Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

pomyłka - zamiast 10W/40 zalany 5W/40 - co z tym zrobić?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
91 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 11 maja 2011 - 22:28

pytanie:

Obecnie mam w Omedze olej Vavoline maxlive 10w40, co może się stać gdy zastosuje 5w30? (lub5w40)
Chodzi mi tu o skutki uboczne i ewentulaną poprawę. Czyli negatywy i pozytywy.

#62 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 maja 2011 - 19:13

Napisz jaki przebieg ma auto. Pelby syntetyk moze wyplukac jakis nagar i narobic problemow. Cos moze zaczac ciec? Na twoim miejscu zostawilbym Valvoline bo jest bardzo dobry. Stosuje go w swojej i w poprzedniej omie.

#63 OFFLINE   wovwka

wovwka
  • 179 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Warszawa<=>Siedlce

Napisany 18 maja 2011 - 21:15

Napisz jaki przebieg ma auto. Pelby syntetyk moze wyplukac jakis nagar i narobic problemow. Cos moze zaczac ciec? Na twoim miejscu zostawilbym Valvoline bo jest bardzo dobry. Stosuje go w swojej i w poprzedniej omie.


jakich problemow?? zaden nagar nie uszczelnia silnika, od tego sa uszczelki i pierscienie...

ja juz w 2 autach przeszedlem na full syntetyk i zadnych problemow, a nawet auto zaczelo brac mniej oleju, ale koniecznie przed wymiana trzeba zastosowac plukanke do ukladu smarowania czy LiquiMoly, STP, czy jakis najtanszy z InterCars... Najlepiej silnik zalewac tym co zaleca producent a w tym przypadku smialo mozna lac syntetyk GM 5W30, dobry kompromis miedzy cena a jakoscia...

#64 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 maja 2011 - 21:27

No dobra ale jest jeszcze pompa oleju ktora moze nie miec juz sily pchac pelny syntetyk do silnika. Zalanie motoru lepszym olejem nie zawsze znaczy poprawe...

#65 OFFLINE   matoslaw

matoslaw
  • 34 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Boleslawiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 maja 2011 - 23:27

Napisz jaki przebieg ma auto. Pelby syntetyk moze wyplukac jakis nagar i narobic problemow. Cos moze zaczac ciec? Na twoim miejscu zostawilbym Valvoline bo jest bardzo dobry. Stosuje go w swojej i w poprzedniej omie.


Troolig ma racje.Fullsyntetyk ma to do siebie ze pluka silnik bardziej niz polsyntetyk ze wszelkich osadow i nagarow. Silnik moze stracic szczelnosc i kompresje. Jak stosowales wczesniej pol syntetyk to nic pewnie nie bedzie. Ja stosuje w mojej v-ce polsyntetyk i nigdy nie zaryzykowal by wlania pelnego syntetyka.:confused:po za tym fullsyntetyk jest drozszy.

#66 OFFLINE   wovwka

wovwka
  • 179 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Warszawa<=>Siedlce

Napisany 19 maja 2011 - 07:39

Troolig ma racje.Fullsyntetyk ma to do siebie ze pluka silnik ze wszelkich osadow i nagarow. Silnik moze stracic szczelnosc i kompresje. Jak stosowales wczesniej pol syntetyk to nic pewnie nie bedzie. Ja stosuje w mojej v-ce polsyntetyk i nigdy nie zaryzykowal by wlania pelnego syntetyka.:confused:po za tym fullsyntetyk jest drozszy.


z ta szczelnoscia i kompresja to kolejna bzdura, powtarzam ZADNE NAGARY CZY OSADY NIE USZCZELNIAJA SILNIKA, a wprost przeciwnie szkodzą mu np. zapiekajac pierscienie tłokowe ktore pozniej nie przylegaja do gladzi cylindrow idealnie.. dlatego tez czesto po przejsciu na full syntetyk silnik zaczyna brac mniej oleju bo uwalniają sie pierscienie olejowe i glowne... jesli chodzi o cene syntetyka to nie ma tragedii, roznica miedzy syntetykiem a polsyntetykiem w przypadku GM to ok 30zl na 5 litrach, a roznica dla silnika ogromna wiec nie wiem na czym tu oszczedzac... tym bardziej ze silnik na syntetyku jest oszczedniejszy, wiec te 30 zl to zadna oszczednosc....

#67 OFFLINE   matoslaw

matoslaw
  • 34 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Boleslawiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 maja 2011 - 11:50

z ta szczelnoscia i kompresja to kolejna bzdura, powtarzam ZADNE NAGARY CZY OSADY NIE USZCZELNIAJA SILNIKA, a wprost przeciwnie szkodzą mu np. zapiekajac pierscienie tłokowe ktore pozniej nie przylegaja do gladzi cylindrow idealnie.. dlatego tez czesto po przejsciu na full syntetyk silnik zaczyna brac mniej oleju bo uwalniają sie pierscienie olejowe i glowne... jesli chodzi o cene syntetyka to nie ma tragedii, roznica miedzy syntetykiem a polsyntetykiem w przypadku GM to ok 30zl na 5 litrach, a roznica dla silnika ogromna wiec nie wiem na czym tu oszczedzac... tym bardziej ze silnik na syntetyku jest oszczedniejszy, wiec te 30 zl to zadna oszczednosc....


Dodaj jeszcze ze po przejsciu na pelel syntetyk silnik mniej pali i ma lepsze osiagi i tekst na reklame gotowy. Twoja wypowiedz wyklucza istnienie i stosowanie olejow mineralnych. No po cos one sa. Moim zdaniem bardziej kluczowe dla silnika jest regularnosc wymiany oleju i filtrow niz przejscie z pol syntetyka na pelny.

#68 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 maja 2011 - 12:00

Ja mam najechane 206 tyś km. I zbilża mi się wymiana oleju i nie wiem co było by lepszym rozwiązaniem

#69 OFFLINE   matoslaw

matoslaw
  • 34 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Boleslawiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 maja 2011 - 12:36

Ja mam najechane 206 tyś km. I zbilża mi się wymiana oleju i nie wiem co było by lepszym rozwiązaniem

Wymiany na olej dotychczas przez Ciebie uzywany. Napewno rozsadnym wyjsciem bylo by skrocenie przebiegu do nastepnej wymiany np. z 15tys do 10tys

#70 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 maja 2011 - 12:38

wymieniam zawsze co 10 tyś km

#71 OFFLINE   matoslaw

matoslaw
  • 34 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Boleslawiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 maja 2011 - 12:46

No i rob tak dalej a silnik bedzie chodzil i chodzil.:)

A wszelkie proby plukania ukladu smarowania albo wymiany na olej nie stosowany wczesniej jak mozna bylo by przeczytac w wypowiedziach moga naprawde slonczyc sie zarznieciem serducha, Przerabialem to w Poprzedniej Omie.

#72 OFFLINE   srudkowski

srudkowski
  • 24 postów
  • Dołączył: 08-07-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 19 maja 2011 - 13:22

A ja uważam, że zależy to od silnika i danego egzemplarza i problemu. To co zadziała w 2.0 16V, może już nie zdziałać na silniku V6. Dodatkowo koszt ewentualnego remontu tych dwóch silników jest nieporównywalny i przy V6 z pewnością koszty będą większe. Napewno trzeba dążyć do znalezienia przyczyny a nie usuwać skutki, bo tutaj szanse tak naprawy jaki pogorszenia sytuacji są 50:50. U mnie przejście z minerala Shell 15w40 na Valvoline MaxLife 10w40 spowodowało lepsze odpalanie i mniejsze spalanie oleju, w następnym kroku przechodzę na Valvoline 5w40 i taki już stosuję jako dolewka obecnie, i dolałem już litr i jest ok.

#73 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 19 maja 2011 - 14:07

Troolig ma racje.Fullsyntetyk ma to do siebie ze pluka silnik bardziej niz polsyntetyk ze wszelkich osadow i nagarow. Silnik moze stracic szczelnosc i kompresje. Jak stosowales wczesniej pol syntetyk to nic pewnie nie bedzie. Ja stosuje w mojej v-ce polsyntetyk i nigdy nie zaryzykowal by wlania pelnego syntetyka.:confused:po za tym fullsyntetyk jest drozszy.


liczba zasadowa TBN oleju określa jak bardzo olej będzie płukał silnik a nie to czy lejesz syntetyk czy minerał. Było to obalone na tym forum już chyba ze 100 razy :) Dla potwierdzenia rzuć okiem na wartości TBN w tym linkach i porównaj sobie syntetyki z mierałami. Zdarza się że minerał ma większą liczbę zasadową niż syntetyk :) http://www.forumsamochodowe.pl/oleje/ i tu http://www.autokacik...leje/oleje.html
I dlatego ja nie zaleje niczego innego do mojego auta niż pełen syntetyk :)

#74 OFFLINE   wovwka

wovwka
  • 179 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Warszawa<=>Siedlce

Napisany 19 maja 2011 - 16:10

wszystkim niedowiarkom i laikom polecam ponizsza lekture, żeby zrozumiec wogole o co chodzi z olejami, bo czesc osob powiela stare mity...

http://p12.neostrada.pl/oleje.pdf

#75 OFFLINE   srudkowski

srudkowski
  • 24 postów
  • Dołączył: 08-07-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 19 maja 2011 - 16:18

I tu się zgodzę z wovwka, też korzystałem z tego artykułu i jest to świetnie przygotowany materiał.

#76 OFFLINE   matoslaw

matoslaw
  • 34 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Boleslawiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 maja 2011 - 21:41

wszystkim niedowiarkom i laikom polecam ponizsza lekture, żeby zrozumiec wogole o co chodzi z olejami, bo czesc osob powiela stare mity...

http://p12.neostrada.pl/oleje.pdf


Przeczytanie tego artykulu zajmuje tyle co wymiana silnika zatartego w skutek wymiany niewlasciwego oleju po przeczytaniu tego artykulu. Strasznie skomplikowany ten opis. Obawiam sie, ze nawet spece z f1 nie przywiazuja takiej wagi do oleju. Wiekszosc a tych olei nie jest dostepna na polkim rynku to po co zawracac sobie tym glowe. Proponuje znalezienie sobie dziewczyny.:confused:

#77 OFFLINE   wovwka

wovwka
  • 179 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Warszawa<=>Siedlce

Napisany 27 maja 2011 - 06:42

Przeczytanie tego artykulu zajmuje tyle co wymiana silnika zatartego w skutek wymiany niewlasciwego oleju po przeczytaniu tego artykulu. Strasznie skomplikowany ten opis. Obawiam sie, ze nawet spece z f1 nie przywiazuja takiej wagi do oleju. Wiekszosc a tych olei nie jest dostepna na polkim rynku to po co zawracac sobie tym glowe. Proponuje znalezienie sobie dziewczyny.:confused:


nie wiem do czego pijesz, przeczytanie tego artykulu zajmuje wiekszosci uzytkownikow tego forum tyle co wypicie małego browaru, zrozumienie go dla przecietnego smiertelnika ktory liznal troche lekcji techniki w podstawówce tez nie robi wiekszego problemu , jesli chodzi o F1 to nie wypowiadałbym sie na tematy o ktorych nie mam bladego pojęcia. Pokaż mi olej z tego tekstu który nie jest dostepny w PL???

P.s. Jesli chodzi o potrzeby natury intymnej, to dzieki za troske u mnie wsio w poriadke. Natomiast jesli jestes w potrzebie to zawsze pomoge koledze z forum w znalezieniu dziewczyny czy chlopaka, tylko okresl preferencje passive czy active...

#78 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 27 maja 2011 - 12:59

wszystkim niedowiarkom i laikom polecam ponizsza lekture, żeby zrozumiec wogole o co chodzi z olejami, bo czesc osob powiela stare mity...

http://p12.neostrada.pl/oleje.pdf


Świetny artykuł który powinien być jak baza wiedzy, taka "Biblia" działu olejowego :ksiadz: Znaleźć fachową, dokładną wiedzę w polskim internecie jest niezwykle trudno. Przypuszczam że ten artykuł to jedyne źródło tak dokładnej wiedzy z zakresu olejów silnikowych gdzie porusza się całość tematu a nie tylko nic nie znaczące ogólniki w uproszczeniach dla motoryzacyjnych laików z często bzdurnymi dezinformacjami. Takie poradniki jak ten z linka powyżej powinny stanowić FAQ działu olejowego na forum.

#79 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 13 czerwca 2011 - 08:16

Ja w Vento z 10w40 Castrol przeszedłem na EDGE 0w40, a w Omie z 10w40 Castrol na 5w40 Castrol żadnych wycieków, żadnych problemów, no może jest jeden "problem" mniej palą oleju.

#80 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 czerwca 2011 - 09:07

w Omie z 10w40 Castrol na 5w40 Castrol żadnych wycieków, żadnych problemów, no może jest jeden "problem" mniej palą oleju.

Zrobiłem wręcz identycznie i mam identyczne spostrzeżenia.
Z Valvoline MaxLife 10w40 przesszedłem na Castrol Magnatec 5W40 ściągany z niemiec i jest poprawa. Mniej łyka, ciszej pracuje. Już 15000km tak pomykam.