


czy OPEL omega to taka kicha -- PODSUMOWANIE --
#21
OFFLINE
#22
OFFLINE
Napisany 30 lipca 2008 - 16:29
może poprostu źle wybrałem mogłem sobie 2.0 kupić.. mniej kopyta ale inne plusy...
jakie plusy ? 1-2 litry mniejsze spalanie ?
#23
OFFLINE
Napisany 30 lipca 2008 - 17:08
Trzeba było nie kupować albo jak już się kupiło to pogonić. Przesiąść sie na Komunikacje Miejską lub PKP. Tam sie nic nie psuje i zawsze bez awaryjnie można dojechać do celu :tere-fere:
Ja swojej nie zamienię na inne ustrojstwo bo dopiero może się zacząć p

Nasze omy to pikuś w porównaniu do innych eksponatów :hehe: tam to się różne cuda dzieją i żaden magik nie moze temu zaradzić :jezor:
#24
OFFLINE
Napisany 30 lipca 2008 - 17:56
Tanie mięso psy jedzą, z takiego załozenia wychodze
#25
OFFLINE
Napisany 30 lipca 2008 - 18:36
omega w genach ma pewne wady i nie ma tu chyba wątpliwości...
jeździłem dwiema 2,5 V6, sedan '99 z asb oraz kombi '98 z manualem, przygoda z omą trwała prawie dwa lata
teraz jeżdżę paskiem i cóż..., komfort prawie porównywalny, mniejszy spadek wartości, jakość wykończenia lepsza
ogólnie mówiąc omega jest warta tej ceny, wiadomo, niższej niż konkurencja, gdyż oferuje niegłupie wyposażenie i dobry komfort z jazdy (pod warunkiem, że zawiecha jest ok, co nie zdarza się często)
mimo wszystko, chętnie bym pojeździł jakąś B FL z motorkiem 3,2 :yes_yes:
#26
OFFLINE
Napisany 30 lipca 2008 - 19:34
#27
OFFLINE
Napisany 30 lipca 2008 - 21:36
#28
OFFLINE
Napisany 30 lipca 2008 - 21:40

Kto wie co w trawie piszczy będzie poprawiał, kogo interesuje tylko wygoda, będzie jeździł i uznawał, że nic nie trzeba robić... i też nic się nie stanie.
#29
OFFLINE
Napisany 30 lipca 2008 - 21:59
widze masz b5, wczoraj wylazłem spod takiego chłamu po 3 dniach walki... Tesc zagorzały fanatyk VW zakupil sobie passata b5 1.6 kombi z 98r. Dowiedzial sie ile kosztuja 2 wahacze dolne, dowiedzial sie ile trzeba zaplacic za kompletna przepustnice z wspanialym "silnikiem krokowym", za tarcze hamulcowe i drazki kierownicze i cos mu snie bylo raczej do smiechu, jechac nie ma tam czym plastikowo jest dookoła i nie mow mi o lepszej jakosci wykonczenia... Nie mowie juz o piskach i trzaskach niczym w megaplastikowym b4. Co najlepsze nie dosc ze nei ma czym jechac to kupil male auto za cene za ktora ja osobiscie mialbym mlodsza i naprawde dobrze wyposarzona omege... Fakt passat wizualnie wyglada ładnie ale ten ocynk nie rekompensuje wcale pieniedzy ktore trzeba za niego dac, ja ogolnie uwazam ze wszystkie nowsze produkty VW nie sa warte swojej ceny. :bad:teraz jeżdżę paskiem i cóż..., komfort prawie porównywalny, mniejszy spadek wartości, jakość wykończenia lepsza
Ludzie narzekaja na opla bo gnije- to fakt to jest minus ale niestety decydujac sie na tansze auto tej klasy kazdy sie z tym liczyl, i najwazniejsze jest aby nauczyc sie radzic ze swoim autem samemu, patrzec co sie kupuje i nie dawac jakims hydraulikom wsadzac łap w samochód...
Ja przy swoich autach wszystko robilem sam, nie raz mnie nauczyli ze mechanikom sie nie ufa... Poki co nie dolozylem do omy nic poza podstawowymi rzeczami ktroych wymiany wymaga kazde auto...
#30
OFFLINE
Napisany 30 lipca 2008 - 22:37
jeżdżę paskiem i cóż..., komfort prawie porównywalny, mniejszy spadek wartości, jakość wykończenia lepsza
Też dość często mam okazję pojeździć Passatem (teścia) ale nie powiedziałbym, że komfort porównywalny. Powiem tak, zanim kupiłem Omegę, Passata pożyczałem dość często i wydawał mi się zaje

#31
OFFLINE
Napisany 31 lipca 2008 - 08:15
Auto ma 80 tys mil I zadnych wiekszych napraw. Po tym czasie niestety cos pyklo w elektryce klimy (ponoc pier**la, ale jednak), w zawieszeniu czuc juz lekkie stuki (prawdopodobnie laczniki) no I rolki napinajace pasek sa juz zuzyte. Niestety jak zobaczylem poprzeczny silnik, mocowanie to stwierdzilem ze kocham nawet V6 z jej ogromna iloscia miejsca do robienia osprzetu. Tam nie ma jak reki wcisnac…. Cos za cos jednak
#32
OFFLINE
Napisany 31 lipca 2008 - 20:24
jednak wiem, że do omegi wcale nie są tanie części, jeśli są to nie są dobre, wsadziłem ponad tysiąc w przód i nikła poprawa była
passat wcale nie jest ładny, może jeszcze kombi ujdzie, ale przód i tak ma skopany, oma w sedanie na ładnej feldze super wygląda, ale od autaw tej klasie wymaga się więcej niż od mondeo czy passata, a niektóre usterki trącą niestety daewoo...
#33
OFFLINE
Napisany 31 lipca 2008 - 21:35
że do omegi wcale nie są tanie części, jeśli są to nie są dobre, wsadziłem ponad tysiąc w przód i nikła poprawa była
jak sie nie wie gdzie kupować to dostaniesz gownianie i drogo. jak wiesz gdzie to masz tanio i dobrze.
#34
OFFLINE
Napisany 31 lipca 2008 - 21:48
ale nieważne, ogólnie to jest czcze gadanie, lepiej sobie darować, i tak nikt nikogo nie przekona
zyczę bezawaryjnej jazdy i samej przyjemności z prowadzenia :driver:
#35
OFFLINE
Napisany 31 lipca 2008 - 21:51
nie mówię że było tanio, było dobrze (boge, lemforder, koyo) i bardzo tanio ale w sumie nazbierało się (piasty, tuleje, wsporniki, łączniki)
ale nieważne, ogólnie to jest czcze gadanie, lepiej sobie darować, i tak nikt nikogo nie przekona
zyczę bezawaryjnej jazdy i samej przyjemności z prowadzenia :driver:
zrob remont przodu w pasku na dobrych czesciach i pochwal sie ile wyszedl :mrgreen:
#36
OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2008 - 00:15
Przestancie na łamach tego forum wyzywać od różnych użytkowników innych marek aut.
Jeśli chodzi o subiektywne opinie to ja nigdy nie kupie sobie szmelcwagona bo to jest
nie samochód a użytkownicy VW to w 99,9% "buraki" którym wydaje się że jak kupił sobie szmelcwagona to "złapał pana boga z nogi" a potem rzeczywistośc okazuje się całkiem inna :bad:
W tym przypadku to przemilczę tę wypowiedź, ale przypomnę że jest tu na forum i w klubie kilku użytkowników marki VW i nie jest chyba im miłe coś takiego czytać.
#37
OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2008 - 05:33
zgadzam sie z Toba w 100%, jak komus podoba sie Passat to go kupuje bo nie wszystkim podoba sie Omega a poza tym niektorzy przy zakupie biora pod uwage pojemnosc silnika zuzycie paliwa a tu w omedze najmniejszy silnik to 2,0 a w Passacie 1,6, zuzycie paliwa tez w omedze o wiele wieksze w przypadku omegi wiec ktos kto kupuje Passata np. nie musi byc wcale "burakiem" a czasem bywa i tak ze ktos kto kupuje omege chcialby Passata, mowie tu o B5 tylko go poprostu nie stac bo roznica w cenie spora jest no i podatnosc na korozje to juz wogole bez porownania. Omega jest fajnym autem ale nie wszyscy tak samo mysla bo gdyby tak bylo to same Omki mknelyby po drogach....W tym przypadku to przemilczę tę wypowiedź, ale przypomnę że jest tu na forum i w klubie kilku użytkowników marki VW i nie jest chyba im miłe coś takiego czytać.
#38
OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2008 - 06:54
Mało kto na forum Omegi będzie pod niebiosa zachwalał i namawiał do innej marki/modelu, bo to jest forum Omegi i są na nim głównie miłośnicy-hobbiści (piszę o osobach które się tu wypowiadają)
Więc ze swojej strony apeluje o konstruktywne wypowiedzi, jak kto nie ma nic do powiedzenia, to niech lepiej w przebłyskach inteligencji zamilczy

#39
OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2008 - 11:03
w sedesku :
- włącznik świateł stop , chyba 30 zł
- nabicie klimatyzacji - 120 zł
w kombiaku:
- łączniki stabilizatora przód - 45 zl/szt (felgi 17")
- zawór trójdrożny - 150 zł
- Akumulator - 180 zł
I tyle, oczywiscie nie licze eksploatacji, olej zawsze co 12 000 GM 10w40, świece i przewody co 25 000km, halmucje jak sie zuzyją.
Nie wiem czy mam takiego farta czy co. Ale wg mnie omega jest niezawodna. Wsiadam, odpalam i jade. Nic nie stuka, nie puka w zime cieplo w lato chlodno. Obydwa autka na gazie STAG w 16V był stag 200-4 tutaj 300-6, tez złego słowa nie moge powiedziec na temat działania tych instalacji. Życze wszystkim takich egzemplazy na jakie ja trafilem.


www.axel-pc.pl
#40
OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2008 - 21:03
w sumie dla mnie tez bo klekocikiem machnalem juz ponad 90 tys i wymienilem tylko pompe wodna, chlodnice, pare razy klocki i olej no i wladowalem troche w wyglad ( alu 16-tki, Xenony) i w drobne bajerki wewnatrz ( dodalem el. szyb z tylu, el. Rolete, przednie fotele z pelna el. regulacja radio Blaupunkt z NAVI E2) Ale z awarii to tylko pompa wodna i chlodnica (dostala wytrysku na jednym ze spotow) poza tym to zero awarii.Ale wg mnie omega jest niezawodna