Podwyzszona temp silnika 2,5TD automat
#101 OFFLINE
Napisany 04 sierpnia 2010 - 22:01
Miałem zdjątą rurkę z recyrkulacji więc ją założyłem , plus przeczyściłem wężyk dochodzący do zbiornika wyrównawczego no i pomogło . Teraz przy piłowaniu pod górę dochodzi do mniej więcej 96st i zaraz spada do ok. 92,5 st. Te skoki mogą być spowodowane brakiem plastikowej obudowy wentylatora od wisko montowanego na chłodnicy. W tym tygodniu założę i sprawdzę.
Wydaje mi się , że skok temperatury przy piłowaniu to efekt zwiększonego ciśnienia doładowania, a EGR chyba także upuszcza nadciśnienie z kolektora ssącego.
#102 OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2010 - 17:51
92.5 zaczyna się układ otwierać podajże... Bądź jest już otwarty, ale nie w pełni tak coś czuje., rzecz jasna zależy od termostatu...
95 to jest chyba 1 stopień wentylatorów.
98 włączają się wszystkie możliwe chłodzenia - patrz wentyle.
Diablopol a czy zwróciłeś może uwagę, czy u Ciebie na II biegu chodzą oba wentylatory przed chłodnicą klimy?
u mnie na 1. chodzą oba, a na drugim lewy (patrząc od przodu) zatrzymuje się a prawy chodzi jak wariat.
sprawdzenie komputerkiem nic nie pokazało w tym temacie...
#103 OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2010 - 08:30
Diablopol a czy zwróciłeś może uwagę, czy u Ciebie na II biegu chodzą oba wentylatory przed chłodnicą klimy?
temperatura idzie do góry... więc nagrzać bestyjkę nie będzie trudno. sprawdzę, bo nie sprawdzałem czy kręcą oba wentyle.
#104 OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2010 - 08:49
będę niezmiernie wdzięczny za tę wiedzę.temperatura idzie do góry... więc nagrzać bestyjkę nie będzie trudno. sprawdzę, bo nie sprawdzałem czy kręcą oba wentyle.
to czekam na info.
pozdro.
#105 OFFLINE
Napisany 15 sierpnia 2010 - 20:32
pozdro
#106 OFFLINE
#107 OFFLINE
Napisany 16 sierpnia 2010 - 09:17
temp max jaką uzyskałem - 95 st. - może powinienem stanąć w miejscu i piłować no stop, to z pewnością by podskoczyło.
Szybciej ciężko było mi jechać, bo wciskałem, na zakrętach tyłek latał. Jakoś nie mogłem mocniej wciskać.
Bez klimy - wiatrak duży sobie chodzi - ale zapewne swobodnie.
wiatraki od klimy nie chodzą.
Z chwilą włączenia klimy - oba wiatraki pracują.
Jako że temp. nie była powyżej 95 st. to nic nie następowało... czyli wisko nie wiało jakoś ostro.
Jak będę wracał z pracy. będzie na pewno cieplej, więc ostatnia próba zagrzania konkretnie
#108 OFFLINE
Napisany 16 sierpnia 2010 - 16:27
#109 OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2010 - 06:39
Przy klimie, oba kręcą na maxa.
gdy temperatura mniejsza, też oba kręcą, ale już nie tak mocno.
W momencie wyłączenia nawiewu (czyli wszystkiego co wieje do środka) - prawy przestaje się kręcić, a lewy jak kręcił tak kręci.
O - i u mnie tak właśnie jest.
ale jak rafi pisze... wiem że jeśli osiągnę temperaturę gdzieś koło 98, coś jeszcze się włącza... zapewne włącza się drugi wentylator od klimy i wieje na maxa, by pomóc w chłodzeniu...
pozdro
#110 OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2010 - 08:12
czyli mam u siebie cuś z elektryką, na to wygląda:-/
wygląda na to, że na drugim biegu chodzi tylko jeden wiatrak a drugi staje w miejscu.
myślałem, że może to przekaźnik ale badanie komputerkiem nie wykazało tego typu usterki...
ma ktoś może pojęcie, gdzie zajrzeć?
może spięcie wiatraków ze sobą na krótko by coś dało...
tylko boję się, że namieszam i np. przy włączeniu klimy mogą mi się śmigła nie załączyć...
#111 OFFLINE
Napisany 15 września 2010 - 07:10
mam podobny problem co kolega tyle ze u mnie wogule sie nie wlaczaja klimy nie uzywam bo sprezarka padla a wiatraki chyba przy tych ok98stopni powinny chodzic a tu nic i auto sie gotuje na 15 km jazdy 4 razy stalem zeby sie schlodzil. tez mysle nad wiatrakiem na krotko narazie i bede szukal przyczynydzięki chłopaki.
czyli mam u siebie cuś z elektryką, na to wygląda:-/
wygląda na to, że na drugim biegu chodzi tylko jeden wiatrak a drugi staje w miejscu.
myślałem, że może to przekaźnik ale badanie komputerkiem nie wykazało tego typu usterki...
ma ktoś może pojęcie, gdzie zajrzeć?
może spięcie wiatraków ze sobą na krótko by coś dało...
tylko boję się, że namieszam i np. przy włączeniu klimy mogą mi się śmigła nie załączyć...
#112 OFFLINE
Napisany 15 września 2010 - 07:44
sprawdź w jakim stanie jest pompa wody przy tej temperaturze na dworze nie powinien się grzaćmam podobny problem co kolega tyle ze u mnie wogule sie nie wlaczaja klimy nie uzywam bo sprezarka padla a wiatraki chyba przy tych ok98stopni powinny chodzic a tu nic i auto sie gotuje na 15 km jazdy 4 razy stalem zeby sie schlodzil. tez mysle nad wiatrakiem na krotko narazie i bede szukal przyczyny
#113 OFFLINE
Napisany 15 września 2010 - 08:53
gdyby było cieplej, to moglibyśmy polecić też sprawdzenie czujników ale przy aktualnych temperaturach na zewnątrz wiatraki mogą się włączyć przy meeeega korkach dopiero.
#114 OFFLINE
Napisany 15 września 2010 - 14:58
mialem przepalony jeden bezpiecznik w tej skrzynce pod maska od klimy pewnie byl on od wentylatorow bo wymienilem i nic sie nie grzeje ale jak jade ok 15km to na kompie pokazuje ze malo jest wody i nie wiem teraz co z tym fantem zrobic...tak jak mówi dobols, sprawdź stan pompy.
gdyby było cieplej, to moglibyśmy polecić też sprawdzenie czujników ale przy aktualnych temperaturach na zewnątrz wiatraki mogą się włączyć przy meeeega korkach dopiero.
#115 OFFLINE
Napisany 18 września 2010 - 07:59
#116 OFFLINE
Napisany 18 września 2010 - 21:12
#117 OFFLINE
Napisany 19 września 2010 - 05:29
#118 OFFLINE
Napisany 19 września 2010 - 18:09
#119 OFFLINE
Napisany 19 września 2010 - 19:02
#120 OFFLINE
Napisany 19 września 2010 - 19:31
panowie poiem tak apropo temp jak ciśniecie omkom powyżej 160km na godz to się niedziwcie żę temp. rośnie bo 6 garów pod machom robi swoje i jusz wiadomo rośnie ale nie do 110 ja łapałem taką temp jak mi pompa wody zdechła miała plastikowy wiatrak teraz mam zamiennik z odlewu[wiatrak]i temp mam troszke wyrzszą przyczyna tego tomorze być taka że stary witarak miał więcej łopatek 9 a ten co mam terzs 7 i to toes będzie wpływać na temp.to tyle z mojej strony i spostrzerzeń.
Ja zmienilem na taki jak ty i nic sie nie grzeje.Trzyma normalnie.