Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

zbyt niskie obroty na biegu jałowym


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
57 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 lutego 2012 - 12:38

być może jest możliwość sprawdzenia bloków pomiarowych/wartości pomiarowych czujników, ale tego nie wiem... op-com i OpelScaner na pewno.

#22 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 lutego 2012 - 12:40

powiedz mi opeltech2 idzie to sprawdzić? a jeśli tak to jak bo za bardzo nie jestem obeznany w tym programie

Idzie, chociaz programowy tech2 nie jest zbyt miarodajny. Jak nie znasz zbyt dobrze programu to samemu raczej nie stwierdzisz czy wartosci sa prawidlowe - najlepiej umow sie z kims kto ma troche doswiadczenia w diagnostyce.

#23 OFFLINE   karpiol

karpiol

    fighter

  • 163 postów
  • Dołączył: 03-03-2010
  • Skąd: Słupca/Wilczna PSL

Napisany 20 lutego 2012 - 13:11

nie wiem ogólnie byłem właśnie podłączyć samochód ale bloki pomiarowe nie chcą wogóle się włączyć na tym opeltechu. op-com ani opelscanner nie chcą działać na moim kablu, lipa na maxa

#24 OFFLINE   karpiol

karpiol

    fighter

  • 163 postów
  • Dołączył: 03-03-2010
  • Skąd: Słupca/Wilczna PSL

Napisany 24 lutego 2012 - 09:24

Byłem dzisiaj podpiąć samochód pod kompa i znów pokazało błąd
P0340 - Czujnik położenia wału v- niepoprawny sygnał

Jak się to objawia, może być to przyczyną tych niskich obrotów po rozgrzaniu silnika?

#25 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lutego 2012 - 14:40

Byłem dzisiaj podpiąć samochód pod kompa i znów pokazało błąd
P0340 - Czujnik położenia wału v- niepoprawny sygnał

Jak się to objawia, może być to przyczyną tych niskich obrotów po rozgrzaniu silnika?

Moga byc zbyt niskie obroty, problemy z odpaleniem i jezeli blad jest aktywny nonstop to masz kaganiec na 4500 RPM i CHECK sie swieci bez przerwy. Z tym ze opis bledu jest troche niepoprawny bo to jest czujnik polozenia walka rozrzadu. Czy czujnik jest dobry to mozesz go sprawdzic miernikiem - wartosci w sprawdzonych poradach. Ten blad rowniez bedzie jezeli wystepuje problem z wtyczka czujnika badz okablowaniem oraz (uwaga) przy przestawionym rozrzadzie.

#26 OFFLINE   karpiol

karpiol

    fighter

  • 163 postów
  • Dołączył: 03-03-2010
  • Skąd: Słupca/Wilczna PSL

Napisany 24 lutego 2012 - 18:37

- zbyt niskie obroty
- problemy z odpalaniem , czasami za drugim razem dopiero zaskakuje
- odcina mi przy około 4,5tyś. obr. także się zgadza
- "non toper" pali mi się ikona silnika także też się zgadza

jutro podjadę do mechanika i sprawdzę go miernikiem.

A co do wymiany czujnika ta można kupić zamiennik czy tylko oryginał? jeśli oryginał to mowy czy używka?

#27 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 24 lutego 2012 - 19:29

- zbyt niskie obroty
- problemy z odpalaniem , czasami za drugim razem dopiero zaskakuje
- odcina mi przy około 4,5tyś. obr. także się zgadza
- "non toper" pali mi się ikona silnika także też się zgadza

jutro podjadę do mechanika i sprawdzę go miernikiem.

A co do wymiany czujnika ta można kupić zamiennik czy tylko oryginał? jeśli oryginał to mowy czy używka?


Kup nowy GM. Na allegro u Rafała Stachowiaka. On ma części ok, tylko popatrz bo ma tanie i droższe czujniki. Ja osobiście wybrałbym droższy bo na tanich się przejechałem.

#28 OFFLINE   karpiol

karpiol

    fighter

  • 163 postów
  • Dołączył: 03-03-2010
  • Skąd: Słupca/Wilczna PSL

Napisany 24 lutego 2012 - 21:48

Panowie jeśli możecie podajcie link z jakimś odpowiednim dobrym czujnikiem do omy bo mi wyskakuje sam chłam za 100zł :/ czy ja nie umiem szukać :?


Edit

Znalazłem coś takiego http://allegro.pl/cz...2162580393.html

dobry? orientujecie się może jaka wtyczka będzie u mnie, owalna czy prostokątna?

#29 OFFLINE   arek1981

arek1981
  • 136 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 lutego 2012 - 23:00

orientujecie się może jaka wtyczka będzie u mnie, owalna czy prostokątna?


Najprościej - spojrzeć pod maskę.:)

#30 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lutego 2012 - 23:16

orientujecie się może jaka wtyczka będzie u mnie, owalna

Rocznikowo musisz miec owalna.

#31 OFFLINE   karpiol

karpiol

    fighter

  • 163 postów
  • Dołączył: 03-03-2010
  • Skąd: Słupca/Wilczna PSL

Napisany 25 lutego 2012 - 09:35

wszystko już doczytałem na temat wymiany, jutro będę wszystko sprawdzał, powiedzcie mi tylko czy ten czujnik z linku będzie ok?

EDIT 1
żeby sprawdzić jaką mam wtyczkę muszę zdjąć tą osłonę od rozrządu? tą wtyczkę obok świec mam prostokątną ale to chyba nie o tą chodzi, czy o tą?

Bo tak dla przykładu na tej aukcji KLIKnie ma wtyczki, tą co widać podłącza się chyba do tego czujnika tak? a gdzie ta druga wtyczka? Trzeba sztukować?

EDIT 2
byłem zmierzyć wartości i na wtyczce przy silniku wszystko mieści się w normie.

Czyli co na 100% czujnik?

EDIT 3
Panowie oświećcie mnie bo ja już jestem głupi w tym momencie. Wtyczka była dwa razy wyciągnięta i włożona na miejsce. Już jechałem po czujnik ale mówię przeciągnę ją do tych 4500obr i zobaczę, ku mojemu zdziwieniu nie odcina tylko idzie do końca, po skasowaniu błędu i przejażdżce wkręcając do 6000obr też brak odcięcia, błędu na razie nie ma.

Co o tym myślicie? Nie łączyło na wtyczce?
zbyt piękne by było prawdziwe chyba

#32 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 lutego 2012 - 13:40

Co o tym myślicie? Nie łączyło na wtyczce?

Calkiem mozliwe. Wystarcza zasniedziale piny albo troche wilgoci biorac pod uwage aktualna pogode.

tą co widać podłącza się chyba do tego czujnika tak? a gdzie ta druga wtyczka? Trzeba sztukować?

Wtyczka z linka idzie do czujnika a drugi koniec kabla laczy sie z wiazka silnika w okolicach 2-3 gara przy listwie wtryskowej.

byłem zmierzyć wartości i na wtyczce przy silniku wszystko mieści się w normie.

Jezeli mierzyles opor na pinach czujnika w glowicy i sa w normie to czujnik jest dobry. Przy czym moze byc tak ze na zimnym bedzie wporzadku a po porzadnym rozgrzaniu moze opor juz wyjsc poza zakres - wtedy czujnik do wymiany niestety (u mnie byl taki przypadek).

zbyt piękne by było prawdziwe chyba

Jak na razie problem ustapil to poczekaj na rozwoj wydarzen. Jak znowu sie zacznie to wtedy dopiero laduj kase w czesci.

#33 OFFLINE   karpiol

karpiol

    fighter

  • 163 postów
  • Dołączył: 03-03-2010
  • Skąd: Słupca/Wilczna PSL

Napisany 25 lutego 2012 - 14:24

przybek83 dzięki wielkie za pomoc i odpowiedzi na moje pytania. Masz u mnie browara przy najbliższym spotkaniu, może na Zlocie. ;)

PS. Sprawdzę później te wartości na rozgrzanym silniku.

Pozdrawiam

#34 OFFLINE   michail

michail
  • 81 postów
  • Dołączył: 02-10-2011
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 27 lutego 2012 - 16:39

a ja mam problem. Ostatnio mimo dobrego spalania i wg równej pracy silnika postanowiłem wyczyścić krokowy (brawo)... Oczywiście po czyszczeniu obroty zaczęły falować :) :masakra::masakra: Moje pytanie ta sprężynka w nim jaką powinna mieć długość? Bo ja ja troszkę rozciągnąłem chyba... A i ten mosiężny kapselek dokręciłem ile fabryka dała oczywiście nieświadomie ze to ma wpływ... I pytanie czy regulacja tym kapselkiem powinna dać efekt? czy jak to dygnąć?

zachciało mi się ...

Aha dodam ze odma odpowietrzająca sprawna

#35 OFFLINE   karpiol

karpiol

    fighter

  • 163 postów
  • Dołączył: 03-03-2010
  • Skąd: Słupca/Wilczna PSL

Napisany 27 lutego 2012 - 17:09

sprawdź czy ruchomy element w silniku krokowym jest na właściwym miejscu być może nie i nie zamyka się do końca przepuszczając powietrze cały czas. Nie pamiętam dokładnie ale coś około 20mm powinna mieć ta sprężynka chyba

#36 OFFLINE   michail

michail
  • 81 postów
  • Dołączył: 02-10-2011
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 27 lutego 2012 - 17:33

po renowacji tego siliczka wydaje mi sie ze delikatnie i tak przepuszczały powietrze. A bardziej rzez jeden niz drugi otwór i to sporo

#37 OFFLINE   krzysiek1878

krzysiek1878
  • 23 postów
  • Dołączył: 14-05-2012
  • Skąd: Wrocław, Gaj

Napisany 31 lipca 2012 - 22:07

Witam!
Od kilku miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem opla omegi 2.0 16v X20XEV + sekwencja. Po kupnie zrobiłem wszystko co było do zrobienia tzn rozrząd, oleje filtry, świece, przewody, wszystkie czujniki które wykazywały błędy i wydawałoby się, że wszystko powinno być ok, jednak...
po odpaleniu zimnego silnika włącza się "ssanie" (obroty ok 1,5tyś) silnik pracuje równo nie przerywa samochód śmiga ładnie. Po ok 2-3min obroty spadają i utrzymują się na poziomie 900. Jednak jak ruszam (delikatnie na równej drodze, na zimnym silniku) obroty spadają do ok 400 silnik zaczyna stukać i zaczyna nim rzucać.. (chyba, że przy ruszaniu dodam gazu tak do 1,5tyś obrotów, wtedy jest ok). Problem zmniejsza się gdy silnik osiągnie swoje ok 90 stopni, jednak nie znika całkowicie. Jestem człowiekiem który nie akceptuje samochodu w którym wszystko nie działa idealnie, dlatego piszę i proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Może któryś z was miał odczynienia z podobnymi objawami w swojej omci?

Dodam, że moje złotko jest z 99r, kupione od znajomego pierwszego właściciela z przebiegiem niewiele ponad 80 000km, wszystko zawsze robione było na czas i nigdy nie było przy niej nic kombinowane. Gaz założyłem ja 4 miesiące temu po kupnie i przy okazji wymienienia wszystkiego o czym pisałem wcześniej.

Prosiłbym o wasze sugestie co może być przyczyna takiego zachowania i co powinienem sprawdzić albo wymienić.

#38 OFFLINE   AndrewOne

AndrewOne

    Pasjonat

  • 28 postów
  • Dołączył: 26-02-2010
  • Skąd: Rybnik/Przegędza

Napisany 01 sierpnia 2012 - 03:51

Zobacz jak wygląda miska olejowa, jeśli jest wgięta to to może być przyczyną dolegliwości.

#39 OFFLINE   krzysiek1878

krzysiek1878
  • 23 postów
  • Dołączył: 14-05-2012
  • Skąd: Wrocław, Gaj

Napisany 01 sierpnia 2012 - 05:36

Hmmm ostatnio jak byłem pod autkiem, czyli max 2 tygodnie temu wydaje mi się, że wyglądała normalnie, ale nie jestem na 100% pewny. Dzisiaj sprawdzę i dam znać jak wygląda. AndrewOne a tak z ciekawości to jaki wpływ ma wgięta miska olejowa na obroty silnika?

Poczytałem trochę forum i koledzy podają jako przyczynę podobnych dolegliwości:
*silniczek krokowy
*czujniki temperatury silnika
*i zapchane odmy

czy rzeczywiście to mogą być przyczyny takiego stanu rzeczy jaki ja opisałem? Jeśli tak to w jakiej kolejności je sprawdzać, żeby zacząć od tej najbardziej prawdopodobnej?

I jeszcze jedno pytanie, czy może ktoś z was zna jakiegoś świetnego mechanika zajmującego się omegami we Wrocławiu albo w okolicach?

#40 OFFLINE   dejwww

dejwww

    Zbanowany

  • 142 postów
  • Dołączył: 29-01-2012
  • Skąd: Zabrze

Napisany 01 sierpnia 2012 - 08:32

a ja dalej nie wiem gdzie sa dokładnie weze od odmy w v6 , jak je czyścić itp itd.