

separator oleju (odma)
#41
OFFLINE
Napisany 19 stycznia 2011 - 01:02
#42
OFFLINE
#43
OFFLINE
Napisany 19 stycznia 2011 - 20:32
Ale dlaczego?Jeśli masz klapki/przepustnice w kolektorze ssącym, to tylko dedykowany separator (filc).
Co przeszkadza w tym, żby to zmienić? Jest jakaś teoria? - doświadczenia?
Pozdawiam

Sasik
#44
OFFLINE
Napisany 19 stycznia 2011 - 20:35
wiem, że odma kształtem i rozmiarami na 99% jest identyczna, ale wewnątrz w M57 jest wymienny filterek filcowy, a w M57N jest taki wymienny plastikowy separator.
wczesniej był filc, teraz jest separator. W BMW jest to po prostu zamienne, w omedze powinno być dokladnie tak samo.
Korzyść jest taka, ze filterek sie zapycha, a separator nie ...
#45
OFFLINE
Napisany 19 stycznia 2011 - 22:30
Jest jakaś teoria? - doświadczenia?
Wymieniam separator odmy co 12kkm, dolot suchy.
Separator od e60-->, jest jednocześnie sączkiem i olej wraca do miski. Jednak trochę w dolot "idzie". Miałem taki separator przez 6kkm i dolot mokry.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#46
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2011 - 12:08
dla porównania z czeladnikiem...ja zrobiłem już tą omką 20tysięcy od kupna i nie ruszałem odmy i kij wie kiedy poprzedni właściciel wymieniał.
EDIT:
zadzwoniłem do byłego włąściciela....3lata ani nie była zdejmowana pokrywa zaworów:jump:

#47
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2011 - 14:33
dla porównania z czeladnikiem...
Niestety, żadne porównanie. Mamy różne silniki. Jedyna wspólna część występująca w X25DT oraz Y25dt, to panewki korbowe w ilości 2x6 szt:p
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#48
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2011 - 17:17
Wymieniam separator odmy co 12kkm, dolot suchy.
Separator od e60-->, jest jednocześnie sączkiem i olej wraca do miski. Jednak trochę w dolot "idzie". Miałem taki separator przez 6kkm i dolot mokry.
A czy separator od e60 może mieć wpływ na to jakie dźwięki wydaje turbo? Bo po odstawieniu omegi do mechanika który wymienił mi separator na ten od e60 i uszczelkę w dolocie turbo też na bmw( ciekło) turbo zawsze przy schodzeniu z obrotów przy ok. 2tys wydaje dźwięk jakbym miał zawór upustowy blow-off. Samochód ma moc nic się nie dzieje, a po wymianie uszczelni przy turbo nareszcie nic nie cieknie:p Tylko ten dźwięk... W poszukiwaniu przyczyny sprawdzono każde połączenia i węże i wszytko jest szczelne. Jedyne co mechanior mi wspomniał to to że gdy odpiął przewód idący do odmy, wszytko ucichło... Czy to możliwe że odma odpowiada za (w pewnym sensie przyjemne;)) syczenie?
#49
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2011 - 23:50
A czy separator od e60 może mieć wpływ na to jakie dźwięki wydaje turbo?
Wymieniłeś sam separator? A sama odma jaki ma przebieg?
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#50
OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2011 - 18:53
Wymieniłeś sam separator? A sama odma jaki ma przebieg?
Wymieniłem tylko separator, odmy nie ruszałem.... Także nie wiem ile może mieć przebiegu...
#51
OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2011 - 23:41
Wymieniłem tylko separator, odmy nie ruszałem.... Także nie wiem ile może mieć przebiegu...
No to wymień odmę, może membrana już jest "wypracowana".
To tylko moja sugestia;)
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#52
OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2011 - 11:36
No to wymień odmę, może membrana już jest "wypracowana".
To tylko moja sugestia;)
I dlatego świszczy jak blow-off ??

#53
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2011 - 10:22
i jak po zamianie?Cytat:
Napisał czeladnik
No to wymień odmę, może membrana już jest "wypracowana".
To tylko moja sugestia
I dlatego świszczy jak blow-off Najpierw spróbuje jeszcze raz wrzucić filterek dedykowany do tego silnika i wtedy będzie pewność czy to nie sam separator. Jeśli nie to pójdzie cała odma do wymiany.
Napisz jakie masz spostrzeżenia?

Sasik
#54
OFFLINE
Napisany 16 lutego 2011 - 20:18
#55
OFFLINE
Napisany 16 lutego 2011 - 20:37
witam czy do wymiany odmy trzeba zdejmować podszybie
Nie:nie:
da rade to zrobić pod chmurką
Tak:tak:
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#56
OFFLINE
Napisany 16 lutego 2011 - 21:08
Spokojnie dasz radęwitam czy do wymiany odmy trzeba zdejmować podszybie da rade to zrobić pod chmurką

#57
OFFLINE
#58
OFFLINE
Napisany 27 lutego 2011 - 10:09
[IMG][IMG]http://img842.imageshack.us/img842/8660/img00579201102261200.jpg[/IMG]
Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
[IMG]http://img707.imageshack.us/img707/2172/img00580201102261200.jpg[/IMG]
Uploaded with ImageShack.us
Żeby wykręcić to ustrojstwo trzeba zdjąć pokrywę silnika, odkręcić listwę z przewodami (torx) oraz imbusem odkręcić separator. Separator BMW numer 11127793163 koszt ok 180zł
#59
OFFLINE
Napisany 08 marca 2011 - 20:48
i jak po zamianie?
Napisz jakie masz spostrzeżenia?
Oj odgrzeje kotleta ;p Filterek wymieniony na ten dedykowany do tego silnika(walec z pianką, czy cos w tym stylu)i świszczy nadal.... w sumie jeśli chodzi o te świsty to nie ma żadnej różnicy na którym separatorze jeżdże....
#60
OFFLINE
Napisany 09 marca 2011 - 07:38
Także podsumowując, moja kieszeń stała się lżejsza o 180zł i mam w głowie spokój, że go wymieniłem.