Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Moja oma 2.5 V6 ma turbo


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
195 odpowiedzi na ten temat

#161 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 maja 2010 - 23:10

przyznaję że nie chciało mi się przeglądać całego tematu żeby sprawdzić czy już było, a znalazłem ciekawą ilustrację która raz na zawsze może rozwiać wszelkie mity o tym kiedy powinny się otwierać które zawory multiramu:

Dodany obrazek

myślę że wszelkie tłumaczenia są zbędne :D

#162 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 maja 2010 - 23:14

przyznaję że nie chciało mi się przeglądać całego tematu żeby sprawdzić czy już było, a znalazłem ciekawą ilustrację która raz na zawsze może rozwiać wszelkie mity o tym kiedy powinny się otwierać które zawory multiramu:

Dodany obrazek

myślę że wszelkie tłumaczenia są zbędne :D




tyle ze:


x30xe - gwaltowne dodanie gazu z Idle speed - zawor za silnikem sie zamyka - przy x25xe nic sie nie dzieje




 


#163 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 maja 2010 - 23:45

przy x25xe nic sie nie dzieje


pewnie spsute ;)

a tak poważnie to sprawdziłeś w kilku czy w jednej ??

bo to znalazłem w DTR benzynowych silników V6 opla :)

piszą jeszcze że na zgaszonym silniku ten w rurach jest zamknięty a ten w kolektorze otwarty.

#164 OFFLINE   Batervit

Batervit

    Mów mi Bercik

  • 203 postów
  • Dołączył: 04-02-2010
  • Skąd: Żukowo

Napisany 22 maja 2010 - 09:29

Mi ten w kolektorze chyba wcale nie pracuje. Mogę gazować jak chcę i nic się tam nie dzieje. Ten na rezonatorze owszem przy wysokich obrotach otwiera.

#165 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 maja 2010 - 09:45

Mi ten w kolektorze chyba wcale nie pracuje.

To trzeba go naprawić.

#166 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 maja 2010 - 10:23

pewnie spsute ;)

a tak poważnie to sprawdziłeś w kilku czy w jednej ??

bo to znalazłem w DTR benzynowych silników V6 opla :)

piszą jeszcze że na zgaszonym silniku ten w rurach jest zamknięty a ten w kolektorze otwarty.


na kilku - miedzy innymi na swojej. ten sam zawor na 2.5 przy gwaltownym dodaniu gazu nie prawcowal - widac byly tylko jego prace pod obciazeniem. teraz na 3.0 pracuje




 


#167 OFFLINE   rychoadria

rychoadria

    V6 - I love this sound :)

  • 194 postów
  • Dołączył: 22-07-2009
  • Skąd: Mogadish

Napisany 22 maja 2010 - 11:06

Witam, jak by te zawory na stałe po otwierac to co by sie stało?? Czy była by jakaś różnica w mocy na niskich obrotach??

#168 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 maja 2010 - 11:46

Witam, jak by te zawory na stałe po otwierac to co by sie stało

Ten z tylu jest otwarty i z tego co ja testowalem to jak go zamkniesz na stale to auto jest bardziej zmulone na niskich obr.
Co do tego z przodu ktos juz robil testy i raczej nic niedaje stale otwarcie, moze bardziej plynnie jedzie bo niema strzala.

Ja bym nic nieruszal bo jak poprawnie zawory pracuja to jest ok, chyba, ze puche wsadzisz to wtedy tego z przodu juz niema.

#169 OFFLINE   rychoadria

rychoadria

    V6 - I love this sound :)

  • 194 postów
  • Dołączył: 22-07-2009
  • Skąd: Mogadish

Napisany 22 maja 2010 - 12:57

Tylko, że ja mam z przodu puche na pająki, a ten z tyłu mam zamknięty i tylko mi sie otwiera przy dużym obciążeniu, bo chyba w 2.5 jest to inaczej zrobione niż w 3.0

#170 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 maja 2010 - 13:04

Jak chcesz po experymentowac to doloz drugi akumulatorek podcisnenia i tylny zawor bedzie inaczej pracowal.

NIemam czasu szukac teraz, ale pisalem o tym w watku mantzel.

#171 OFFLINE   rychoadria

rychoadria

    V6 - I love this sound :)

  • 194 postów
  • Dołączył: 22-07-2009
  • Skąd: Mogadish

Napisany 22 maja 2010 - 13:10

A to niemoge go przełożyć z multi-ramu bo i tak mam założoną puche na pająki??

#172 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 maja 2010 - 13:14

A to niemoge go przełożyć z multi-ramu bo i tak mam założoną puche na pająki

Masz ome 98 i powinna miec przy multiramie dodatkowy akumulatorek powietrza. Takie czarne pudelko z dwoma wejsciam na wezyki podcisnien. Odkrec i podlacz pod przewody podcisnien, tylko tez trzeba wpiac bo te wejscia w aku sa kierunkowe.

Wtedy tylni zawor za silnikem bedzie inaczej pracowal.

#173 OFFLINE   rychoadria

rychoadria

    V6 - I love this sound :)

  • 194 postów
  • Dołączył: 22-07-2009
  • Skąd: Mogadish

Napisany 22 maja 2010 - 13:29

Tak mam ten akumulatorek, nie jestem az tak ciemny;)

#174 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 maja 2010 - 17:17

Tak mam ten akumulatorek, nie jestem az tak ciemny

NIerozumie w takim razie tego co napisales. Masz zalozony drugi aku, czy nie ??!! > bo piszesz

A to niemoge go przełożyć z multi-ramu bo i tak mam założoną puche na pająki?



#175 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 24 maja 2010 - 23:56

pewnie spsute ;)

a tak poważnie to sprawdziłeś w kilku czy w jednej ??

bo to znalazłem w DTR benzynowych silników V6 opla :)

piszą jeszcze że na zgaszonym silniku ten w rurach jest zamknięty a ten w kolektorze otwarty.


sprawdzalem w kiklu, 2.5 i 3.0
przy gwaltownym dodaniu gazu ten z tylu otwieral sie na chwilke,
w paru bylo doslownie slychac glosne klikniecie

#176 OFFLINE   asterix90

asterix90
  • 6 postów
  • Dołączył: 13-07-2011

Napisany 14 lipca 2011 - 18:50

Mam takie pytanko co sie stanie kiedy calkowicie wywale multiram i podlacze bezposrednio przepustnice pod puche filtru powietrza?

#177 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 lipca 2011 - 18:53

a po co ?




 


#178 OFFLINE   asterix90

asterix90
  • 6 postów
  • Dołączył: 13-07-2011

Napisany 14 lipca 2011 - 18:56

A no po to, ze nie mam omegi tylko pakuje silnik z omegi do innej budy i zwyczajnie sie nie zmiesci :)

#179 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 lipca 2011 - 18:58

wypadalo by policzyc dolot i zrobic podobny litrazowo. skoro wsadzasz do innego auta to popatrz na dolot z Vectry B - moze ci podejdze




 


#180 OFFLINE   asterix90

asterix90
  • 6 postów
  • Dołączył: 13-07-2011

Napisany 14 lipca 2011 - 19:03

No wlasnie chyba tez nie podejdzie. A w viki b tez jest chyba multiram? A cos sie stanie jak go wywale calkowicie?