

bieg ciężko wchodzi
#41
OFFLINE
#42
OFFLINE
#43
OFFLINE
Napisany 26 sierpnia 2012 - 15:26
Dzieki za pomoc koledzy
#44
OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2012 - 16:45
Mam pytanko odnośnie manualnej skrzyni biegów w omedze elite 2.6 v6 z 2001 roku, mianowicie od czasu do czasu na postoju nie mogę wbić żadnego biegu oprócz 5, a podczas jazdy czasami 2 ciężko wchodzi, generalnie auto ciągnie dobrze sprzęgło się nie ześlizguje ale jeszcze chciałbym dodać ze na postoju z wyłączonym silnikiem gdy wcisnę sprzęgło biegi wchodzą jak po maśle, gdy odpalę silnik ze wcześniej wciśniętym sprzęgłem biegi dalej wchodzą jak po maśle ale gdy zaraz po tym gdy silnik chodzi zwolnię sprzęgło i wcisnę je jeszcze raz to nie mogę wbić żadnego biegu oprócz 5.
Czy może ktoś miał taki sam problem lub wie co to może być, czy to brak oleju w skrzyni?
Proszę o pomoc i z góry dziękuje.
#45
OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2013 - 17:38
na zgaszonym silniku biegi wchodzą normalnie,problem zaczyna się gdy ruszam i chcę zmienić bieg ponieważ dźwignia ciężko chodzi,a jeszcze gorzej jest z redukcją na drugi bieg,muszę bardzo zwolnić żeby bieg wsadzić,olej jest sprawdzałem,żadnych wycieków,to już trzecia zima z tym problemem.
#46
OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2013 - 18:15
#47
OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2013 - 19:17
#48
OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2013 - 23:47
#49
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2013 - 10:23
#50
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2013 - 12:26
nie jestescie sami gdyz mam to samo. Po odpaleniu po dluzszym postoju podczas jazdy np dojezdzania do swiatel gdy auto sie jeszcez toczy bardzi ciezko wcodzi jedynka. Reszta ok. Na postoju malina. Wydaje mi sie, ze sprzeglo sie konczy...ale tak czy i tak wczesniej mzienie olej w skrzyni i plyn hamulocwo-sprzeglowy i jak nie zapomne to dam znac. Ja bym tu widzial olej w skrzyni bo gdy sie auto zagrzej to pozniej jedynka nawet podczas jazdy wchodzi normalnie...ale z drugiej strony na postoju wchodzi weic bez sensu
ja tez mam to samo, ale wpadłem na pomysł: rano wrzucam 1 bieg, i dopiero wtedy załączam...lub wsteczny....pozniej juz wszystko dziala, słyszalem ze to synchronizatory, wie ktos cos?
#51
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2013 - 13:10
tzn to nie jest tak ze od razu jest problem. Nie mowie o sytuacji gdy jest -20 i olej gestnieje bardzo. Mowi nawet o 0 temp gdzie moge odpalic auto i na posotju macham wajcha jak chche...ale jak juz sie lekko tocze to jedynka bardzo ciezko wchodzi przez pare minut a pozniej wraca wszystko do normy.rano wrzucam 1 bieg, i dopiero wtedy załączam.
Dlatego mysle, ze poduszki tez nie maja tu nic do rzeczy
#52
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2013 - 16:40
#53
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2013 - 11:58
rano wrzucam 1 bieg, i dopiero wtedy załączam
i jak odpalasz to nie czujesz ze samochód delikatnie chce jechać do przodu mimo ze masz wciśnięte sprzęgło, jeżeli tak jest to pewnie wysprzeglik pada, ja tak miałem u siebie, jeżeli ciężko wchodzą biegi lub jakiś to spróbuj pod pompować sprzęgłem powinno pomoc
#54
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2013 - 12:05
i jak odpalasz to nie czujesz ze samochód delikatnie chce jechać do przodu mimo ze masz wciśnięte sprzęgło, jeżeli tak jest to pewnie wysprzeglik pada, ja tak miałem u siebie, jeżeli ciężko wchodzą biegi lub jakiś to spróbuj pod pompować sprzęgłem powinno pomoc
ok, spróbuje,... ale fakt ze troche sie rusza, ale tylko jak zimno, mysle ze to ze względu na gęsty olej...zobacze jak w lato..
#55
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2013 - 12:10
#56
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2013 - 12:11
do lata Ci może nie wytrzymaćzobacze jak w lato..

#57
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2013 - 12:16
Miałem podobną sytuację. Na zimno ciężko, potem troche lepiej. W czaje jazdy w zasadzie było ok, ale szybka zmiana biegów na wysokich obrotach sprawiała kłopot. Winowajca - rozsypany docisk. Wczoraj wszystko skręciłem po wymianie na nowy i jest bajka!!. Dodatkowy efekt to przy puszczaniu sprzęgła z dodaniem gazu wyczuwałem małe wibracje na pedale sprzęgła.
a jak z wysprzeglikiem? tez wymieniałes? była potrzeba?
ha, fakt ze to droga czesc, ale jeszcze takich kłopotow nie mam, jedynie wtedy jak zapomne wrzucic bieg, to troche trfa, ale sprobuje podpompowac, moze to cos da...do lata Ci może nie wytrzymać
ja jak to miałem to czasem było tak ze tydzień nic się nie działo a czasem było tak ze na rondzie musiałem włączyć awaryjne i pompować 5 minut żeby wrzucić bieg, w końcu to zrobiłem i tez były rożne diagnozy, ze pompka pod sprzęgłem, za układ zapowietrzony, ze może przewód który daje płyn załamany, niestety padło na najdroższa cześć
#58
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2013 - 13:52
#59
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2013 - 13:55
Ano synchronizatory, ale nie ma się co przejmować. Jeśli problem z włożeniem jedynki, to należy starym sposobem na wciśniętym sprzęgle pociągnąć wajchę w kierunku II-ki, ale nie włączać i wtedy od razu wkładać jedynkę. Ponieważ biegi I-go i II-go biegu są na wspólnej piaście synchronizatora wyrówna się w ten sposób prędkości obrotów kół i bieg wejdzie. Jak skrzynia się rozgrzeje, wszystko wróci do normy. Im bardziej zrujnowane sprzęgło, tym będzie trudniej. Dlatego podczas wymiany sprzęgła warto od razu zmienić olej w skrzyni, zwłaszcza, że będzie na wierzchu..pozniej juz wszystko dziala, słyszalem ze to synchronizatory, wie ktos cos?
#60
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2013 - 18:02