Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana tuleji wahacza


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
491 odpowiedzi na ten temat

#201 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 13 listopada 2011 - 14:09

Chciałem poznać chodż cenę w przybliżeniu;)


Poczytaj ten temat: http://forum.omegakl...read.php?t=4646

Sukajka się kłania:szukaj:

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#202 OFFLINE   pers58

pers58
  • 419 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: TYCHY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 listopada 2011 - 14:18

U mnie cały koszt części +robocizna wyszedł 850 zł.,przy czym wymieniono tuleje w wahaczach,drążki kierownicze zęwnętrzne i wewnętzrne i geometria przód i tył,części kupował warsztat.

#203 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 listopada 2011 - 17:32

Mnie cała operacja kosztowała ok 300 PLN, ale ja tuleje sam wciskałem na maszynie hydraulicznej. Myślę, że cała operacja powinna sie zamknąć w granicach 500 PLN jesli robi to mechanik.

#204 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 listopada 2011 - 20:52

Mnie cała operacja kosztowała ok 300 PLN, ale ja tuleje sam wciskałem na maszynie hydraulicznej. Myślę, że cała operacja powinna sie zamknąć w granicach 500 PLN jesli robi to mechanik.


u mnie w warsztacie calosc na tulejach lemforder z bmw + mala swag z robocizna kosztuje 300 pln.




 


#205 Guest_Pienia_*

Guest_Pienia_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 13 listopada 2011 - 21:02

Mnie części (czyli 4 tuleje, w tym te od BMW, plus dodatkowo krótka i długa końcówka od koła kierowcy), robocizna (demontaż wahaczy, wybijanie i wprasowanie kompletu tulejek, montaż wahaczy, wymiana tych dwóch końcówek) i ustawienie zbieżności też wyniosły ok. 800 zł - jakiś rok temu bodajże. Do dziś jest spokój z tym.

#206 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 listopada 2011 - 21:05

Mnie części (czyli 4 tuleje, w tym te od BMW, plus dodatkowo krótka i długa końcówka od koła kierowcy), robocizna (demontaż wahaczy, wybijanie i wprasowanie kompletu tulejek, montaż wahaczy, wymiana tych dwóch końcówek) i ustawienie zbieżności też wyniosły ok. 800 zł - jakiś rok temu bodajże. Do dziś jest spokój z tym.


drogo. max 500 pln




 


#207 Guest_Pienia_*

Guest_Pienia_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 13 listopada 2011 - 21:33

W sumie to z ciekawości sięgnąłem do akt samochodu beast :-) ("The Truth Is Out There") I chyba musiało być robione coś więcej, albo coś pokręciłem. W każdym razie jakoś ta kwota 800 chodziła mi po głowie. Najpierw to co sam kupowałem, z paragonu, który znalazłem wynika:
- końcówka drążka: 110 zł;
- 2 x tuleje po 55 zł: 100 zł
- 2 x tuleje po 51 zł: 102 zł (na paragonie mam wszystkie pozycje jako zawieszenie, więc nie wiem, do których tulejek konkretnie te ceny, wszystko Lamforder)

Mamy więc razem na razie: 327 zł

Z którąś końcówką drążka Lamfordera pamiętam (zamawiana u Stachowiaka), że były jaja, bo albo pudełka pomieszane, albo numery w katalogu pozamieniane stronami. W każdym razie mechanicy oddali mi jedną twierdząc, że jest na drugą stronę (choć zamawiałem zgodnie z numerem katalogowym). Pojechali do jakiegoś sklepu i kupili co było, (chyba coś co w nazwie zaczynało się na M, ewentualnie jakiś produkt AD, nie pamiętam już). Teraz to co sobie mechanicy wyliczyli:
- ta nieszczęsna końcówka drążka: 42 zł;
- usługa: 100 zł;
- zbieżność: 40 zł.
Razem: 182 zł.

Ze zwrotem tej nieszczęsnej końcówki (tu w tym wyliczeniu jej nie ma) drążka Lamfordera do Stachowiaka nie było żadnego problemu, pomimo, że mechanicy posiali opakowanie, a guma w drążku była dziabnięta jakby śrubokrętem (to akurat później zauważyłem). Twierdzili, że już tego nie zareklamuję - jak widać mylili się.

Suma sumarum wyszło: 509 zł. Masz rację beast! :) A jak widać w mojej Omedze było robione nawet odrobinę więcej.

#208 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 listopada 2011 - 18:49

u mnie w warsztacie calosc na tulejach lemforder z bmw + mala swag z robocizna kosztuje 300 pln.


Przyjacielu, ja policzyłem koszt całkowity ( 300 PLN ), łącznie z geometrią ( przód, tył oraz kąty ) :). Dlatego pisałem, że normalnie ok 500 PLN u mechanika. Ja robiłem sam.

#209 OFFLINE   suchy1

suchy1
  • 8 postów
  • Dołączył: 27-07-2011

Napisany 19 listopada 2011 - 14:06

Proszę o pomoc.Dzisiaj wymieniłem gumy i sworznie na wahaczach i teraz lepiej prowadzi się wózek w biedronce niż moją Omegę.Samochód ucieka gdzie chce, na lewo i prawo nawet na prostej drodze.Może miał ktoś podobny przypadek.Co się dzieje???:confused:



skoro tak już rozpisaliście się to połączyłem z istniejącym tematem .;kocyk

#210 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 19 listopada 2011 - 14:26

Albo marnej jakości silentbloki, albo źle zmontowane, albo jedno i drugie. Jdź do mechanika i zastrzel go

#211 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 listopada 2011 - 14:36

ustaw geometrię, już pomijam fakt że tuleje powinny być dokręcone po opuszczeniu auta na koła!! jeśli mechanik tak nie zrobił to opuszczając auto na koła pozrywało Ci je.

#212 OFFLINE   suchy1

suchy1
  • 8 postów
  • Dołączył: 27-07-2011

Napisany 19 listopada 2011 - 14:42

ustaw geometrię, już pomijam fakt że tuleje powinny być dokręcone po opuszczeniu auta na koła!! jeśli mechanik tak nie zrobił to opuszczając auto na koła pozrywało Ci je.


To bardziej geometria czy błąd mechanika?

#213 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 listopada 2011 - 14:54

zacznij od kontroli na SKP.
Jeśli będą zerwane tuleje to reklamacja u mechanika.A jak diagnosta powie,że wszystko z nimi OK to jedziesz na zbieżność.

#214 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 19 listopada 2011 - 15:00

To bardziej geometria czy błąd mechanika?


Geometria tutaj ma niewielkie znaczenie. Tuleje stanowią z wahaczem element o stałych wymiarach. To nie drążki kierownicze czy kolumna Mac Phersona. Po wymianie powinno wrócić do normy, o ile wcześniej było dobrze.

#215 OFFLINE   suchy1

suchy1
  • 8 postów
  • Dołączył: 27-07-2011

Napisany 19 listopada 2011 - 15:09

zacznij od kontroli na SKP.
Jeśli będą zerwane tuleje to reklamacja u mechanika.A jak diagnosta powie,że wszystko z nimi OK to jedziesz na zbieżność.


Wielkie dzięki.Tak też zrobię.

Geometria tutaj ma niewielkie znaczenie. Tuleje stanowią z wahaczem element o stałych wymiarach. To nie drążki kierownicze czy kolumna Mac Phersona. Po wymianie powinno wrócić do normy, o ile wcześniej było dobrze.


Wcześniej nie było żadnych problemów.Chcesz powiedzieć ze mechanik założył części których nie powinien?

#216 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 listopada 2011 - 15:11

Zacznijmy od tego jakiej filrmy wsadziles tuleje...

A geometria ma niestety dosyc duze znaczenie. Karburator jak nie wierzysz to zrob eksperyment - kontrolne pomiary, wyjecie i wlozenie wahacza i znowu pomiar i wyjdzie ze zbieznosc jakims cudem sie nagle zmieni :D

#217 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 19 listopada 2011 - 15:15

Wielkie dzięki.Tak też zrobię.



Wcześniej nie było żadnych problemów.Chcesz powiedzieć ze mechanik założył części których nie powinien?


Nie. Mógł i pewnie założył te, co trzeba. Chodzi o to, że wahacz z tulejami jest jakby to powiedzieć elementem stałym, o stałych wymiarach. Jeśli tuleje się zniszczą, wymiar się zmienia i może być rozjechana geometria, ale po wymianie silentbloków wszystko wraca do punktu wyjścia.W wahaczu nie ma elementów regulacyjnyvh, tuleje mają zwsze te same wymiary. Jeśli wahacz nie jest pokrzywiony, to nie ma zmian w geometrii.

#218 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 listopada 2011 - 15:22

Nie. Mógł i pewnie założył te, co trzeba. Chodzi o to, że wahacz z tulejami jest jakby to powiedzieć elementem stałym, o stałych wymiarach. Jeśli tuleje się zniszczą, wymiar się zmienia i może być rozjechana geometria, ale po wymianie silentbloków wszystko wraca do punktu wyjścia.W wahaczu nie ma elementów regulacyjnyvh, tuleje mają zwsze te same wymiary. Jeśli wahacz nie jest pokrzywiony, to nie ma zmian w geometrii.

Moze inaczej sie zapytam... Czy wyjmowales samodzielnie wahacz w omedze? Czy zauwazyles ze otwory w sankach od sruby malej tuleji sa delikatnie wieksze od srednicy tej sruby? Czy zauwazyles ze sruba malej tulei nie jest pasowana "ciasno" z tuleja? Ostanie 2 pytania wyjasniaja dlaczego po wyjeciu wahacza geometria sie zmienia.

#219 OFFLINE   suchy1

suchy1
  • 8 postów
  • Dołączył: 27-07-2011

Napisany 19 listopada 2011 - 15:23

Nie. Mógł i pewnie założył te, co trzeba. Chodzi o to, że wahacz z tulejami jest jakby to powiedzieć elementem stałym, o stałych wymiarach. Jeśli tuleje się zniszczą, wymiar się zmienia i może być rozjechana geometria, ale po wymianie silentbloków wszystko wraca do punktu wyjścia.W wahaczu nie ma elementów regulacyjnyvh, tuleje mają zwsze te same wymiary. Jeśli wahacz nie jest pokrzywiony, to nie ma zmian w geometrii.


Czyli jeżeli wahacz jest pokrzywiony to geometria powinna załatwić sprawę i powinno być ok?Czy trzeba wymienić cały wahacz?Ale mechanik pewnie widziałby to pokrzywienie.

#220 OFFLINE   gangster525

gangster525

    insignia 2.0 T

  • 526 postów
  • Dołączył: 06-02-2011
  • Skąd: wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 listopada 2011 - 15:50

ustaw zbieżność i katy nachylenia kół i będzie po problemie