

pomyłka - zamiast 10W/40 zalany 5W/40 - co z tym zrobić?
#41
OFFLINE
Napisany 23 lutego 2010 - 05:19
#42
OFFLINE
Napisany 23 lutego 2010 - 07:21
#43
OFFLINE
Napisany 23 lutego 2010 - 08:29

Jesli auto jeździło na mineralu a wlejesz półsyntetyk to wg mnie najwyżej jak silnik jest słaby zacznie go trochę więcej spalać. Ale warto spróbować bo mineral jest dla naszych silników za gęsty.
#44
OFFLINE
Napisany 23 lutego 2010 - 09:06

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#45
OFFLINE
Napisany 14 marca 2010 - 12:49
#46
OFFLINE
Napisany 14 marca 2010 - 16:31
#47
OFFLINE
#48
OFFLINE
Napisany 15 marca 2010 - 09:48
Specyfik wlałem do oleju, auto pracowało pół godziny bez dotykania gazu, po czym to wszystko zlałem i wlałem nowy olej.
#49
OFFLINE
Napisany 15 marca 2010 - 11:44
czy warto to sobie sam odpowiedz - zdania są podzielone. ja swój płukałem specyfikiem Valvoline i teraz po 10.000km olej jest w miarę jasny jeszcze, wcześniej szybko się czarny robił (ale mam benzyne więc trochę inaczej).
Specyfik wlałem do oleju, auto pracowało pół godziny bez dotykania gazu, po czym to wszystko zlałem i wlałem nowy olej.
no własnie benzyna a jak jest z dieslem poradzi ktos?
własnie zdziwilo mnie po wymianie oleju ze olej szybko zrobil sie czarny
i zastanawiam sie na kolejna zmiana oleju a przejechalem na nim 7tys czy jest sens ?
co radzicie zrobic?
#50
OFFLINE
Napisany 15 marca 2010 - 16:38
#51
OFFLINE
Napisany 15 marca 2010 - 17:43
ja zmieniam co 7 tyś tak według książki to jest co 2 miesiące i mam minerała i nie narzekam.pozdrawiam.i oleju ani grama nie bierze..no własnie benzyna a jak jest z dieslem poradzi ktos?
własnie zdziwilo mnie po wymianie oleju ze olej szybko zrobil sie czarny
i zastanawiam sie na kolejna zmiana oleju a przejechalem na nim 7tys czy jest sens ?
co radzicie zrobic?
#52
OFFLINE
Napisany 15 marca 2010 - 17:47
Tak samo. Wlewasz specyfik, auto chodzi na wolnych, później dwie minuty przed skończeniem płukania wkręcasz na 1500 obr/min i tak trzymasz minutę, później jeszcze minuta na wolnych, gasisz i zlewasz.no własnie benzyna a jak jest z dieslem poradzi ktos?
#53
OFFLINE
Napisany 15 marca 2010 - 18:19
Tak samo. Wlewasz specyfik, auto chodzi na wolnych, później dwie minuty przed skończeniem płukania wkręcasz na 1500 obr/min i tak trzymasz minutę, później jeszcze minuta na wolnych, gasisz i zlewasz.
ja tam nie miałem odwagi na tej nafcie dodawać gazu. i tak silnik jakoś tak inaczej dziwnie chodził. jakby słychać było że smarowanie jest inne....
#54
OFFLINE
Napisany 15 marca 2010 - 18:35
#55
OFFLINE
Napisany 28 marca 2010 - 21:05
w innym aucie po 300tys tez zmienilem na syntetyk i tez nic sie nie dzieje, a nawet przestał olej żreć
#56
OFFLINE
Napisany 29 marca 2010 - 00:18
#57
OFFLINE
Napisany 16 maja 2010 - 11:32

#58
OFFLINE
Napisany 16 maja 2010 - 11:54
Tak samo. Wlewasz specyfik, auto chodzi na wolnych, później dwie minuty przed skończeniem płukania wkręcasz na 1500 obr/min i tak trzymasz minutę, później jeszcze minuta na wolnych, gasisz i zlewasz.
ja tam nie miałem odwagi na tej nafcie dodawać gazu. i tak silnik jakoś tak inaczej dziwnie chodził. jakby słychać było że smarowanie jest inne....
ja tez jakos temu nie wierze...
#59
OFFLINE
Napisany 10 maja 2011 - 07:33
Po zmianie na półsyntetyk jak wyżej zrobiłem 3kkm i dolałem - "tylko" jak na ten model - 1 litr czyli średnio wychodzi 300 ml na 1 k km, czyli od 2 -3 razy mniej. Silnik rzeczywiśie szybciej odpala, ciszej jakby pracuje, ale to może być odczucie subiektywne. Dodatkowo czujnik zaczął pokazywać stan niskiego poziomu w okolicach minimum na bagnecie czyli tak jak powinno być. Olej na dolewkę mi się skończył bo miałem tylko ten litr, zakupiłem już 5w40 i będę go dolewał, później wymienię za 4k km czyli po 7k km na syntetyk 5w40 i zobaczymy co się będzie działo, najwyżej silnik do remontu. Będę wam zdawał relację co i jak. Też jestem zdania, że nie powinno się zmieniać oleju na "minerała" po jakimś tam przebiegu bo niby czemu, skoro wszystko dobrze chodzi to jeździć na tym samym syntetyku lub półsyntetyku skoro się sprawdza. No chyba że to polonez lub duży fiat gdzie generalkę powinno się robić po 100 - 150 kkm.
#60
OFFLINE
Napisany 10 maja 2011 - 18:44
ja tez jakos temu nie wierze...
nie wierzysz że silnik wydawał inny dźwięk podczas pracy ?