Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Grzejąca się 3.0 V6 Jakie macie temp w swoich Omkach??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
114 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Roninmv

Roninmv
  • 80 postów
  • Dołączył: 05-06-2009
  • Skąd: Oława

Napisany 18 marca 2010 - 18:20

Witam kolegów!

Ja osobiście też nie mogłem się przyzwyczać do wskazań płynu na poziomie 95 w trasie i ok. 100 w mieście, przy czym, temp, nigdy nie przekroczyła 100 stopni, zawsze wentylator ją zbijał. Dzisiaj miałem przygodę, mianowicie na górnym kolanku(chłodnicy) zrobiło się mikropęknięcie i stamtąd ucieka mi płyn, w związku z tym mam pytanie. Czy próbować to kleić klejem dwuskładnikowym czy np. "zaspawać" to mikropęknięcie? Dodam, że prawdopodobnie powstało ono z mojej winy:twisted:. Wymieniałem przed sezonem letnim świeży płyn i chyba ciut przelałem - płyn znalazł sobie najsłabsze miejsce.

#22 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 marca 2010 - 18:50

Witam kolegów!

Ja osobiście też nie mogłem się przyzwyczać do wskazań płynu na poziomie 95 w trasie i ok. 100 w mieście, przy czym, temp, nigdy nie przekroczyła 100 stopni, zawsze wentylator ją zbijał. Dzisiaj miałem przygodę, mianowicie na górnym kolanku(chłodnicy) zrobiło się mikropęknięcie i stamtąd ucieka mi płyn, w związku z tym mam pytanie. Czy próbować to kleić klejem dwuskładnikowym czy np. "zaspawać" to mikropęknięcie? Dodam, że prawdopodobnie powstało ono z mojej winy:twisted:. Wymieniałem przed sezonem letnim świeży płyn i chyba ciut przelałem - płyn znalazł sobie najsłabsze miejsce.


przelanie nie mialo z tym nic wspolnego - klejenie niewiele da - i tak pusci. albo wymieniasz boczki albo kupujesz nowa albo uzywana. zamienniki raczej odradzam




 


#23 OFFLINE   Roninmv

Roninmv
  • 80 postów
  • Dołączył: 05-06-2009
  • Skąd: Oława

Napisany 18 marca 2010 - 19:17

Gdzie można takie boczki kupić? I czy jest to skomplikowana operacja?(pomijam wyjęcie chłodnicy co nie jest raczej sympatyczne).

Pozdrawiam.

#24 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 marca 2010 - 19:45

Gdzie można takie boczki kupić? I czy jest to skomplikowana operacja?(pomijam wyjęcie chłodnicy co nie jest raczej sympatyczne).

Pozdrawiam.


w warszawie jest firma ktora regeneruje chlodnice. jak chcesz sprawna uzywke to zapraszam na PW




 


#25 OFFLINE   Mrozio

Mrozio
  • 235 postów
  • Dołączył: 08-02-2008
  • Skąd: München

Napisany 19 marca 2010 - 12:00

spawanie plastiku

#26 OFFLINE   Roninmv

Roninmv
  • 80 postów
  • Dołączył: 05-06-2009
  • Skąd: Oława

Napisany 19 marca 2010 - 14:32

Beast, dzieki za info, nie moge czekac. Dzisiaj lutowniczką podtopiłem(zasklepiłem) miejsce pęknięcia, dodatkowo nałożyłem dwuskładnikowy klej bodajże "PRO-WELD" czy jakoś tak. Jeśli to nie pomoże(a mam nadzieję że się mylę) będę kombinował dalej. Na allegro widziałem nową chlodnicę za circa 300 zł. O tyle by mi było szkoda, że moja jest w nienagannym stanie, żadnych wgniotek czy syfu.

Pozdrawiam.

#27 OFFLINE   klimi

klimi

    Kulam się megane scenic

  • 355 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 maja 2010 - 18:03

Tak czytam tematy o układzie chłodzenia i w tym wszyscy piszą o temp. w granicach 95-100 że jest wszystko w porządku a w tym topicu http://forum.omegakl...ead.php?t=35494 że ma być 92 i się nie ruszać. Jak to w końcu jest ? ;)

#28 OFFLINE   Mrozio

Mrozio
  • 235 postów
  • Dołączył: 08-02-2008
  • Skąd: München

Napisany 06 maja 2010 - 18:57

Ja po wymianie chłodnicy wody na nową, i wymianie UPG w upalne dni osiągałem temp. bliskie 100 stopni. Moim zdaniem jest to normalne ponieważ drugi bieg wentylatora załącza się właśnie w okolicach tej temp. I zgodzę się z przedmówcą że cyferblaty wskazuja nam w przedziale od 95 do 100, dodam może że zimą może to raczej wyglądać 92-95....

#29 OFFLINE   klimi

klimi

    Kulam się megane scenic

  • 355 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 maja 2010 - 19:11

Ja po wymianie chłodnicy wody na nową, i wymianie UPG w upalne dni osiągałem temp. bliskie 100 stopni. Moim zdaniem jest to normalne ponieważ drugi bieg wentylatora załącza się właśnie w okolicach tej temp. I zgodzę się z przedmówcą że cyferblaty wskazuja nam w przedziale od 95 do 100, dodam może że zimą może to raczej wyglądać 92-95....


No właśnie zimą temp. u mnie w trasie stała na 92.5 a teraz to między 95-97 i wentylatory się włączają.

#30 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 maja 2010 - 20:25

Ja po wymianie chłodnicy wody na nową, i wymianie UPG w upalne dni osiągałem temp. bliskie 100 stopni. Moim zdaniem jest to normalne ponieważ drugi bieg wentylatora załącza się właśnie w okolicach tej temp. I zgodzę się z przedmówcą że cyferblaty wskazuja nam w przedziale od 95 do 100, dodam może że zimą może to raczej wyglądać 92-95....


przy "zdrowym" ukladzie temperatura powinna pracowac miedzy 92 a 95 - II bieg bedzie sie wlaczal ale w duzych upalach




 


#31 OFFLINE   Roninmv

Roninmv
  • 80 postów
  • Dołączył: 05-06-2009
  • Skąd: Oława

Napisany 06 maja 2010 - 20:34

Witam!

Wracając do pękniętego kolanka na chłodnicy mieliście rację - nie pomaga jakiekolwiek klejenie. Musiałem wymienić boczek chłodnicy. Przy wyciąganiu chłodnicy trzeba się **^&^#@%*!!! niezle napocić. Będąc na serwisie klimy(Siechnice pod Wrocławiem) przyjechał kolega jak na ironię z uwaloną chłodnicą od MV6(także pęknięty plastik :( , częsta przypadłość widać.
A tak wracając do tematu temp. w Omkach - u mnie w trasie oscyluje w okolicy 92 st., miasto tj. jakieś 95-97 plus sporadycznie wentylator i wsio gra. Oczywiście włączenie klimy zbija temperaturę. Zakładając, że same chłodnice są w nienangannym stanie(bez mechanicznych uszkodzeń) czasami sama wymiana płynu wymaga dodatkowych czynności jak gruntowne czyszczenie chłodnic zabitych piachem i innym syfem.

Pozdrawiam.

#32 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 07 maja 2010 - 00:40

No właśnie zimą temp. u mnie w trasie stała na 92.5 a teraz to między 95-97 i wentylatory się włączają.

Mi to wygląda na chłodnicę.
Płyn masz czyściutki?

#33 OFFLINE   klimi

klimi

    Kulam się megane scenic

  • 355 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 maja 2010 - 04:58

Mi to wygląda na chłodnicę.
Płyn masz czyściutki?


Czysty. Zamierzam go zmienić bo mechanik powiedział że nie da rady zlać całego płynu i do tego co było zalali koncentratu. A co było wcześniej to nie mam pojęcia.

#34 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 07 maja 2010 - 12:30

Czysty. Zamierzam go zmienić bo mechanik powiedział że nie da rady zlać całego płynu i do tego co było zalali koncentratu. A co było wcześniej to nie mam pojęcia.


Jak się chce to można. U mnie było bagno ze śmieciami. Układ płukany był dwa razy.
Pierwszy byle jak a za drugim już solidniej, dużą ilością wody destylowanej z dodatkiem płukanki prestone. Jak na razie wygląda na to że wystarczyło bo cały czas jest czysty zielony płyn.
Jeżeli masz czysty płyn to nie widzę potrzeby zmiany.

#35 OFFLINE   klimi

klimi

    Kulam się megane scenic

  • 355 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 maja 2010 - 21:09

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, czy płyn może mieć wpływ na temperaturę silnika?

#36 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 09 maja 2010 - 21:25

Może mieć ale nie jest kluczowy.
Dobry płyn ma wysoki punkt wrzenia w porównaniu ze zwykłą wodą.
http://www.prestone....trat-plynu.html

Tu jest ciekawy dodatek, który podobno obniża temp o 20* i ogólnie poprawia przewodność cieplną.
http://motorsport.is...ter,wetter.html
Dodany obrazek

#37 OFFLINE   klimi

klimi

    Kulam się megane scenic

  • 355 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 czerwca 2010 - 13:58

Dalej mam problem. Nie mam klimy - została z niej chłodnica. Odpalam rano samochód - przejadę z 2km przełącza się na gaz. Po 4 km temp. dochodzi do 94 st., otwiera się termostat i spada do 91 st. Jadę dalej, temp rośnie do 94 st. znowu spada do 91 i tak trzyma przez 10 km. Później temperatura już tylko rośnie do momentu włączenia się wiatraka po czym spada do 93-94 stopni. Jak jadę dalej to dalej rośnie do 97 i spada do 95 po włączeniu wiatraka. Wszystko w trasie. Wydaje mi się że w trasie wiatrak nie powinien się włączać. Im cieplej na dworze tym auto ma wyższą temperaturę. Dodam że ogrzewanie mam słabe - w zimę był problem z nagrzaniem autka.
Czy to UPG? Bo takie teorie już słyszałem...

#38 OFFLINE   kowall

kowall

    I LoVe ThiS CaR

  • 134 postów
  • Dołączył: 08-01-2010
  • Skąd: Szczecin

Napisany 01 czerwca 2010 - 17:28

Obstawiałbym raczej termostat może ma jakieś przycinki, ale najpierw dla pewności przeprowadziłbym operację odpowietrzania, może złapał gdzieś powietrza. U mnie w trasie też się wiatrak załańcza ale u mnie na bank termostat do wymiany, raz puści dobrze a raz przepuszcza "prawie" od początku.

#39 OFFLINE   klimi

klimi

    Kulam się megane scenic

  • 355 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 czerwca 2010 - 18:29

Obstawiałbym raczej termostat może ma jakieś przycinki, ale najpierw dla pewności przeprowadziłbym operację odpowietrzania, może złapał gdzieś powietrza. U mnie w trasie też się wiatrak załańcza ale u mnie na bank termostat do wymiany, raz puści dobrze a raz przepuszcza "prawie" od początku.


Tylko jak termostat się przytnie to wentylator na chłodnicy się nie włączy bo rozgrzany płyn zostaje przed chłodnicą.

#40 OFFLINE   kowall

kowall

    I LoVe ThiS CaR

  • 134 postów
  • Dołączył: 08-01-2010
  • Skąd: Szczecin

Napisany 01 czerwca 2010 - 22:22

Tylko jak termostat się przytnie to wentylator na chłodnicy się nie włączy bo rozgrzany płyn zostaje przed chłodnicą.


No tak zgadza się, czyli mamy cały czas mały obieg układu, u mnie najcześciej jest tak: przy temp. ok. 30st.C zaczyna przepuszczać termostat chłodnica robi się pomału cała ciepła itd. od tego miejsca bardzo wolno się rozgrzewa aż do ok. 97st. wiatrak robi swoje i spada do ok. 92st. i dalej już tak w kółko 97-92-97-92. Za wcześnie się otwiera i nie otwiera się na tyle aby utrzymać +/-stałą temp., według mnie gdzieś on tam po drodze się "przycina" dla potwierdzenia mojego przypadku ostatnio puściłem auto przy 140km/h autostradą z górki i temp. spadła poniżej 90st. więc termostat zamiast się lekko zamknąć nawet nie drgnął, 2tyg. temu wszystko mi działało jak należy, więc nastąpiło jakieś rozkalibrowanie czy cuś, pompe wody+płyn wymieniłem 2 dni temu przy okazji rozrządu (stary płyn czyściutki) więc chyba nic innego u siebie winić nie mogę, w trasie nigdy mi się wiatrak nie włączył, w mieście czasem, głównie w korku co jest normalne.

U ciebie jak i u mnie może chłodnica już nie wydala ale jakoś wątpie w to bardzo. Termostat już zakupiłem i niedługo wymienie i się wszystko okaże.