Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jaka gleba - jaki zawias


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1823 odpowiedzi na ten temat

#1561 OFFLINE   Bolo94

Bolo94

    Kandydat na klubowicza

  • 419 postów
  • Dołączył: 09-05-2014
  • Skąd: Brodnica - Gołkowo
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 czerwca 2015 - 06:49

I nie masz problemów? Stoi równo?

#1562 OFFLINE   misiek12

misiek12

    Omka BFL :)

  • 588 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 07 czerwca 2015 - 07:59

I nie masz problemów? Stoi równo?

Tzn ja mówię ze mi sprowadzał H&R bo wziąłem od niego Jamexy i przód stał nie równo bo Jamex ma takie same springi. I dzwoniłem do niego wysłał mi ofertę sprężyn firm które robią różne długości i wybrałem H&R sprowadził i jest gitara.


 

 


#1563 OFFLINE   Bolo94

Bolo94

    Kandydat na klubowicza

  • 419 postów
  • Dołączył: 09-05-2014
  • Skąd: Brodnica - Gołkowo
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 czerwca 2015 - 08:24

No właśnie pytałem o H&R. Juz wszystko jasne

#1564 OFFLINE   Matias

Matias
  • 871 postów
  • Dołączył: 01-01-2013
  • Skąd: Kutno / Gostynin EKU / WGS
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 czerwca 2015 - 09:55

bo Jamex ma takie same springi.


ja zamawiałem do swojej v6 i też sprężyny były takie same i stoi równo, więc problem leży ze sprężynami od mniejszych silników bo ja już jestem kolejnym posiadaczem Jamexów do V6 i problemu nie ma


 


#1565 OFFLINE   Bolo94

Bolo94

    Kandydat na klubowicza

  • 419 postów
  • Dołączył: 09-05-2014
  • Skąd: Brodnica - Gołkowo
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 czerwca 2015 - 12:20

A twardość? Nie są za miękkie?

#1566 OFFLINE   misiek12

misiek12

    Omka BFL :)

  • 588 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 07 czerwca 2015 - 12:27

A twardość? Nie są za miękkie?

Jak dla mnie sa w sam raz. Jeżeli chodzi ci o to zeby nie bylo za miękko to nie masz cie o co martwić. No chyba ze chcesz zeby było jak na gwincie :)


 

 


#1567 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 czerwca 2015 - 15:38

Do sprężyn obniżających takich jak H&R powinno się odpowiednie amortyzatory założyć, wtedy nie ma problemu z twardością.

#1568 OFFLINE   Bolo94

Bolo94

    Kandydat na klubowicza

  • 419 postów
  • Dołączył: 09-05-2014
  • Skąd: Brodnica - Gołkowo
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 czerwca 2015 - 17:21

Do sprężyn obniżających takich jak H&R powinno się odpowiednie amortyzatory założyć, wtedy nie ma problemu z twardością.


NP bilstein b8?

#1569 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 czerwca 2015 - 17:30

No można ,ale są też inne bardzo dobre marki na rynku.

#1570 OFFLINE   Bolo94

Bolo94

    Kandydat na klubowicza

  • 419 postów
  • Dołączył: 09-05-2014
  • Skąd: Brodnica - Gołkowo
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 czerwca 2015 - 17:34

Mam juz w aucie taki wynalazek

#1571 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 czerwca 2015 - 18:59

Panowie, przymierzam się do wymiany sprężyn przy okazji wymiany amortyzatorów. Przejrzałem cały temat i ostatecznie chyba wybiorę H&R -35mm.

Na stronie, którą podesłał Wars jest różnica w cenie:

http://tuning-online...wd-35-35mm.html (792 zł)

http://tuning-online...wd-35-35mm.html (944 zł)

Zgodnie z opisem te ostatnie są ponoć do "wersji bez nivo". O co chodzi? :)
Sądząc po numerach sprężyn tańsze są do sedana, a droższe do kombi. Ale z drugiej strony do kombi są osobno oferowane na innych podstronach.

Przy okazji jeszcze jedno krótkie pytanko: czy przy wymianie amortyzatorów powinienem wymienić poduszki i łożyska kolumn McPersona?

#1572 OFFLINE   paszeko

paszeko
  • 307 postów
  • Dołączył: 03-04-2009
  • Skąd: ruda slaska Wirek
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 16 czerwca 2015 - 19:51

nivo :określenie samopoziomującego układu zawieszenia tylnego. Niezależnie od obciążenia bagażnika auto zachowuje taką samą pozycję wobec jezdni, dzięki czemu ma lepsze własności jezdne, kierowca zaś nie musi regulować ustawienia reflektorów.

#1573 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 czerwca 2015 - 20:25

:) Kolego, nie pytam czym jest nivo, bo to w miarę zrozumiałe pojęcie. Mam wątpliwość czy inne sprężyny są do zawieszenia z nivo, a inne do standardowego. Z lektury tematu wynika chyba, że nie ma sprężyn do nivo, ale informacja na stronie sklepu świadczyłaby o czymś innym.

#1574 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 czerwca 2015 - 22:28

Do nivo w omegach tylne sprężyny są inne.

#1575 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 16 czerwca 2015 - 22:43

tylne sprężyny są inne

czy przypadkiem nie trzeba ustawiać czujnika od zawieszenia po zmianie sprężyn?

#1576 OFFLINE   paszeko

paszeko
  • 307 postów
  • Dołączył: 03-04-2009
  • Skąd: ruda slaska Wirek
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 17 czerwca 2015 - 06:29

najlepiej wywalic nivo.ty wsadzisz sprezyny a nivo ci i tak dupsko dzwignie!

#1577 OFFLINE   Sergio

Sergio

    Precz z Komuną

  • 556 postów
  • Dołączył: 23-04-2012
  • Skąd: Gdansk-Holandia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 17 czerwca 2015 - 06:46

najlepiej wywalic nivo.ty wsadzisz sprezyny a nivo ci i tak dupsko dzwignie!


A w czym problem żeby przerobić czujnik nivo?? Exec lata temu już takie zabiegi ćwiczył i się sprawdzało-działało.

#1578 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 czerwca 2015 - 06:47

Zmieniasz jedną dźwigienkę w czujniku na regulacyjną, ustalasz sobie poziom i gotowe. Nivo działa, jest nisko i wszyscy zadowoleni.

#1579 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 czerwca 2015 - 11:12

Ok, dzięki. A wiecie dlaczego te sprężyny do zawieszenia bez nivo są droższe?

#1580 OFFLINE   paszeko

paszeko
  • 307 postów
  • Dołączył: 03-04-2009
  • Skąd: ruda slaska Wirek
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 17 czerwca 2015 - 17:09

Zmieniasz jedną dźwigienkę w czujniku na regulacyjną, ustalasz sobie poziom i gotowe. Nivo działa, jest nisko i wszyscy zadowoleni.


ja mam nivo i nie wiem co i jak zmienic.mozesz mnie oswiecic na PW nie chce tematu zasmiecac. z gory dziekuje :)