Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Podwyzszona temp silnika 2,5TD automat


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
191 odpowiedzi na ten temat

#141 OFFLINE   robson1

robson1
  • 12 postów
  • Dołączył: 16-01-2011

Napisany 18 stycznia 2011 - 18:24

dokładnie visco i takie temperatury co mamy to nie tego wina ...przerabiałem to i całe wiso rozbebeszałem...pisałeś ze była na wodzie i tutaj jedno albo popękały łopatki od pompy wody. może woda zamarzła masz pewność ze przed mrozami była płynem zalana??? i jak koledzy pisali korek od zbiorniczka ..względnie UPG (uszcz.pod głowicą) ale odpowiedz co z tą woda na czas zmieniłeś..?
a co do wisco to zobacz czy nie jest mokre koło osi co przykręcane jest do koła pasowego..a najlepiej jak ciepła depnij na gaz i zobacz jak dmucha wiatrak będzie słyszalne szum powietrza...taki jak dobra dmuchawka:D


Tak jak pisalem wczesniej, odpalilem ja po ponad miesiacu na dotyk, oczywiscie mialem wyjety akumulator bo wiedzialem kiedy wroce i najgorsze mrozy i sniezyce przestala pod chmurka a odpalilem ja ledwo tydzien temu (na szczescie byla odwilz ;)). Plynem zalana byla wczesna jesienia a jezdzilem na wodzie cale lato bo mi poprostu ze staroscie wiosna strzelilna pol glowny przewod z chlodnicy do bloku silnika podczas jazdy i poprzedni plyn wywialo :D
Jestem w rozjazdach i dopiero w weekend bede mogl pogrzebac troche, sam, sprawdzic przede wszystkim chlodnice (mechanik twierdzi ze to jej wina) to napisze wszelkie tematy zapodane przez Was za co z gory dziekuje a tymczasem niech zona rozkoszuje sie jazda miejska :p
Niemniej jesli macie jeszcze jakies propozycje to zagladam i oczy mam otwarte ;)

#142 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 19 stycznia 2011 - 16:53

przy tej predkości to około 90st. mam


przy 190km/h to chyba ponad 4 tys obr.. i wtedy masz 90 st na blacie.. jak jeździsz do 100km/h to tez masz 90 st..cos Cię oszukuje bryczka..dzisiaj z Chrzanowa do zjazdu na Wieliczkę A4 około 40km cały czas 140-150 km/h i miałem niecałe 95 st na silniku..

#143 OFFLINE   robson1

robson1
  • 12 postów
  • Dołączył: 16-01-2011

Napisany 31 stycznia 2011 - 01:09

Witam,
kilka zdan dla potomnych celem wyjasnienia chociaz nie do konca.... a wiec: gzeje sie po miescie jak sie grzala, moze nawet szybciej gdyz gdy ja testowalem ponownie bylo dobrze powyzej 0 st C. Wnioski i spostrzezenia odnosnie sugestii pisanych przez Was tutaj sa nastepujace:
-termostat sie wlacza, ciezko ustalic mi dokladnie w jakiej temp ale przewod wodny robi sie cieply zaraz po ok 90 st C,
-wentylator na chlodnicy pracuje jak trzeba non-stop, visco co prawda nie zdazylo sie zalaczyc ale nie doprowadzalem temperatury na zegarze powyzej 100 st C wiec to chyba normalne,
-wentylatory na chlodnicy klimy startuja razem obydwa zaraz powyzej 97-98 st C
-ze stan plynu jest OK, zima i test jest robiony po miescie nie bede przypominal ;)
......no i teraz sluchajcie: chlodnica robi sie ciepla tylko przy wlocie od termostatu i po tej samej stronie zaraz przy wylocie z chlodnicy !!!!! pozostala powierzchnia przy ok 97-99 st C jest najnormalniej zimna!!!! nawet nie letnia a o dziwo jakisms cudem minimalna przepustowosc ma gdyz powrot do zbiorniczka wyrownawczego odchodzacy z drugiej strony chlodnicy jest cieply i wraca nim plyn. Pomimo tego zamowilem chlodnice i mam nadzieje dopisac cos wiecej w przeciagu paru dni czy to bylo przyczyna w moim przypadku.
Pozdrawiam.
R.

#144 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 31 stycznia 2011 - 12:27

przy 190km/h to chyba ponad 4 tys obr.. i wtedy masz 90 st na blacie.. jak jeździsz do 100km/h to tez masz 90 st..cos Cię oszukuje bryczka..dzisiaj z Chrzanowa do zjazdu na Wieliczkę A4 około 40km cały czas 140-150 km/h i miałem niecałe 95 st na silniku..


też kiedyś miałem problemy z temp. przy szybkiej jeździe, ale jak zmieniłem chłodnice na nową Delphi i wierz że problem zbytniego grzania się silnika zniknął, nawet dłuższa jazda autostradą z taką prędkością powoduje spadek temp. troszkę poniżej 90st.C nawet w tamto lato nie widziałem więcej niż 95st.C, co do wskazywań na wskaźniku to niemal identyczne są wartości z temp. dla ECU

#145 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 31 stycznia 2011 - 21:45

też kiedyś miałem problemy z temp. przy szybkiej jeździe, ale jak zmieniłem chłodnice na nową Delphi i wierz że problem zbytniego grzania się silnika zniknął, nawet dłuższa jazda autostradą z taką prędkością powoduje spadek temp. troszkę poniżej 90st.C nawet w tamto lato nie widziałem więcej niż 95st.C, co do wskazywań na wskaźniku to niemal identyczne są wartości z temp. dla ECU


Się zgodzę sam nie wiem jaka chłodnica jest w moim...ale tutaj jedno A4 jest w miarę bez dużych wzniesień i trzymać lekko gaz przy 150 km/h nie kładąc na ful but temp spada około 92 st..coś piszesz ze twoja nawet poniżej 90 st ma to już źle ale omińmy to..Ale nie powiesz mi ze jadąc w terenie górzystym w lato 35st na zewnątrz i góra jak na Kasprowy i nie złapiesz więcej jak 95 st na silniku w omie to nie możliwe oczywiście mówimy o większych prędkościach...ja nawet muszę na 3 zapodać i gaz w dechę ...często pomykam do rodzinki w góry i uwierz u mnie prawie 100 st łapie wtedy...ale rozważę pomysł z chłodnicą... i się zobaczy jak będzie..

ale tak przy okazji zapytam macie osłonę pod silnikiem bo nie wiem czy ona nie ma wpływu na chłodzenie silnika...

#146 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 31 stycznia 2011 - 21:58

Się zgodzę sam nie wiem jaka chłodnica jest w moim...ale tutaj jedno A4 jest w miarę bez dużych wzniesień i trzymać lekko gaz przy 150 km/h nie kładąc na ful but temp spada około 92 st..coś piszesz ze twoja nawet poniżej 90 st ma to już źle ale omińmy to..Ale nie powiesz mi ze jadąc w terenie górzystym w lato 35st na zewnątrz i góra jak na Kasprowy i nie złapiesz więcej jak 95 st na silniku w omie to nie możliwe...często pomykam do rodzinki w góry i uwierz u mnie prawie 100 st łapie wtedy...ale rozważę pomysł z chłodnicą... i się zobaczy jak będzie..


co do układu chłodzenia jestem pewien że jest sprawny na 100% sama chłodnica to koszt blisko800zł, 2 lata temu byłem w górach w rejonie Zakopane i Słowacja przez 3dni i powiem Ci że sam z ciekawością patrzyłem na wskaźnik temp. i więcej jak 95st.C nie było nigdy, od tego czasu 2 razy Visco się włączyło w jeździe miejskiej a wentylatory to chyba się właczają jak klima działa. Weź pod uwagę że jeszcze mam ASB, ostatnio w temp. +3st.C rozpędziłem auto od zera do 170km/h a następnie mocne hamowanie i tak 3razy powtarzałem a temp. jak była na drugiej kresce nad 90st.C tak była, tak samo

#147 OFFLINE   brzeszczot

brzeszczot
  • 7 postów
  • Dołączył: 03-06-2009

Napisany 31 stycznia 2011 - 23:00

witam!ja mam ten sam problem co opisujecie.lekkie wzniesienie szybsze przyspieszanie do 130km/h i temp skacze nawet do 100st!!narazie szukam przyczyny moze to i chlodnica???

#148 OFFLINE   szyki

szyki
  • 120 postów
  • Dołączył: 09-09-2009
  • Skąd: poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 lutego 2011 - 09:04

brzeszczot, przeczytaj dokładnie ten temat.
oprócz tego, na forum są również inne w grzaniu się tych motorków.
poruszono w nich całą masę powodów, które mogą być przyczyną grzania się silnika.

zacznij sprawdzać elementy układu chłodzenia poczynając od chłodnicy i termostatu i pisz jak, będziesz miał jakieś spostrzeżenia.
powodzenia w poszukiwaniach:)

#149 OFFLINE   robson1

robson1
  • 12 postów
  • Dołączył: 16-01-2011

Napisany 03 lutego 2011 - 14:03

co do układu chłodzenia jestem pewien że jest sprawny na 100% sama chłodnica to koszt blisko800zł, 2 lata temu byłem w górach w rejonie Zakopane i Słowacja przez 3dni i powiem Ci że sam z ciekawością patrzyłem na wskaźnik temp. i więcej jak 95st.C nie było nigdy, od tego czasu 2 razy Visco się włączyło w jeździe miejskiej a wentylatory to chyba się właczają jak klima działa. Weź pod uwagę że jeszcze mam ASB, ostatnio w temp. +3st.C rozpędziłem auto od zera do 170km/h a następnie mocne hamowanie i tak 3razy powtarzałem a temp. jak była na drugiej kresce nad 90st.C tak była, tak samo


bsje27 - przez dwa tygodnie szperalem i dzwonilem wiec dobry i nowy zamiennik u sprawdzonego sprzedawcy jest do kupienia juz za niespelna 400pln + ewentualnie koszty przesylki (podkreslam ze to cena do 2,5 td lub tds gdyz benzynowych silnikow sa nowiutkie juz nawet ponizej 200pln) Wiec 800 pln to nieprawda chociaz przyznam ze jeden ze sprzedawcow na samym poczatku poszukiwan zaproponowal mi chlodnice nowa za 1200pln!!!
Zainteresowanych odsylam na allegro, ja trafilem uzywke wybitnie tanio i jeszcze w dodatku "rzut beretem" ode mnie wiec zobacze co z tego wyjdzie i czy nie przeprosze jeszcze sprzedawcow nowych chlodnic ;)
Tymczasem to tyle, wiecej o zmianie chlodnicy po niedzieli kiedy to ja przetestuje, pozdrawiam.

Się zgodzę sam nie wiem jaka chłodnica jest w moim...ale tutaj jedno A4 jest w miarę bez dużych wzniesień i trzymać lekko gaz przy 150 km/h nie kładąc na ful but temp spada około 92 st..coś piszesz ze twoja nawet poniżej 90 st ma to już źle ale omińmy to..Ale nie powiesz mi ze jadąc w terenie górzystym w lato 35st na zewnątrz i góra jak na Kasprowy i nie złapiesz więcej jak 95 st na silniku w omie to nie możliwe oczywiście mówimy o większych prędkościach...ja nawet muszę na 3 zapodać i gaz w dechę ...często pomykam do rodzinki w góry i uwierz u mnie prawie 100 st łapie wtedy...ale rozważę pomysł z chłodnicą... i się zobaczy jak będzie..

ale tak przy okazji zapytam macie osłonę pod silnikiem bo nie wiem czy ona nie ma wpływu na chłodzenie silnika...


rafi - nie mam zadnej oslony pod silnikiem i mi sie grzeje w zime hehehe :p ale to inna bajka oczywiscie ;) a tak moim skromnym zdaniem sadze ze taka oslona pod spodem ma jednak wplyw na temperature silnika a juz zapewne w ekstremalnych sytuacjach czyli latem kiedy temperatura powietrza dochodzi do 40st C czy na podczas przegazowek w terenie gorzystym i jeszcze zdrowo obciazona :) Zdjac nie zaszkodzi, wiekszosc aut bez tego jezdzi wiec niewielkim kosztem mozesz sie przekonac czy to cos pomoze :) ......a lato tuz, tuz ;)

#150 OFFLINE   emik

emik
  • 62 postów
  • Dołączył: 01-10-2010

Napisany 07 lutego 2011 - 13:30

witam

ja problem chłodzenia 2,5 tds z ASB rozwiązałem wymianą chłodnicy i viska. teraz jak ją przegonię po A1 (190-210 km) to temp. nie przekracza 95-98 stopni.(nie działa jeden wiatrak elektryczny.)

sprawdzić drożność chłodnicy to że ona ciepła jest cała nie znaczy że jest w 100% drożna oczywiście jeżeli wszystkie inne urządzenia sa sprawne ( termostat.pompy, czujniki i wiatraki ...)

pozdrówka

#151 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 lutego 2011 - 20:06

chłodnice kupowałem w 2007roku, była to DELPHI dokładnie identyczna jak była oryginalna, klima+automat i w moim mieście w sklepie nie na allegro i kosztowała dokładnie 780zł. i nie jest to cana bo tak sobie umyślałem żeby się pochwalić

#152 OFFLINE   robson1

robson1
  • 12 postów
  • Dołączył: 16-01-2011

Napisany 14 lutego 2011 - 16:32

Nadszedl dla mnie czas na podsumowanie: wymieniona chlodnica (na uzywana, z allegro, wiadomo trzeba miec szczescie zeby nie trafic na druga taka sama). Wyskoczylem od razu na trase (niestety nie dwupasmowke) i kilkakrotnie osiagnalem predkosc 160-170 km/h a temperatura na zegarze nie przekroczyla 92.5 st. C. Jednym slowem: pomoglo!! :)Zrobilem jeszcze tego dnia ponad 200km i ani razu temperatura nawet nie przekroczyla kreski 92,5. Dodam ze tego dnia bylo dosc cieplo, ok. 7 st. C.
bsje - dodam moze jeszcze ze kupilem chlodnice oryginalna ale uzywana, wymontowana, z gwarancja rozruchowa za jedyne 90 pln !!! plus do tego wiadomo nowy plyn, plukanie ukladu i robota, zamknalem sie kwota 220pln ;) kto szuka ten znajdzie :) nie sposob kupic pierwsza lepsza za 400 czy 700 chociaz z drugiej strony mi sie nie spieszylo i mialem czas.
Pozdrawiam i jak najmniej przegrzewajacych sie silnikow wszystkim zycze ;)

#153 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 lutego 2011 - 16:57

ja musiałem szybko zmienić, ale nie martwie się tym, fajnie że uporałeś się z tym problemem ;)

#154 OFFLINE   joix1

joix1

    Gdynia Moje Miasto

  • 273 postów
  • Dołączył: 07-05-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 14 lutego 2011 - 17:27

Nadszedl dla mnie czas na podsumowanie: wymieniona chlodnica (na uzywana, z allegro, wiadomo trzeba miec szczescie zeby nie trafic na druga taka sama). Wyskoczylem od razu na trase (niestety nie dwupasmowke) i kilkakrotnie osiagnalem predkosc 160-170 km/h a temperatura na zegarze nie przekroczyla 92.5 st. C. Jednym slowem: pomoglo!! :)Zrobilem jeszcze tego dnia ponad 200km i ani razu temperatura nawet nie przekroczyla kreski 92,5. Dodam ze tego dnia bylo dosc cieplo, ok. 7 st. C.
bsje - dodam moze jeszcze ze kupilem chlodnice oryginalna ale uzywana, wymontowana, z gwarancja rozruchowa za jedyne 90 pln !!! plus do tego wiadomo nowy plyn, plukanie ukladu i robota, zamknalem sie kwota 220pln ;) kto szuka ten znajdzie :) nie sposob kupic pierwsza lepsza za 400 czy 700 chociaz z drugiej strony mi sie nie spieszylo i mialem czas.
Pozdrawiam i jak najmniej przegrzewajacych sie silnikow wszystkim zycze ;)


A ja mam pytanie jezeli jedziesz te 160-170km/h i nie przekracza 92.5 to jaka masz temperature gdy jedziesz 60 -80 km/h

#155 OFFLINE   robson1

robson1
  • 12 postów
  • Dołączył: 16-01-2011

Napisany 14 lutego 2011 - 17:49

[quote name='joix1']A ja mam pytanie jezeli jedziesz te 160-170km/h i nie przekracza 92.5 to jaka masz temperature gdy jedziesz 60 -80 km/h[/Q


Po zwolnieniu i spokojnej jezdzie ok 100-110 km/h temperatura utrzymuje sie w tych warunkach podobna, spada doslownie delikatnie w kierunku kreski 90st C, po wjezdzie w miasto, wiadomo swiatla, 40-60 km/h (po uprzednim nagrzaniu na trasie) nie przekracza 90st C. Tez myslalem ze to niemozliwe gdyz od 5 lat jak mam omege to nigdy tak nie mialem, a jednak :P

#156 OFFLINE   joix1

joix1

    Gdynia Moje Miasto

  • 273 postów
  • Dołączył: 07-05-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 14 lutego 2011 - 18:29

[quote name='robson1'][quote name='joix1']A ja mam pytanie jezeli jedziesz te 160-170km/h i nie przekracza 92.5 to jaka masz temperature gdy jedziesz 60 -80 km/h[/Q


Po zwolnieniu i spokojnej jezdzie ok 100-110 km/h temperatura utrzymuje sie w tych warunkach podobna, spada doslownie delikatnie w kierunku kreski 90st C, po wjezdzie w miasto, wiadomo swiatla, 40-60 km/h (po uprzednim nagrzaniu na trasie) nie przekracza 90st C. Tez myslalem ze to niemozliwe gdyz od 5 lat jak mam omege to nigdy tak nie mialem, a jednak :P[/QUOTE]

Jak dla mnie to cos jednak nie gra bo przy predkosci 160-170 jestes na 3,5 tys obrotow a i jak dlamnie temperatura w tych granicach to 95-97 nawet 100 stopni w miescie spokojna jazda nawet jak korki miasto to 92-95 a 90 to tak dziwnie ja tez mialem 90 stopni i okazalo sie ze termostat mi sie nie domykal do konca po wymianie 95 stopni jak zaczarowane

#157 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 lutego 2011 - 19:12

jeśli chodzi o temperaturę to mam tak samo jak kolega robson1 i nie widzę w tym nic dziwnego, tak działa sprawny układ chłodzenia.

#158 OFFLINE   robson1

robson1
  • 12 postów
  • Dołączył: 16-01-2011

Napisany 14 lutego 2011 - 19:21

Jak dla mnie to cos jednak nie gra bo przy predkosci 160-170 jestes na 3,5 tys obrotow a i jak dlamnie temperatura w tych granicach to 95-97 nawet 100 stopni w miescie spokojna jazda nawet jak korki miasto to 92-95 a 90 to tak dziwnie ja tez mialem 90 stopni i okazalo sie ze termostat mi sie nie domykal do konca po wymianie
95 stopni jak zaczarowane

Termostat sprawdzony dwa tygodnie temu, otwiera sie i zamyka ok, rowniez nie widze nic zlego w takich temperaturach ktore teraz mam :) moze to jednak u Ciebie uklad chlodzenia jest niedoskonaly i ma wieksze wskazania (czyt. bardziej sie grzeje :p

#159 OFFLINE   joix1

joix1

    Gdynia Moje Miasto

  • 273 postów
  • Dołączył: 07-05-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 14 lutego 2011 - 19:25

Jak dla mnie to cos jednak nie gra bo przy predkosci 160-170 jestes na 3,5 tys obrotow a i jak dlamnie temperatura w tych granicach to 95-97 nawet 100 stopni w miescie spokojna jazda nawet jak korki miasto to 92-95 a 90 to tak dziwnie ja tez mialem 90 stopni i okazalo sie ze termostat mi sie nie domykal do konca po wymianie
95 stopni jak zaczarowane

Termostat sprawdzony dwa tygodnie temu, otwiera sie i zamyka ok, rowniez nie widze nic zlego w takich temperaturach ktore teraz mam :) moze to jednak u Ciebie uklad chlodzenia jest niedoskonaly i ma wieksze wskazania (czyt. bardziej sie grzeje :p


No spoko niech ci bedzie :p

#160 OFFLINE   babybutik

babybutik
  • 25 postów
  • Dołączył: 24-07-2010

Napisany 14 lutego 2011 - 22:41

kolego 99% pęknięta głowica, przy małym pęknięciu miedzy zaworem a kanałem wodnym, będzie tylko skakała temperatura, przy zero innych obiaw wskazujacych na UPG itd.
U mnie swierzo po wymianie głowicy trzyma 92C zarówno przy 170 km/h jak i 30 w korkach