

szpera
#101
OFFLINE
Napisany 17 września 2012 - 23:52
#102
OFFLINE
Napisany 18 września 2012 - 08:42
Nie wiem za bardzo o czym piszecie?? Mam auto które trzyma serię (217KM z 3.0), szperę z przełożeniem 3.9, dobre kapcie 225/55R16 (Sp Sport 01), brak TC i podczas jazdy (tzn. "z rolki") na suchym asfalcie nie ma mowy o poślizgu kół. Co innego jak strzelam z 5000-6000RPM ze sprzęgła ruszając, ale to inna bajka. Reasumując - proponuję ustawić geometrię zawieszenia, bo przed tym zabiegiem swobodnie piszczałem kiedy chciałem...
przeczytaj jeszcze raz to co napisałem.... pisałem że na mokrym, a na suchym jest bez zmian
#103
OFFLINE
Napisany 24 września 2012 - 05:55
Hubert
Olej do mostu znalazlem w innym wątku,pytanie nieaktualne :-)
#104
OFFLINE
Napisany 24 września 2012 - 07:35
Moze.Czy 2,5 TD serii 100 może mieć blokadę?
Pytam,bo sie przymierzam do wymiany oleju w moście i nie wiem jak z tym dodatkiem.Doradżcie też jaki olej najlepiej zalać.
Mimo wszystko dodam, bys nie lał zadnego dodatku, tylko jak masz szpere, to kup Motula 90PA. W baniaczkach 2litrowych jest. Jak sprawdzic, czy masz szpere? Wyciagnij jedna z polosiek i zajrzyj przez nia, jak bedziesz mial "krzyz" to masz szpere. Wiecej miejsca jest przy prawej polosce.Olej do mostu znalazlem w innym wątku
#105
OFFLINE
Napisany 24 września 2012 - 10:05
Jak sprawdzic, czy masz szpere? Wyciagnij jedna z polosiek i zajrzyj przez nia, jak bedziesz mial "krzyz" to masz szpere. Wiecej miejsca jest przy prawej polosce.
Dzięki bardzo.Być może w weekend dojdzie do wymiany lewej półosi-wtedy to sprawdze,ale z wymiany prawej nie kojarze,by było coś na kształt "krzyża" przy wejsciu wieloklina w most choć moge sie mylić bo nie zwracałem na to szczególnej uwagi wtedy.
Hubert
#106
OFFLINE
Napisany 24 września 2012 - 18:22
Tu masz zdjęcia:
http://forum.omegakl...15&postcount=46
#107
OFFLINE
Napisany 24 września 2012 - 18:28

#108
OFFLINE
Napisany 24 września 2012 - 21:01
#109
OFFLINE
Napisany 24 września 2012 - 21:04
#110
OFFLINE
#111
OFFLINE
Napisany 24 września 2012 - 21:07
ale o czym ?? przeciez musi wyjac polos zeby sprawdzic czy jest szpaera
Stefan a Ty czytasz posty?? Dejf juz pisal

#112
OFFLINE
Napisany 24 września 2012 - 21:12
Stefan a Ty czytasz posty?? Dejf juz pisal
przeca pisalem co i jak ale nikt nie slucha
trzeba wyjac polos i wszystko bedzie wiadomo:)
#113
OFFLINE
Napisany 25 września 2012 - 14:47
Omega brata X25TD na żwirku kręci tylko jednym kołem a moja w tym samym miejscu dwoma.Jak pisałem wcześniej na każdym rodzaju nawieżchni robi dwa ślady

Co raz bardziej się przekonuję ,że mam szperę.
Poczekamy na snieg bo na asfalcie tochę szkoda.Nie tylko opon

Czy jeśli mam zwykły most a wleje dodatek GM przeznaczony do mechanizmu z blokadą to coś złego się stanie??
#114
OFFLINE
Napisany 25 września 2012 - 16:31
Omega brata X25TD na żwirku kręci tylko jednym kołem a moja w tym samym miejscu dwoma.Jak pisałem wcześniej na każdym rodzaju nawieżchni robi dwa ślady
Co raz bardziej się przekonuję ,że mam szperę.
z Twojego opisu widać że masz szpere

#115
OFFLINE
Napisany 25 września 2012 - 16:45
Kazał podnieść cały tył i jedna osoba kręci kołem w jedna stronę a druga trzyma przeciwne kołło.Przy szperze nawet 45% ta druga osoba nie powinna dać radę utrzymać koło rękami.
Lub tak sprawdzę: http://www.bmw-sport...php?f=4&t=57551
#116
OFFLINE
Napisany 25 września 2012 - 17:00

#117
OFFLINE
Napisany 25 września 2012 - 22:35
Przy szperze nawet 45% ta druga osoba nie powinna dać radę utrzymać koło rękami.
http://www.bmw-sport...php?f=4&t=57551
A niby co ma wspólnego kąt ścięcia ścianki tłoka sprzęgła szpery do siły z jaką działa jedna półoś na drugą kręcona rękoma. Najważniejsze jest wstępne spięcie szpery. Wstępne spięcie to inaczej opór który występuje między jadną półosią a drugą bez konieczności udziału momentu obrotowego z napędu pojazdu, inaczej jest to początkowe ściśnięcie sprzęgieł. Jeżeli tarcze są jeszcze dobre i spiecie wstepne jeszcze jest , to kręcąc jednym kolem na drugim bedzie opór. Jeżeli szpera jest juz zuzyta na tyle ze nie ma specia wstepnego to taki test nic nie da, a mimo to masz szperę. Podczas jazdy gdy dodasz gwałtownie gazu szpera moze zadziałać. Najlepiej zdjąć dyfer rozebrac i wszystko bedzie jasne. W razie koniecznosci wymienic tarczki lub wstawic podkladkę o odpowiednio dobranej grubości. Najlepiej nadaje sie kielnia do murowania


I mała wizura co i jak, zielone pole jest ścięte właśnie pod kątem np. 45 stopni
http://www.wykop.pl/...zpera-plytkowa/
Oczywiście jadąc do tyłu (pole żółte) możemy mieć inny kąt i szpera będzie miała inną siłę rozprężania tarczek sprzęgieł mokrych.
#118
OFFLINE
Napisany 26 września 2012 - 03:02
jak na piasku/żwirze zostawiasz dwa ślady przy ruszaniu to masz szpere
Jak ja na piasku zamiele to też zostawiam dwa ślady. A szperunku ni mam


#119
OFFLINE
Napisany 26 września 2012 - 06:46
Nie bardzo Cię rozumiem, mam B FL, w dokumenach zakupu jako dodatek wpisany jest -szperdiferencial (jakoś tak z niemieckiego) i wiem że moja szperę ma, wskazuje na to zachowanie auta (rwie dwoma kołami, i zimą zabawa przednia), stąd nie rozumiem dlaczego piszesz że B nie miała szpery...zarąbiści by było jakby była, ale z tego co wiem to w B nie było nigdy, chyba że w autach "specjalnych"