Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ABS i TC

ABS

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
501 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   gizmooo

gizmooo

    poadro 4 all ...

  • 46 postów
  • Dołączył: 09-11-2007
  • Skąd: ireland

Napisany 09 stycznia 2009 - 22:59

oki tylko czy mam wymieniac sam sterownik czy cala pompe ze sterownikiem ????
omega 4 all

#102 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 stycznia 2009 - 23:15

wiem o tym ale to sa takie czubki ze .... podchodzi tylko do auta i patrzy na kontrolki jesli sie nie pala to poszlo , poza tym pompa tutaj to koszt UWAGA !!! 1.900 euro !!!
masakra

rozumiem zatem ze mam zakupic sobie pompe ??? czy sprzedawane sa tez razem z modulem ??? czy modul dokupuje sie osobno ????

zna ktos moze koszt takiej imprezy ???



pompa razem z modulem - mam ale dostepna bedzie pod koniec stycznia. jesli chcesz czekac to PW




 


#103 OFFLINE   priv86

priv86

    Fomek

  • 326 postów
  • Dołączył: 03-05-2008
  • Skąd: Koźmin Wlkp

Napisany 11 stycznia 2009 - 00:03

hm dziś myślałem że znów mi abs poszedł (licznik działał) ale wystko ok błędy na czujnikach ze względu że do rowu wpadłem:/ (pewnie syf naleciał w zębatki jak usiłowałem wyjechać) na szczęście rów pełen śniegu i niema ani jednej ryski :)
Fomasz
CB PrEsIdEnT wAlKeR + pReSiDeNt AlAbAmA :)
http://pl.youtube.co...h?v=Dd-hPKc1V30

#104 OFFLINE   mauuy

mauuy
  • 17 postów
  • Dołączył: 13-11-2007
  • Skąd: Kościan

Napisany 13 stycznia 2009 - 21:43

Ja się podepnę pod temat mam podobny problem, jakiś czas temu abs i tc zaczęło mi sie zapalac od czasu do czasu az w koncu zapalił sie i nie zgasł, komputer nie mógł sie połaczyc z ABS, kupiłem pompe u borówki, wymieniłem samą elektronike i nadal te same objawy wogóle nie gaśnie i komputer nie moze sie połączyc.
Ma ktoś jakieś sugestie gdzie jeszcze mogę szukac usterki?

#105 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 stycznia 2009 - 23:03

Ja się podepnę pod temat mam podobny problem, jakiś czas temu abs i tc zaczęło mi sie zapalac od czasu do czasu az w koncu zapalił sie i nie zgasł, komputer nie mógł sie połaczyc z ABS, kupiłem pompe u borówki, wymieniłem samą elektronike i nadal te same objawy wogóle nie gaśnie i komputer nie moze sie połączyc.
Ma ktoś jakieś sugestie gdzie jeszcze mogę szukac usterki?



zazwyczaj wymienia sie calosc - jesli sie nie mozesz polaczyc to albo kupiles zdechnieta pompe albo elektronike uszkodziles przy przekladke albo masz cos nie tak z wiazka.




 


#106 OFFLINE   mauuy

mauuy
  • 17 postów
  • Dołączył: 13-11-2007
  • Skąd: Kościan

Napisany 16 stycznia 2009 - 02:35

Problem rozwiazany kumpel elektryk rozebrał wiazke pompy i była przerwa na przednim lewym czujniku wtyczka rozkraczona. pewnie nie połaczy sie nadal z kompem ale działa trakcja i abs wiec niepotrzebnie kupowałem i wymieniałem pompe jak ktos potrzebuje to mam na zbyciu

#107 OFFLINE   grzesiu-mk

grzesiu-mk
  • 2 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Malbork

Napisany 21 stycznia 2009 - 08:55

Koledzy w drodze sprostowania- jeśli kontrolki abs i tc świecą i działa prędkościomierz to znaczy że sterownik jest sprawny a najprawdopodobniej któryś czujnik przy kole padł ewentualnie kabelki do sterownika od czujników, a jeśli kontrolki się świecą i a jeśli brak jest prędkościomierza to może oznaczać że albo macie uszkodzone wszyskie czujniki albo co bardziej prawdopodobne brak jest zasilania sterownika abs/tc(wtyczka sterownika bezpiecznik lub przerwa w okablowaniu z naciskiem na dwa pierwsze) dlatego niema komunikacji ze sterownikiem.A co do wspomagania kierownicy to niema nic wspólnego ponieważ w Omci niema elektryki przy wspomaganiu kierownicy poza czujnikiem który zgłasza obciążenie do ecu silnika poto aby lekko podieść obroty biegu jałowego.

#108 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 stycznia 2009 - 10:12

Koledzy w drodze sprostowania- jeśli kontrolki abs i tc świecą i działa prędkościomierz to znaczy że sterownik jest sprawny a najprawdopodobniej któryś czujnik przy kole padł ewentualnie kabelki do sterownika od czujników, a jeśli kontrolki się świecą i a jeśli brak jest prędkościomierza to może oznaczać że albo macie uszkodzone wszyskie czujniki albo co bardziej prawdopodobne brak jest zasilania sterownika abs/tc(wtyczka sterownika bezpiecznik lub przerwa w okablowaniu z naciskiem na dwa pierwsze) dlatego niema komunikacji ze sterownikiem.A co do wspomagania kierownicy to niema nic wspólnego ponieważ w Omci niema elektryki przy wspomaganiu kierownicy poza czujnikiem który zgłasza obciążenie do ecu silnika poto aby lekko podieść obroty biegu jałowego.



niestety mylisz sie. bez komputera to wrozenie z fusow co sie zepsulo. moga byc czujniki moga byc przekazniki, a co do wspomagania - to ma wspolne z abs i tc - szukaj pod haslem servotronic. i nie ma zadnego czujnika co podnosi obroty - jesli skrecisz maxymalnie kolami - pompa zrobi obciazenie i spadna obroty i to ecu silnika podbija obroty. wiec prosze - nie wprowadzaj innych w blad




 


#109 OFFLINE   grzesiu-mk

grzesiu-mk
  • 2 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Malbork

Napisany 21 stycznia 2009 - 10:36

KOlego ty chyba nielubisz ślązaków,a tak w ogóle co do servotronica to się mylę- przepraszam.Wiadomo że bez kompa to mało można powiedzieć ale przy odrobinie szczęścia można też znaleść usterkę.Napewno jeśli niema zasilania to i niema komunikacji z ecu abs, więc chyba warto posprawdzać prawda po to jest to forum a niepoto aby tylko pisać -Jedz na kompa to ci powiedzą.Wiekszość ludzi pracujących na warsztatach niema bladego pojęcia na temat tego c mu komputer powie.Ile jest takich co jeśli mu wyrzuci błąd czujnika prawego przedniego koła to każe go wymienić?????

#110 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 stycznia 2009 - 10:58

KOlego ty chyba nielubisz ślązaków

kolejny raz sie mylisz ale post nie o tym.

co do ukladu abs - niestety a moze stety w omedze nie odczytasz bledow abs inaczej niz komputerem. i nikt ci nie karze jechac do warszatu - na forum sa osoby ktore posiadaja sprzet diagnostyczny i napewno wiecej ci pomoga niz panowie w aso.
kodow bledow przy abs z tc jest dokladnie 34 a nie wszystkie swiadcza o uszkodzeniu pompy albo sterownikow. oczywiste jest to ze zaczynasz od sprawdzania tego co mozesz sam - ale to ze predkosciomierz dziala to nie znaczy ze pompa jest ok. u mnie dzialal a byla padnieta - a dokladniej przekazniki na pompie.




 


#111 OFFLINE   Brylant_22

Brylant_22
  • 92 postów
  • Dołączył: 21-07-2007
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 stycznia 2009 - 21:55

Witam, ja też mam problem z ABS, a że temat odpowiedni to sie dołącze.

U mnie też swieci się kontrolka cały czas, po sprawdzeniu błedów wyskoczył mi nr. 19 "przełacznik zaworów" jakoś tak.
Z miejsca kupiłem cała pompe ABS z sterownikiem i wymieniłem.
Jak się okazało ABS dalej swieci !!! I ten sam błąd.
Szukałem przyczyny już wszędzie wszystkie czujniki na kołach ok, bezpieczniki ok, reszta tez.

Zastanawia mnie jeden fakt, jeden przewód. Chodzi mi o to czy na tym przewodzie nie powino być napiecia ??
Jest on dosyć gruby, koloru czerwonego a dokładnie ten co jest na zdjęciu bo w moim wypadku jest brak prądu :

http://img155.images...dsc03966na3.jpg

http://img155.images...dsc03966na3.jpg

Druga sprawa że to jest jedna kostka która podpina się do sterowania pompą ABS, + drugą kostke na której jest kilkanaście pinów.

Teraz Panowie proszę o pomoc, jesli na tym przewodzie ma być napięcie to co mogło się ew. uwalić i z kąd ten przewód idzie. Bo pruć całe auto jakoś mi sie nie usmiecha.
Pozdrawiam

#112 OFFLINE   Brylant_22

Brylant_22
  • 92 postów
  • Dołączył: 21-07-2007
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 stycznia 2009 - 13:28

Czy nikt naprawde nie wie jak mam być z tym napieciem na tej kostce ??
Mam rozebrane pół auta, i dalej jet problem, juz rece mi opadają !!
Proszę o pomoc !!! Czy jest możliwe ze pompa co kupiłem jest tez uwalona ??
Może zapomniałem o czyms, moze jest jeszcze jakiś przekaznik tylko gdzie sie znajduje ?? Co mogłem nie sprawdzić, na 100% czujki na kołach sa ok problem jest z pompa i jej zasilaniem.

#113 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 stycznia 2009 - 14:37

jak znajde fote a w njgorszym wypadku zrobie ją jeszcze raz
to wkleje co sie najcześciej upala sam walczyłem z tym poł roku
ale to dopiero wieczorkiem

#114 OFFLINE   DOMIN88

DOMIN88
  • 58 postów
  • Dołączył: 27-12-2008
  • Skąd: Tarnówka Wiesiołowska

Napisany 22 stycznia 2009 - 16:33

Witam!!!

temat jest więc nie będę zaśmiecał forum i podepnę się tutaj...

Panowie, pomóżcie jeśli możecie...

mam problem z abs-em, mianowicie bardziej mi on przeszkadza niż pomaga...:(( nie dość że moja oma słabo hamuje na powierzchniach luźnych i sypkich, to zdarza się również że i na asfalcie, suchym, kola śliskają się a samochód leci i leci i leci... nie wszystkie hamują bo ''trykocze'' abs i odbija mi pedał... dodam że już lepiej hamuje, gdy jestem rozpędzony a wyłączę zapłon przy dojeżdżaniu do garażu, czy też pod posesję, wtedy prawie dęba staje samochód i od razu jest oki...

nie wiem od czego w ogóle mam zacząć, czy od czujników, czy też od klocków (z przodu nowe, z tyłu połowa), czy może pompa???
koledzy, a może zacząć od odpowietrzenia układu ham.??? czy przypowietrzone któreś koło miało by wpływ na gorsze działanie całego układu i abs-u???

nie sądzę żeby było któreś zapowietrzone ale jeśli już, to sprawdzę jeszcze raz...

co myślicie koledzy???

pozdrawiam

#115 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 stycznia 2009 - 12:16

Brylant_22
sprawdz to co zaznaczyłem,

#116 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 25 stycznia 2009 - 12:33

No dobra Panowie a kto mi powie jak wyłączyć TC, dodam, że nie mam klawisza do wyłączania. Próbowałem wyjąć bezpiecznik od ABS (niby jest on też od TC) ale poza tym, że zapaliła się kontrolka ABS-u i przestał chodzić licznik nic więcej się nie działo

#117 OFFLINE   KRZYCHU 11

KRZYCHU 11
  • 8 postów
  • Dołączył: 18-07-2008
  • Skąd: GDAŃSK

Napisany 26 stycznia 2009 - 22:44

witam, mój problem jest taki że świeciła się kontrolka ABS, nie dziala TC i nie działał prędkościomierz.Kupiłem sterownik i po jego wymianie zaczął działać prędkościomierz a kontrolka ABS dalej się świeci.Komputer wykazał że jest uszkodzony prawy przedni czujnik koła po czym czujnik musi być sprawny bo przy kostce od sterownika sprawdziłem jego rezystancję i jest taka sama jak przy innych czujnikach.I nie wiem co teraz robić,pomocy

#118 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 stycznia 2009 - 23:50

witam, mój problem jest taki że świeciła się kontrolka ABS, nie dziala TC i nie działał prędkościomierz.Kupiłem sterownik i po jego wymianie zaczął działać prędkościomierz a kontrolka ABS dalej się świeci.Komputer wykazał że jest uszkodzony prawy przedni czujnik koła po czym czujnik musi być sprawny bo przy kostce od sterownika sprawdziłem jego rezystancję i jest taka sama jak przy innych czujnikach.I nie wiem co teraz robić,pomocy


moze pompa padnieta ? jesli na kostce masz odczyt prawidlowy. z tym ze i tak zaczal bym od podmiany czujnika na sprawdzony sprawny




 


#119 OFFLINE   KRZYCHU 11

KRZYCHU 11
  • 8 postów
  • Dołączył: 18-07-2008
  • Skąd: GDAŃSK

Napisany 27 stycznia 2009 - 22:49

ok dzięki za rade sprawdzę ten czujnik a jak nie to wymienię pompę

#120 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 stycznia 2009 - 22:54

ok dzięki za rade sprawdzę ten czujnik a jak nie to wymienię pompę


Ale jak mu osobiście doradzałem to nie wierzył, jutro jedziemy ??

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.






Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: ABS