Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Twarde węże wodne, letnia chłodnica i gotowanie się!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
66 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   mariov6

mariov6
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-04-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 14 kwietnia 2009 - 14:07

A czy może warto zwrócić uwagę na termowłącznik - takie mam myśli przez dziwne działanie tych wentylatorów. Da sie go jakoś sprawdzić, jeżeli nie ma błędów w ECU.
Myślę nad tym czy by go nie wymienić a jak nie pomorze to wziąć się za termostat bo nie wiem co jeszcze mogło się walnąć. Dodam, że wcześniej temperatura nie przekraczała 95st. zazwyczaj było pomiędzy 90 a 95. Pozdrawiam

Dodam, że wentylator od klimy przestał działać ponownie ale bezpiecznika nie wywaliło tym razem bezpiecznik jest cały - wymienie go na wszelki wypadek jeszcze i zobacze.
Temperatura dzisiaj utrzymywała sie na poziomie 95-97st. I stałem przez długi czas w korku.
Nie wiem o co chodzi już z tym wszystkim.
Dziwi mnie fakt że wentylatory główne dziwnie działają. Czasami włączają się z opóźnieniem.
Tak jak pisałem wcześniej działały także po wyłączeniu silnika teraz nie.
Może jakiś czujnik temp.?

#22 OFFLINE   mariov6

mariov6
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-04-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 16 kwietnia 2009 - 09:04

Pomoże ktoś w problemie.
Wczoraj wentylatory zaczęły nawet pracować tak jak wcześniej, i po wyłączeniu silnika tez chodziłi jeszcze przez dłuższą chwilę.
Dzisiaj jadąc z całkowicie wyłączonym klimatronikiem temp doszła do 97st., po włączeniu na auto i 22st temp. silnika spadła do poniżej ok 93 ale później ponownie wzrosła do prawie 97. Wentylator klimy nie działa bezpiecznik od niego jest ok.
Dzisiaj wentylatory już nie działały po wyłączeniu silnika.
Czy ktoś może podpowiedzieć o co chodzi?

#23 OFFLINE   mariov6

mariov6
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-04-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 18 kwietnia 2009 - 12:20

Up up up

#24 OFFLINE   mateusz1523

mateusz1523
  • 234 postów
  • Dołączył: 25-08-2008

Napisany 18 kwietnia 2009 - 14:17

Sprawdź termostat, może się zamyka i dlatego się gotuje. Przyczyną może też być zapowietrzenie układu. Spróbuj odpowietrzyć układ i kup nowy korek zbiorniczka wyrównawczego bo może odpowietrznik w nim nie działa poprawnie.
Turbo Intercooler:D

#25 OFFLINE   mt1492

mt1492
  • 4 postów
  • Dołączył: 11-04-2009

Napisany 19 kwietnia 2009 - 08:26

Witam Panowie jestem po wymianie chłodnicy i temperaturka trzyma się idealnie miedzy 90 a 95 stopni. Stara była w strasznym stanie masa brudu z niej wypłyneła i było dużo wgnieceń. Niestety nie uniknę wymiany upg zauwarzyłem masełko przy korku wlewu paliwa, dodatkowo zaczeło śmierdzieć benzyną, silnik gaśnie na biegu jałowym i węże od chłodnicy są bardzo twarde. Co najdziwniejsze wszystko zaczeło sie po wymianie chłodnicy na nową. Zdaje się, że spotkały mnie dwa nieszczęścia na raz. Mój mechanik robił mi już wcześniej tą uszczelkę wraz z planowaniem głowic, widocznie dał mocno ciała. Jak myślicie da się to samemu zrobić? Podobno nie jest tak strasznie.

#26 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 kwietnia 2009 - 08:32

jezeli masz masło na korku to nic nieprzejmój się , a odpowietrz go na odkreconym korku teraz byc moż korek nawala

#27 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 kwietnia 2009 - 08:36

Niestety nie uniknę wymiany upg zauwarzyłem masełko przy korku wlewu paliwa

paliwa czy oleju ?
jesli robisz krotkie odcinki to maselko nie jest niczym dziwnym. wez pod uwage ze V6 ma dlugi wlew oleju. co do problemu - jak napisal pysio - odpowietrz i podmien korek.




 


#28 OFFLINE   mariov6

mariov6
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-04-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 20 kwietnia 2009 - 11:30

Sprawdź termostat, może się zamyka i dlatego się gotuje. Przyczyną może też być zapowietrzenie układu. Spróbuj odpowietrzyć układ i kup nowy korek zbiorniczka wyrównawczego bo może odpowietrznik w nim nie działa poprawnie.

Korek wymieniłem - o czym juz pisałem i nic nie pomogło. Układ także odpowietrzałem z odkręconym korkiem i nie pomogło.

#29 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 kwietnia 2009 - 11:48

Korek wymieniłem - o czym juz pisałem i nic nie pomogło. Układ także odpowietrzałem z odkręconym korkiem i nie pomogło.


jesli to upg, to jak odkrecisz korek na zimnym silniku to bedze bombelkowac , w wyrownawczym, a druga rzecz , to zamiast upg , sprawdz chlodzniczke oleju.

#30 OFFLINE   mariov6

mariov6
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-04-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 20 kwietnia 2009 - 12:21

jesli to upg, to jak odkrecisz korek na zimnym silniku to bedze bombelkowac , w wyrownawczym, a druga rzecz , to zamiast upg , sprawdz chlodzniczke oleju
.

Płyn nie bąbelkuje, na odkręconym korku rozgrzała się do lekko ponad 90st. i tak utrzymywała.
Chłodniczka oleju jest wymieniona kilka miesięcy temu i jest szczelna. Oleju nigdzie nie ma, tak samo płyn nie dostaje się do oleju. Ani jednego ani drugiego nie ubywa i nie przybywa.
Pozdrawiam

#31 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 kwietnia 2009 - 13:16

Ani jednego ani drugiego nie ubywa i nie przybywa.


to w takim razie niema sie czym przejmowac, ja tez mialem maselko na korku, ale jak wymienilem pokrywy na vectrowskie to po maselku sladu niema , poprostu w vkach szyjka do wlewu oleju jest dluga, weze powinny byc twarde bo to uklad cisnieniowy.

#32 OFFLINE   mariov6

mariov6
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-04-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 20 kwietnia 2009 - 14:05

to w takim razie niema sie czym przejmowac, ja tez mialem maselko na korku, ale jak wymienilem pokrywy na vectrowskie to po maselku sladu niema , poprostu w vkach szyjka do wlewu oleju
jest dluga, weze powinny byc twarde bo to uklad cisnieniowy.

U mnie nie ma masełka pod korkiem, to kto inny sie podczepiał pod temat z tym problemem chyba.

#33 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 kwietnia 2009 - 14:30


jedyny co mi przychodzi na mysl to niesprawny wlacznik termiczny wentylatora albo przekaznik. zrob test. odepnij zlaczke czujnika pod wezem od termostatu. na zaplonie zmostkuj piny powinien sie zalaczyc 1 i drugi bieg w zaleznosci od tego co zmostkujesz (nie boj sie nic sien ie zepsuje) jesli sie wentylatory zalacza to masz problem z czujnikiem - jesli nie to z ukladem elektrycznym.




 


#34 OFFLINE   mariov6

mariov6
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-04-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 20 kwietnia 2009 - 17:22

odepnij zlaczke czujnika pod wezem od termostatu

Gdzie to się znajduję jak otworzę maskę i spojże od przodu na silnik?
Tak żebym mógł to szybko zlokalizować i odpiąć to co trzeba.
Pozdrawiam

#35 OFFLINE   ARMIN

ARMIN

    3.0 24v

  • 32 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: b

Napisany 20 kwietnia 2009 - 20:08

Ja bym też stawiał na termostat, najlepiej jest go całkiem zdemontować i zobaczyć co się dzieje. A żeby stwierdzić czy chłodnica jest zabita nie trzeba jej rozcinać, odepnij weże, wciśnij wąż z wodą bierzącą i zobaczysz czy wypłwa dołem , czy tworzy się ciśnienie. Powodzenia

#36 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 kwietnia 2009 - 20:17

wyjęcie termostatu może powodować grznie się silnika. W wielu autach (nie wiem czy w omedze również) termostat ma dwie funkcje - z jednej strony otwiera duży obieg a z drugiej jednocześnie zamyka mały obieg. Dlatego na grzybku termostatu są dwa talerzyki - zawory. Wymontowanie termostatu może spowodować, że płyn będzie krążył w małym obiegu omijając chłodnicę.

#37 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 kwietnia 2009 - 21:21

Gdzie to się znajduję jak otworzę maskę i spojże od przodu na silnik?
Tak żebym mógł to szybko zlokalizować i odpiąć to co trzeba.
Pozdrawiam


jak stoisz przed autem to kolo akumulatora masz gruby waz na chlodnicy - od razu pod nim jest wtyczka




 


#38 OFFLINE   mariov6

mariov6
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-04-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 04 maja 2009 - 08:39

Więc tak
Nie sprawdziłem, tego czujnika ale sprawa się trochę wyjaśniła i to chyba nie jest wina tego czujnika. Wywala mi bezpiecznik od wentylatora klimy (ten w obudowie obok akumulatora) kiedy włożę nowy bezpiecznik wszystko jest ok wentylatory się włączają, temp ok 95st. ale wywala bezpiecznik i temperatura sobie rośnie do ok 105-107 i dopiero wentylator się włącza, (wszystkie 3). Za co ten bezpiecznik dokładnie odpowiada, czy to jets tak jak gdzieś wyczytałem na forum, że on jest od pierwszego biegu wentylatorów także, i co może powodować przepalanie się go. Mierzyłem napięcie na nim i było 12,6V i w momencie przepalenia się go skok napięcia był na poziomie 0,1 nie więcej. Może coś źle mierzyłem, plus z miernika przytknąłem do bezpiecznika a minus do minusa w aku.
Może mi ktoś pomóc, bo wczoraj znowu sie zaczęło i rozwalił mi się korek zbiorniczka (zamiennik z inter cars) rozleciał się chyba zaworek w środku taki na sprężynce i zaczęło wywalać płyn przez korek. Mam nadzieję, że nie ma uszkodzenia uszczelki, ale oleju w płynie wczoraj nie było, wody w oleju także i dymu też żadnego więc jestem dobrej myśli, że to tylko korek a nie powodem była uszczelka a korek trafiło później.
Pozdrawiam

#39 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 maja 2009 - 10:28

Mierzyłem napięcie na nim i było 12,6V i w momencie przepalenia się go skok napięcia był na poziomie 0,1 nie więcej.


zmierz amperarz , napiecie mozesz puscic jakie chcesz, to natezenie wywala bezpieczniki,
wiec prawdopodobnie gdzies masz zwarcie, moze nawet w silniku ktoregos wentylatora

#40 OFFLINE   mariov6

mariov6
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-04-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 04 maja 2009 - 10:32

zmierz amperarz , napiecie mozesz puscic jakie chcesz, to natezenie wywala bezpieczniki,
wiec prawdopodobnie gdzies masz zwarcie, moze nawet w silniku ktoregos wentylatora

W jaki sposób mam zmierzyć amperarz?
Za co odpowiada ten bezpiecznik dokładnie, żebym wiedział gdzie szukać ewentualnie zwarcia, tylko za wentylatory, czy może też za coś jeszcze.