Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

zbyt niskie obroty na biegu jałowym


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
57 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   cinek_mar85

cinek_mar85
  • 6 postów
  • Dołączył: 13-12-2008
  • Skąd: Jabłonna

Napisany 13 grudnia 2008 - 03:58

mam taki problem, ponieważ mam Omcie 2.0 16v 98". i mam za niskie obroty jak sie silnik rozgrzeje ponieważ mam ok 500 obrotów i skacze troche poniżej 480, (dzisiaj nawet udało mu się zgasnąć na światłach) w tym momencie silnik bardzo drży, gdy dojeżdzam na luzie do skrzyżowania to ma bardzo dobre obroty bo tak 700 . Jeszcze w dodatku przy ruszaniu szarpie jak nie mam 1500 obrotów a już czyściłem wszyskie odmy, wymieniłem świece 3 miesiące temu, a kable kupiłem już drugi komplet, pierwszy był zamiennikiem , a teraz mam oryginalne używane ale objawy są takie same . przepływke też czyścilem . już niewiem co tu dalej... może to byc wina silnika krokowego?

#2 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 grudnia 2008 - 10:21

Może powodować niskie obroty i gaśnięcie. Ale nie powiniem powodować szarpania bo odpowiada za obroty na biegu jałowym. Zakładam, że czytałeś błędy.

#3 OFFLINE   cinek_mar85

cinek_mar85
  • 6 postów
  • Dołączył: 13-12-2008
  • Skąd: Jabłonna

Napisany 13 grudnia 2008 - 12:35

cztałem błedy i nic nie pokazuje dzisiaj się wezme za ten krokowy i go wyczyszcze , napisze później czy to coś dało. a jest to możliwe żeby cały układ który jest z tyłu silnika był walnięty i miał jakieś przebicia a objawy będą takie tak kabli??

#4 OFFLINE   rychoadria

rychoadria

    V6 - I love this sound :)

  • 194 postów
  • Dołączył: 22-07-2009
  • Skąd: Mogadish

Napisany 14 kwietnia 2010 - 20:48

Witam, chciałbym sie dołączyć do tematu ale z silnikiem 2.5 V6. Ma taki problem, że mam obroty na poziomie 450-500obr/min i silnik czasami po dodaniu gazu potrafi przygasnąć. Błedy zczytywałem i nic komp nie pokazuje, a i jeszcze gdy mam tak niskie obroty to jak daje gazem to telepie silnikiem tak do 800obr/min i później jest normalnie.

#5 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 14 kwietnia 2010 - 21:29

To może być cewka, a faktyczne obroty pokaże komputer, dobrze by było go podpiąć i odczytać wszystkie parametry.

#6 OFFLINE   rychoadria

rychoadria

    V6 - I love this sound :)

  • 194 postów
  • Dołączył: 22-07-2009
  • Skąd: Mogadish

Napisany 15 kwietnia 2010 - 06:09

Zrobiłem sobie interfejs do diagnozy swojej omegi i on pokazuje takie same obroty co na liczniku. :(

#7 OFFLINE   tomas777631

tomas777631
  • 3 postów
  • Dołączył: 10-11-2009

Napisany 15 kwietnia 2010 - 22:55

U mnie pomogło wymiana filtra paliwa oraz użycie środka do czyszczenia układu paliwowego- wlewasz go do benzyny przy tankowaniu. Do kupienia na stacji. Może to być również przepływomierz, ale zacznij od układy paliwowego. Pozdrawiam.
P.S. Co do czyszczenia przepływomierza jak to robiłeś?

#8 OFFLINE   Kesiaczek

Kesiaczek
  • 567 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Szczytno/Kielce

Napisany 16 maja 2010 - 21:14

Podepne sie pod temat.
Od zimy mam niskie obroty biegu jałowego tak w granicach 480-540 ,blędów nie ma, oprócz tego jak pada deszcz np. odpala za pierwszym razem ale za to gasnie dopuki silnik nie nabierze temperatury i wtedy jest problem z ponownym odpaleniem, trzeba sie pomęczyc z 1-2 minuty. Przy ładnej pogodzie nie ma problemu z gasnieciem. Objawy wystepuja na Pb i na LPG.

Swiece, przewody i sonda wymieniane na jesieni.

#9 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 maja 2010 - 21:25

Witam, chciałbym sie dołączyć do tematu ale z silnikiem 2.5 V6. Ma taki problem, że mam obroty na poziomie 450-500obr/min


akurat przy Twoim silniku obroty sa odpowiednie, co do kolegów to przyczyn moze byc duzo , albo szukac , albo dac sobie spokoj miałem silnik 2.0 8V i dałem sobie spokoj , rano przytrzymałem go na obrotach , zagrzał sie silnik i było OK , mozecie szukac , a kto pyta nie błądzi , moze ktorys mechanior wpadnie na to i to zrobi ??, wiec ..powodzenia

#10 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 16 maja 2010 - 22:35

Podepne sie pod temat.
Od zimy mam niskie obroty biegu jałowego tak w granicach 480-540 ,blędów nie ma, oprócz tego jak pada deszcz np. odpala za pierwszym razem ale za to gasnie dopuki silnik nie nabierze temperatury i wtedy jest problem z ponownym odpaleniem, trzeba sie pomęczyc z 1-2 minuty. Przy ładnej pogodzie nie ma problemu z gasnieciem. Objawy wystepuja na Pb i na LPG.

Swiece, przewody i sonda wymieniane na jesieni.


Może czujnik temp. na komp ?

#11 OFFLINE   batbat0

batbat0

    bat

  • 14 postów
  • Dołączył: 03-04-2009
  • Skąd: brodnica

Napisany 16 maja 2010 - 23:47

miałem podobnie wyczyściłem krokowca za wiele nie pomogło a nawet było gorzej wiec zaczełem kombinować i troche dokręciłem śrube pod dekielkiem bo krokowiec sie nie domykał i gdzieś czytałem że że po założeniu trzeba zresetować kompa i niech pochodzi kilka minut na postoju potem trochę spokojnej jazdy oczywiście na benie. jak będzie dobrze to spróbuj na lpg. Mnie pomogło

#12 OFFLINE   Kesiaczek

Kesiaczek
  • 567 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Szczytno/Kielce

Napisany 17 maja 2010 - 05:47

ja krokowiec mam wymieniony jakies dwa miechy temu, ale dzisiaj jeszcze sobie uświadomiłam, ze chyba dodatkowo ją zalewa bo jak wysiadam z samochodu to czuje gaz lub bene zalezy na czym jezdziałam......

Mariusz chodzi Ci o czujnik temp. silnika czy zasysanego powietrza?

#13 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 17 maja 2010 - 11:35

ja krokowiec mam wymieniony jakies dwa miechy temu, ale dzisiaj jeszcze sobie uświadomiłam, ze chyba dodatkowo ją zalewa bo jak wysiadam z samochodu to czuje gaz lub bene zalezy na czym jezdziałam......

Mariusz chodzi Ci o czujnik temp. silnika czy zasysanego powietrza?


Jest czujnik na dechę i na komp.

#14 OFFLINE   Kesiaczek

Kesiaczek
  • 567 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Szczytno/Kielce

Napisany 17 maja 2010 - 14:16

a tak z waszego na nasze? Jako kobieta jeszcze troche nie łapie sie w tych waszych okresleniach:D Jak mi podasz pełna nazwe to bede wiedziała o co chodzi.

#15 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 maja 2010 - 14:20

Czujnik podający temperature płynu (w zasadzie temp. silnika) do komputera. Po odpaleniu zimnego auta to on odpowiada za dawkowanie paliwa do momentu rozgrzania się silnika. Po rozgrzaniu jego prace przejmuje sonda lambda.

#16 OFFLINE   Kesiaczek

Kesiaczek
  • 567 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Szczytno/Kielce

Napisany 17 maja 2010 - 18:58

Dzieki Ci dobry człowieku, teraz juz wiem od czego mam zaczac szukac:D

#17 OFFLINE   Kesiaczek

Kesiaczek
  • 567 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Szczytno/Kielce

Napisany 29 czerwca 2010 - 10:25

Napisze,dla informacji czyjnik temp.silnika wymieniony i problemów juz nie ma.

#18 OFFLINE   karpiol

karpiol

    fighter

  • 163 postów
  • Dołączył: 03-03-2010
  • Skąd: Słupca/Wilczna PSL

Napisany 20 lutego 2012 - 09:35

a czy przepływomierz powietrza może być odpowiedzialny za niskie obroty? krokowiec już czyściłem nie ma falowania, ładnie schodzi z obrotów tylko jak się rozgrzeje to obroty są w okolicach 500 jak zimny jest w normie 750-800.

Pozdrawiam

#19 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 lutego 2012 - 12:28

a czy przepływomierz powietrza może być odpowiedzialny za niskie obroty? krokowiec już czyściłem nie ma falowania, ładnie schodzi z obrotów tylko jak się rozgrzeje to obroty są w okolicach 500 jak zimny jest w normie 750-800.

tak i tak samo czujnik temperatury powietrza wlotowego jak i czujnik temperatury na ECU. Warto by było podpiąć się kompem i sprawdzić jakie wartości podają

#20 OFFLINE   karpiol

karpiol

    fighter

  • 163 postów
  • Dołączył: 03-03-2010
  • Skąd: Słupca/Wilczna PSL

Napisany 20 lutego 2012 - 12:33

tak i tak samo czujnik temperatury powietrza wlotowego jak i czujnik temperatury na ECU. Warto by było podpiąć się kompem i sprawdzić jakie wartości podają


powiedz mi opeltech2 idzie to sprawdzić? a jeśli tak to jak bo za bardzo nie jestem obeznany w tym programie