Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

bieg ciężko wchodzi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
91 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 stycznia 2013 - 20:19

Witam, kolejną usterką z jaką muszę sobie poradzić jest sprzęgło. Biegi wchodzą bardzo ciężko (wszystkie), w większości z lekkim zgrzytem. Sprzęgło łapie na samiutkim dole. Pompowanie nie wnosi poprawy. Stojąc trzymając sprzęgło wciśnięte do oporu i wrzucając wsteczny widać że auto ciągnie delikatnie do tyłu z jedynką sprawa wygląda analogicznie.

Nie wysprzegla do konca, wyglada na uszkodzony docisk (a dokladnie te blaszki na ktore naciska wysprzeglik).

#62 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 16 stycznia 2013 - 08:16

ha, fakt ze to droga czesc, ale jeszcze takich kłopotow nie mam, jedynie wtedy jak zapomne wrzucic bieg, to troche trfa, ale sprobuje podpompowac, moze to cos d

no i pompowanie nic nie dało....trzeba miec wrzuconą jedynke na starcie, bo problem jest dalej
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#63 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 stycznia 2013 - 11:09

a jak z wysprzeglikiem? tez wymieniałes? była potrzeba?
...


Wymieniłem na nowy, ale stary był ok.

#64 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 16 stycznia 2013 - 11:12

Jeśli pękła sprężyna centralna docisku, nie ma szans na całkowite rozłączenie i sprzęgło "ciągnie"

#65 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 16 stycznia 2013 - 11:20

Wymieniłem na nowy, ale stary był ok.


to znaczy ze to nie była wina wysprzeglika?
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#66 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 stycznia 2013 - 14:25

Wina docisku

#67 OFFLINE   BerniS51

BerniS51
  • 36 postów
  • Dołączył: 24-03-2011

Napisany 01 lutego 2013 - 19:12

A wiecie Pany może jak reguluje się biegi w omedze na krzyżaku i gdzie go szukać jak to sie robi po kolei poprosze

#68 OFFLINE   zybi20

zybi20
  • 178 postów
  • Dołączył: 03-04-2011
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 lutego 2013 - 23:01

jeżdżąc z uszkodzonym sprzęgłem (dociskiem) polecą synchronizatory, których wymiana jest nie opłatna chyba lepiej nową skrzynie kupić.
Nie czytałem wątku od początku ale ja bym zmienił olej w skrzyni (jest tani ok 30-40zł w ASO) wchodzi go coś ok litra lub litr i trochę, jeśli to by nic nie dało szukałbym problemu w sprzęgle natomiast jeśli tu by wszystko grało chyba zainwestowałbym w skrzynie te oploskie są teoretycznie wieczne więc ceny na allegro sa przyjazne za 100-200zł można wybierać

#69 OFFLINE   pyza1411

pyza1411
  • 6 postów
  • Dołączył: 03-01-2013
  • Skąd: P-ń
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 02 lutego 2013 - 14:07

Też się dołączę do problemu bo też mnie dotyka... 1/R odrazu po odpaleniu. Wibracji na pedale brak, po ruszeniu się wskazówki temp. silnika... Wszystko gra. Na wiosnę jak przy wyższych temp. się nie zmieni, wymienie olej w skrzyni. Potem się zacznę martwić jeśli nie pomoże... Efekty będę rzecz jasna opisywał :)

#70 OFFLINE   BerniS51

BerniS51
  • 36 postów
  • Dołączył: 24-03-2011

Napisany 02 lutego 2013 - 21:32

No to wie ktoś jak z tą regulacją na krzyżaku biegów bo nic nie dowiedziałem się :pokoj::(

#71 OFFLINE   BerniS51

BerniS51
  • 36 postów
  • Dołączył: 24-03-2011

Napisany 06 lutego 2013 - 11:06

i jak ????? :pokoj:

#72 OFFLINE   bednarz

bednarz
  • 2 postów
  • Dołączył: 06-11-2013

Napisany 10 listopada 2013 - 19:24

Witam.
Chciałbym zapytać,może ktoś już miał następujący objaw:
Po dłuższym postoju,(np.nocy) z trudem zapinam jedynkę i wsteczny.Jeśli uruchomię silnik na biegu to jest ok,rusza bez problemu.Jeśli puszcze sprzęgło i spr.zapiąć jedynkę to znów ciężko.Najciekawsze w tym jest to iż jak przejade ok.20km to wszystkie biegi wchodzą bez najmniejszych problemów.Sprzęgło się nie ślizga,ładnie chodzi tzn.nie jest twarde i bieże normalnie,nie słychać łożyska oporowego,żadnych dziwnych odgłosów.Byłem ostatnio u fachowca to oczywiście jak dojechałem to wszystko było ok.,powiedział żebym zostawił auto na noc to rano zobaczy ale na razie odpuściłem sobie.
Bardzo proszę o ewentualne sugestie.Bardzo chętnie zadzwonie też do kogoś kto może coś doradzić.Mój.nr 508558140,prosze tylko o strzałke a oddzwonie.
Z góry dzięki.

#73 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 listopada 2013 - 19:30

Witam.
Chciałbym zapytać,może ktoś już miał następujący objaw:
Po dłuższym postoju,(np.nocy) z trudem zapinam jedynkę i wsteczny.Jeśli uruchomię silnik na biegu to jest ok,rusza bez problemu.Jeśli puszcze sprzęgło i spr.zapiąc jedynkę to znów ciężko.Najciekawsze w tym jest to iż jak przejade ok.20km to wszystkie biegi wchodzą bez najmniejszych problemów.Sprzęgło się nie ślizga,ładnie chodzi tzn.nie jest twarde i bieże normalnie,nie słychać łożyska oporowego,żadnych dziwnych odgłosów.Byłem ostatnio u fachowca to oczywiście jak dojechałem to wszystko było ok.,powiedział żebym zostawił auto na noc to rano zobaczy ale na razie odpuściłem sobie.
Bardzo proszę o ewentualne sugestie.Bardzo chętnie zadzwonie też do kogoś kto może coś doradzić.Mój.nr 508558140,prosze tylko o strzałke a oddzwonie.
Z góry dzięki.


Na ten temat juz chyba bylo pisane na forum. Trzeba by poszukac, ale ja bym zaczal od sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni i ewentualnej jego wymianie.

#74 OFFLINE   Furious

Furious
  • 251 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: Chrzanów

Napisany 11 listopada 2013 - 14:40

Bardzo proszę o ewentualne sugestie.

Podstawa - olej w skrzyni biegów ile jest i czy był wymieniany jak nie to najlepiej od razu wymienić - polecam castrol 75w90 świetny olej do skrzyni i w największe mrozy biegi wrzucasz 1 paluszkiem.

#75 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 listopada 2013 - 14:47

Witam.
Chciałbym zapytać,może ktoś już miał następujący objaw:
Po dłuższym postoju,(np.nocy) z trudem zapinam jedynkę i wsteczny.Jeśli uruchomię silnik na biegu to jest ok,rusza bez problemu.Jeśli puszcze sprzęgło i spr.zapiąć jedynkę to znów ciężko.Najciekawsze w tym jest to iż jak przejade ok.20km to wszystkie biegi wchodzą bez najmniejszych problemów.Sprzęgło się nie ślizga,ładnie chodzi tzn.nie jest twarde i bieże normalnie,nie słychać łożyska oporowego,żadnych dziwnych odgłosów.Byłem ostatnio u fachowca to oczywiście jak dojechałem to wszystko było ok.,powiedział żebym zostawił auto na noc to rano zobaczy ale na razie odpuściłem sobie.
Bardzo proszę o ewentualne sugestie.Bardzo chętnie zadzwonie też do kogoś kto może coś doradzić.Mój.nr 508558140,prosze tylko o strzałke a oddzwonie.
Z góry dzięki.


rozumiem ze masz manuala? jezeli tak[a na to wskazują twoje dane]to mam to samo, nauczyłem sie z tym zyc,wymiana oleju nic nie dała,dalej problem na starcie,mysle ze to moze byc wina połączen, ale jakos nie zabrałem sie za to.... wymiana oleju wazna jest w automacie,
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#76 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 12 listopada 2013 - 09:38

rozumiem ze masz manuala? jezeli tak[a na to wskazują twoje dane]to mam to samo, nauczyłem sie z tym zyc,wymiana oleju nic nie dała,dalej problem na starcie,mysle ze to moze byc wina połączen, ale jakos nie zabrałem sie za to.... wymiana oleju wazna jest w automacie,


W manualu jest rownie wazna, szczegolnie w zime.

Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2

#77 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 listopada 2013 - 15:29

W manualu jest rownie wazna, szczegolnie w zime.

Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2


no nie mów, że na zimę wymieniasz olej w skrzyni biegów:0tongue:

#78 OFFLINE   kenczorf

kenczorf
  • 218 postów
  • Dołączył: 14-07-2012
  • Skąd: Tarnów

Napisany 12 listopada 2013 - 20:07

Chodzilo o to ze lipny olej w skrzyni objawia sie w zimie. Jak ciezko biega wbic poki sie olej nie rozgrzeje i rozezedzi. W jednym aucie na starym oleju jaki odpalilem w duze mrozy to mi na luzie auto zazelo jechac. Po zmianie na syntetyk duzo lepiej

Wysłane z mojego GT-I9300

#79 OFFLINE   bednarz

bednarz
  • 2 postów
  • Dołączył: 06-11-2013

Napisany 12 listopada 2013 - 21:03

Niestety wymiana oleju nic nie zmieniła.
Jutro jadę do fachowców,którzy zajmują się sprzęgłami od prawie 20tu lat.
Jestem ciekaw co wymyślą.
Ja obstawiam wysprzęglik ewentualnie pompka sprzęgła.To drugie nie byłoby jeszcze takie dotkliwe finansowo.

#80 OFFLINE   Furious

Furious
  • 251 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: Chrzanów

Napisany 12 listopada 2013 - 23:37

Pierwsze pytanie jaki olej wlałeś? druga sprawa kolega rukcug nie wie co pisze z tego powodu, że pewnie do swojej wymiany użył jakiegoś g... oleju. A dlaczego zimą się to objawia bo dobrze już kolega odpowiedział, że lipny olej w lecie jakoś jeździ bo temp. nie spada poniżej 15st. a w zimie kiedy gęstnieje mocno wszystko staje się jasne.