Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

szpera


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
198 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 17 września 2012 - 23:52

Nie wiem za bardzo o czym piszecie?? Mam auto które trzyma serię (217KM z 3.0), szperę z przełożeniem 3.9, dobre kapcie 225/55R16 (Sp Sport 01), brak TC i podczas jazdy (tzn. "z rolki") na suchym asfalcie nie ma mowy o poślizgu kół. Co innego jak strzelam z 5000-6000RPM ze sprzęgła ruszając, ale to inna bajka. Reasumując - proponuję ustawić geometrię zawieszenia, bo przed tym zabiegiem swobodnie piszczałem kiedy chciałem...

#102 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 września 2012 - 08:42

Nie wiem za bardzo o czym piszecie?? Mam auto które trzyma serię (217KM z 3.0), szperę z przełożeniem 3.9, dobre kapcie 225/55R16 (Sp Sport 01), brak TC i podczas jazdy (tzn. "z rolki") na suchym asfalcie nie ma mowy o poślizgu kół. Co innego jak strzelam z 5000-6000RPM ze sprzęgła ruszając, ale to inna bajka. Reasumując - proponuję ustawić geometrię zawieszenia, bo przed tym zabiegiem swobodnie piszczałem kiedy chciałem...


przeczytaj jeszcze raz to co napisałem.... pisałem że na mokrym, a na suchym jest bez zmian

#103 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 września 2012 - 05:55

Witam.Czy 2,5 TD serii 100 może mieć blokadę?Pytam,bo sie przymierzam do wymiany oleju w moście i nie wiem jak z tym dodatkiem.Doradżcie też jaki olej najlepiej zalać.Drugie pytanko,czy półoś z BFl jest taka sama jak z B?Jestem właśnie po wymianie,dostałem ośke z BFl-ki i pasuje,auto jeżdzi,żadnych problemów natomiast rura jest grubsza o jakieś 4mm w stosunku do tego co miałem zalożone.Podejrzewam tez,że mogłem jezdzić do tej pory na jakimś zamienniku(taka żołta ,mała naklejeczka GK była).Profilaktycznie zamówiłem druga,taką samą półoś coby obie były jednakowe.
Hubert




Olej do mostu znalazlem w innym wątku,pytanie nieaktualne :-)

#104 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 września 2012 - 07:35

Czy 2,5 TD serii 100 może mieć blokadę?

Moze.

Pytam,bo sie przymierzam do wymiany oleju w moście i nie wiem jak z tym dodatkiem.Doradżcie też jaki olej najlepiej zalać.

Olej do mostu znalazlem w innym wątku

Mimo wszystko dodam, bys nie lał zadnego dodatku, tylko jak masz szpere, to kup Motula 90PA. W baniaczkach 2litrowych jest. Jak sprawdzic, czy masz szpere? Wyciagnij jedna z polosiek i zajrzyj przez nia, jak bedziesz mial "krzyz" to masz szpere. Wiecej miejsca jest przy prawej polosce.

#105 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 września 2012 - 10:05

Jak sprawdzic, czy masz szpere? Wyciagnij jedna z polosiek i zajrzyj przez nia, jak bedziesz mial "krzyz" to masz szpere. Wiecej miejsca jest przy prawej polosce.


Dzięki bardzo.Być może w weekend dojdzie do wymiany lewej półosi-wtedy to sprawdze,ale z wymiany prawej nie kojarze,by było coś na kształt "krzyża" przy wejsciu wieloklina w most choć moge sie mylić bo nie zwracałem na to szczególnej uwagi wtedy.
Hubert

#106 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 września 2012 - 18:22

Krzyżyka nie będziesz miał przy wejściu, tylko w środku mostu. Jak wyjmiesz półośkę to zajrzyj przez otwór do środka. Jak będziesz miał + to masz blokadę. Jak - to nie masz.
Tu masz zdjęcia:
http://forum.omegakl...15&postcount=46

#107 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 września 2012 - 18:28

Uściślę to fotką :yes: Taki widok po wyjęciu półosi: http://imageshack.us...1205081639.jpg/ oznacza że masz szpere ;)

#108 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 września 2012 - 21:01

Jo, 3 posty o tym samym, jak zajrzy chlopak do mostu po wyjeciu poloski, zajarzy o co chodzi..

#109 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 24 września 2012 - 21:04

ale o czym ?? przeciez musi wyjac polos zeby sprawdzic czy jest szpaera

#110 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 września 2012 - 21:06

serek, cofnij sie z 4 posty do gory:P

#111 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 września 2012 - 21:07

ale o czym ?? przeciez musi wyjac polos zeby sprawdzic czy jest szpaera


Stefan a Ty czytasz posty?? Dejf juz pisal :p

#112 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 24 września 2012 - 21:12

Stefan a Ty czytasz posty?? Dejf juz pisal :p


przeca pisalem co i jak ale nikt nie slucha

trzeba wyjac polos i wszystko bedzie wiadomo:)

#113 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 września 2012 - 14:47

Opisze kolejne spostrzeżenia.
Omega brata X25TD na żwirku kręci tylko jednym kołem a moja w tym samym miejscu dwoma.Jak pisałem wcześniej na każdym rodzaju nawieżchni robi dwa ślady :D
Co raz bardziej się przekonuję ,że mam szperę.
Poczekamy na snieg bo na asfalcie tochę szkoda.Nie tylko opon :)
Czy jeśli mam zwykły most a wleje dodatek GM przeznaczony do mechanizmu z blokadą to coś złego się stanie??

#114 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 września 2012 - 16:31

Omega brata X25TD na żwirku kręci tylko jednym kołem a moja w tym samym miejscu dwoma.Jak pisałem wcześniej na każdym rodzaju nawieżchni robi dwa ślady
Co raz bardziej się przekonuję ,że mam szperę.


z Twojego opisu widać że masz szpere ;) :yes:

#115 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 września 2012 - 16:45

Jeszcze muszę zrobić jeden test.Doradził mi go pewny warsztatowiec znający się na rzeczy.
Kazał podnieść cały tył i jedna osoba kręci kołem w jedna stronę a druga trzyma przeciwne kołło.Przy szperze nawet 45% ta druga osoba nie powinna dać radę utrzymać koło rękami.
Lub tak sprawdzę: http://www.bmw-sport...php?f=4&t=57551

#116 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 września 2012 - 17:00

jak na piasku/żwirze zostawiasz dwa ślady przy ruszaniu to masz szpere.... a już szczególnie jak koła stoją na różnej nawierzchni ;)

#117 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 września 2012 - 22:35

Przy szperze nawet 45% ta druga osoba nie powinna dać radę utrzymać koło rękami.
http://www.bmw-sport...php?f=4&t=57551


A niby co ma wspólnego kąt ścięcia ścianki tłoka sprzęgła szpery do siły z jaką działa jedna półoś na drugą kręcona rękoma. Najważniejsze jest wstępne spięcie szpery. Wstępne spięcie to inaczej opór który występuje między jadną półosią a drugą bez konieczności udziału momentu obrotowego z napędu pojazdu, inaczej jest to początkowe ściśnięcie sprzęgieł. Jeżeli tarcze są jeszcze dobre i spiecie wstepne jeszcze jest , to kręcąc jednym kolem na drugim bedzie opór. Jeżeli szpera jest juz zuzyta na tyle ze nie ma specia wstepnego to taki test nic nie da, a mimo to masz szperę. Podczas jazdy gdy dodasz gwałtownie gazu szpera moze zadziałać. Najlepiej zdjąć dyfer rozebrac i wszystko bedzie jasne. W razie koniecznosci wymienic tarczki lub wstawic podkladkę o odpowiednio dobranej grubości. Najlepiej nadaje sie kielnia do murowania :) prawda Loghard :D

I mała wizura co i jak, zielone pole jest ścięte właśnie pod kątem np. 45 stopni
http://www.wykop.pl/...zpera-plytkowa/

Oczywiście jadąc do tyłu (pole żółte) możemy mieć inny kąt i szpera będzie miała inną siłę rozprężania tarczek sprzęgieł mokrych.

#118 OFFLINE   Szopen

Szopen

    Zagazować cały świat !

  • 451 postów
  • Dołączył: 28-02-2007
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 września 2012 - 03:02

jak na piasku/żwirze zostawiasz dwa ślady przy ruszaniu to masz szpere


Jak ja na piasku zamiele to też zostawiam dwa ślady. A szperunku ni mam ;) Jedynie to sprawdzić na dwóch różnych nawierzchniach (jedno koło asfalt a drugie np nieutwardzone pobocze). A nic się nie stanie więc nie wiem czego szkoda ;)

#119 OFFLINE   Ogniowy

Ogniowy

    Emerytura....a czemu nie.

  • 137 postów
  • Dołączył: 24-01-2011
  • Skąd: okolice Żyrardowa

Napisany 26 września 2012 - 06:46

zarąbiści by było jakby była, ale z tego co wiem to w B nie było nigdy, chyba że w autach "specjalnych"

Nie bardzo Cię rozumiem, mam B FL, w dokumenach zakupu jako dodatek wpisany jest -szperdiferencial (jakoś tak z niemieckiego) i wiem że moja szperę ma, wskazuje na to zachowanie auta (rwie dwoma kołami, i zimą zabawa przednia), stąd nie rozumiem dlaczego piszesz że B nie miała szpery...

#120 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 września 2012 - 07:08

Kolego a widziales date postu ktorego zacytowales??