

Twarde węże wodne, letnia chłodnica i gotowanie się!
#21
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2009 - 14:07
Myślę nad tym czy by go nie wymienić a jak nie pomorze to wziąć się za termostat bo nie wiem co jeszcze mogło się walnąć. Dodam, że wcześniej temperatura nie przekraczała 95st. zazwyczaj było pomiędzy 90 a 95. Pozdrawiam
Dodam, że wentylator od klimy przestał działać ponownie ale bezpiecznika nie wywaliło tym razem bezpiecznik jest cały - wymienie go na wszelki wypadek jeszcze i zobacze.
Temperatura dzisiaj utrzymywała sie na poziomie 95-97st. I stałem przez długi czas w korku.
Nie wiem o co chodzi już z tym wszystkim.
Dziwi mnie fakt że wentylatory główne dziwnie działają. Czasami włączają się z opóźnieniem.
Tak jak pisałem wcześniej działały także po wyłączeniu silnika teraz nie.
Może jakiś czujnik temp.?
#22
OFFLINE
Napisany 16 kwietnia 2009 - 09:04
Wczoraj wentylatory zaczęły nawet pracować tak jak wcześniej, i po wyłączeniu silnika tez chodziłi jeszcze przez dłuższą chwilę.
Dzisiaj jadąc z całkowicie wyłączonym klimatronikiem temp doszła do 97st., po włączeniu na auto i 22st temp. silnika spadła do poniżej ok 93 ale później ponownie wzrosła do prawie 97. Wentylator klimy nie działa bezpiecznik od niego jest ok.
Dzisiaj wentylatory już nie działały po wyłączeniu silnika.
Czy ktoś może podpowiedzieć o co chodzi?
#23
OFFLINE
#24
OFFLINE
Napisany 18 kwietnia 2009 - 14:17
#25
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2009 - 08:26
#26
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2009 - 08:32
#27
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2009 - 08:36
paliwa czy oleju ?Niestety nie uniknę wymiany upg zauwarzyłem masełko przy korku wlewu paliwa
jesli robisz krotkie odcinki to maselko nie jest niczym dziwnym. wez pod uwage ze V6 ma dlugi wlew oleju. co do problemu - jak napisal pysio - odpowietrz i podmien korek.
#28
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2009 - 11:30
Korek wymieniłem - o czym juz pisałem i nic nie pomogło. Układ także odpowietrzałem z odkręconym korkiem i nie pomogło.Sprawdź termostat, może się zamyka i dlatego się gotuje. Przyczyną może też być zapowietrzenie układu. Spróbuj odpowietrzyć układ i kup nowy korek zbiorniczka wyrównawczego bo może odpowietrznik w nim nie działa poprawnie.
#29
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2009 - 11:48
Korek wymieniłem - o czym juz pisałem i nic nie pomogło. Układ także odpowietrzałem z odkręconym korkiem i nie pomogło.
jesli to upg, to jak odkrecisz korek na zimnym silniku to bedze bombelkowac , w wyrownawczym, a druga rzecz , to zamiast upg , sprawdz chlodzniczke oleju.
#30
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2009 - 12:21
Płyn nie bąbelkuje, na odkręconym korku rozgrzała się do lekko ponad 90st. i tak utrzymywała.jesli to upg, to jak odkrecisz korek na zimnym silniku to bedze bombelkowac , w wyrownawczym, a druga rzecz , to zamiast upg , sprawdz chlodzniczke oleju
.
Chłodniczka oleju jest wymieniona kilka miesięcy temu i jest szczelna. Oleju nigdzie nie ma, tak samo płyn nie dostaje się do oleju. Ani jednego ani drugiego nie ubywa i nie przybywa.
Pozdrawiam
#31
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2009 - 13:16
Ani jednego ani drugiego nie ubywa i nie przybywa.
to w takim razie niema sie czym przejmowac, ja tez mialem maselko na korku, ale jak wymienilem pokrywy na vectrowskie to po maselku sladu niema , poprostu w vkach szyjka do wlewu oleju jest dluga, weze powinny byc twarde bo to uklad cisnieniowy.
#32
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2009 - 14:05
U mnie nie ma masełka pod korkiem, to kto inny sie podczepiał pod temat z tym problemem chyba.to w takim razie niema sie czym przejmowac, ja tez mialem maselko na korku, ale jak wymienilem pokrywy na vectrowskie to po maselku sladu niema , poprostu w vkach szyjka do wlewu oleju
jest dluga, weze powinny byc twarde bo to uklad cisnieniowy.
#33
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2009 - 14:30
jedyny co mi przychodzi na mysl to niesprawny wlacznik termiczny wentylatora albo przekaznik. zrob test. odepnij zlaczke czujnika pod wezem od termostatu. na zaplonie zmostkuj piny powinien sie zalaczyc 1 i drugi bieg w zaleznosci od tego co zmostkujesz (nie boj sie nic sien ie zepsuje) jesli sie wentylatory zalacza to masz problem z czujnikiem - jesli nie to z ukladem elektrycznym.
#34
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2009 - 17:22
Gdzie to się znajduję jak otworzę maskę i spojże od przodu na silnik?odepnij zlaczke czujnika pod wezem od termostatu
Tak żebym mógł to szybko zlokalizować i odpiąć to co trzeba.
Pozdrawiam
#35
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2009 - 20:08
#36
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2009 - 20:17
#37
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2009 - 21:21
Gdzie to się znajduję jak otworzę maskę i spojże od przodu na silnik?
Tak żebym mógł to szybko zlokalizować i odpiąć to co trzeba.
Pozdrawiam
jak stoisz przed autem to kolo akumulatora masz gruby waz na chlodnicy - od razu pod nim jest wtyczka
#38
OFFLINE
Napisany 04 maja 2009 - 08:39
Nie sprawdziłem, tego czujnika ale sprawa się trochę wyjaśniła i to chyba nie jest wina tego czujnika. Wywala mi bezpiecznik od wentylatora klimy (ten w obudowie obok akumulatora) kiedy włożę nowy bezpiecznik wszystko jest ok wentylatory się włączają, temp ok 95st. ale wywala bezpiecznik i temperatura sobie rośnie do ok 105-107 i dopiero wentylator się włącza, (wszystkie 3). Za co ten bezpiecznik dokładnie odpowiada, czy to jets tak jak gdzieś wyczytałem na forum, że on jest od pierwszego biegu wentylatorów także, i co może powodować przepalanie się go. Mierzyłem napięcie na nim i było 12,6V i w momencie przepalenia się go skok napięcia był na poziomie 0,1 nie więcej. Może coś źle mierzyłem, plus z miernika przytknąłem do bezpiecznika a minus do minusa w aku.
Może mi ktoś pomóc, bo wczoraj znowu sie zaczęło i rozwalił mi się korek zbiorniczka (zamiennik z inter cars) rozleciał się chyba zaworek w środku taki na sprężynce i zaczęło wywalać płyn przez korek. Mam nadzieję, że nie ma uszkodzenia uszczelki, ale oleju w płynie wczoraj nie było, wody w oleju także i dymu też żadnego więc jestem dobrej myśli, że to tylko korek a nie powodem była uszczelka a korek trafiło później.
Pozdrawiam
#39
OFFLINE
Napisany 04 maja 2009 - 10:28
Mierzyłem napięcie na nim i było 12,6V i w momencie przepalenia się go skok napięcia był na poziomie 0,1 nie więcej.
zmierz amperarz , napiecie mozesz puscic jakie chcesz, to natezenie wywala bezpieczniki,
wiec prawdopodobnie gdzies masz zwarcie, moze nawet w silniku ktoregos wentylatora
#40
OFFLINE
Napisany 04 maja 2009 - 10:32
W jaki sposób mam zmierzyć amperarz?zmierz amperarz , napiecie mozesz puscic jakie chcesz, to natezenie wywala bezpieczniki,
wiec prawdopodobnie gdzies masz zwarcie, moze nawet w silniku ktoregos wentylatora
Za co odpowiada ten bezpiecznik dokładnie, żebym wiedział gdzie szukać ewentualnie zwarcia, tylko za wentylatory, czy może też za coś jeszcze.