 13-10-2010

Napisany 30 grudnia 2010 - 21:27

tak to jest jak sie odmy nie czysci.
Powodzenia kolego.


Auto mam niecale trzy miesiace. Do tej pory nie wiedzialem o takich zabiegach jak czyszczenie odmy. To moje pierwsze V. Poza tym nie kazdy rodzi sie z taka wiedza

#57 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 grudnia 2010 - 21:30

Auto mam niecale trzy miesiace. Do tej pory nie wiedzialem o takich zabiegach jak czyszczenie odmy. To moje pierwsze V. Poza tym nie kazdy rodzi sie z taka wiedza


To teraz juz wiesz :) Ci ktorzy nie czyszcza odm ciagle narzekaja na cieknace pokrywy, wiec i je odczysc.

#58 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 grudnia 2010 - 21:31

FinnPower jeżeli masz możliwość kupić jutro nowe uszczelki to może spróbuj to zrobić na nowych.
Chyba że okoliczności nie pozwalają - jak pisałeś na wstępie coś o nocce w warsztacie.

 


#59 OFFLINE   FinnPower

FinnPower
  • 16 postów
  • Dołączył: 13-10-2010

Napisany 30 grudnia 2010 - 22:29

Problem polega na tym ze tu w Finlandii wiekszosc czesci jest na jutro badz pojutrze. Wiec jak bym zamowil jutro to bym dostal w poniedzialek wiec kupno raczej odpada a do tego brak drugiego srodka transportu i nocka na zakladzie. Poza tym jak rozebralem juz pokrywy to widac bylo, ze uszczelki nie sa stare ( wygladaja wrecz na nowe ) a olej sie przedostal jakos pod uszczelkami a nie szpara w silikonie ( jak wyjalem uszczelki widac bylo pod nimi olej ) ale to moze mi sie tylko tak wydaje. mkaminski100 w pierszym poscie pisalem ze jak beda schly pokrywy to bede czyscic odme. Dlatego wertowalem forum, zeby jak najwiecej sie dowiedziec co przy okazji czesciowo rozebranego silnika mozna jeszcze zrobic aby bylo lepiej.

#60 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 stycznia 2011 - 01:14

Poza tym jak rozebralem juz pokrywy to widac bylo, ze uszczelki nie sa stare ( wygladaja wrecz na nowe ) a olej sie przedostal jakos pod uszczelkami a nie szpara w silikonie ( jak wyjalem uszczelki widac bylo pod nimi olej ) ale to moze mi sie tylko tak wydaje.


I jak, działa??