Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Podwyzszona temp silnika 2,5TD automat


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
191 odpowiedzi na ten temat

#161 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 lutego 2011 - 16:43

kolego 99% pęknięta głowica,


jasne wszyscy byśmy mieli głowice do roboty..ale zostaje ten 1% i stawiam ze to nie UPG:D

#162 OFFLINE   babybutik

babybutik
  • 25 postów
  • Dołączył: 24-07-2010

Napisany 17 lutego 2011 - 19:04

1% czyli co?

nie chce się z Tobą absolutnie kłócić ale w 70-80% przypadków u ludzi którzy maja problem z temp , ta albo uszczelka albo glowica , takie są niestety najnowsze dane GUS :)

#163 OFFLINE   szyki

szyki
  • 120 postów
  • Dołączył: 09-09-2009
  • Skąd: poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 lutego 2011 - 21:11

kolego 99% pęknięta głowica

sądząc po zdecydowanym tonie Twojej wypowiedzi rozumiem, że weźmiesz odpowiedzialność za tę diagnozę?

zwróć proszę, kolego babybutik, uwagę, że ów jeden 1% jest wałkowany przez znakomitą większość tych 17 stron, które dotychczas zostały poświęcone tematowi podwyższonej temperatury tego silnika.

u siebie, obok wielu innych rzeczy, przerabiałem również głowicę i to nie ona jest przyczyną zdarzających się problemów z temperaturą mojego motoru.

pozdrawiam,
szymon.

#164 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 18 lutego 2011 - 15:53

dokładnie miałem uszczelkę walnięta i fakt grzała się ale na max...i ciśnienie w układzie robiło swoje.

#165 OFFLINE   joix1

joix1

    Gdynia Moje Miasto

  • 273 postów
  • Dołączył: 07-05-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 18 lutego 2011 - 17:49

Jak dla mnie to cos jednak nie gra bo przy predkosci 160-170 jestes na 3,5 tys obrotow a i jak dlamnie temperatura w tych granicach to 95-97 nawet 100 stopni w miescie spokojna jazda nawet jak korki miasto to 92-95 a 90 to tak dziwnie ja tez mialem 90 stopni i okazalo sie ze termostat mi sie nie domykal do konca po wymianie
95 stopni jak zaczarowane

Termostat sprawdzony dwa tygodnie temu, otwiera sie i zamyka ok, rowniez nie widze nic zlego w takich temperaturach ktore teraz mam :) moze to jednak u Ciebie uklad chlodzenia jest niedoskonaly i ma wieksze wskazania (czyt. bardziej sie grzeje :p


Wiec tak dla sprostowania wypowiedzi tego tu osobnika wymieniłem se po raz drugi termostat pierwszy otwierał się za późno. Teraz temperatura 92 stopnie spokojna jazda po mieście 95-97 ja przegonie jak zwolnię spowrotem spada do 92-93 stopnie. I rozmawiałem z mechanikiem który cale życie robi BMki oraz inne diesle. I powiedział ze jeżeli ktos twierdzi ze przy obciarzeniu jego silnik utrzymuje stała temperaturę znaczy jedziesz sobie masz 92 stopnie nagle gorka 45 stopni podjerzdzasz i masz nadal 92 stopnie to takiemu autu życzyć powodzenie i czeka tylko na takie silniki z reszta wszystko wyjdzie w lecie jak temperatura będzie 25 stopni.:tank::p

#166 OFFLINE   babybutik

babybutik
  • 25 postów
  • Dołączył: 24-07-2010

Napisany 18 lutego 2011 - 22:35

tak wezmę odpowiedzialność za diagnozę , nawet kupie głowicę nowa i przyniosę :jump:
w sensie tego 1% masz coś konstruktywnego do dodania?

#167 OFFLINE   joix1

joix1

    Gdynia Moje Miasto

  • 273 postów
  • Dołączył: 07-05-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 19 lutego 2011 - 07:39

kolego 99% pęknięta głowica, przy małym pęknięciu miedzy zaworem a kanałem wodnym, będzie tylko skakała temperatura, przy zero innych obiaw wskazujacych na UPG itd.
U mnie swierzo po wymianie głowicy trzyma 92C zarówno przy 170 km/h jak i 30 w korkach


Nagraj film i wstaw tu jak cisniesz pod gorke i masz te 92 stopnie :jump:

#168 OFFLINE   robson1

robson1
  • 12 postów
  • Dołączył: 16-01-2011

Napisany 18 marca 2011 - 16:08

Cytat:
Napisał babybutik Zobacz post
kolego 99% pęknięta głowica, przy małym pęknięciu miedzy zaworem a kanałem wodnym, będzie tylko skakała temperatura, przy zero innych obiaw wskazujacych na UPG itd.
U mnie swierzo po wymianie głowicy trzyma 92C zarówno przy 170 km/h jak i 30 w korkach

Cytat:
Napisał robson1 Zobacz post
Jak dla mnie to cos jednak nie gra bo przy predkosci 160-170 jestes na 3,5 tys obrotow a i jak dlamnie temperatura w tych granicach to 95-97 nawet 100 stopni w miescie spokojna jazda nawet jak korki miasto to 92-95 a 90 to tak dziwnie ja tez mialem 90 stopni i okazalo sie ze termostat mi sie nie domykal do konca po wymianie
95 stopni jak zaczarowane


Termostat sprawdzony dwa tygodnie temu, otwiera sie i zamyka ok, rowniez nie widze nic zlego w takich temperaturach ktore teraz mam moze to jednak u Ciebie uklad chlodzenia jest niedoskonaly i ma wieksze wskazania (czyt. bardziej sie grzeje :p
Wiec tak dla sprostowania wypowiedzi tego tu osobnika wymieniłem se po raz drugi termostat pierwszy otwierał się za późno. Teraz temperatura 92 stopnie spokojna jazda po mieście 95-97 ja przegonie jak zwolnię spowrotem spada do 92-93 stopnie. I rozmawiałem z mechanikiem który cale życie robi BMki oraz inne diesle. I powiedział ze jeżeli ktos twierdzi ze przy obciarzeniu jego silnik utrzymuje stała temperaturę znaczy jedziesz sobie masz 92 stopnie nagle gorka 45 stopni podjerzdzasz i masz nadal 92 stopnie to takiemu autu życzyć powodzenie i czeka tylko na takie silniki z reszta wszystko wyjdzie w lecie jak temperatura będzie 25 stopni.


Dosc dlugo mnie nie bylo ale widze JOIX1 ze strasznie upierasz sie przy swoim :) no coz ja pisze to co widze i mam i nie narzekam :p ... poczekajmy wiec do wiosny i tych +30 stopni.... zobczymy czy najpierw ja bede mial problemy z temperatura czy Ty, hehe
Pozdrawiam.

#169 OFFLINE   joix1

joix1

    Gdynia Moje Miasto

  • 273 postów
  • Dołączył: 07-05-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 18 marca 2011 - 16:41

Cytat:
Napisał babybutik Zobacz post
kolego 99% pęknięta głowica, przy małym pęknięciu miedzy zaworem a kanałem wodnym, będzie tylko skakała temperatura, przy zero innych obiaw wskazujacych na UPG itd.
U mnie swierzo po wymianie głowicy trzyma 92C zarówno przy 170 km/h jak i 30 w korkach

Cytat:
Napisał robson1 Zobacz post
Jak dla mnie to cos jednak nie gra bo przy predkosci 160-170 jestes na 3,5 tys obrotow a i jak dlamnie temperatura w tych granicach to 95-97 nawet 100 stopni w miescie spokojna jazda nawet jak korki miasto to 92-95 a 90 to tak dziwnie ja tez mialem 90 stopni i okazalo sie ze termostat mi sie nie domykal do konca po wymianie
95 stopni jak zaczarowane


Termostat sprawdzony dwa tygodnie temu, otwiera sie i zamyka ok, rowniez nie widze nic zlego w takich temperaturach ktore teraz mam moze to jednak u Ciebie uklad chlodzenia jest niedoskonaly i ma wieksze wskazania (czyt. bardziej sie grzeje :p
Wiec tak dla sprostowania wypowiedzi tego tu osobnika wymieniłem se po raz drugi termostat pierwszy otwierał się za późno. Teraz temperatura 92 stopnie spokojna jazda po mieście 95-97 ja przegonie jak zwolnię spowrotem spada do 92-93 stopnie. I rozmawiałem z mechanikiem który cale życie robi BMki oraz inne diesle. I powiedział ze jeżeli ktos twierdzi ze przy obciarzeniu jego silnik utrzymuje stała temperaturę znaczy jedziesz sobie masz 92 stopnie nagle gorka 45 stopni podjerzdzasz i masz nadal 92 stopnie to takiemu autu życzyć powodzenie i czeka tylko na takie silniki z reszta wszystko wyjdzie w lecie jak temperatura będzie 25 stopni.


Dosc dlugo mnie nie bylo ale widze JOIX1 ze strasznie upierasz sie przy swoim :) no coz ja pisze to co widze i mam i nie narzekam :p ... poczekajmy wiec do wiosny i tych +30 stopni.... zobczymy czy najpierw ja bede mial problemy z temperatura czy Ty, hehe
Pozdrawiam.


ok przyjmuje wyzwanie tylko później nie płacz :jump:

#170 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 kwietnia 2011 - 19:22

i jak pisałem, temp. silnika zadziwiająco utrzymywała się w okolicach 90-95st i ani deczko więcej, jadąc autostradami jechałem dość szybko i na podjazdach pod górki trzymałem celowo prędkość a nawet lewym pasem i gaz w podłogę, jechałem do Belgii i ciągnąłem przyczepkę z towarem ok 300kg na przyczepie, oma też doładowana po uszy i 4osoby. być może mała przeróbka przezemnie wykonana wpłyneła na stabilizację temp. silnika??

#171 OFFLINE   guliusz

guliusz
  • 124 postów
  • Dołączył: 26-05-2009
  • Skąd: Wiesbaden,Jelenia Góra

Napisany 02 maja 2011 - 13:27

Witam
Dosyć długo borykałem się z wysoką temperaturą.Pod koniec zeszłego lata jak ją kupiłem(omega 2.5 Dti) temperatura dochodziła do 100stopni.W zimie jakoś sobie odpuściłem ale ostatnio podczas długiej trasy temperatura doszła pod 110stopni i wiedziałem ze bede musiał cos z tym fantem zrobić.W zeszłym roku wymieniłem termostaty itd .itp... Podejżewałem u siebie pęknięcie głowicy,chociaż płynu nie ubywało.Myślałem,że pompa a na samym końcu obstawiałem chłodnice.Zdecydowałem się jednak,że zacznę od chłodnicy choć z zewnątrz nie wyglądała na szczególnie zanieczyszczoną.Zdjełem najpierw tą od wody zostawiając tą od klimy(nie chciałem jej nabijać ponownie) Po zdjęciu okazało się,że jest dość mocno(czego nie było widać przed wyjęciem) zabrudzona Spryskałem ją jakimś środkiem do mycia silników i zwykłym szlauchem spłukałem,po wyjęciu tej chłodnicy od wody miałem już więcej miejsca żeby dostać się do tej od klimy.Tą od klimy również spryskałem środkiem do silnika i spłukałem wodą ale nie szło jej dokładnie wyczyścić.Zdecydowałem się jednak,że wyciągne tą chłodnice od klimy.No i muszę przyznać ,że zrobiłem dobrze bo po wyjęciu było już dokładnie widać jaka jest *****... syfem.Żeby mieć pewność,że wszystko będzie dobrze zrobione zabrałem wszystkie chłodnice(klimy,oleju,wody) na myjnie ręczną i w mojej asyście poprosiłem o delikatne przemycie kercherem.Mimo,że myłem je wcześniej sam to wyleciało jescze pełno brudu.Po tych operacjach temperatura jest już na swoim miejscu,około 92stopni.Dzisiaj jade w długą trase więc bede wiedział na sto procent czy problem znikł.Ale pierwsze wrażenia bardzo pozytywne.
Pozdrawiam

#172 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 maja 2011 - 15:03

dla porównania...w nocy przegonka do prawie 190kmh i temperatura poszła na ok.93-94st...wy naprawde jakiegoś pecha macie:):o

Powody
1)termostat
2)zapchana chłodnica
3)przejedźcie się z podpiętym fejsem i tam sprawdźcie temperaturę
4)niesprawne wentylatory
5)niesprawny termowłącznik
6)***owy płyn chłodniczy
7)pompa "wody"

albo serio niektórzy mają problemy z głowicami czy tam kanałami którymi płynie płynek :)

 


 


 


#173 OFFLINE   smoczu

smoczu
  • 76 postów
  • Dołączył: 20-04-2010
  • Skąd: Szczecin(PL)/Oss(NL)

Napisany 02 maja 2011 - 17:22

No mi się nie załącza 2 bieg wentylatorów więc pewnie pkt 5 . termowłącznik na dole chłodnicy :(

#174 OFFLINE   pbiały24

pbiały24
  • 74 postów
  • Dołączył: 11-12-2008
  • Skąd: Hrubieszów

Napisany 02 maja 2011 - 19:05

8. Korek zbiorniczka wyrównawczego

#175 OFFLINE   czarny-1977

czarny-1977
  • 86 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świecie

Napisany 27 lipca 2011 - 20:35

Koledyzy moze ktoś zapoda jakiegoś turiala jak wyjąć wisko - jak najlatwiej sie tam dostac i wymienic to badziewie
Czas to pieniadz , Pieniadz to PIWO wiec pijmy piwo bo szkoda czasu

#176 OFFLINE   szyki

szyki
  • 120 postów
  • Dołączył: 09-09-2009
  • Skąd: poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 sierpnia 2011 - 13:00

Koledyzy moze ktoś zapoda jakiegoś turiala jak wyjąć wisko - jak najlatwiej sie tam dostac i wymienic to badziewie


wisko jest na wentylatorze, więc wystarczy go odkręcić.
nie potrzeba do tego wyjmować tej plastikowej osłony za chłodnicą ani rurki łączącej kolektor wydechowy z EGR.

#177 OFFLINE   blady222

blady222
  • 9 postów
  • Dołączył: 25-06-2011

Napisany 19 sierpnia 2011 - 19:34

Witam. Ja zacząłem od chłodnicy, bo pęknięta była. Przepłukałem układ, umyłem zbiorniczek. Cłodnice wyjąłem bez zdejmowania wisko. Parę dni było ok 92-97 przy szybkiej. Wynieniłem też termowłącznik i teraz wentylator słychać. W korkach schładza się do 92 i trzyma, ale wczoraj 800km i trochę wyprzedzania na sporcie 100st na 130km -140km 98stopni nawet w nocy. Dodatkowo co widzę jak załącza się wentylator wskazówka skacze o jedną kreskę, nie żeby płynnie. Wg mnie oszukane trochę bo elektryka dostaje większego obciążenia ale ok.

#178 OFFLINE   klimeek

klimeek
  • 128 postów
  • Dołączył: 22-09-2010
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 19 sierpnia 2011 - 20:58

Koledyzy moze ktoś zapoda jakiegoś turiala jak wyjąć wisko - jak najlatwiej sie tam dostac i wymienic to badziewie


wiskozę wymienić jest bardzo łatwo łatwo wyjdzie cała z wiatrakiem bez zdejmowania innych rzeczy (osłon) tylko pamiętaj że tam jest lewy gwint :)

#179 OFFLINE   czarny-1977

czarny-1977
  • 86 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świecie

Napisany 19 sierpnia 2011 - 21:39

acha czyli długi klucz + ramie i zerwac badz zablokowac jakoś wentylator i dawaj pamietajac o lewym gwincie. Całość czyli wisko z wentylatorem musi jakoś wyjść górą raczej nie da rady za mało miejsca a dołem ???
Czas to pieniadz , Pieniadz to PIWO wiec pijmy piwo bo szkoda czasu

#180 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 19 sierpnia 2011 - 22:05

acha czyli długi klucz + ramie i zerwac badz zablokowac jakoś wentylator i dawaj pamietajac o lewym gwincie. Całość czyli wisko z wentylatorem musi jakoś wyjść górą raczej nie da rady za mało miejsca a dołem ???


Zerwanie raczej ci nic nie da najlepiej zablokuj czymś na tych 4 śrubkach na klucz 10 co są na tej piaście od mocowania wisco to odkręcisz bez kłopotu, jak usuniesz ten plastik z napisem turbo to na bank wyjdzie ci górą u mnie wyszło bez najmniejszego kłopotu. Tylko pamiętaj że jak wyjmujesz wisco do innego celu jak wymiana bo jest uszkodzone to musisz je przechowywać w pozycji pionowej