

Grzejąca się 3.0 V6 Jakie macie temp w swoich Omkach??
#81
OFFLINE
#82
OFFLINE
Napisany 15 lipca 2010 - 20:18
#83
OFFLINE
Napisany 15 lipca 2010 - 21:42
Myslałem o takim delikatnym wlocie w miejscu gdzie znajduje sie ram skierowanym w strone szyby wtedy powietrze opływające maske wytwarzałoby podciśnienie i wyssało gorące powietrze zza chłodnic.czy dobrze mysle?
wg mnie źle myślisz
1. ilość powietrza które przez taki wywietrznik wyleci będzie znikoma w porównaniu do ogółu przepływającego przez chłodnicę więc wspomoże (albo i nie) w niezauważalnym stopniu, chyba że wywalisz dziurę na pół maski
2. wcale nie jest pewne, że na masce będzie panowało podciśnienie - zawirowania powietrza są trudniejsze do przewidzenia niż myślisz
3. sam pomysł wg mnie jest delikatnie mówiąc nierozsądny. Jeżdżą po świecie tysiące omeg V6 bez wywietrzników w masce które się nie przegrzewają - jeśli pojawia się problem z chłodzeniem to trzeba go po prostu wyeliminować.
Piszę to ja, którym jeszcze miesiąc temu bezradnie obserwował wskaźnik temperatury rosnący w korkach do czerwonego pola. Rozwiązanie problemu było tak proste że aż śmieszne - brudne z zewnątrz chłodnice (zwłaszcza skraplacz)
#84
OFFLINE
Napisany 15 lipca 2010 - 21:53
#85
OFFLINE
Napisany 15 lipca 2010 - 22:25
I teraz w tych upałach trzyma mi max 97-98 stopni (a do mycia użyłem BEKO co używa się do mycia stali kwasowej),polecam

#86
OFFLINE
Napisany 15 lipca 2010 - 23:47
w wawie w korkach w srodku dnia 96'C
na trasie do 160km/h 96'C
na trasie tempomat zapiety na 200km/h - po paru dobry kilometrach dochodzi do 100'C
na trasie przetrzymany przez pare km na 230km/h dochodzi juz do 110'C
ofcoz wszystkie pomiary na klimie, przypominam jednak, ze kilka miesiecy temu wlozylem nowa chlodnice...
#87
OFFLINE
Napisany 16 lipca 2010 - 10:05
120km/h +klima(20'C wentylator na 4) + pełen samochód (bagażnik) aż Maro myślał że zmieniłem sprżezyny

w południe w poniedziałek i we wtorek... trasa tak po 250 km
milimetr przed 100'C i i tak prawie cały czas tzn leciutko spada w dół i znowu... nie przekreoczyło mi 100'C ai razu...
temp powietrza 33'C temp asfaltu 50'C - pomiary na austostardzie na otwartej przestrzeni
pozdro
#88
OFFLINE
Napisany 16 lipca 2010 - 11:36
no to juz nie za wesolo... a jak szybciej pociagniesz to rosnie?milimetr przed 100'C
#89
OFFLINE
Napisany 16 lipca 2010 - 11:40
#90
OFFLINE
Napisany 16 lipca 2010 - 16:20
nie zauwazyłem - ale raczej nie... jeżlei tylko jade drogą gdzie jest troche cienia... np. z drzew to spada do 97,5... płynu mi nie ubywa...a jak szybciej pociagniesz to rosnie?
wyłącze klime to spada...
ale dziej się tak od keidy założyłęm zderzak z tą gumą pod spodem - tak mi się wydaje....
#91
OFFLINE
Napisany 16 lipca 2010 - 17:06
no ja zauwazylem po zglebieniu auta, ze troszke wyzsze temperatury wlasnie utrzymuje...ale dziej się tak od keidy założyłęm zderzak z tą gumą pod spodem - tak mi się wydaje....
#92
OFFLINE
Napisany 17 marca 2019 - 14:48
A jaki macie kolor płynu chłodniczego?, ja niedawno zakupiłem Omege 3.0 z 1997roku i mam kolor pomarańczowy słyszałem że do tych modeli był kolor niebieski, mam podobny problem temperatura idzie do 98 i załacza się wentylator nastepnie schodzi na jakieś 95, na trasie pokazuje temp 92-95st z tego co wyczytałem to jest norma, czy mam racje ???
#93
OFFLINE
Napisany 17 marca 2019 - 21:37
Może masz zasyfioną chłodnicę lub termostat się przyciął w pozycji zamkniętej i nie puszcza na duży obieg.
#94
OFFLINE
Napisany 23 maja 2019 - 22:36
Moje temperatury przy 20*C i ostrym deptaniu gaz, hamulec, gaz hamulec max 93*C. Na trasie 90*C.
#95
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2019 - 08:22
#96
OFFLINE
Napisany 22 listopada 2019 - 17:41
Podczas jazdy normalnie dzialaja wentylatory? Jesli tak to pewnie jest walniety termostat, lub uszczelka pod glowica.
Zanim zaczniesz cos wymieniac podlacz op-com i zobacz czy temperatura silnika odpowiada tej na liczniku. Omega ma dwa czujniki temperatury.
Edytowany przez MrChrysler, 22 listopada 2019 - 17:42.
#97
OFFLINE
Napisany 25 listopada 2019 - 07:55
#98
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2019 - 15:19
Tak wentylatory normalnie działają. Uszczelka odpada bo pół roku temu były robione. Nadmiernie że teraz mam silnik 3.2 ale na silniku 3.0 było tak samo im szybciej jechałem tym bardziej gorący był silnik. Temp jakis czas temu sprawdzałem jest ok. Jakieś 3 stopnie na zegarze niżej niż pokazuje op com. No i te wiatraki jak tylko wyłączę zapłon też się wyłączają. Zostaje tak jak piszesz termostat lub chłodnica zakamieniona w środku ,ewętualnie coś z pompá wody . Planuje zmienić chłodnice wody na taką z 2.5 td. Oczywiście nową. Ma grubszy radiator .
A z kad ten kamien, jezdzisz na wodzie czy na plynie?
Z wymiana bedziesz mial bardzo duzo roboty 8-12 godzin. Zanim stracisz pieniadze i czas na wymiane chlodnicy, sprawdz ja. Odepnij waz gorny przy silniku, dolny przy chlodnicy. Wez wiadro wody, wlej do gornego weza, jesli przeleci bez problemow to chlodnica jest okej. Nie zajmie Ci to wiecej niz 30 min.
Ja obstawial bym termostat
#99
OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2019 - 11:41
A dlaczego twierdzisz że z wymianą chłodnicy na tą z td zejdzie aż tyle czasu? Patrząc po fotkach chłodnic to niewiele się różnia . No chyba że coś nie takie oglądałem.
#100
OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2019 - 21:36
Tak wentylatory normalnie działają. Uszczelka odpada bo pół roku temu były robione. Nadmiernie że teraz mam silnik 3.2 ale na silniku 3.0 było tak samo im szybciej jechałem tym bardziej gorący był silnik. Temp jakis czas temu sprawdzałem jest ok. Jakieś 3 stopnie na zegarze niżej niż pokazuje op com. No i te wiatraki jak tylko wyłączę zapłon też się wyłączają. Zostaje tak jak piszesz termostat lub chłodnica zakamieniona w środku ,ewętualnie coś z pompá wody . Planuje zmienić chłodnice wody na taką z 2.5 td. Oczywiście nową. Ma grubszy radiator .
Wiatraki zawsze się wyłączają po zgaszeniu silnika. Sprawdź elektryczne pompy płynu, jedna jest koło zbiorniczka wyrównawczego a druga koło akumulatora. Uszkodzony termostat tutaj w 99% byłby otwarty, więc nie trzymałby temperatury,ewentualnie słabo i bardzo wolno by się nagrzewał. Poza tym Piszesz że, dopiero po ośmiu kilometrach masz 85 stopni co raczej nie wskazuje na niedrożny układ chłodzenia. Chłodnica z diesla jest nietrafionym pomysłem, jak nie masz co robić z pieniędzmi, to kup dedykowaną chłodnicę wyjdzie taniej i szybciej. Termostat z 2.0? A jakim cudem go zaadoptujesz do v6?