Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

bieg ciężko wchodzi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
91 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   kochasgage

kochasgage
  • 253 postów
  • Dołączył: 30-01-2012
  • Skąd: okolice Sandomierza

Napisany 23 sierpnia 2012 - 23:47

sprawdz wybierak

#42 OFFLINE   kenczorf

kenczorf
  • 218 postów
  • Dołączył: 14-07-2012
  • Skąd: Tarnów

Napisany 24 sierpnia 2012 - 07:15

sprawdz wybierak

:tak:

#43 OFFLINE   debosh

debosh
  • 16 postów
  • Dołączył: 11-02-2012
  • Skąd: Warszawa

Napisany 26 sierpnia 2012 - 15:26

Nie obyło się bez mechanika, wg tego co mi powiedział to urwał się jakiś sworzeń na samym dole lewarka czy coś takiego. Więcej się mi nie udało dowiedzieć. Zrobił w pół godziny i skasował 70 zł.

Dzieki za pomoc koledzy

#44 OFFLINE   elite v6

elite v6
  • 1 postów
  • Dołączył: 10-12-2012

Napisany 10 grudnia 2012 - 16:45

Witam

Mam pytanko odnośnie manualnej skrzyni biegów w omedze elite 2.6 v6 z 2001 roku, mianowicie od czasu do czasu na postoju nie mogę wbić żadnego biegu oprócz 5, a podczas jazdy czasami 2 ciężko wchodzi, generalnie auto ciągnie dobrze sprzęgło się nie ześlizguje ale jeszcze chciałbym dodać ze na postoju z wyłączonym silnikiem gdy wcisnę sprzęgło biegi wchodzą jak po maśle, gdy odpalę silnik ze wcześniej wciśniętym sprzęgłem biegi dalej wchodzą jak po maśle ale gdy zaraz po tym gdy silnik chodzi zwolnię sprzęgło i wcisnę je jeszcze raz to nie mogę wbić żadnego biegu oprócz 5.

Czy może ktoś miał taki sam problem lub wie co to może być, czy to brak oleju w skrzyni?

Proszę o pomoc i z góry dziękuje.

#45 OFFLINE   wandrzej840717

wandrzej840717
  • 75 postów
  • Dołączył: 22-01-2011

Napisany 02 stycznia 2013 - 17:38

Witam,niestety nie pomogę,mam podobnie,latem może być choć też szału niema,a zimą przy mrozach jest okropnie.Problem jest z włączeniem pierwszego i drugiego biegu trzeci w miarę,czwarty,piąty normalnie.
na zgaszonym silniku biegi wchodzą normalnie,problem zaczyna się gdy ruszam i chcę zmienić bieg ponieważ dźwignia ciężko chodzi,a jeszcze gorzej jest z redukcją na drugi bieg,muszę bardzo zwolnić żeby bieg wsadzić,olej jest sprawdzałem,żadnych wycieków,to już trzecia zima z tym problemem.

#46 OFFLINE   MarcinM65

MarcinM65
  • 64 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Dąbrowa Tarnowska

Napisany 02 stycznia 2013 - 18:15

U mnie też podobny problem występuje, przy pierwszym wbiciu biegu po odpaleniu 1 wchodzi tak jakby nie było sprzęgła, od 2 w górę normalnie, później problem nie występuje. Jest tak tylko po pierwszym odpaleniu. Nie uważam tego za problem więc nie zwracałem na to zbytnio uwagi, ale gdyby ktoś wiedział jak się tego pozbyć to niech napisze, bo widać więcej Omeg tak ma

#47 OFFLINE   wandrzej840717

wandrzej840717
  • 75 postów
  • Dołączył: 22-01-2011

Napisany 02 stycznia 2013 - 19:17

To u Ciebie bajki chciałbym mieć tak jak u Ciebie,trzecia moja zima z tą omegą i co rok to ciężej z tymi biegami,poza tym auto poszanowane i doinwestowane,miesiąc temu zmiana zawieszenia przód i tył na lemfordera,auto nigdy gazu nie widziało i dlatego nie mam z nim żadnych problemów,trochę mi szkoda oddać za grosze bo dobrze mi służy i ładnie wygląda,dziwne bo z tego roku dopiero kilka przebarwień niewidocznych,dobrze mi się jeździ omegą ale długo bym się zastanawiał nad kupno kolejnej,każdy wie o co chodzi że trzeba z sercem do tego samochodu.

#48 OFFLINE   kenczorf

kenczorf
  • 218 postów
  • Dołączył: 14-07-2012
  • Skąd: Tarnów

Napisany 02 stycznia 2013 - 23:47

nie jestescie sami gdyz mam to samo. Po odpaleniu po dluzszym postoju podczas jazdy np dojezdzania do swiatel gdy auto sie jeszcez toczy bardzi ciezko wcodzi jedynka. Reszta ok. Na postoju malina. Wydaje mi sie, ze sprzeglo sie konczy...ale tak czy i tak wczesniej mzienie olej w skrzyni i plyn hamulocwo-sprzeglowy i jak nie zapomne to dam znac. Ja bym tu widzial olej w skrzyni bo gdy sie auto zagrzej to pozniej jedynka nawet podczas jazdy wchodzi normalnie...ale z drugiej strony na postoju wchodzi weic bez sensu

#49 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2013 - 10:23

profilaktycznie sprawdzaliście poduszki pod silnikiem i skrzynią ? spróbujcie po nocy przed wrzuceniem biegu wcisnąć kilka razy sprzęgło. pierwsze co bym zrobił to zmianę płynu hamulcowego w całym układzie hamulcowym razem z odpowietrzaniem, nie zapominając o odpowietrzeniu skrzyni biegów. drugi zabieg jeśli poduszki są na 100% całe i trzymają to dopiero zrzucał bym skrzynię i szukał przyczyny w sprzęgle.

#50 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 stycznia 2013 - 12:26

nie jestescie sami gdyz mam to samo. Po odpaleniu po dluzszym postoju podczas jazdy np dojezdzania do swiatel gdy auto sie jeszcez toczy bardzi ciezko wcodzi jedynka. Reszta ok. Na postoju malina. Wydaje mi sie, ze sprzeglo sie konczy...ale tak czy i tak wczesniej mzienie olej w skrzyni i plyn hamulocwo-sprzeglowy i jak nie zapomne to dam znac. Ja bym tu widzial olej w skrzyni bo gdy sie auto zagrzej to pozniej jedynka nawet podczas jazdy wchodzi normalnie...ale z drugiej strony na postoju wchodzi weic bez sensu


ja tez mam to samo, ale wpadłem na pomysł: rano wrzucam 1 bieg, i dopiero wtedy załączam...lub wsteczny....pozniej juz wszystko dziala, słyszalem ze to synchronizatory, wie ktos cos?
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#51 OFFLINE   kenczorf

kenczorf
  • 218 postów
  • Dołączył: 14-07-2012
  • Skąd: Tarnów

Napisany 03 stycznia 2013 - 13:10

rano wrzucam 1 bieg, i dopiero wtedy załączam.

tzn to nie jest tak ze od razu jest problem. Nie mowie o sytuacji gdy jest -20 i olej gestnieje bardzo. Mowi nawet o 0 temp gdzie moge odpalic auto i na posotju macham wajcha jak chche...ale jak juz sie lekko tocze to jedynka bardzo ciezko wchodzi przez pare minut a pozniej wraca wszystko do normy.
Dlatego mysle, ze poduszki tez nie maja tu nic do rzeczy

#52 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 stycznia 2013 - 16:40

"Dlatego mysle, ze poduszki tez nie maja tu nic do rzeczy"...tez mi sie wydaje, bo byłyby kłopoty z kazdym biegiem, a tu tylko rano...i tylko 1 bieg , lub wsteczny, a potem ok..
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#53 OFFLINE   sokolasty

sokolasty
  • 85 postów
  • Dołączył: 03-02-2012
  • Skąd: Lublin

Napisany 06 stycznia 2013 - 11:58

rano wrzucam 1 bieg, i dopiero wtedy załączam


i jak odpalasz to nie czujesz ze samochód delikatnie chce jechać do przodu mimo ze masz wciśnięte sprzęgło, jeżeli tak jest to pewnie wysprzeglik pada, ja tak miałem u siebie, jeżeli ciężko wchodzą biegi lub jakiś to spróbuj pod pompować sprzęgłem powinno pomoc

#54 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 06 stycznia 2013 - 12:05

i jak odpalasz to nie czujesz ze samochód delikatnie chce jechać do przodu mimo ze masz wciśnięte sprzęgło, jeżeli tak jest to pewnie wysprzeglik pada, ja tak miałem u siebie, jeżeli ciężko wchodzą biegi lub jakiś to spróbuj pod pompować sprzęgłem powinno pomoc


ok, spróbuje,... ale fakt ze troche sie rusza, ale tylko jak zimno, mysle ze to ze względu na gęsty olej...zobacze jak w lato..
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#55 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 stycznia 2013 - 12:10

Miałem podobną sytuację. Na zimno ciężko, potem troche lepiej. W czaje jazdy w zasadzie było ok, ale szybka zmiana biegów na wysokich obrotach sprawiała kłopot. Winowajca - rozsypany docisk. Wczoraj wszystko skręciłem po wymianie na nowy i jest bajka!!. Dodatkowy efekt to przy puszczaniu sprzęgła z dodaniem gazu wyczuwałem małe wibracje na pedale sprzęgła.

#56 OFFLINE   sokolasty

sokolasty
  • 85 postów
  • Dołączył: 03-02-2012
  • Skąd: Lublin

Napisany 06 stycznia 2013 - 12:11

zobacze jak w lato..

do lata Ci może nie wytrzymać :D ja jak to miałem to czasem było tak ze tydzień nic się nie działo a czasem było tak ze na rondzie musiałem włączyć awaryjne i pompować 5 minut żeby wrzucić bieg, w końcu to zrobiłem i tez były rożne diagnozy, ze pompka pod sprzęgłem, za układ zapowietrzony, ze może przewód który daje płyn załamany, niestety padło na najdroższa cześć

#57 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 06 stycznia 2013 - 12:16

Miałem podobną sytuację. Na zimno ciężko, potem troche lepiej. W czaje jazdy w zasadzie było ok, ale szybka zmiana biegów na wysokich obrotach sprawiała kłopot. Winowajca - rozsypany docisk. Wczoraj wszystko skręciłem po wymianie na nowy i jest bajka!!. Dodatkowy efekt to przy puszczaniu sprzęgła z dodaniem gazu wyczuwałem małe wibracje na pedale sprzęgła.


a jak z wysprzeglikiem? tez wymieniałes? była potrzeba?

do lata Ci może nie wytrzymać :D ja jak to miałem to czasem było tak ze tydzień nic się nie działo a czasem było tak ze na rondzie musiałem włączyć awaryjne i pompować 5 minut żeby wrzucić bieg, w końcu to zrobiłem i tez były rożne diagnozy, ze pompka pod sprzęgłem, za układ zapowietrzony, ze może przewód który daje płyn załamany, niestety padło na najdroższa cześć

ha, fakt ze to droga czesc, ale jeszcze takich kłopotow nie mam, jedynie wtedy jak zapomne wrzucic bieg, to troche trfa, ale sprobuje podpompowac, moze to cos da...
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#58 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2013 - 13:52

Generalnie problemy z wrzuceniem na zimnej skrzyni 1/R sugeruja nizszy poziom oleju w skrzyni.

#59 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 06 stycznia 2013 - 13:55

.pozniej juz wszystko dziala, słyszalem ze to synchronizatory, wie ktos cos?

Ano synchronizatory, ale nie ma się co przejmować. Jeśli problem z włożeniem jedynki, to należy starym sposobem na wciśniętym sprzęgle pociągnąć wajchę w kierunku II-ki, ale nie włączać i wtedy od razu wkładać jedynkę. Ponieważ biegi I-go i II-go biegu są na wspólnej piaście synchronizatora wyrówna się w ten sposób prędkości obrotów kół i bieg wejdzie. Jak skrzynia się rozgrzeje, wszystko wróci do normy. Im bardziej zrujnowane sprzęgło, tym będzie trudniej. Dlatego podczas wymiany sprzęgła warto od razu zmienić olej w skrzyni, zwłaszcza, że będzie na wierzchu.

#60 OFFLINE   hunter266

hunter266
  • 108 postów
  • Dołączył: 02-01-2012

Napisany 15 stycznia 2013 - 18:02

Witam, kolejną usterką z jaką muszę sobie poradzić jest sprzęgło. Biegi wchodzą bardzo ciężko (wszystkie), w większości z lekkim zgrzytem. Sprzęgło łapie na samiutkim dole. Pompowanie nie wnosi poprawy. Stojąc trzymając sprzęgło wciśnięte do oporu i wrzucając wsteczny widać że auto ciągnie delikatnie do tyłu z jedynką sprawa wygląda analogicznie.