Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

pomyłka - zamiast 10W/40 zalany 5W/40 - co z tym zrobić?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
91 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   suchorz

suchorz
  • 9 postów
  • Dołączył: 28-08-2011
  • Skąd: Gdynia

Napisany 28 sierpnia 2011 - 17:07

Jak silnik nie zajechany to można spokojnie zmienić olej na syntetyk, trzeba tylko zrobić mu płukanie i będzie ok.
Robiłem to wiele razy i polecam,
Używam płukanek typu STP, Liqui Moly, Xado.
Jeśli chodzi o oleje to omijam dużym łukiem chłam taki jak Mobil, Castrol.
Zalewam Valvoline, Gulf, Texaco.

#82 OFFLINE   Sidro

Sidro
  • 87 postów
  • Dołączył: 17-04-2012
  • Skąd: Zaniemyśl/ok.Poznania

Napisany 06 maja 2013 - 22:27

odgrzeję kotleta,
ja ku przeciwności temu co się pisze zalałem z 15w40
5w40 a po 5k km 0w40 i omka żyje i ma się dobrze

wystarczy scapegrace do jednej czy drugiej tabeli z porównaniem olejów i sprawdzić wysokość TBN... zresztą mit typu syntetyk myje płucze i wogóle to można sobie w kieszeń włożyć, niektóre oleje w pełni syntetyczne mają TBN równe o ile nie większe niż mineralne oleje...

#83 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 maja 2013 - 16:37

Moim zdaniem to zalezy, jaki olej powinno sie lac do jakiego silnika. Czy producent przewidzial dla silnika o ktorym piszesz 0w40? tak samo jak ja do C20NE nie wleje 5w40, tak wydaje mi sie, ze cena/jakosc/firma oleju ma niewielkie znaczenie, jezeli producent nie napisal, aby go stosowac.

#84 OFFLINE   BRABUS

BRABUS
  • 222 postów
  • Dołączył: 29-03-2010
  • Skąd: Mwek k. Wawy
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 listopada 2013 - 20:45

Ja kiedys kiedys kupilem V6 zalana mineralnym olejem. juz przy odpalaniu(byla zimna) puszczala chmure dymu i dymila skopconym olejem. Smarowanie gasło po ok 5 sec, ale ze cena byla atrakcyjna - skusilem sie, nastawiony na wymiane silnika.
Dojechalem do domu - po drodze pare razy na wolnych obrotach zapalilo sie smarowanie, co jeszcze bardziej utwierdzilo mnie w przekonaniu...panefffffffka papapa.
Dojechalem(300km), pozniej jeszcze zrobilem nia z 5tkm, z zapalajacym sie smarowaniem(choc niezawsze).
Postanowilem zmienic olej - myslalem tez o plukance, ale odpuscilem z braku czasu.
Wybralem 10W40 GM, czyli tani, a rzekomo nienajgorszy olej.
Zalalem do pelna(ale nie pod korek :p). Filtr oleju Knecht OC 90. Odpalilem, pochodzila z 3 min, po 10 sprawdzilem olej, dolalem jeszcze z 0,5 na full bagnet i zostawilem na noc.
Nastepnego dnia z samego rana odpalam, a tu zonk, smarowanie gasnie chwile po odpaleniu, chmury z wydechu brak. mysle ehe, to cisza przed burza. Smarowanie juz mi sie nigdy nie zapalilo na wolnych - pomimo ze ma troche za niskie obroty - ok 0,5k/min.
Po 10 tys zmienilem olej na ten sam, rowniez z Knechtem, po 7tkm sprzedalem auto.

Na tym przykladzie, mity apropo zmiany z 15w40 na 10w40 to smierc dla silnika wkladam miedzy bajki. Smiercia jest jezdzenie na 15w40, olej jak zlewalem z cieplego silnika, pomimo ze nie wygladal zle, to byl jak woda....do tego jeszcze filtr Harta. Ehh wszedzie oszczednosci, a pozniej narzekaja ze sie psuje i olej bierze....

#85 OFFLINE   Jaworess

Jaworess

    Biuro Rachunkowe-Ostróda

  • 183 postów
  • Dołączył: 24-02-2011
  • Skąd: Ostróda

Napisany 05 listopada 2013 - 20:57

Dokładnie mity albo legendy ludowe, jak kto woli. Mało tego że lepiej silnikowi na 5W40, nawet jak wcześniej miał minerała ale jeszcze płukankę można zrobić żeby cały mineralny syf zleciał. Ja używałem płukanek LM w sumie kilka razy w dwóch samochodach.

jezeli producent nie napisal, aby go stosowac.


Akurat to co producent zaleca to wiesz...przykład Long Life.

#86 OFFLINE   BRABUS

BRABUS
  • 222 postów
  • Dołączył: 29-03-2010
  • Skąd: Mwek k. Wawy
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 listopada 2013 - 08:34

teraz mysle o plukance, w jaki sposob przeprowadzales operacje plukania? ja wyczytalem, ze trzeba ok 20 km pojezdzic z preparatem, zlac olej, wlac nowy i koniec, a jak Ty to robiles?

#87 OFFLINE   Jaworess

Jaworess

    Biuro Rachunkowe-Ostróda

  • 183 postów
  • Dołączył: 24-02-2011
  • Skąd: Ostróda

Napisany 06 listopada 2013 - 13:10

Według instrukcji robiłem, czyli bez jeżdżenia. Trzeba było tylko żeby te 20min silnik na wolnych pochodził, później zlanie tego wszystkiego i nówka oliwka. Na to 5W40 (byle nie 30) i start :p

#88 OFFLINE   BRABUS

BRABUS
  • 222 postów
  • Dołączył: 29-03-2010
  • Skąd: Mwek k. Wawy
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 listopada 2013 - 20:08

no i zrobilem plukanke, uzylem Liqui Moly, 21 pln za 0,5l starcza do 6l oleju.
Sprzedajacy powiedzial ze jezdzenie na plukance jest wrecz niewskazane, wiec zrobilem wg instrukcji. 10 min na jalowych, korek w dol, spuscilem olej, wymienilem filtr na Knechta, wlalem 4l GM 10W40, odpalilem zgasilem, poczekalem z 3min dolalem 1l i mam 1/2 stanu. Pozyjemy zobaczymy :p

#89 OFFLINE   Jaworess

Jaworess

    Biuro Rachunkowe-Ostróda

  • 183 postów
  • Dołączył: 24-02-2011
  • Skąd: Ostróda

Napisany 07 listopada 2013 - 14:04

No i git, szkoda że 5W nie zapodałeś na zimę by był jak znalazł:)

#90 OFFLINE   BRABUS

BRABUS
  • 222 postów
  • Dołączył: 29-03-2010
  • Skąd: Mwek k. Wawy
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 listopada 2013 - 16:04

jakos jestem przywiazany do GM, a tam gdzie sie w niego zaopatruje nie maja 5W40 ;)
Dzis traska 1 tys km i w sumie nie czuje zadnej roznicy, silnik jak byl cichy tak jest, smarowanie gasnie w takim samym tempie, wiec ni gorzej ni lepiej, ale ok ;)

#91 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 listopada 2013 - 16:15

pomimo ze nie wygladal zle, to byl jak woda..


oleje sportowe też są płynne jak woda :p

#92 OFFLINE   BRABUS

BRABUS
  • 222 postów
  • Dołączył: 29-03-2010
  • Skąd: Mwek k. Wawy
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 listopada 2013 - 18:22

a i owszem, ale moj sportowy na pewno nie byl :p Kiedys widzialem olej firmy K2, 10W40, w temperaturze ok 15 stopni byl rowniez jak woda ;)