Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

szpera


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
198 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   iwan00

iwan00
  • 202 postów
  • Dołączył: 10-03-2011
  • Skąd: Rumunia :)

Napisany 29 sierpnia 2011 - 13:39

No to zonk... otwierać na razie nie mam za bardzo potrzeby, chyba będę musiał zrobić "test pobocza" :)

#82 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2011 - 14:19

"test pobocza"


jak szpera jest juz slaba to moze nie wyjsc.

Zeby to rozkrecic to przeciez 2 miuty roboty;)

#83 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 sierpnia 2011 - 19:42

czy na zewnątrz dyfra jest jakaś blaszka z numerem seryjnym, żeby można było zidentyfikować czy w jest w nim szpera?


Wg, książeczki Etzolda, w korku wlewowym oleju, w miejscu na klucz imbusowy powinna być plastykowa zaślepka, która to mechanikowi-serwisantowi powinna zasugerować, żeby zastosować olej do mostu ze szperą. Ale kto tę zaślepkę wkładał spowrotem, jak sprawdzał stan oleju, ba, kto sprawdza stan oleju... :)

#84 OFFLINE   iwan00

iwan00
  • 202 postów
  • Dołączył: 10-03-2011
  • Skąd: Rumunia :)

Napisany 30 sierpnia 2011 - 11:30

Jak rozkręcę, to mi się cały olej wyleje, ale w sumie i tak miałem wymieniać więc czemu nie - tam jest jakaś uszczelka, którą trzeba regularnie wymieniać??

#85 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 sierpnia 2011 - 11:50

nie ma uszczelki

#86 OFFLINE   Dziaraxx1

Dziaraxx1
  • 20 postów
  • Dołączył: 27-04-2012
  • Skąd: Vamberk

Napisany 27 kwietnia 2012 - 07:05

Jak chcecie wiedzieć czy macie szpere czy nie to po prostu podnieście tył auta , tak żeby oba koła tylne nie dotykały ziemi , pokręćcie jednym kołem jeżeli drugie kręci się w tym samym kierunku to jest szpera jak kręci się w drugą stron to jest zwykły mechanizm różnicowy :)

#87 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 kwietnia 2012 - 07:46

kiepski sposob na sprawdzanie. jak masz zatarty most tez poloski sie beda krecic w 1 strone




 


#88 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 kwietnia 2012 - 08:51

poza tym w omedze to nie zadziala tak:)

#89 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 kwietnia 2012 - 09:04

nie zadziala bo szpera zaczyna dzialac pod obciazeniem




 


#90 OFFLINE   Dziaraxx1

Dziaraxx1
  • 20 postów
  • Dołączył: 27-04-2012
  • Skąd: Vamberk

Napisany 29 kwietnia 2012 - 08:21

Jak masz zatarte półoski 1 na 50 przypadków , to może mnie ktoś prosze oświeci jest to mechanizm torsena czy LSD ??
Zakładałem że torsen który załącza się podczas jazdy na wprost hmm , i lsd chyba też działa tak samo ?? .
Mogę sie mylić ale nie muszę .:confused:

A jeszcze spadam sie przywitać .

#91 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 września 2012 - 18:06

czy jest jeszcze jakiś sposób na sprawdzenie czy dyfer ma szpere??
Nie chce mostu demontować ani go rozbierać z ciekawości.
Czy jeśli kręci dwoma kołami na każdej nawierzchni to coś oznacza??

#92 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 września 2012 - 18:12

Czy jeśli kręci dwoma kołami na każdej nawierzchni to coś oznacza

teoretycznie tak:) A raczej jak kreci kolami na 2 roznych nawierzchniach.

#93 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 września 2012 - 18:22

machony posadź omege jednym kołem na piasku/żwirze a drugim na asfalcie...jak zaora oboma kołami to szpera jest.... moja niestety ora tylko tym co stoi na piasku :) ale 2.5TD chyba nie miały montowanej szpery ?

 


 


 


#94 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 września 2012 - 19:14

ale 2.5TD chyba nie miały montowanej szpery ?


mialy. moja np pochodzi z 2.5 td




 


#95 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 września 2012 - 19:51

w zwykłym zjadaniu kilometrów po miastach i trasach przydaje sie czy bez różnicy?

 


 


 


#96 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 września 2012 - 19:57

w zwykłym zjadaniu kilometrów po miastach i trasach przydaje sie czy bez różnicy?


jeżdżę z LSD od niedawna... na mokrym się lepiej odpycha.. łatwiej łapie boki... i czasami przydaje się przy zawracaniu a w zasadzie to nie zauważyłem różnicy :)
zobaczymy jak będzie zimą..
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#97 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 września 2012 - 20:06

trza do tego zmieniać wał czy zostaje ten sam?

 


 


 


#98 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 września 2012 - 21:00

trza do tego zmieniać wał czy zostaje ten sam?


zostaje...

jeżdżę z LSD od niedawna... na mokrym się lepiej odpycha.. łatwiej łapie boki... i czasami przydaje się przy zawracaniu a w zasadzie to nie zauważyłem różnicy
zobaczymy jak będzie zimą..


ja zauważyłem, że na mokrym trzeba uważać z gazem przy włączaniu się do ruchu, bo nawet przy 265 potrafi TC zamrugać :p (tak tak, wiem Dave, ale nie chce mi sie go wyłączać :p). Na suchym nie widzę różnicy, przynajmniej na 265 z tyłu

#99 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 września 2012 - 21:06

TC to mnie nawet kilka razy już zamrugało przy zapinaniu III na 245/40/17 ;)
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#100 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 września 2012 - 21:12

TC to mnie nawet kilka razy już zamrugało przy zapinaniu III na 245/40/17 ;)


no właśnie... czyli różnica jest ;) :D

niedługo będę miał okazję sprawdzić jak omega ze szperą siedzi w górskich zakrętach, bo bez szpery na tym ogumieniu nie znalazl się taki cwaniak co by chciał się na zakrętach blisko trzymać :lol: