

pomyłka - zamiast 10W/40 zalany 5W/40 - co z tym zrobić?
#61
OFFLINE
Napisany 11 maja 2011 - 22:28
Obecnie mam w Omedze olej Vavoline maxlive 10w40, co może się stać gdy zastosuje 5w30? (lub5w40)
Chodzi mi tu o skutki uboczne i ewentulaną poprawę. Czyli negatywy i pozytywy.
#62
OFFLINE
Napisany 13 maja 2011 - 19:13
#63
OFFLINE
Napisany 18 maja 2011 - 21:15
Napisz jaki przebieg ma auto. Pelby syntetyk moze wyplukac jakis nagar i narobic problemow. Cos moze zaczac ciec? Na twoim miejscu zostawilbym Valvoline bo jest bardzo dobry. Stosuje go w swojej i w poprzedniej omie.
jakich problemow?? zaden nagar nie uszczelnia silnika, od tego sa uszczelki i pierscienie...
ja juz w 2 autach przeszedlem na full syntetyk i zadnych problemow, a nawet auto zaczelo brac mniej oleju, ale koniecznie przed wymiana trzeba zastosowac plukanke do ukladu smarowania czy LiquiMoly, STP, czy jakis najtanszy z InterCars... Najlepiej silnik zalewac tym co zaleca producent a w tym przypadku smialo mozna lac syntetyk GM 5W30, dobry kompromis miedzy cena a jakoscia...
#64
OFFLINE
Napisany 18 maja 2011 - 21:27
#65
OFFLINE
Napisany 18 maja 2011 - 23:27
Napisz jaki przebieg ma auto. Pelby syntetyk moze wyplukac jakis nagar i narobic problemow. Cos moze zaczac ciec? Na twoim miejscu zostawilbym Valvoline bo jest bardzo dobry. Stosuje go w swojej i w poprzedniej omie.
Troolig ma racje.Fullsyntetyk ma to do siebie ze pluka silnik bardziej niz polsyntetyk ze wszelkich osadow i nagarow. Silnik moze stracic szczelnosc i kompresje. Jak stosowales wczesniej pol syntetyk to nic pewnie nie bedzie. Ja stosuje w mojej v-ce polsyntetyk i nigdy nie zaryzykowal by wlania pelnego syntetyka.:confused:po za tym fullsyntetyk jest drozszy.
#66
OFFLINE
Napisany 19 maja 2011 - 07:39
Troolig ma racje.Fullsyntetyk ma to do siebie ze pluka silnik ze wszelkich osadow i nagarow. Silnik moze stracic szczelnosc i kompresje. Jak stosowales wczesniej pol syntetyk to nic pewnie nie bedzie. Ja stosuje w mojej v-ce polsyntetyk i nigdy nie zaryzykowal by wlania pelnego syntetyka.:confused:po za tym fullsyntetyk jest drozszy.
z ta szczelnoscia i kompresja to kolejna bzdura, powtarzam ZADNE NAGARY CZY OSADY NIE USZCZELNIAJA SILNIKA, a wprost przeciwnie szkodzą mu np. zapiekajac pierscienie tłokowe ktore pozniej nie przylegaja do gladzi cylindrow idealnie.. dlatego tez czesto po przejsciu na full syntetyk silnik zaczyna brac mniej oleju bo uwalniają sie pierscienie olejowe i glowne... jesli chodzi o cene syntetyka to nie ma tragedii, roznica miedzy syntetykiem a polsyntetykiem w przypadku GM to ok 30zl na 5 litrach, a roznica dla silnika ogromna wiec nie wiem na czym tu oszczedzac... tym bardziej ze silnik na syntetyku jest oszczedniejszy, wiec te 30 zl to zadna oszczednosc....
#67
OFFLINE
Napisany 19 maja 2011 - 11:50
z ta szczelnoscia i kompresja to kolejna bzdura, powtarzam ZADNE NAGARY CZY OSADY NIE USZCZELNIAJA SILNIKA, a wprost przeciwnie szkodzą mu np. zapiekajac pierscienie tłokowe ktore pozniej nie przylegaja do gladzi cylindrow idealnie.. dlatego tez czesto po przejsciu na full syntetyk silnik zaczyna brac mniej oleju bo uwalniają sie pierscienie olejowe i glowne... jesli chodzi o cene syntetyka to nie ma tragedii, roznica miedzy syntetykiem a polsyntetykiem w przypadku GM to ok 30zl na 5 litrach, a roznica dla silnika ogromna wiec nie wiem na czym tu oszczedzac... tym bardziej ze silnik na syntetyku jest oszczedniejszy, wiec te 30 zl to zadna oszczednosc....
Dodaj jeszcze ze po przejsciu na pelel syntetyk silnik mniej pali i ma lepsze osiagi i tekst na reklame gotowy. Twoja wypowiedz wyklucza istnienie i stosowanie olejow mineralnych. No po cos one sa. Moim zdaniem bardziej kluczowe dla silnika jest regularnosc wymiany oleju i filtrow niz przejscie z pol syntetyka na pelny.
#68
OFFLINE
Napisany 19 maja 2011 - 12:00
#69
OFFLINE
Napisany 19 maja 2011 - 12:36
Wymiany na olej dotychczas przez Ciebie uzywany. Napewno rozsadnym wyjsciem bylo by skrocenie przebiegu do nastepnej wymiany np. z 15tys do 10tysJa mam najechane 206 tyś km. I zbilża mi się wymiana oleju i nie wiem co było by lepszym rozwiązaniem
#70
OFFLINE
#71
OFFLINE
Napisany 19 maja 2011 - 12:46

A wszelkie proby plukania ukladu smarowania albo wymiany na olej nie stosowany wczesniej jak mozna bylo by przeczytac w wypowiedziach moga naprawde slonczyc sie zarznieciem serducha, Przerabialem to w Poprzedniej Omie.
#72
OFFLINE
Napisany 19 maja 2011 - 13:22
#73
OFFLINE
Napisany 19 maja 2011 - 14:07
Troolig ma racje.Fullsyntetyk ma to do siebie ze pluka silnik bardziej niz polsyntetyk ze wszelkich osadow i nagarow. Silnik moze stracic szczelnosc i kompresje. Jak stosowales wczesniej pol syntetyk to nic pewnie nie bedzie. Ja stosuje w mojej v-ce polsyntetyk i nigdy nie zaryzykowal by wlania pelnego syntetyka.:confused:po za tym fullsyntetyk jest drozszy.
liczba zasadowa TBN oleju określa jak bardzo olej będzie płukał silnik a nie to czy lejesz syntetyk czy minerał. Było to obalone na tym forum już chyba ze 100 razy


I dlatego ja nie zaleje niczego innego do mojego auta niż pełen syntetyk

#74
OFFLINE
Napisany 19 maja 2011 - 16:10
http://p12.neostrada.pl/oleje.pdf
#75
OFFLINE
Napisany 19 maja 2011 - 16:18
#76
OFFLINE
Napisany 26 maja 2011 - 21:41
wszystkim niedowiarkom i laikom polecam ponizsza lekture, żeby zrozumiec wogole o co chodzi z olejami, bo czesc osob powiela stare mity...
http://p12.neostrada.pl/oleje.pdf
Przeczytanie tego artykulu zajmuje tyle co wymiana silnika zatartego w skutek wymiany niewlasciwego oleju po przeczytaniu tego artykulu. Strasznie skomplikowany ten opis. Obawiam sie, ze nawet spece z f1 nie przywiazuja takiej wagi do oleju. Wiekszosc a tych olei nie jest dostepna na polkim rynku to po co zawracac sobie tym glowe. Proponuje znalezienie sobie dziewczyny.:confused:
#77
OFFLINE
Napisany 27 maja 2011 - 06:42
Przeczytanie tego artykulu zajmuje tyle co wymiana silnika zatartego w skutek wymiany niewlasciwego oleju po przeczytaniu tego artykulu. Strasznie skomplikowany ten opis. Obawiam sie, ze nawet spece z f1 nie przywiazuja takiej wagi do oleju. Wiekszosc a tych olei nie jest dostepna na polkim rynku to po co zawracac sobie tym glowe. Proponuje znalezienie sobie dziewczyny.:confused:
nie wiem do czego pijesz, przeczytanie tego artykulu zajmuje wiekszosci uzytkownikow tego forum tyle co wypicie małego browaru, zrozumienie go dla przecietnego smiertelnika ktory liznal troche lekcji techniki w podstawówce tez nie robi wiekszego problemu , jesli chodzi o F1 to nie wypowiadałbym sie na tematy o ktorych nie mam bladego pojęcia. Pokaż mi olej z tego tekstu który nie jest dostepny w PL???
P.s. Jesli chodzi o potrzeby natury intymnej, to dzieki za troske u mnie wsio w poriadke. Natomiast jesli jestes w potrzebie to zawsze pomoge koledze z forum w znalezieniu dziewczyny czy chlopaka, tylko okresl preferencje passive czy active...
#78
OFFLINE
Napisany 27 maja 2011 - 12:59
wszystkim niedowiarkom i laikom polecam ponizsza lekture, żeby zrozumiec wogole o co chodzi z olejami, bo czesc osob powiela stare mity...
http://p12.neostrada.pl/oleje.pdf
Świetny artykuł który powinien być jak baza wiedzy, taka "Biblia" działu olejowego

#79
OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2011 - 08:16
#80
OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2011 - 09:07
Zrobiłem wręcz identycznie i mam identyczne spostrzeżenia.w Omie z 10w40 Castrol na 5w40 Castrol żadnych wycieków, żadnych problemów, no może jest jeden "problem" mniej palą oleju.
Z Valvoline MaxLife 10w40 przesszedłem na Castrol Magnatec 5W40 ściągany z niemiec i jest poprawa. Mniej łyka, ciszej pracuje. Już 15000km tak pomykam.