

bieg ciężko wchodzi
#1
OFFLINE
Napisany 12 kwietnia 2009 - 23:47
#2
OFFLINE
Napisany 12 kwietnia 2009 - 23:52
Witam! Mam problem. Jak kupowałem omcię to biegi jak w zegarku wchodziły, lecz teraz jakoś ciaśniej, nie raz muszę 2 lub 3 razy sprzęgło wcisnąć aby bieg nr 1 wszedł, i reszta już za każdym razem wchodzi lecz jakby na dwa razy tzn. przełączając na bieg nr 2 dźwignia pokonuje 1 opór i wskakuje na owy bieg. Nie wiem o co chodzi. Skrzynia mi pada czy to coś innego? Pomocy:(
wysprzeglik
#3
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2009 - 11:01
beast napisał:
wysprzeglik
LOL!

#4
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2009 - 12:13
LOL!
A co to takiego i ile może mnie kosztować?
http://moto.allegro....ting_interval=7
ale pewnie skonczy sie wymiana calego kompletnego sprzegla ..cos kolo 1000
#5
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2009 - 14:39
#6
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2009 - 19:16
beast napisał:
ale pewnie skonczy sie wymiana calego kompletnego sprzegla ..cos kolo 1000
Cena niezbyt optymistyczna:( Rozmawiałem ze znajomym mechanikiem, i on stawia na trzpień odpowiedzialny za poprawne wpadanie biegów. Twierdził że w Kadecie tak miał, ale czy Omega to to samo? I czy owy trzpień istnieje w Omie jak i w Kadecie?
#7
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2009 - 00:12
#8
OFFLINE
Napisany 09 lipca 2009 - 11:04
- 2 razy zdarzylo mi sie ze nie moglem zrzucic z biegu auta ( wsteczny, zima, na wylacoznym silniku (wcisniecie sprzegl anie pomoglo) i wlacznym (dopiero zeszło jak delikatnie ruszylem auto)
- czasem mam poroblem z wrzuceniem na jedynke albo na wsteczny, duzy opor. ale jak juz wskoczy to przy przelaczaniu biegow wyzej lub nizej chodzi bez najmniejszych oporow. Sprawdizlem ze jak przy wlaocnzyms ilniku nei chche wksoczyc bieg to jak wylacz eislnik to wskakuje mi bez oprorow ....
Czy ktos mial cos tkaiego ?
#9
OFFLINE
Napisany 09 lipca 2009 - 16:40
#10
OFFLINE
Napisany 20 lipca 2009 - 09:36
- czasem mam poroblem z wrzuceniem na jedynke albo na wsteczny, duzy opor. ale jak juz wskoczy to przy przelaczaniu biegow wyzej lub nizej chodzi bez najmniejszych oporow. Sprawdizlem ze jak przy wlaocnzyms ilniku nei chche wksoczyc bieg to jak wylacz eislnik to wskakuje mi bez oprorow ....
Czy ktos mial cos tkaiego ?
Ja mam od kilku dni i zaczyna mnie to martwić. Identyczne objawy tzn skrzynia gdy chce wrzucić pierwszy bieg stawia opór ale na siłe bieg wskoczy, później idzie dobrze. Raz jest OK a raz jest problem, zarówno z 1 jak i R. Co jeszcze zauważyłem to starając się wrzucać bieg tak jakby buja lekko samochodem co znaczy że sprzęgło się kończy? docisk? łapie normalnie od dołu, czasem przy ostrym ruszaniu na suchym asfalcie się ślizgnie
#11
OFFLINE
Napisany 20 lipca 2009 - 11:38
Sam sobie odpowiedziałeś. W normalnych warunkach nawet przy ostrym ruszaniu nie ma prawa się ślizgać.czasem przy ostrym ruszaniu na suchym asfalcie się ślizgnie
#12
OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2009 - 15:12
#13
OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2009 - 19:08
#14
OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2009 - 21:10

Objawami czasmi ciezkiej zmiany biegów może być albo za mało oleju albo za dużo.
Prawidłowa ilość to 1,2ltr. I jezeli ktos sie zdecudyje na wymianę to radze tylko ryginał gm lepiej zapłacić ok35zł oryginał niz cudować z innymi za 25zł i nie wiadmo co z tego wyjdzie
#15
OFFLINE
Napisany 02 sierpnia 2009 - 12:27
#16
OFFLINE
Napisany 21 sierpnia 2009 - 09:16
#17
OFFLINE
Napisany 21 sierpnia 2009 - 09:41
No OK ale jak nie mogę wrzucić np wstecznego lub jedynki to staram się wbić inny bieg i jest to samo? Bez różnicy czy jest zimny samochód czy jeżdzę nim pół dnia. Są dni gdy wszystko wchodzi idealnie, a są takie gdy mam problemy ale na siłe wszystkie wchodzą. Nigdy jeszcze mi nic nie zgrzytło o dziwo. Spróbuje jeszcze wymienić ten olej i zobaczymy. Sprzęgło się ślizga przy gwałtownym starcie na suchym asflcie ale na górkach i tp nie ma problemu. Tyle że już w połowie zaczyna ciągnąć więc wydaję się że jest jeszcze dobrze
Co to za historia z ta zmiana oleju? Prace skryzni mozna tak ewentualnie poprawic, ale wymiana oleju nie naprawia sie niczego i bede zaskoczony jesli pieniadze nie wyrzucisz w bloto (chyba, ze w skrzyni jest sucho, w co watpie, bo beda inne objawy).
Po pierwsze to sprawdz czy masz plyn hamulcowy w zbiorniczku w przedziale dla skrzyni. W srodku jest scianka, sprawdz czy za nia jest olej - tam gdzie wychodzi waz do sprzegla. Niektore zbiorniczki nie maja na dole polaczenia z duzym przedzialem i mimo, ze w dziale dla sprzegla jest sucho na zbiorniczku wydaje sie, ze full. Potem odpowietrz uklad sprzegla i sprawdz czy cos nie cieknie.
Jezeli sprzeglo sie slizga przy gwaltownym ruszeniu to i bedzie sie slizgalo pod gorke. Jak chcesz sprawdzic sprzeglo to przy wcisnietym hamulcu wlacz 3 bieg i puszczaj sprzeglo, jesli od razu nie zgasnie to poczujesz jak sie slizga.
Sprzeglo RACZEJ nie bedzie mialo na to wplywu - wg mnie to sterowanie wysprzeglikiem.
#18
OFFLINE
Napisany 21 sierpnia 2009 - 10:15
No wydaję się że full, a wycieków żadnych nie widać. Wrócę jeszcze do domu to ściągnę płyn ze zbiorniczka i zobaczę czy tam też będzie ubywać.ze w dziale dla sprzegla jest sucho na zbiorniczku wydaje sie, ze full
W ten sposób to się nie ślizga, tak samo podjade pod krawężnik i jest OK ale jak ustane na asfalcie, wrzuce jedynkę, gazu to nie ma szans żeby obróciła kołami.przy wcisnietym hamulcu wlacz 3 bieg i puszczaj sprzeglo
Kolejna uwaga to podczas jazdy wszystkie biegi wchodzą dobrze
#19
OFFLINE
Napisany 14 października 2009 - 22:12
#20
OFFLINE
Napisany 15 października 2009 - 08:28
