Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jaka gleba - jaki zawias


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1823 odpowiedzi na ten temat

#121 OFFLINE   Style 2010

Style 2010
  • 8 postów
  • Dołączył: 11-04-2011

Napisany 03 maja 2011 - 21:04

Podlacze sie pod temat ,bo zalozylem 18 stki i rzeczywiscie przydalaby sie gleba . znalazlem cos takiego http://cgi.ebay.co.u...d=p5197.c0.m619

cena calkiem dobra .
Co o tym myslicie ?

#122 OFFLINE   barteq87

barteq87
  • 24 postów
  • Dołączył: 30-05-2010
  • Skąd: Skwierzyna

Napisany 03 maja 2011 - 22:18

z tego co widze po fotce to jest tam zawias bilsteina B4 to praktycznie ma taka sama twardosc jak seria w omedze wiec sie nie opłaca jak chcesz wymienic na B4 bo to jest takie samo jak juz masz zamontowane, jezeli wymienisz na Bilsteina B6 czyli sportowy amorki no to juz lepiej:)
a jezeli chcesz kupic ten zestaw to moje zdanie jest takie ze lepiej kupic same springi i załozyc do amorów z seri co teraz masz... takie samo odczucie bedzie a szkoda kasy na komplecik co pokazałes...

ps. doradzam Ci kupic same springi i założyc na ori amorki i bedzie gitara:)
ja mam zawias FK automotive (z twardoscia taka jak Bilstein B6) i springi Fk automotive -35/-35 i tez jeżdze na alu 18" przod opony 225/40 tył 275/35 i każdą dziurke sie czuje czasem denerwujące hehe jak telepie :jump: ale plusy sa np. dobrze sie trzyma na drodze na zakretach dobrze sie "klei" do asfaltu nawet przy wchodzeniu z dużą prędkoscia:jump: a tak jakbys wymienił tylko springi bedziesz miał mieciutka i obnizona odpowiednio:) ale nie masz denerwujach drgań, i nie lata ci plastik w omie bo duzo ich tam zastosowali hehe

#123 OFFLINE   Style 2010

Style 2010
  • 8 postów
  • Dołączył: 11-04-2011

Napisany 03 maja 2011 - 22:27

Dzieki za wyjaśnienie . Poczytalem trochę i pomyśle o lepszym zestawie , weitec , kw a moZe koni , fk nie mogę znaleść w Anglii

#124 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 maja 2011 - 22:34

Zagadaj do miejscowych kolegow:) mkaminski, hubertcht, serek... pewnie doradza jakos :)

#125 OFFLINE   piterr6

piterr6
  • 5 postów
  • Dołączył: 24-05-2010
  • Skąd: PL/UK

Napisany 03 maja 2011 - 22:46

http://www.europerfo...?category=suspn
Sprawdź tu może coś wybierzesz.Ja mam apex -40 i jeździ się dobrze.

#126 OFFLINE   Style 2010

Style 2010
  • 8 postów
  • Dołączył: 11-04-2011

Napisany 04 maja 2011 - 14:44

Juz bylem na tej stronie ,dobre zawiasy i duzy wybor . Co powiecie o zestawie Bilstein B12 ?pomysle jescze ,ale to wydatek na nastepny miesiac raczej .

#127 OFFLINE   HAIDI

HAIDI
  • 117 postów
  • Dołączył: 02-01-2008
  • Skąd: WROCLAW
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 maja 2011 - 20:10

Juz bylem na tej stronie ,dobre zawiasy i duzy wybor . Co powiecie o zestawie Bilstein B12 ?pomysle jescze ,ale to wydatek na nastepny miesiac raczej .

Nie wiem jak się śmiga na B12,ale ja u siebie miałem założone B8+H&R -35mm i powiem, że auto prowadziło się bosko.:jump:
W następnej Omedze odrazu wkładam B8+H&R -35mm łącznie z każdą gumką i tuleją w zawieszeniu(Bilstein)
PELEN WYPAS

#128 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 maja 2011 - 22:54

Pany a czy jest osoba, która użytkowała bilsteiny B4 z niższymi springami -30 - 35?? Ale tak przez dłuższy czas. Bo opinie różne. Jedni piszą, że po jakimś czasie wyleją inny, że spoko dobry kompromis między wygodą-wyglądem-trwałością. Ile ludzi tyle opinii... Mam takie u siebie, chce założyć springi -35 i trochę boję się, że szybko amorki mi padną. Dzisiaj sprawdzałem na stacji i ich sprawność była 70-80% dokładnie nie pamiętam :mad:
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#129 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 maja 2011 - 23:01

Chyba Exec kupowal nowe B4 i springi nizsze zakladal. Zagadaj do niego, albo Michalawielocyferkowego.

#130 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 maja 2011 - 04:18

Pany a czy jest osoba, która użytkowała bilsteiny B4 z niższymi springami -30 - 35?? Ale tak przez dłuższy czas. Bo opinie różne. Jedni piszą, że po jakimś czasie wyleją inny, że spoko dobry kompromis między wygodą-wyglądem-trwałością. Ile ludzi tyle opinii... Mam takie u siebie, chce założyć springi -35 i trochę boję się, że szybko amorki mi padną. Dzisiaj sprawdzałem na stacji i ich sprawność była 70-80% dokładnie nie pamiętam :mad:


Co do używania krótszych sprężyn może moje spostrzażenia się przydadzą:
Wymieniłem amortyzatory z przodu na nowe SACHS (takie same jakie były fabrycznie ,z tymi samymi numerami ) oraz założyłem sprężyny IRMSCHERA -czerwone (-30mm albo -35mm. Z tyłu zostały założone kilka miesięcy wcześniej nowe amorki nivo GM.

Po założeniu oczywiście autko usiadło niżej i na pewno prezentuje się lepiej. Komfort jazdy mniej więcej pozostał na podobnym poziomie. Omega stała się trochę twardsza co poskutkowało lepszym trzymaniem się drogi na zakrętach. Zrobiłem już na tej konfiguracji ok. 25000 - 30.000km i jak na razie nie widzę żadnych negatywnych skutków. Jednak zdaję sobie sprawę że nie jest to do końca tak jak być powinno. Amorki nie pracują w pełnej amplitudzie pracy przez co pewnie ich charakterystyka pracy zmieniła się i pewnie się skończą szybciej niż powinny. Auto nigdy nie będzie się tak trzymać drogi jak ze sport zawieszeniem bo będzie się nadmiernie przechylać na zakrętach z racji "długich amorków". Wiem co to znaczy mieć sportowe zawieszenie bo takowe posiadam w innym aucie ciut większym od omegi zainstalowane jako fabrycznie. Póki co na zwykłe sprężyn nie zmieniam bo tak się jezdzi po prostu lepiej i zdaje to jako tako egzamin.

#131 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 maja 2011 - 06:22

ja też zrobiłem mały mod bo zjeżdżając z krawężnika zawsze waliłem miską o niego, przy okazji robienia zawieszenia zmienione zostały sprężyny na oryginały GM od 2,5 DTI ale z wersji policyjnej, auto jest o wiele twardsze z przodu i stoi minimalnie wyżej, a wyciągnąłem sprężyny z 2.0 :censored:

#132 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 10 maja 2011 - 16:02

bredo1 dzięki za odpowiedź :) Wszystko ładnie zebrałeś i wyjaśniłeś. W sobotę wymiana a w niedzielę dam znać jak to IMO jest ;)
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#133 OFFLINE   kiziortm

kiziortm
  • 8 postów
  • Dołączył: 29-01-2011

Napisany 05 czerwca 2011 - 22:18

Ja mogę powiedzieć coś o moim zawiasie...
A mianowicie mam założone amorki bilstein b8 i do tego sprężyny eibach steinmetz.
Dodatkowo rozpórka z przodu.
Powiem szczerze że jest rewelacja pod względem prowadzenia a i komforcik tez jest:)

#134 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 05 czerwca 2011 - 22:25

Bilstein B8 nie jest za twarde?? i sprezynki tylko -30/-30mm? nowki, czy uzywki kupiles te sprezyny? mnie wydy....ali ze strony ST, bo chcialem kupic nowki w niemczech, to juz ich nigdy nie zobaczylem. przynajmniej kase oddali.

ja mam -40mm przod i -40mm tyl. chyba. moze wiecej:D i bilstein'a B4, jezdzi sie swietnie, wygodnie, a jak dla mnie to osc bezpiecznie. jakos nie odczuwam tych wszystkich garbow, mam swoj patent :)
niedlugo dojdzie rozporka jeszcze przod i tyl, to juz wogole bedzie pieknie.

widze, ze w sumie posty juz dawno byly pisane wszystkie:D kotlet odgrzany.

#135 OFFLINE   kiziortm

kiziortm
  • 8 postów
  • Dołączył: 29-01-2011

Napisany 05 czerwca 2011 - 22:33

Powiem Ci ze nie jest za twardo jest w sam raz bynajmniej dla mnie lubię pewne prowadzenie auta. Polecam rozpórkę po prostu bajka na sportowym zawieszeniu. Auto robi się łatwiejsze do wyczucia, no i buda troszkę sztywniejsza.
Decyzja padła na b8 bo są krótkie i dość sztywne a o to chodziło.
Sprężyny są używane z allegro ale w stanie b. dobrym. Powiem Ci że leży jakby były z -40mm minimum ... może dla tego ze amorki krótkie.... ale progi zwalniające i tak są moje:p

#136 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 czerwca 2011 - 23:47

Decyzja padła na b8 bo są krótkie i dość sztywne a o to chodziło.

A nie myslales o B6? Masz kombi czy sedana?

#137 OFFLINE   kiziortm

kiziortm
  • 8 postów
  • Dołączył: 29-01-2011

Napisany 06 czerwca 2011 - 07:23

Myślałem ale różnica cenowa między b6 a b8 to około 40-50zł na sztuce a zupełnie inne wrażenia z jazdy. Mam kombi.

#138 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 czerwca 2011 - 11:09

Jezdzil ktos na zawiasie Weiteca moze?

#139 OFFLINE   Cmaga

Cmaga
  • 148 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Skarżysko-Kam

Napisany 11 czerwca 2011 - 16:21

Miałem używane springi -30/-30. Siadła z 60mm i było strasznie twardo. Pewnie przez to, że już były wygniecione. Z nowymi nie miałem do czynienia.
_______
Cmaga

______________________________
2.5 V6 - Tak dużo , a tak niewiele.

Dodany obrazek

#140 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 czerwca 2011 - 20:08

Mnie chodzi o amory :) Springi mam i jest miekko.