Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Twarde węże wodne, letnia chłodnica i gotowanie się!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
66 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 maja 2009 - 11:25

W jaki sposób mam zmierzyć amperarz?

a czym mierzyles voltarz? niemasz miernika uniwersalnego , znaczy do opornosci , napiecia i natezenia?
niestety tak z glowy to ci nie powiem do czego jeszcze ten bezpiecznik jest ,a klima ci dziala normalnie? i dodatkowa pompa wody ? moze tam trzebaby bylo szukac problemu?

#42 OFFLINE   mariov6

mariov6
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-04-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 04 maja 2009 - 11:36

a czym mierzyles voltarz? niemasz miernika uniwersalnego , znaczy do opornosci , napiecia i natezenia?
niestety tak z glowy to ci nie powiem do czego jeszcze ten bezpiecznik jest ,a klima ci dziala normalnie? i dodatkowa pompa wody ? moze tam trzebaby bylo szukac problemu?

Mam miernik uniwersalny elektroniczny jakiś taki prosty i tani, ale coś tam mierzy:D.
Tylko nie wiem w jakis sposób mam zmierzyć ampery, (czerwony do bezpiecznika, a czarny?- przy napięciu poszedł do aku a przy A do czego ma iść?).
Klima działa normalnie, załącza się i chłodzi, ale na włączonej klimie szybciej sie przegrzewa, jak nie ma dobrego bezpiecznika.
Właśnie tak myślałem czy jeszcze pompka wody ta przy chłodnicy nie jest pod to podłączona też. Jak mogę sprawdzić tą pompke wody i silniczki wentylatorów żeby nie wymieniać na darmo.

#43 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 maja 2009 - 11:44

posprawdzaj wtyki omomierzem, tylko musisz gdzies znalezc jakie powinny byc opornosci tam, jak przestanie padac to pojde zmierze w swoim , jak to wyglada, moze naswietli to troche sprawe...

#44 OFFLINE   mariov6

mariov6
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-04-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 05 maja 2009 - 18:21

posprawdzaj wtyki omomierzem, tylko musisz gdzies znalezc jakie powinny byc opornosci tam, jak przestanie padac to pojde zmierze w swoim , jak to wyglada, moze naswietli to troche sprawe...

I jak tam z tymi wartościami, i na czym je mierzyć na wtyczce z wiązki która idzie do wentylatora czy na wentylatorze.
Chciałbym dzisiaj tam zajrzeć , żeby do weekendu naprawić omcie.
Dzisiaj kupiłem nowy korek zbiorniczka wyrównawczego bo w poprzednim zaworek sie urwał i leje się płyn przez korek, tak to jest jak się kupuję najtańszy korek, dzisiaj kupiłem febi mam nadzieje, że podziała dłużej niż ostatni i mam nadzieje że UPG przetrwała.

#45 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 maja 2009 - 19:36

I jak tam z tymi wartościami, i na czym je mierzyć na wtyczce z wiązki która idzie do wentylatora czy na wentylatorze.

chcialem sie dostac do wtyczek od wentylatora , ale bez wyciagniecia dolotu raczej nieda rady, moze za slaby bezpiecznik masz wlozony ? dlatego wywala ?

#46 OFFLINE   mariov6

mariov6
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-04-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 06 maja 2009 - 08:27

Cytat:
Napisał mariov6 Zobacz post
I jak tam z tymi wartościami, i na czym je mierzyć na wtyczce z wiązki która idzie do wentylatora czy na wentylatorze.
chcialem sie dostac do wtyczek od wentylatora , ale bez wyciagniecia dolotu raczej nieda rady, moze za slaby bezpiecznik masz wlozony ? dlatego wywala ?


Bezpiecznik jest 30A taki jak powinien być, wkładałem już kilka coby się upewnić, że bezpiecznik nie jest jakiś wadliwy.
Większych niż 30A nie widziałem tego typu bezpieczników nigdzie. Zreszta jak ma być 30 to takiego nie ma prawa wywalać, więc większego wkładać nie będę.
Co i gdzie pomierzyć i jakie wartości do tego powinny być?.
Pozdrawiam

#47 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 maja 2009 - 08:34

Sprawdz moze styki we wtyczce pod katem zasniedzenia.
Mialem podobny przypadek, ale z bezpiecznikami od swiatel przednich. Wsuwki na przewodach (te w srodku lampy) byly juz mocno skorodowane i co jakis czas wywalalo mi bezpieczniki od nich. Po zarobieniu nowych wsuwek problem ustapil. Nie dzialo sie to od razu po wymianie bezpiecznika jak to ma miejsce u Ciebie, ale moze tu trzeba szukac przyczyny.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#48 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 maja 2009 - 11:40

http://motonews.pl/s...49241&c=114&f=9
tutaj masz rozpiske bezpiecznikow i przekaznikow, ale koles ma powkladane wielkie bezpieczniki,
sprobuj sprawdzic przekazniki, moze ktorys ma zwarcie , a jak nie to wyglada mi to na pierwszy bieg wentylatora chlodnicy, albo sprobuj odlaczyc dodatkowa pompe wody , jak sie bezpiecznik nie spali to znaczy ze pompa.
ciezko jest na odleglosc szukac przyczyny

#49 OFFLINE   mariov6

mariov6
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-04-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 06 maja 2009 - 12:19

http://motonews.pl/sh_forum.php?op=f...9241&c=114&f=9
tutaj masz rozpiske bezpiecznikow i przekaznikow, ale koles ma powkladane wielkie bezpieczniki,
sprobuj sprawdzic przekazniki, moze ktorys ma zwarcie , a jak nie to wyglada mi to na pierwszy bieg wentylatora chlodnicy, albo sprobuj odlaczyc dodatkowa pompe wody , jak sie bezpiecznik nie spali to znaczy ze pompa.
ciezko jest na odleglosc szukac przyczyny

Według tej rozpiski wywala mi bezpiecznik dodatkowego powietrza.
Ale co odpowiada za dodatkowe powietrze, wentylator od strony komory silnika?
Dzisiaj wsadze bezpiecznik i odłacze pompe wody na chłodnicy, jak nie wywali to odłącze wentylator i sprawdze czy wywali bezpiecznik po kilku chwilach tak jak ma to miejsce do tej pory (oczywiście uważając na to żeby sie nie zagotowała:))
Muszę to ogarnąć w końcu bo mnie to wkurzać zaczyna.

#50 OFFLINE   Jaros 1000

Jaros 1000
  • 23 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: CHEŁM

Napisany 06 maja 2009 - 21:29

O czym ty człowieku piszesz?
Termostat zamyka mały obwód i otwiera duży jak więc bez termostatu może się grzać?
LITOŚCI!!!
Sam masz chyba mały obieg ale komórek mózgowych!

#51 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 maja 2009 - 22:00

O czym ty człowieku piszesz?
Termostat zamyka mały obwód i otwiera duży jak więc bez termostatu może się grzać?
LITOŚCI!!!
Sam masz chyba mały obieg ale komórek mózgowych!


:zolta_kartka:

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#52 OFFLINE   mariov6

mariov6
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-04-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 07 maja 2009 - 08:06

Dobra problem chyba rozwiązany.
Wszystko przez elektryczną pompe obiegu wody w chłodnicy.
Założyłem nowy korek zbiorniczka wczoraj, wymieniłem bezpiecznik (narazie jest 25A bo innego nie miałem) odłączyłem ową pompkę wody i ......wszystko lata jak trzeba.
Bezpiecznika nie wywala, oma się nie grzeje. po włączeniu klimy działają wentylatory, bez klimy wentylatory włączyły się chyba przy 96st. ale, żeby ją zagrzać do tych 96st to trzeba było długo czekać. Dzisiaj jadąc do pracy temperatura maks doszła do 95.
Więc trzeba wymienić pompke wody i wszystko będzie w normie.
Dziękuję wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam

#53 OFFLINE   mariov6

mariov6
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-04-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 28 czerwca 2009 - 19:49

Witam
Mam ponownie problem, a mianowicie bezpiecznik od wentylatora zaczęło znowu wywalać.
Wcześniej myślałem, że problemem jest elektryczna pompa wody przy chlodnicy bo odłączenie jej przyniosło efekt i byl na jakiś czas spokuj.
Teraz wywala go jak włączam klimę.
Sprawa jest o tyle trudniejsza, że nie wywala go jak włączają sie wentylatory przy wyłączonej klimie (czasami włączają się wszystkie), tylko jak włącze klimę to po kilku minutach jest problem i wywala bezpiecznik. Wtedy wentylatory nie działają i temp (na wyłączonej klimie) jest 97-99st. jak włącze klime to i do czerwonej kreski potrafi dojść.
Co może robić zwarcie.
Gdzie szukać przyczyny, bez klimy jeździć, to jest tragedia, a jeszcze sie przyklejam do skóry i brakuje tego chłodu.
Dodam, że sama klima działa ok( poza problemami z rodziałem cieplego/zimnego powietrza) czasami.
Proszę o pomoc, za tydzień mam wyjechać do chorwacji omegą i trochę się wacham przez to wszystko co się dzieje ostatnio, z chłodzenie i ze skrzynią biegów ( ale o tym w innym temacie).
Pozdrawiam

#54 OFFLINE   mariov6

mariov6
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-04-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 30 czerwca 2009 - 08:21

Doszedłem do następnej sytuacji.
Bezpiecznik wywala tylko jak jest włączona klima, włączenie samej dmuchawy (wciśnięte eco) nie powoduje wywalenia bezpiecznika.
Pytanie czy ten bezpiecznik (zaznaczony na zdjęciu) ma coś wspólnego ze sprężarką
Dodany obrazek
(zdjęcie zapożyczone z "lob") u mnie ten bezpiecznik jest 30A.
Za co on odpowiada, co to jest dodatkowe powietrze - bo jak do tej pory myślałem, że są to dodtakowe wentylatory chłodnicy ze względu na klimę, ale wentylatory chodzą i go nie wywala, włączam klimę wywala i wentylatory już nie chodzą, więc co jeszcze jest pod niego podłączone.

#55 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 30 czerwca 2009 - 08:39

co to jest dodatkowe powietrze



Jest to pompa powietrza wtórnego,czyli tzw.odkurzacz,ale on nie ma nic wspólnego z klimą

#56 OFFLINE   mariov6

mariov6
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-04-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 30 czerwca 2009 - 09:12

To dlaczego wywala ten bezpiecznik po włączeniu klimy a wcześnie przez pompke elektryczną na chłodnicy, jak go wywali to nie działają wentylatory od klimy?

#57 OFFLINE   Slawo

Slawo
  • 40 postów
  • Dołączył: 20-10-2007
  • Skąd: KWIDZYN

Napisany 30 czerwca 2009 - 10:24

może sprężarka robi Ci zwarcie
Omcia 2.0 16v 1996 r. zielona butelka + Stag 300

#58 OFFLINE   mariov6

mariov6
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-04-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 30 czerwca 2009 - 10:28

może sprężarka robi Ci zwarcie

Tylko, jeżeli ten bezpiecznik nie ma nic wspólnego z klimą to dlaczego go wywala?
Nie wiem o co chodzi, może ktoś poprzerabiał instalacje w tym samochodzie.

#59 OFFLINE   wojteksz

wojteksz
  • 178 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: okol.andrychowa

Napisany 01 lipca 2009 - 06:09

witam .sorki ze wpinam sie w temat ale mam bardzo podobne problemy,wymienilem chlodnice .zbiornik wyrow.termostat ,3 korki,plukalem uklad chlodzenia ,wymienilem czujnik wentylatora ,sprawdzam wszystkie weze .nie leca babelki w wyrownawczym podczas grzania silnika,spaliny sa czyste ,tak ze UPG prawdopodobnie odpada .moge jednorazowo zrobic ok.15-20km i gotuje wode w zbiorniku.po obserwacji zauwazylem ze zapozno wlacza sie wentyl.to znaczy.-jak wlacze klime to wentyl. chlod startuje razem z sprezarka .natomiast bez klimy zalancza sie dopiero przy 97st na 1 bieg ,gdy temper.przekroczy 105 startuje na 2 biegu lecz wtedy wywala juz plyn.przypuszczam ze wine ponosi ktorys z przekaznikow lecz z tego co widze na fotce rozdzialu przekaznikow to jest ich 4 szt.czy ktos sie orientuje ktory odpowiada za jaka funkcje .pozdrawiam

#60 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 lipca 2009 - 14:29

przypuszczam ze wine ponosi ktorys z przekaznikow


w twoim przypadku stawialbym na czujnik teperatury w chlodnicy.