Chciałem poznać chodż cenę w przybliżeniu;)
Poczytaj ten temat: http://forum.omegakl...read.php?t=4646
Sukajka się kłania:szukaj:
Napisany 13 listopada 2011 - 14:09
Chciałem poznać chodż cenę w przybliżeniu;)
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
Napisany 13 listopada 2011 - 14:18
Napisany 13 listopada 2011 - 17:32
Napisany 13 listopada 2011 - 20:52
Mnie cała operacja kosztowała ok 300 PLN, ale ja tuleje sam wciskałem na maszynie hydraulicznej. Myślę, że cała operacja powinna sie zamknąć w granicach 500 PLN jesli robi to mechanik.
Napisany 13 listopada 2011 - 21:02
Napisany 13 listopada 2011 - 21:05
Mnie części (czyli 4 tuleje, w tym te od BMW, plus dodatkowo krótka i długa końcówka od koła kierowcy), robocizna (demontaż wahaczy, wybijanie i wprasowanie kompletu tulejek, montaż wahaczy, wymiana tych dwóch końcówek) i ustawienie zbieżności też wyniosły ok. 800 zł - jakiś rok temu bodajże. Do dziś jest spokój z tym.
Napisany 13 listopada 2011 - 21:33
Napisany 14 listopada 2011 - 18:49
u mnie w warsztacie calosc na tulejach lemforder z bmw + mala swag z robocizna kosztuje 300 pln.
Napisany 19 listopada 2011 - 14:06
Napisany 19 listopada 2011 - 14:26
Napisany 19 listopada 2011 - 14:36
Napisany 19 listopada 2011 - 14:42
ustaw geometrię, już pomijam fakt że tuleje powinny być dokręcone po opuszczeniu auta na koła!! jeśli mechanik tak nie zrobił to opuszczając auto na koła pozrywało Ci je.
Napisany 19 listopada 2011 - 14:54
Napisany 19 listopada 2011 - 15:00
To bardziej geometria czy błąd mechanika?
Napisany 19 listopada 2011 - 15:09
zacznij od kontroli na SKP.
Jeśli będą zerwane tuleje to reklamacja u mechanika.A jak diagnosta powie,że wszystko z nimi OK to jedziesz na zbieżność.
Geometria tutaj ma niewielkie znaczenie. Tuleje stanowią z wahaczem element o stałych wymiarach. To nie drążki kierownicze czy kolumna Mac Phersona. Po wymianie powinno wrócić do normy, o ile wcześniej było dobrze.
Napisany 19 listopada 2011 - 15:11
Napisany 19 listopada 2011 - 15:15
Wielkie dzięki.Tak też zrobię.
Wcześniej nie było żadnych problemów.Chcesz powiedzieć ze mechanik założył części których nie powinien?
Napisany 19 listopada 2011 - 15:22
Moze inaczej sie zapytam... Czy wyjmowales samodzielnie wahacz w omedze? Czy zauwazyles ze otwory w sankach od sruby malej tuleji sa delikatnie wieksze od srednicy tej sruby? Czy zauwazyles ze sruba malej tulei nie jest pasowana "ciasno" z tuleja? Ostanie 2 pytania wyjasniaja dlaczego po wyjeciu wahacza geometria sie zmienia.Nie. Mógł i pewnie założył te, co trzeba. Chodzi o to, że wahacz z tulejami jest jakby to powiedzieć elementem stałym, o stałych wymiarach. Jeśli tuleje się zniszczą, wymiar się zmienia i może być rozjechana geometria, ale po wymianie silentbloków wszystko wraca do punktu wyjścia.W wahaczu nie ma elementów regulacyjnyvh, tuleje mają zwsze te same wymiary. Jeśli wahacz nie jest pokrzywiony, to nie ma zmian w geometrii.
Napisany 19 listopada 2011 - 15:23
Nie. Mógł i pewnie założył te, co trzeba. Chodzi o to, że wahacz z tulejami jest jakby to powiedzieć elementem stałym, o stałych wymiarach. Jeśli tuleje się zniszczą, wymiar się zmienia i może być rozjechana geometria, ale po wymianie silentbloków wszystko wraca do punktu wyjścia.W wahaczu nie ma elementów regulacyjnyvh, tuleje mają zwsze te same wymiary. Jeśli wahacz nie jest pokrzywiony, to nie ma zmian w geometrii.
Napisany 19 listopada 2011 - 15:50