

separator oleju (odma)
#21
OFFLINE
Napisany 16 września 2009 - 18:54
Numer katalogowy części to nr. kat. 11 12 7 793 163 tak jak podawał czeladnik w wątku o blaszkach
Koszt zakupu 184zł brutto. Na allegro były po 170 + 12 przesyłka więc w serwisie przepłaciłem tylko 2 zł ale nie musiałem czekać :-)
Z tego co się dowiedziałem to BMW zaleca wymianę kompletnej odmy co 120tyś.
Niestety sprzedawca nie pamiętał co ile zalecana jest wymiana samego wkładu.
Na jakimś forum BMW czytałem że w 525d powinno się wymieniać sam wkład co trzeci olej, czyli co jakieś 40-50 tyś. Natomiast sprzedawca coś wspominał, że być może z każdym olejem, jednak nie był pewien. Powiedział, żebym się przeszedł na serwis tam mi powiedzą dokładnie, niestety spieszyłem się do pracy i nie udało mi się zasięgnąć dokładniejszych informacji.
Bym zapomniał sam filtr (wkład) kosztował około 90zł.
#22
OFFLINE
Napisany 16 września 2009 - 19:20
Z tego co się dowiedziałem to BMW zaleca wymianę kompletnej odmy co 120tyś.
Niestety sprzedawca nie pamiętał co ile zalecana jest wymiana samego wkładu.
Na jakimś forum BMW czytałem że w 525d powinno się wymieniać sam wkład co trzeci olej, czyli co jakieś 40-50 tyś. Natomiast sprzedawca coś wspominał, że być może z każdym olejem, jednak nie był pewien. Powiedział, żebym się przeszedł na serwis tam mi powiedzą dokładnie, niestety spieszyłem się do pracy i nie udało mi się zasięgnąć dokładniejszych informacji.
Bym zapomniał sam filtr (wkład) kosztował około 90zł.
Ja wyrzucam separator co drugą wymianę oleum, a kompletną odmę co czwartą.
Jak reszta szczęśliwych posiadaczy "Bawarki dla ubogich", poczekaj na wypowiedzi:driver:
#23
OFFLINE
Napisany 26 września 2009 - 07:41
Ja wyrzucam separator co drugą wymianę oleum, a kompletną odmę co czwartą.
Jak reszta szczęśliwych posiadaczy "Bawarki dla ubogich", poczekaj na wypowiedzi:driver:
Ja robię dokładnie tak samo i zastanawiam sie czy jeszcze nie "zagęścić" tych wymian. Wolę co 10tkm wydać 90pln na nowy filtr a co 20tkm 180pln na nową odmę niż rozkręcać to co jakiś czas i czyścić (już to przerabiałem).
Pozdrawiam


Sasik
#24
OFFLINE
Napisany 30 października 2009 - 22:13
#25
OFFLINE
Napisany 30 października 2009 - 23:04
Witam ,właśnie dziś się ową odmą zajmowalem .U mnie znajduje się na rurce ze skrzyni korbowej i łączy z miską zaworów.Rurka była zabita i przez to zaczęła pocić sie miska olejowa.umylem rurkę i filterek (odmę ) jest wszystko OK
No tak tylko jak to się ma do tematu i do silnika 2,5dti??
#26
OFFLINE
Napisany 31 października 2009 - 11:05
A tak ogólnie, to kolega napisał czym sie może niedbalstwo skończyc, i nie ma tu znaczenia jaki to silnik.
#27
OFFLINE
Napisany 05 listopada 2009 - 20:49
moze jakies zdjecia

pzdr
#28
OFFLINE
Napisany 05 listopada 2009 - 22:23

#29
OFFLINE
Napisany 08 listopada 2009 - 17:40
Umiejscowienie w X25td - z przodu pod pokrywa zaworów,
dodatkowo:
uszczelka gumowa pokrywy zaworów- 56zł
klucz TORX 45 do śrub pokrywy
Moment dokręcania 15 Nm
reszta po wymianie jutro , fotki i opisy
#30
OFFLINE
Napisany 21 lutego 2010 - 11:24
na marginesie to jest 2.5 td
#31
OFFLINE
#32
OFFLINE
Napisany 22 kwietnia 2010 - 20:59
#33
OFFLINE
Napisany 13 listopada 2010 - 21:18
sama odma kpl. zakupiona w salonie BMW - 185zł kpl.
Umiejscowienie w X25td - z przodu pod pokrywa zaworów,
dodatkowo:
uszczelka gumowa pokrywy zaworów- 56zł
klucz TORX 45 do śrub pokrywy
Moment dokręcania 15 Nm
reszta po wymianie jutro , fotki i opisy
ma ktoś może jakieś zdjęcie albo rysunek gdzie dokładnie się znajduję
umyłem silnik żeby zobaczyć czy gdzieś mi nie wywala oleju
okazało się, że mam zalaną rurę między filtrem powietrza a turbo
i widać, że cieknie na łączeniu z rurką od pokrywy zaworów
po jej zdjęciu trochę oleju się z niej wylało a najgorsze, że olej jest aż na przepływomierzu
jakieś rady co z tym zrobić czy przy tym silniku jest to normalne??
#34
OFFLINE
Napisany 14 listopada 2010 - 19:09
#35
OFFLINE
Napisany 14 listopada 2010 - 20:18
czy ta siatka jest wymienna, czy tylko się ją czyści??
i drugie pytanie czy trzeba obowiązkowo wymieniać uszczelkę pod pokrywą
czy można zostawić starą jeśli dobrze trzyma??
#36
OFFLINE
Napisany 14 listopada 2010 - 20:21
#37
OFFLINE
Napisany 15 listopada 2010 - 07:28
#38
OFFLINE
Napisany 23 listopada 2010 - 21:49
trzeba zobaczyć czy wogóle masz tą siatke bo zdaża się że jej niema i będzie lało olejem
w sobotę mam zamiar wyczyścić tą siatkę bo cały czas wali olej i wąż od filtra powietrza do turbiny w oleju
jak nie będę miał tej siatki to jest możliwość jej dokupienia??
#39
OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2011 - 17:32
No właśnie ten temat mnie bardzo interesuje.Jeśli chodzi o 2.5dti to odma od e60 nie rozwiązuje całkowicie problemu wymian tego filterka
Czy ktoś próbował założyć odmę od E60 (silnik M57N czyli 2,5d lub 3,0d w BMW) do naszych 2,5DTI (silnik M57 czyli 2,5d z BMW)?
wiem, że odma kształtem i rozmiarami na 99% jest identyczna, ale wewnątrz w M57 jest wymienny filterek filcowy, a w M57N jest taki wymienny plastikowy separator.
Zastanawiałem się, skoro to zmienili w późniejszych silnikach, czy aby ten nowszy separator nie jest "lepszy" z jakiegoś powodu i nawet myślę o takiej zamianie u siebie.
Czy ktoś już to zmieniał i dopasowywał w Omie Y25DT? Czy pasuje czy może trzeba coś przerabiać? A może wogóle nie pasuje?
Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Sasik
#40
OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2011 - 21:24
No właśnie ten temat mnie bardzo interesuje.
Jeśli masz klapki/przepustnice w kolektorze ssącym, to tylko dedykowany separator (filc). Wymiana co 20 kkm, a najlepiej przy zmianie oleum.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją