

zbyt niskie obroty na biegu jałowym
#21
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2012 - 12:38
#22
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2012 - 12:40
Idzie, chociaz programowy tech2 nie jest zbyt miarodajny. Jak nie znasz zbyt dobrze programu to samemu raczej nie stwierdzisz czy wartosci sa prawidlowe - najlepiej umow sie z kims kto ma troche doswiadczenia w diagnostyce.powiedz mi opeltech2 idzie to sprawdzić? a jeśli tak to jak bo za bardzo nie jestem obeznany w tym programie
#23
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2012 - 13:11
#24
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2012 - 09:24
P0340 - Czujnik położenia wału v- niepoprawny sygnał
Jak się to objawia, może być to przyczyną tych niskich obrotów po rozgrzaniu silnika?
#25
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2012 - 14:40
Moga byc zbyt niskie obroty, problemy z odpaleniem i jezeli blad jest aktywny nonstop to masz kaganiec na 4500 RPM i CHECK sie swieci bez przerwy. Z tym ze opis bledu jest troche niepoprawny bo to jest czujnik polozenia walka rozrzadu. Czy czujnik jest dobry to mozesz go sprawdzic miernikiem - wartosci w sprawdzonych poradach. Ten blad rowniez bedzie jezeli wystepuje problem z wtyczka czujnika badz okablowaniem oraz (uwaga) przy przestawionym rozrzadzie.Byłem dzisiaj podpiąć samochód pod kompa i znów pokazało błąd
P0340 - Czujnik położenia wału v- niepoprawny sygnał
Jak się to objawia, może być to przyczyną tych niskich obrotów po rozgrzaniu silnika?
#26
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2012 - 18:37
- problemy z odpalaniem są, czasami za drugim razem dopiero zaskakuje
- odcina mi przy około 4,5tyś. obr. także się zgadza
- "non toper" pali mi się ikona silnika także też się zgadza
jutro podjadę do mechanika i sprawdzę go miernikiem.
A co do wymiany czujnika ta można kupić zamiennik czy tylko oryginał? jeśli oryginał to mowy czy używka?
#27
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2012 - 19:29
- zbyt niskie obroty są
- problemy z odpalaniem są, czasami za drugim razem dopiero zaskakuje
- odcina mi przy około 4,5tyś. obr. także się zgadza
- "non toper" pali mi się ikona silnika także też się zgadza
jutro podjadę do mechanika i sprawdzę go miernikiem.
A co do wymiany czujnika ta można kupić zamiennik czy tylko oryginał? jeśli oryginał to mowy czy używka?
Kup nowy GM. Na allegro u Rafała Stachowiaka. On ma części ok, tylko popatrz bo ma tanie i droższe czujniki. Ja osobiście wybrałbym droższy bo na tanich się przejechałem.
#28
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2012 - 21:48


Edit
Znalazłem coś takiego http://allegro.pl/cz...2162580393.html
dobry? orientujecie się może jaka wtyczka będzie u mnie, owalna czy prostokątna?
#29
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2012 - 23:00
orientujecie się może jaka wtyczka będzie u mnie, owalna czy prostokątna?
Najprościej - spojrzeć pod maskę.

#30
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2012 - 23:16
Rocznikowo musisz miec owalna.orientujecie się może jaka wtyczka będzie u mnie, owalna
#31
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2012 - 09:35
EDIT 1
żeby sprawdzić jaką mam wtyczkę muszę zdjąć tą osłonę od rozrządu? tą wtyczkę obok świec mam prostokątną ale to chyba nie o tą chodzi, czy o tą?
Bo tak dla przykładu na tej aukcji KLIKnie ma wtyczki, tą co widać podłącza się chyba do tego czujnika tak? a gdzie ta druga wtyczka? Trzeba sztukować?
EDIT 2
byłem zmierzyć wartości i na wtyczce przy silniku wszystko mieści się w normie.
Czyli co na 100% czujnik?
EDIT 3
Panowie oświećcie mnie bo ja już jestem głupi w tym momencie. Wtyczka była dwa razy wyciągnięta i włożona na miejsce. Już jechałem po czujnik ale mówię przeciągnę ją do tych 4500obr i zobaczę, ku mojemu zdziwieniu nie odcina tylko idzie do końca, po skasowaniu błędu i przejażdżce wkręcając do 6000obr też brak odcięcia, błędu na razie nie ma.
Co o tym myślicie? Nie łączyło na wtyczce?
zbyt piękne by było prawdziwe chyba
#32
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2012 - 13:40
Calkiem mozliwe. Wystarcza zasniedziale piny albo troche wilgoci biorac pod uwage aktualna pogode.Co o tym myślicie? Nie łączyło na wtyczce?
Wtyczka z linka idzie do czujnika a drugi koniec kabla laczy sie z wiazka silnika w okolicach 2-3 gara przy listwie wtryskowej.tą co widać podłącza się chyba do tego czujnika tak? a gdzie ta druga wtyczka? Trzeba sztukować?
Jezeli mierzyles opor na pinach czujnika w glowicy i sa w normie to czujnik jest dobry. Przy czym moze byc tak ze na zimnym bedzie wporzadku a po porzadnym rozgrzaniu moze opor juz wyjsc poza zakres - wtedy czujnik do wymiany niestety (u mnie byl taki przypadek).byłem zmierzyć wartości i na wtyczce przy silniku wszystko mieści się w normie.
Jak na razie problem ustapil to poczekaj na rozwoj wydarzen. Jak znowu sie zacznie to wtedy dopiero laduj kase w czesci.zbyt piękne by było prawdziwe chyba
#33
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2012 - 14:24

PS. Sprawdzę później te wartości na rozgrzanym silniku.
Pozdrawiam
#34
OFFLINE
Napisany 27 lutego 2012 - 16:39


zachciało mi się ...
Aha dodam ze odma odpowietrzająca sprawna
#35
OFFLINE
Napisany 27 lutego 2012 - 17:09
#36
OFFLINE
Napisany 27 lutego 2012 - 17:33
#37
OFFLINE
Napisany 31 lipca 2012 - 22:07
Od kilku miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem opla omegi 2.0 16v X20XEV + sekwencja. Po kupnie zrobiłem wszystko co było do zrobienia tzn rozrząd, oleje filtry, świece, przewody, wszystkie czujniki które wykazywały błędy i wydawałoby się, że wszystko powinno być ok, jednak...
po odpaleniu zimnego silnika włącza się "ssanie" (obroty ok 1,5tyś) silnik pracuje równo nie przerywa samochód śmiga ładnie. Po ok 2-3min obroty spadają i utrzymują się na poziomie 900. Jednak jak ruszam (delikatnie na równej drodze, na zimnym silniku) obroty spadają do ok 400 silnik zaczyna stukać i zaczyna nim rzucać.. (chyba, że przy ruszaniu dodam gazu tak do 1,5tyś obrotów, wtedy jest ok). Problem zmniejsza się gdy silnik osiągnie swoje ok 90 stopni, jednak nie znika całkowicie. Jestem człowiekiem który nie akceptuje samochodu w którym wszystko nie działa idealnie, dlatego piszę i proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Może któryś z was miał odczynienia z podobnymi objawami w swojej omci?
Dodam, że moje złotko jest z 99r, kupione od znajomego pierwszego właściciela z przebiegiem niewiele ponad 80 000km, wszystko zawsze robione było na czas i nigdy nie było przy niej nic kombinowane. Gaz założyłem ja 4 miesiące temu po kupnie i przy okazji wymienienia wszystkiego o czym pisałem wcześniej.
Prosiłbym o wasze sugestie co może być przyczyna takiego zachowania i co powinienem sprawdzić albo wymienić.
#38
OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2012 - 03:51
#39
OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2012 - 05:36
Poczytałem trochę forum i koledzy podają jako przyczynę podobnych dolegliwości:
*silniczek krokowy
*czujniki temperatury silnika
*i zapchane odmy
czy rzeczywiście to mogą być przyczyny takiego stanu rzeczy jaki ja opisałem? Jeśli tak to w jakiej kolejności je sprawdzać, żeby zacząć od tej najbardziej prawdopodobnej?
I jeszcze jedno pytanie, czy może ktoś z was zna jakiegoś świetnego mechanika zajmującego się omegami we Wrocławiu albo w okolicach?
#40
OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2012 - 08:32