Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Twarde węże wodne, letnia chłodnica i gotowanie się!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
66 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mariov6

mariov6
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-04-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 09 kwietnia 2009 - 08:54

Witam
jestem nowym użytkownikiem forum i posiadam pewnien problem.
Jestem posiadaczem Omegi 2,5v6 z automatem.
W dniu wczorajszym wystąpił problem z układem chłodzenia.
Silnik zaczął się grzać temperatura skoczyła prawie do czerwonej kreski.
Zgasiłem silnik otworzyłem maskę i pierwsze co zaobserwowałem to to, że węże wodne są twarde (jakby napompowane), następny objaw to chłodnica była tylko letnia dało się jej dotknąć ręką i przytrzymać, płyn w zbiorniczku słychać było, że wrze. Ogrzewanie działa.
Po ostygnięciu trochę dojechałem nią do domu na włączonym na maks ogrzewaniu i po ok 2km znowu temperatura zaczęła iść w gore, ale tym razem już nie zdążyła sie zagotować bo zgasiłem już silnik pod domem.
Dodam że uszczelki pod głowicami były robione ok 20 000km temu i od tamtej pory wszystko było ok.
Dzisiaj tylko sprawdzałem czy olej nie zmieszał się z woda i na odwrót i nie zauważyłem nic. Tak jak nie zauważyłem żeby ubyło płynu bądź oleju (lub przybyło wszystko jest jak wcześniej).
Sytuacja miała miejsce po trasie ok 130km.
Co do chłodnicy to po wymianie uszczelki pod glowicą była odmulana bo miała trochę syfu w sobie.
Co to może być, czy jest szansa, że nie jest to wina UPG
Co jeszcze sprawdzić?

#2 OFFLINE   marko_all

marko_all
  • 77 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: Kolczyn

Napisany 09 kwietnia 2009 - 09:00

Termostat moze sie skonczyl...

#3 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 kwietnia 2009 - 09:23

Witam
jestem nowym użytkownikiem forum i posiadam pewnien problem.
Jestem posiadaczem Omegi 2,5v6 z automatem.
W dniu wczorajszym wystąpił problem z układem chłodzenia.
Silnik zaczął się grzać temperatura skoczyła prawie do czerwonej kreski.
Zgasiłem silnik otworzyłem maskę i pierwsze co zaobserwowałem to to, że węże wodne są twarde (jakby napompowane), następny objaw to chłodnica była tylko letnia dało się jej dotknąć ręką i przytrzymać, płyn w zbiorniczku słychać było, że wrze. Ogrzewanie działa.
Po ostygnięciu trochę dojechałem nią do domu na włączonym na maks ogrzewaniu i po ok 2km znowu temperatura zaczęła iść w gore, ale tym razem już nie zdążyła sie zagotować bo zgasiłem już silnik pod domem.
Dodam że uszczelki pod głowicami były robione ok 20 000km temu i od tamtej pory wszystko było ok.
Dzisiaj tylko sprawdzałem czy olej nie zmieszał się z woda i na odwrót i nie zauważyłem nic. Tak jak nie zauważyłem żeby ubyło płynu bądź oleju (lub przybyło wszystko jest jak wcześniej).
Sytuacja miała miejsce po trasie ok 130km.
Co do chłodnicy to po wymianie uszczelki pod glowicą była odmulana bo miała trochę syfu w sobie.
Co to może być, czy jest szansa, że nie jest to wina UPG
Co jeszcze sprawdzić?


na poczatek wymien korek bo to moze byc przyczyna.




 


#4 OFFLINE   mariov6

mariov6
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-04-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 09 kwietnia 2009 - 12:11

Więc tak dzisiaj kupie korek i go wymienie, termostat jeżeli będzie trzeba wymienie w sobote.
Może mi tylko ktoś podpowiedzieć jak wymienić termostat - gdzie się znajduje i czy jest to mega trudne. Chciałbym to zrobić samodzielnie.
Pozdrawiam

#5 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 kwietnia 2009 - 13:23

termostat jeżeli będzie trzeba wymienie w sobote.


termostatu nie dotykaj bo ten nie ma nic do tego.




 


#6 OFFLINE   mariov6

mariov6
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-04-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 09 kwietnia 2009 - 13:50

Termostat moze sie skonczyl...

tym się sugerowałem. Dobra dzisiaj wymienie korek i zobacze co się będzie działo.
Ewentualnie jeszcze odpale bez korka i nagrzeje do 90 z otwartym zbiorniczkiem.

Witam
Więc zaobserwowałem kilka rzeczy.
Nie kupiłem wczoraj korka - nie zdążyłem do sklepu dzisiaj kupie.
Ale odpaliłem samochód bez korka i rozgrzałem ją do trochę ponad 90 stopni dalej nie chciała i się nie przegrzała, płynu nie wywaliło wszystko było ok.
Założyłem stary korek i było w miarę ok ale po ok 4 km zaczęła się grzać, zaobserwowałem przy tym następujące zjawiska:
Wentylator przy ok 100 stopniach w ogole nie działał, włączył sie przy prawie 110 jak lekko nacisnąłem gaz ( nie wiem czy miało to jakieś powiązanie ale pisze)
Bez korka wentylator włączał się na chwile schładzał i się wyłączał z korkiem założonym trochę inaczej.
Następna rzecz to to, że wcześniej wentylator po zgaszeniu silnika jeszcze przez chwile chodził, szczególnie jka podczas gaszenia temperatura była ok 95 albo lekko wyżej.
I jeszcze jedna sprawa związana z wentylatorem czy przy włączonym climatronicu powinien działać wentylator ten od strony komory silnika, zauważyłem, że nie włącza się on w ogóle. dziwna sprawa bo wcześniej wydawało mi się, że jak właczam klimę to on działa od razu.
Dzisiaj po pracy kupię korek i zobaczę co się będzie działo.
Pozdrawiam

#7 OFFLINE   mariov6

mariov6
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-04-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 10 kwietnia 2009 - 21:35

http://rapidshare.co...V00538.3GP.html
Filmik z błędami odczytywanymi za pomocą spinacza.
Proszę o rozkodowanie, może coś z tego wyjdzie.
Dodam jeszcze, że wymiana korka nie przyniosła poprawy.
Dziwi mnie bardzo praca wentylatorów, tak jak pisałem ten od strony komory nie załącza sie wcale.
A duże wiatraki te z przodu właczają się czasami przy 110st. Czasami jest tak, że włączają się normalnie a czasami szaleją.
Wskazówka dochodzi do prawie czerwonego pola po czym załącza sie wentylator i soada do ok 97st. czasami do 95.
Nie ma znaczenia włączone ogrzewanie czy klima, zawsze jest tak samo.
O co w tym chodzi?

#8 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 kwietnia 2009 - 21:51

po przeczytaniu tego co piszesz to nasuwa mi się pewna sprawa, jest nią ten niedziałający wentylator, powinien działać po włączeniu klimy.

#9 OFFLINE   mariov6

mariov6
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-04-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 11 kwietnia 2009 - 07:41

Tez mnie zastanawia ten wentylator od klimy.
Czy on ma jakiś odzielny bezpiecznik może, dzisiaj sprawdze może napięcie na kostce czy w ogole tam dochodzi.
Może silniczek sie spalil od niego?
Pozdrawiam

#10 OFFLINE   MICHAL 2.5V6

MICHAL 2.5V6

    mam dwie Omegi

  • 157 postów
  • Dołączył: 22-03-2009
  • Skąd: Kocmyrzów/ Kraków

Napisany 11 kwietnia 2009 - 08:27

hej jesli chodzi o ten went od klimy to ma on bezpiecznik obok komputera pod maska.sa tam 3.powinien to byc 30A

#11 OFFLINE   mt1492

mt1492
  • 4 postów
  • Dołączył: 11-04-2009

Napisany 11 kwietnia 2009 - 11:30

Witam mariov6, posiadam omegę z 3 litrowym silnikiem i mam identyczny problem jak Ty. Zmieniłem już pompe wody, termostat, uszczelki pod głowicą(razem z planowaniem i sprawdzeniem szczelności), założyłem nowy korek i dalej nic. Dzwoniłem dzisiaj do innego mechanika i powiedział mi, że układ chłodzenia może być zakamieniony i trzeba go wyczyścić, może to pomoże. I jeszcze jedno, po remoncie silnika zapaliła mi sie pomararańczowa kontrolka wygląda jak wiatraczek z piorem w środku. Słyszałem, że to awaria wiatraczka który chłodzi komputer. Postaram się sprawdzić i dopisze w tej sprawie. Gdybyś doszedł przede mną w czym problem daj znać. Ja to zrobię jeśli pierwszy uporam się z problemem. Pozdro:-)

#12 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 kwietnia 2009 - 12:20

I jeszcze jedno, po remoncie silnika zapaliła mi sie pomararańczowa kontrolka wygląda jak wiatraczek z piorem w środku. Słyszałem, że to awaria wiatraczka który chłodzi komputer


ta pomarańczowa kontrolka od "wiatraczka" to błąd sterowania silnika tzn ecu wykrył jakieś niedomaganie któregoś z czujników... raczej sam nie potrafisz wiec pojedź gdzieś sprawdzić błędy.
no chyba że potrafisz to napisz jakie masz...

#13 OFFLINE   zgadywacz

zgadywacz
  • 14 postów
  • Dołączył: 23-03-2009
  • Skąd: ------------------------------------

Napisany 11 kwietnia 2009 - 13:05

poluzuj korek nz zbiorniczku wyrównawczym , troche płynu ucieknie ale jak pomoże to uszczelka. Acha to oczywiście przed rozpoczeciem jazdy na zimnym motorku.

#14 OFFLINE   lenarek

lenarek

    W STANIE SPOCZYNKU...

  • 493 postów
  • Dołączył: 10-01-2009
  • Skąd: Żywiec/Twardorzeczka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 kwietnia 2009 - 13:53

panowie to i ja sie podepne
dzisiaj patrze troche malo plynu w zbiorniczku to musle mam troche jeszcze ok 1 litra to doleje sobie odkrecam korek a tu zaczyna para leciec i to bardzo duzo tak bulgotalo ze szybko zakrecilem bo lapy by mi poparzylo i tak pomalu odkrecalem zakrecalem przez 20 min az sie skonczylo i dopiero dolalem plynu
dziwi mnie to bardzo zaczynam podejrzewc UPG ale dodam ze mam delikatny wyciek z chlodnicy to powinny te gazy tamtedy wychodzic
podpowiedzcie o co kaman albo dajcie jakiegos linka do tematu bo nie wiem czy szykac w dzialach UPG czy moze korek czy jeszcze cos innego.....

.



 


#15 OFFLINE   mt1492

mt1492
  • 4 postów
  • Dołączył: 11-04-2009

Napisany 11 kwietnia 2009 - 15:59

Jeśli płyn ucieka powoli to nie przejmowałbym się upg może ucieka gdzieś na wężach trójnikach itp., ciśnienie w układzie spowodowało, że płyn został spowrotem wyrzucony do zbiorniczka i zaczął sie gotować, ja mam podobnie problemy, zmieniłem korek, termostat, pompę wody, miesiąc temu planowałem i sprawdzałem obie głowice na ciśnienie i zmieniłem uszczelki. Efekt jest taki,że czasami chłodzi idealnie a czasami w ciągu sekundy temperatura potrafi skoczyć bardzo wysoko i w ciągu kolejnej chwili spada do normy, tak jak gdyby coś na momen blokowało przepływ. Warto sprawdzić chłodnice gdy silnik jest rozgrzany obie w każdym miejscu powinny być rozgrzane jednakowo, jeśli nie może to oznaczać, że coś siedzi w środku i blokuje przepływ płynu. Czytałem na innych forach internetowych, że może dzieje się tak przez zakamieniony układ chłodzenia. Pewności nie ma, po Świętach wezmę się za to i opisze rezultaty. Co do płynu to ja trzeba uważać przy dolewaniu ja robię to na chłodnym silniku; odkręcam korek i powoli dolewam, czekam aż się odpowietrzy i gotowe. Pamiętaj aby nie dolewać zimnego płynu kiedy silnik jest mocno rozgrzany bo możesz go uszkodzić.

Witam ponownie, powalczyłem dzisiaj z moją omegą i oto rezultat: auto szybko się grzało, robiło się ciśnienie w układzie chłodzenia, wywalało węże, woda się gotowała. Odrzucam teorię o uszkodzonej głowicy lub uszczelce z uwagi na to, że na zimnym silniku w wężach nie tworzyło się ciśnienie a gazowałem ostro bez przerwy, pozatym silnik pracuje miarowo na biegu jałowym, olej i płyn chłodniczy są czyste a z wydechu nie wydobywa się biały dymek a mimo to po zagrzaniu górny wąż stawał się twardi i w końcu zaczoł trochę popuszczać przy czym dolny był ok. Pozatym chłodnica przy górnym wężu była tak gorąca, że nie dało się dotknąć a z drugiej strony wydawała się ledwie ciepła. Po wymianie tych wszystkich części o, których wcześniej pisałem(również planowaniu głowic i zmianie uszczelki) na myśl nasuwa mi się jedynie zmiana chłodnicy. Nie ma mocnych musi być ona zapchana, nie ma przepływu, płyn paruje tworząc ciśnienie i wywala węże, po odkręceniu korka ciśnienie wywala gorący płyn a wiadomo z lekcji fizyki, że ciepłe zawsze idzie do góry pierwsze:-). Taka jest moja diagnoza, proszę o opinie i komentarze, może się mylę ale po Świętach kupuje nową chłodnicę a starą przetnę na pół aby potwierdzić lub zaprzeczyć swojemu pomysłowi. O efektach oczywiście powiadomię.

#16 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 kwietnia 2009 - 09:36

...Po wymianie tych wszystkich części o, których wcześniej pisałem(również planowaniu głowic i zmianie uszczelki) na myśl nasuwa mi się jedynie zmiana chłodnicy. Nie ma mocnych musi być ona zapchana, nie ma przepływu, płyn paruje tworząc ciśnienie i wywala węże, po odkręceniu korka ciśnienie wywala gorący płyn a wiadomo z lekcji fizyki, że ciepłe zawsze idzie do góry pierwsze:-). Taka jest moja diagnoza, proszę o opinie i komentarze, może się mylę ale po Świętach kupuje nową chłodnicę a starą przetnę na pół aby potwierdzić lub zaprzeczyć swojemu pomysłowi. O efektach oczywiście powiadomię.


A dlaczego nie zacząłeś od odkamienienia instalacji? Taniej jest wlać odkamieniacz do układu i spróbować go wyczyścić niż naprawiać głowice i wymieniać wszystkie elementy...
Jeżeli w układzie jest za wysokie ciśnienie, a nic nie wskazuje na awarię głowic (brak spalin, czysty i nieubywający płyn itd) to jest to najczęściej zapchany układ.

#17 OFFLINE   mt1492

mt1492
  • 4 postów
  • Dołączył: 11-04-2009

Napisany 12 kwietnia 2009 - 11:20

Wcześniej miałem rąbniętą uszczelkę, więc byłem zmuszony do wymiany uszczelki i planowania głowic, dalej zaczeliśmy szukać przyczyny przegrzewania silnika, wymieniłem termostat przy okazji okazało się, że cieknie z pompy i pasek który ją napędza nie jest pierwszej jakości. Co do chłodnicy to myślę, że lepiej raz wydać pieniądze na nową i mieć spokuj niż za rok lub dwa borykać się z tym samym problemem tymbardziej, że można ją dostać za 270zł a za 350 jest już naprawde dobrej jakości.

#18 OFFLINE   nol22

nol22
  • 7 postów
  • Dołączył: 11-04-2009
  • Skąd: na śląsku

Napisany 12 kwietnia 2009 - 11:59

kolego to bedzie na 100% termostat mi tez sie tak działo w 2,0 dth i eymieniłem termostat i wszytko wruciło do normy silnik sie nie przegrzewa ani nie dogrzewa ostatnio zrobiłem trase 600km i wszystko było ok a koszt termostatu do mojego to 300 zł orginał pozdrowionka;)

#19 OFFLINE   mariov6

mariov6
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-04-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 14 kwietnia 2009 - 07:49

Wymieniłem bezpiecznik od wentylatora klimy i to zaczęło działać.
Dzisiaj jadąc się nie zagrzała, doszła do 97st. ale w zeszłym tygodniu jak nie stałem w korkach też tak było, więc nie wiem na ile pomógł ten wentylator.
Czy jest ktoś w stanie rozkodować błedy z mojego filmiku który wstawiłem, może z tego coś wyjdzie?

#20 OFFLINE   marko_all

marko_all
  • 77 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: Kolczyn

Napisany 14 kwietnia 2009 - 12:38

Bledow zadnych nie masz.