Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jaka gleba - jaki zawias


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1823 odpowiedzi na ten temat

#461 OFFLINE   Rafke

Rafke

    Pastor & szperacz fantów

  • 2 588 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 marca 2013 - 23:56

qter masz jakies foto jak owy zestaw wygladał na aucie ?
ciekawy jestem jak wysoko zawiecha wychodzi na tych h&r co razem mamy

#462 OFFLINE   qter

qter
  • 114 postów
  • Dołączył: 13-07-2009

Napisany 18 marca 2013 - 00:07

Nie mam a narazie auto stoi bez silnika więc poszło w górę. Może w sobotę uda mi się wyjechać nim to zrobię foto.

#463 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 marca 2013 - 11:22

Niebieski H&R w kombi z przodu stoi minimalnie niżej niż Irmscher. Tył również jest niżej ale różnica jest już większa niż z przodu. Weitec jeszcze niżej stoi z przodu. Tył Weiteca widziałem tylko w sedanie i również jest nisko. Sprężyny H&R wydają mi się bardziej komfortowe niż Irmscher. Jak coś mam na zbyciu komplet lub sam tył H&R niebieski do kombi i amory przód Irmscher nie wylane w dobrym stanie.


Weiteci w kombi, przód / tył, zdjęcia Omega B:
http://forum.omegakl...php?albumid=639

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#464 OFFLINE   siwysarbinowo

siwysarbinowo

    Marcin

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 06-04-2010
  • Skąd: Sarbinowo
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 marca 2013 - 14:21

Pany a takie zapytanie, jest różnica w tylnych sprężynach Iszmera prawa/lewa ?? Chodzi mi o kombi, bo zamontowałem sobie i nie wiem czy dobrze:masakra:




Wczasy nad morzem? Zapraszam http://kaczor.afr2.pl/

Facebook: https://www.facebook.com/domkikaczor


#465 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 marca 2013 - 14:30

Nie ma.

#466 OFFLINE   siwysarbinowo

siwysarbinowo

    Marcin

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 06-04-2010
  • Skąd: Sarbinowo
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 marca 2013 - 14:35

Nie ma.

:up: a góra dół?? :-P




Wczasy nad morzem? Zapraszam http://kaczor.afr2.pl/

Facebook: https://www.facebook.com/domkikaczor


#467 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 marca 2013 - 17:06

zdjęcie porównawcze moze przydadzą się innym !!
springi pod V-kę.

Czerwone - irmscher
Niebieskie - H&R
Zielone - Weitec (chociaż żeby tak gleby na nich nie odczuć - mozna je wsadzić w R4 i będzie ok)

tył - irmscher vs H&R

dzisiaj zrobił porównanie owych springów do irmscherów z kombiaka (czerwone).

chyba bedzie odpowiednie zglebienie.
bałem się zeby tył nie był wyższy od irmiego bo wg katalogu w/w h&ry są katalogowo pod kombi hmm
- ale jest niżej no to na dniach zakładamy to na nowe B4 i zobaczymy co będzie ;)

można powiedzieć że wygląda to jak wielkanocne jajka :D :D :D








jeśli bedzie good to leżało na niebieskich - to czarne obecne H&Ry widoczne w podpisie idą w handel ;)


Rafał, moja na czarnych HR chyba niżej stoji. Cobyś se w kolanach przeciągu nie zrobił i kasy na geometrie nie potrzebnie wydawał;)
No ale w myśl zasady ma być nisko i szeroko ;)

#468 OFFLINE   Rafke

Rafke

    Pastor & szperacz fantów

  • 2 588 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 marca 2013 - 17:47

czarne to ja mam teraz.
i mam glebe jak w podpisie. w sumie tak jak u Ciebie piniu.
ja chce (musze) podnieść furkę o 2cm w górę bo jak dojdzie dokładka stz to zeby nie robic za pług na obecnej glebie.
ciekawe co z tego wyjdzie:confused:

jak będzie za wysoko - zawsze można tak z modzić omkę :D

Dodany obrazek

uroki nudy w pracy z odrobiną painta :D :D :D :D :D

ps ktoś już tak podnosił omę ? :D

#469 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 marca 2013 - 17:49

ja chce (musze) podnieść furkę o 2cm w górę bo jak dojdzie dokładka stz to zeby nie robic za pług na obecnej glebie.

a to ja chyba czytał to co chciał czytać:dziura: No to zmienia postać rzeczy;)

ps ktoś już tak podnosił omę ?

tak, na podnosniku :p

#470 OFFLINE   cinioo

cinioo

    opel Irmscher line

  • 1 207 postów
  • Dołączył: 19-10-2012
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 18 marca 2013 - 17:54

po wymianie sprężyn zawsze trzeba ustawiać geometrię?

#471 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 marca 2013 - 17:55

tak

#472 OFFLINE   Rafke

Rafke

    Pastor & szperacz fantów

  • 2 588 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 marca 2013 - 17:56

przednich na pewno

#473 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 marca 2013 - 17:57

przednich na pewno


prawidłową geometrie zaczyna się od ustawienia tyłu;)

#474 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 marca 2013 - 18:17

prawidłową geometrie zaczyna się od ustawienia tyłu;)


niestety, większość tzw fachowców tego nie wie - i to nawet takich PODOBNO WYSPECJALIZOWANYCH i od lat siedzących w omegach - i potem np. po wymianie springów i ustawieniu zbieżności tylko z przodu, pierwszy objaw to fura zaczyna wariować przy prędkościach +160 ;)

a takiego "speca" poznać łatwo, wystarczy rzut oka na nieruszane zardzewiałe gwinty na drążkach z tyłu. Oczywiście większość się wytłumaczy, np. "z tyłu sie nie reguluje" albo "nie ruszałem bo przecież było dobrze ustawione" :masakra:

#475 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 marca 2013 - 18:26

i to nawet takich PODOBNO WYSPECJALIZOWANYCH i od lat siedzących w omegach

i o dociązaniu klamota przy pomiarze/ustawianiu już nie wspomne;)
a takie rodzynki co komputerowo na podnosnikach ustawiają geometrie to z miejca bym likwidował takie warsztaty:masakra:

#476 OFFLINE   siwysarbinowo

siwysarbinowo

    Marcin

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 06-04-2010
  • Skąd: Sarbinowo
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 marca 2013 - 19:33

i o dociązaniu klamota przy pomiarze/ustawianiu już nie wspomne

ale do dociążenia należy dodać że powinien być pełny zbiornik paliwa o czym już w ogóle wszyscy zapominają, a jeśli pamiętają to mają w :pupa: głęboko. Ja jak robiłem to zawsze mi dociążali przód a to że zbiornik pusty to nawet nie pytali i nawet kilku ciężarków do bagaja nie wrzucali :masakra: ale na szczęści wszystko się udało bez problemów i śmiga :-P I niestety jadąc na ustawienie geometrii i zbieżności musisz wykupić pakiet przód tył żeby zrobili porządnie :/




Wczasy nad morzem? Zapraszam http://kaczor.afr2.pl/

Facebook: https://www.facebook.com/domkikaczor


#477 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 marca 2013 - 21:13

Rafke, Ty masz chybo cosik sklepane te Twoje H&R, bo one obniżają o 35mm, a u Ciebie jest niżej... chyba że masz od R4

#478 OFFLINE   Rafke

Rafke

    Pastor & szperacz fantów

  • 2 588 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 marca 2013 - 22:16

katalogowo są do vki, zaczynata mi na psyche wchodzić :D
co będzie to będzie ;) już mam wyj.. ;) jak będzię wyżej niż jest teraz to bedzie dobrze reszta mnie nie interere

#479 OFFLINE   damianmv6

damianmv6
  • 63 postów
  • Dołączył: 17-02-2012

Napisany 18 marca 2013 - 22:44

Też mi się tak wydaje, ja mam u siebie czarnego h&r i jest wyżej niż u Ciebie.

A tak BTW. Powiedz mi czy te Twoje H&R też są takie miękkie?

#480 OFFLINE   Rafke

Rafke

    Pastor & szperacz fantów

  • 2 588 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 marca 2013 - 01:09

ta czarne są miękkie.. jak na złość bo lubię sztywną zawieche w aucie i jak się wk.. to sprzedam wszystkie komplety spręzyn i biorę gwint :D