Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Podwyzszona temp silnika 2,5TD automat


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
191 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   kasiora

kasiora
  • 5 postów
  • Dołączył: 02-07-2010
  • Skąd: Łódzkie

Napisany 04 sierpnia 2010 - 22:01

Panowie mnie się podobnie grzała , wymieniłem UPG,chłodnicę wisko i nic to nie dało.
Miałem zdjątą rurkę z recyrkulacji więc ją założyłem , plus przeczyściłem wężyk dochodzący do zbiornika wyrównawczego no i pomogło . Teraz przy piłowaniu pod górę dochodzi do mniej więcej 96st i zaraz spada do ok. 92,5 st. Te skoki mogą być spowodowane brakiem plastikowej obudowy wentylatora od wisko montowanego na chłodnicy. W tym tygodniu założę i sprawdzę.
Wydaje mi się , że skok temperatury przy piłowaniu to efekt zwiększonego ciśnienia doładowania, a EGR chyba także upuszcza nadciśnienie z kolektora ssącego.

#102 OFFLINE   szyki

szyki
  • 120 postów
  • Dołączył: 09-09-2009
  • Skąd: poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 sierpnia 2010 - 17:51

no patz, człowieka parę dni nie ma forum a chłopaki już gotowe się pojedynkować :-)

92.5 zaczyna się układ otwierać podajże... Bądź jest już otwarty, ale nie w pełni tak coś czuje., rzecz jasna zależy od termostatu...
95 to jest chyba 1 stopień wentylatorów.
98 włączają się wszystkie możliwe chłodzenia - patrz wentyle.


Diablopol a czy zwróciłeś może uwagę, czy u Ciebie na II biegu chodzą oba wentylatory przed chłodnicą klimy?
u mnie na 1. chodzą oba, a na drugim lewy (patrząc od przodu) zatrzymuje się a prawy chodzi jak wariat.
sprawdzenie komputerkiem nic nie pokazało w tym temacie...

#103 OFFLINE   Diablopol

Diablopol
  • 320 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Gdańsk Maćkowy

Napisany 13 sierpnia 2010 - 08:30

Diablopol a czy zwróciłeś może uwagę, czy u Ciebie na II biegu chodzą oba wentylatory przed chłodnicą klimy?


temperatura idzie do góry... więc nagrzać bestyjkę nie będzie trudno. sprawdzę, bo nie sprawdzałem czy kręcą oba wentyle.

#104 OFFLINE   szyki

szyki
  • 120 postów
  • Dołączył: 09-09-2009
  • Skąd: poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 sierpnia 2010 - 08:49

temperatura idzie do góry... więc nagrzać bestyjkę nie będzie trudno. sprawdzę, bo nie sprawdzałem czy kręcą oba wentyle.

będę niezmiernie wdzięczny za tę wiedzę.
to czekam na info.
pozdro.

#105 OFFLINE   Diablopol

Diablopol
  • 320 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Gdańsk Maćkowy

Napisany 15 sierpnia 2010 - 20:32

żeby nie było, tematu nie zapomniałem :D dziś raz mi się udało uzyskać podwyższoną temp. (jazda pod górę, na dość mocnym gazie) - temp na zewnątrz 27. A tak konkretnie temp uzyskałem ok. 98. I stanąwszy na światłach od razu temperatura zaczęła iść w dół, jakoś nie zorientowałem się i nie pobiegłem pod maskę :p. Mam nadzieję że jutro rano opiszę sprawę z wiatrakami... :)

pozdro

#106 OFFLINE   szyki

szyki
  • 120 postów
  • Dołączył: 09-09-2009
  • Skąd: poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 sierpnia 2010 - 22:50

dzięki dzięki:)
czekam cierpliwie na info:)

#107 OFFLINE   Diablopol

Diablopol
  • 320 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Gdańsk Maćkowy

Napisany 16 sierpnia 2010 - 09:17

puki co.
temp max jaką uzyskałem - 95 st. - może powinienem stanąć w miejscu i piłować no stop, to z pewnością by podskoczyło.
Szybciej ciężko było mi jechać, bo wciskałem, na zakrętach tyłek latał. Jakoś nie mogłem mocniej wciskać.

Bez klimy - wiatrak duży sobie chodzi - ale zapewne swobodnie.
wiatraki od klimy nie chodzą.
Z chwilą włączenia klimy - oba wiatraki pracują.
Jako że temp. nie była powyżej 95 st. to nic nie następowało... czyli wisko nie wiało jakoś ostro.

Jak będę wracał z pracy. będzie na pewno cieplej, więc ostatnia próba zagrzania konkretnie :)

#108 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 16 sierpnia 2010 - 16:27

u mnie oba chodzą na 2 biegu albo jak 98 st albo jak chodzi na klimie na jałowym zostawię na 10 min i zaraz z pierwszego biegu na drugi wskakuje... i hulają ostro oba..

#109 OFFLINE   Diablopol

Diablopol
  • 320 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Gdańsk Maćkowy

Napisany 17 sierpnia 2010 - 06:39

temp powyżej 95. lekko powyżej (Nie wiem, jakoś ciężko było mi nagrzać bardziej... ...) (temp na zewnątrz 31).

Przy klimie, oba kręcą na maxa.
gdy temperatura mniejsza, też oba kręcą, ale już nie tak mocno.
W momencie wyłączenia nawiewu (czyli wszystkiego co wieje do środka) - prawy przestaje się kręcić, a lewy jak kręcił tak kręci.
O - i u mnie tak właśnie jest.

ale jak rafi pisze... wiem że jeśli osiągnę temperaturę gdzieś koło 98, coś jeszcze się włącza... zapewne włącza się drugi wentylator od klimy i wieje na maxa, by pomóc w chłodzeniu...

pozdro

#110 OFFLINE   szyki

szyki
  • 120 postów
  • Dołączył: 09-09-2009
  • Skąd: poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 sierpnia 2010 - 08:12

dzięki chłopaki.
czyli mam u siebie cuś z elektryką, na to wygląda:-/
wygląda na to, że na drugim biegu chodzi tylko jeden wiatrak a drugi staje w miejscu.
myślałem, że może to przekaźnik ale badanie komputerkiem nie wykazało tego typu usterki...
ma ktoś może pojęcie, gdzie zajrzeć?
może spięcie wiatraków ze sobą na krótko by coś dało...
tylko boję się, że namieszam i np. przy włączeniu klimy mogą mi się śmigła nie załączyć...

#111 OFFLINE   Ksiadz

Ksiadz
  • 309 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Gdynia

Napisany 15 września 2010 - 07:10

dzięki chłopaki.
czyli mam u siebie cuś z elektryką, na to wygląda:-/
wygląda na to, że na drugim biegu chodzi tylko jeden wiatrak a drugi staje w miejscu.
myślałem, że może to przekaźnik ale badanie komputerkiem nie wykazało tego typu usterki...
ma ktoś może pojęcie, gdzie zajrzeć?
może spięcie wiatraków ze sobą na krótko by coś dało...
tylko boję się, że namieszam i np. przy włączeniu klimy mogą mi się śmigła nie załączyć...

mam podobny problem co kolega tyle ze u mnie wogule sie nie wlaczaja klimy nie uzywam bo sprezarka padla a wiatraki chyba przy tych ok98stopni powinny chodzic a tu nic i auto sie gotuje na 15 km jazdy 4 razy stalem zeby sie schlodzil. tez mysle nad wiatrakiem na krotko narazie i bede szukal przyczyny

#112 OFFLINE   dobols

dobols

    DobolsGarage dobols.pl

  • 917 postów
  • Dołączył: 18-03-2008
  • Skąd: Stłolica Pyrlandii
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 września 2010 - 07:44

mam podobny problem co kolega tyle ze u mnie wogule sie nie wlaczaja klimy nie uzywam bo sprezarka padla a wiatraki chyba przy tych ok98stopni powinny chodzic a tu nic i auto sie gotuje na 15 km jazdy 4 razy stalem zeby sie schlodzil. tez mysle nad wiatrakiem na krotko narazie i bede szukal przyczyny

sprawdź w jakim stanie jest pompa wody przy tej temperaturze na dworze nie powinien się grzać

#113 OFFLINE   szyki

szyki
  • 120 postów
  • Dołączył: 09-09-2009
  • Skąd: poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 września 2010 - 08:53

tak jak mówi dobols, sprawdź stan pompy.
gdyby było cieplej, to moglibyśmy polecić też sprawdzenie czujników ale przy aktualnych temperaturach na zewnątrz wiatraki mogą się włączyć przy meeeega korkach dopiero.

#114 OFFLINE   Ksiadz

Ksiadz
  • 309 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Gdynia

Napisany 15 września 2010 - 14:58

tak jak mówi dobols, sprawdź stan pompy.
gdyby było cieplej, to moglibyśmy polecić też sprawdzenie czujników ale przy aktualnych temperaturach na zewnątrz wiatraki mogą się włączyć przy meeeega korkach dopiero.

mialem przepalony jeden bezpiecznik w tej skrzynce pod maska od klimy pewnie byl on od wentylatorow bo wymienilem i nic sie nie grzeje ale jak jade ok 15km to na kompie pokazuje ze malo jest wody i nie wiem teraz co z tym fantem zrobic...

#115 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 18 września 2010 - 07:59

No to na początek poszukaj nieszczelności w układzie chłodzenia, może gdzieś gubisz płyn (np. zawór nagrzewnicy - potrafi się rozszczelnić). Jeżeli nic nie znajdziesz, a płynu nie ubywa i tylko komunikat się pojawia to na bank walnięty czujnik w zbiorniczku wyrównawczym, na początek sprawdź czy się nie wyczepił. Jeżeli nie znajdziesz nieszczelności i z czujnikiem wszystko ok, to sprawdź korek wlewu oleju i bagnet. Jak gdzieś będzie dziwny szary osad albo "majonez", to w najlepszym razie uszczelka pod głowicą powiedziała papa po przegrzaniu, a w najgorszym głowica. Ale jak mówię najpierw sprawdź to co napisałem na początku.
Prawdziwi twardziele nie jedzą miodu. Prawdziwi twardziele żują pszczoły.

#116 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 18 września 2010 - 21:12

troche nie w temacie ale tu obecni chyba beda najbardziej zorientowani. zima sie zbliza i wypadaloby zadbac o plyn, a skoro caly do zlania w kanal to zachcialo mi sie sprawdzic termostat bo dosc dlugo silnik dochodzil mi do temp. no i fakt uszczelka termostatu juz sie zaczela deformowac i puszczala plyn,ale nie w tym problem bo bylem na to przygotowany i mialem nowke :). sprawa okazala sie bardziej skomplikowana. podczas odkrecania pokrywki term. urwala sie jedna srubka rowno z blokiem :( no i nie ma sie do niej jak dobrac zeby rozwiercic. pytanie moje jest nastepujace: wywalac chlodnice i czy duzo z tym roboty, czy moze mozna wyciagnac ten kawalek bloku bo moje obserwacje wskazuja ze miejsce osadzenia termo. jest dolaczone do wlasciwego bloku a to jest tylko taki odlew alu w ktorym siedzi termo. moze jeszcze pompa, albo jest to zarazem oslona lancucha rozrzadu i czy nie lepiej tu ruszyc z tym ze trza by pokrywe zaworow zrzucic i cholera wie co jeszcze i jak to jest uszelnione. od biedy silikon ale moze nie warto tego ruszac bo na same uszczelki poplyne a wole nie. z chlodnica chyba bedzie latwiej ale nie daje to nadal takiego pola operacyjnego jak bym mial to scierwo na wierzchu

#117 OFFLINE   dobols

dobols

    DobolsGarage dobols.pl

  • 917 postów
  • Dołączył: 18-03-2008
  • Skąd: Stłolica Pyrlandii
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 września 2010 - 05:29

termostat jest przykręcony do osłony rozrządu tylko musisz uważać bo ona nachodzi na kanał wody uszczelki pod głowicą

#118 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 19 września 2010 - 18:09

udalo sie bez wyciagania. jednak dospawywanie nakretki migomatem za dwunastym razem dalo rade :)

#119 OFFLINE   idolek27

idolek27
  • 76 postów
  • Dołączył: 30-11-2009

Napisany 19 września 2010 - 19:02

panowie poiem tak apropo temp jak ciśniecie omkom powyżej 160km na godz to się niedziwcie żę temp. rośnie bo 6 garów pod machom robi swoje i jusz wiadomo rośnie ale nie do 110 ja łapałem taką temp jak mi pompa wody zdechła miała plastikowy wiatrak teraz mam zamiennik z odlewu[wiatrak]i temp mam troszke wyrzszą przyczyna tego tomorze być taka że stary witarak miał więcej łopatek 9 a ten co mam terzs 7 i to toes będzie wpływać na temp.to tyle z mojej strony i spostrzerzeń.
:D

#120 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 19 września 2010 - 19:31

panowie poiem tak apropo temp jak ciśniecie omkom powyżej 160km na godz to się niedziwcie żę temp. rośnie bo 6 garów pod machom robi swoje i jusz wiadomo rośnie ale nie do 110 ja łapałem taką temp jak mi pompa wody zdechła miała plastikowy wiatrak teraz mam zamiennik z odlewu[wiatrak]i temp mam troszke wyrzszą przyczyna tego tomorze być taka że stary witarak miał więcej łopatek 9 a ten co mam terzs 7 i to toes będzie wpływać na temp.to tyle z mojej strony i spostrzerzeń.
:D


Ja zmienilem na taki jak ty i nic sie nie grzeje.Trzyma normalnie.