Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Twarde węże wodne, letnia chłodnica i gotowanie się!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
66 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   matimon

matimon

    Miłośnik modelu...

  • 200 postów
  • Dołączył: 23-04-2009
  • Skąd: Busko Zdrój

Napisany 03 lipca 2009 - 19:15

:zolta_kartka:



Hej, a odkąd termostat zayka mały obwód?? Sherlocku....

#62 OFFLINE   bratyslaw

bratyslaw
  • 166 postów
  • Dołączył: 05-02-2008
  • Skąd: Parczew
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 lipca 2009 - 22:20

witam .sorki ze wpinam sie w temat ale mam bardzo podobne problemy,wymienilem chlodnice .zbiornik wyrow.termostat ,3 korki,plukalem uklad chlodzenia ,wymienilem czujnik wentylatora ,sprawdzam wszystkie weze .nie leca babelki w wyrownawczym podczas grzania silnika,spaliny sa czyste ,tak ze UPG prawdopodobnie odpada .moge jednorazowo zrobic ok.15-20km i gotuje wode w zbiorniku.po obserwacji zauwazylem ze zapozno wlacza sie wentyl.to znaczy.-jak wlacze klime to wentyl. chlod startuje razem z sprezarka .natomiast bez klimy zalancza sie dopiero przy 97st na 1 bieg ,gdy temper.przekroczy 105 startuje na 2 biegu lecz wtedy wywala juz plyn.przypuszczam ze wine ponosi ktorys z przekaznikow lecz z tego co widze na fotce rozdzialu przekaznikow to jest ich 4 szt.czy ktos sie orientuje ktory odpowiada za jaka funkcje .pozdrawiam

Zrób test na obecność CO2 w płynie chłodzącym, to, że nie widać bąbelków do końca o niczym nie świadczy. Wiem, bo przechodziłem przez to. Te 15-20km robisz w trasie? Czy podczas rozgrzewki silnika (takiej do włączenia wentylatorów) na postoju też wywala Ci płyn?

#63 OFFLINE   neomanifesto

neomanifesto
  • 39 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: zabrze

Napisany 31 lipca 2009 - 01:28

Twarde węże-uszczelka pod głowicą lub korek zbiorniczka wyrównawczego(jeśli uszczelka to silnik tłoczy spaliny do obiegu lub jest ubytek płynu chłodzącego przez tłumik-koszt uszczelki ok 100zł)
Letnia chłodnica i gotowanie się-termostat i "trójnik"(koszt ok. 100 zł)
Przy wymianie uszczelki dochodzą jeszcze inne uszczelki+robota
Pozdro :)

#64 OFFLINE   Arkadiusz211

Arkadiusz211
  • 11 postów
  • Dołączył: 21-12-2009

Napisany 06 kwietnia 2010 - 19:32

Witam wszystkich ja mam koledzy taki problem z moja omega 3.0 V6 odpale ja z rana bez problemów chodzi sobie ladnie się rozgrzeje i przejade tak 25 km i tzyma mi tak 90 lub 95 stopni wjade do miasta stane w korku chwile i zaczyna mi podchodzic do 100 rusze podjade na nastepne swiatla i stoje w korku od razu mi temperatura podchodzi do ponad 100 stopni para mi zbiorniczka leci nie raz i jak wezme przytrzymam ja na luzie na wyszych obrotach tak 2 tys to jak by przepychalo plyn i schlodzi się momentalnie odpuszcze gaz i stoji na wolnych obrotach i znow podchodzi momentalnie wydaje mi ze się to chlodnice mam zapchana bo kumpel ja czyścił kiedys dwa razy i chyba czas na nowa chlodnice no i jeszcze jedno jak się zagotuje to normalnie jak popuszcze nakrętkę od zbiorniczka to syczy i plyn wypycha ale Werze sa cieple sprawdze jeszcze czy cala chlodnica będzie ciepla cala i dam znac a teraz czekam na waszą opinie pozdrawiam

#65 OFFLINE   buhaaq

buhaaq
  • 39 postów
  • Dołączył: 12-01-2009
  • Skąd: Chełm

Napisany 06 kwietnia 2010 - 19:40

Sprawdzałeś czy działa elektryczna pompka płynu?? Znajduje się pod zbiorniczkiem wyrównawczym. Powinna działać po przekręceniu kluczyka.

#66 OFFLINE   Arkadiusz211

Arkadiusz211
  • 11 postów
  • Dołączył: 21-12-2009

Napisany 07 kwietnia 2010 - 16:00

Sprawdzałeś czy działa elektryczna pompka płynu?? Znajduje się pod zbiorniczkiem wyrównawczym. Powinna działać po przekręceniu kluczyka.

Dzieki za podpowiedz sprawdze to jutro i dam znac dzieki i pozdrawiam

#67 OFFLINE   Opelluc

Opelluc
  • 33 postów
  • Dołączył: 18-02-2009

Napisany 29 kwietnia 2010 - 20:00

Witam,
Podepnę się pod temat.
U mnie jest taki problem, że silniczek też szybko osiąga temperature 100 C. Podczas jazdy 90km/h temperatura utrzymuje się cały czas 95C którą silnik dość szybko uzyskuje, w momencie np są światła - postój temperatura rośnie. Przy każdym wolniejszym poruszaniu sie temperatura osiąga 100C i załącza się wentylator i temp spada do 95C po chwili gdy jadę znowu wolno temperatura rośnie ponownie do 100C i wentylator. Chłodnica jest cała gorąca, zbiornik wyrównawczy wymieniony bo był pękniety, węże miękkie gorące wszystkie od nagrzewnicy też. Termostat wymieniony jakiś czas temu. Ogrzewanie działa bez problemu. Dodam tylko że gdy rano zapalam samochód i jadę około 4min to temperatura(wskazówka skacze) rośnie momentalnie do 98 i spada do 92 i po chwili osiąga 95C. Przy wymianie zbiornika po zlaniu troche płynu, płyn zawierał miedziany jakiś osad nie był klarowny. Czy ktoś ma jakiś pomysł dlaczego tak się dzieje ? Korka jeszcze nie wymieniałem ale już kupiłem i zobaczymy jak założe.