Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z katalizatorem bledy 420 i 430


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
691 odpowiedzi na ten temat

#161 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 października 2008 - 21:54

Zapytaj ,ale to na Pb też wystepuje więc....

#162 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 października 2008 - 08:37

pewnie chodzi o emulator sondy diagnostycznej - takie patenty sa, ale wlasnie.... tak jak egon pisze , ne benie koledzy maja tez problem............
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#163 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 października 2008 - 12:22

Uzbrojony w troszke wiecej wiedzy moge uzupelnic pare informacji. Mala puszka to katalizator jak mowilem. Dlaczego sa dwa I po co ten maly? Zeby rozgrzewal sie jak najszybciej na zimno – dlatego jest jak najblizej silnika. Ten wlasnie katalizatorek ma swoja sonde, ktora bada sklad spalin po przejsciu przez niego. Taka metoda wystarczy do oczyszczenia spalin podczas normalnej pracy, a przy obciazeniu, to czego nie wyczyscil ten pierwszy dopala drugi. Komputer wie jakie jest obciazenie I czyta wtedy tylko wskazania drugiej sondy.
Prawdopodobnie z uwagi na niedopracowanie tych pierwszych rozwiazan, ten pierwszy katalizator ulega zuzyciu I pierwsza sonda otrzymuje niewlasciwe informacje (bogata mieszanka – za duzo tlenu). Jezeli wiec bledy wystepuja po obu stronach to jest to wina zuzytych katalizatorow (jesli na jednej to tak jak pisal kolega – mozliwe, ze cewka). Podawalem wczesniej linki do artykulu ktore pokazuje, ze wstepne katalizatory nie sprawdzaja sie do konca I szybko sie zapychaja (szczegolnie przez olej I czeste odpalanie na zimno).
Nadal wiec najsensowniejszym sposobem jest sprawdzenie czy analiza spalin na biegu jalowym I pod obciazeniem wychodzi poprawnie I przeniesc sonde za katalizator glowny.

#164 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 października 2008 - 12:40

Nadal wiec najsensowniejszym sposobem jest sprawdzenie czy analiza spalin na biegu jalowym I pod obciazeniem wychodzi poprawnie I przeniesc sonde za katalizator glowny.

hmm, to jest najprostsze wyjscie
tylko czy parametry zapisane w komputerze bedą odpiadały składzie mieszanki po przejściu przez główny kat.
teraz mysląc to chyba powinno byc tak że w miejsce sondy nr2 wstawiamy sonde nr1
a sonde nr2 przesuwamy w nowe miejsce za kat.głowny.
popraw mnie jeżeli sie myle?

#165 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 października 2008 - 15:28

Tez mi sie tak zdaje. Obie beda dawaly te same odczyty. Z tego co wiem ludzie tak robia w UK, a tu przykladaja sie do kontroli spalin duzo bardziej niz w PL. Mysle wiec, ze jesli tu wychodzi to I w Polsce bedzie dzialalo.
Jak na razie nie ma innych sensownych rozwiazan chyba.

#166 OFFLINE   SIWYSDZ

SIWYSDZ
  • 290 postów
  • Dołączył: 15-08-2006
  • Skąd: łódzkie

Napisany 28 października 2008 - 00:33

witam i dalej cisza????
Czarny Opel Omega 3.2v6 z jasna skórą i full wyposazeniem

#167 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 października 2008 - 11:40

Ja ostatnio wjechalem na kanal zeby zobaczyc co tam sie dzieje bo od pol roku nie bylo tam zagladane i na jednym kacie albo tylko oslonie zobaczylem lekko przyrdzewialy bok i luke, ale niewiem czy to ma wplyw bo moze to tylko oslona. Poza tym caly wydech mam w idealnym stanie, zobaczylem tez czy niema zadnych przeciekow ze skrzyni, mostu i jestem teraz zadowolony. Mozliwe ze wymienie te katy na jakies uzywki z angola, ale to dopiero jesli bede w 100% pewny ze to wina kata.

#168 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 października 2008 - 11:43

Mozliwe ze wymienie te katy na jakies uzywki z angola, ale to dopiero jesli bede w 100% pewny ze to wina kata.

a jaką bedziesz miał gw. że te które założysz bedą dobre :?:

#169 OFFLINE   dagmir

dagmir
  • 8 postów
  • Dołączył: 17-08-2008
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 października 2008 - 16:54

Witam wszystkich,jestem nowym użytkownikiem forum.Chciałbym podzielić się swoimi informacjami.Też pokazały mi się te błędy jak dolałem oleju do silnika (może przypadek)Przegoniłem auto z Włoch do Polski chwilami z maksymalną prędkością ale kontrolka nadal się świeciła.Dopiero w Polsce po tygodniu sama zgasła i od miesiąca się nie pali. Dowiadywałem się jak wygląda sprawa katalizatorów w ASO cena jednej strony 5400zł.Dzwoniłem do POLMOstrów (Płóciennik) powiedzieli że mogą taki z dwoma katalizatorami dorobić za 1500zł na stronę. Byłem też w firmie EL-TEC i tam powiedzieli że najlepsze rozwiązanie dla silnika to w między sądy wstawić katalizator spełniający normy euro3 a ten drugi wywalić. Oni są to w stanie zrobić i błędów nie będzie ale cena około 2200zł za całość.

#170 OFFLINE   dagmir

dagmir
  • 8 postów
  • Dołączył: 17-08-2008
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 listopada 2008 - 20:41

Jak obejść sondy za katalizatorem
link
http://www.streetrac...EM--t45659.html
http://clubtt.pl/for...opic.php?t=1785

#171 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 listopada 2008 - 07:48

dagmir czy zastosowałeś to już u siebie
Czy nadal masz zgaszona kontrolke?
hmm, a jak wygląda spalanie po oszukaniu sondy?
Co o tym myśli reszta zainteresowanych?

#172 OFFLINE   dagmir

dagmir
  • 8 postów
  • Dołączył: 17-08-2008
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 listopada 2008 - 16:10

Tego nie stosowałem bo kontrolka od tamtego momentu więcej się nie zapaliła.
Ale jakby chodziło mi o kontrolkę to na pewno bym to zrobił bo to najtańszy sposób.
Co do spalania to nikt nic nie wspominał aby wzrosło,dlaczego miałoby wzrosnąć jeżeli kontrolka zgaśnie co znaczy że wszystko ok.
Ja chcę wymienić katalizatory,bo jak sprawdzali mi w ASO na kompie to wyszło ,że są na wykończeniu.
Myślę o wstawienie między sondy uniwersalnego a wywaleniu drugiego,może trochę auto odmuli.
Po przebiegu 197tyś to katalizatory są do niczego na pewno trochę zatkane i jeżeli kontrolka się zapali to zastosuję ten sposób.
Link do katalizatora wstępnego
http://www.rpmotorsp..._1401_1526.html

#173 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 listopada 2008 - 07:28

Po przebiegu 197tyś to katalizatory są do niczego na pewno trochę zatkane i jeżeli kontrolka się zapali to zastosuję ten sposób.
Link do katalizatora wstępnego

a tłumiki sa dobre?
jeżeli katy sa zuzyte a nic nie było ruszane to wydechy chyba tez by sie przydło wymienić?
nie lepiej zastosować sie do propozycji tych firm co podałeś i wymienic katy?

#174 OFFLINE   dagmir

dagmir
  • 8 postów
  • Dołączył: 17-08-2008
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 listopada 2008 - 13:28

Tłumiki mam wymienione na oryginalne GM cena 1650zł za trzy i jestem bardzo zadowolony bo jest cichutko.
Byłem w tej firmie Auto-Pro-Tuning i może mi wstawią katalizator między sondy,bo podobno są takie małe. Tylko muszą zobaczyć ile tam jest miejsca a oni są z Bydgoszczy to zrobiłbym to na miejscu.Pracy podobno jest na cały dzień aby to przerobić i mam nadzieje, że tych błędów nie będzie a jak będą to ją odsunę.Taką mam koncepcję aby błędów nie było,autko ładnie chodziło i spaliny były ok.
Wymiana samych katalizatorów za sondami nic nie do tylko koszta około 1300zł za dwa z wymianą bo muszą spełniać normy Euro3 i gwarancji,że błędów nie będzie nikt nie da.
Wszędzie gdzie się pytałem mówią ,że za sondami można robić co się chce.

#175 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 listopada 2008 - 09:56

Mark VI
odezwij sie ,dowiedziałeś sie coś z tymi listwami?

#176 OFFLINE   SIWYSDZ

SIWYSDZ
  • 290 postów
  • Dołączył: 15-08-2006
  • Skąd: łódzkie

Napisany 10 listopada 2008 - 20:56

http://moto.allegro....ocja_od_ss.html


http://moto.allegro....rma_euro_3.html


a moze takie rozwiazanie byloby dobre :?:
Czarny Opel Omega 3.2v6 z jasna skórą i full wyposazeniem

#177 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 listopada 2008 - 21:09

a sprawdzałeś czy są katy powyzej 3,0

#178 OFFLINE   SIWYSDZ

SIWYSDZ
  • 290 postów
  • Dołączył: 15-08-2006
  • Skąd: łódzkie

Napisany 10 listopada 2008 - 22:48

ale przeciez silnik ma 3.2 a jedna strona to 1.6 chyba ze sie myle :roll:

napisalem do panow zajmujacych sie katami:

-
witam mam pytanko odnosnie katalizatorow ,mianowicie:
mam opla omege 3,2 v6 rok 2001 z dwoma katalizatorami i dwiema sondami na
strone, chodzi o to ze katalizator pierwszy (wstepny)jest juz zuzyty i
zaswieca sie check
jaki katalizator bylby dobry zeby spelnialo norme i nie zaswiecal sie juz
wiecej check??



- odp.

Witam, posiadam katalizator do Pana auta. Potrzebuje Pan katalizator
płaski spełniający normę emisji spalin EURO 3 i tylko taki może Pan
zastsować ze względu na drugą sondę Lambda. Gasi on kontrolkę awarii
silnika. Obecnie jest on w promocji i kosztuje 540 zł za sztukę.
Katalizator posiada TUV , EURO 3 i objęty jest 18 miesięczną gwarancją
na piśmie. W załączniku przesyłam zdjęcie katalizatora. W razie jakiś
wątpliwości lub
pytań służę radą i pomocą 0 503 028 718.
Pozdrawiam i zapraszam do współpracy
Czarny Opel Omega 3.2v6 z jasna skórą i full wyposazeniem

#179 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 listopada 2008 - 10:43

ale przeciez silnik ma 3.2 a jedna strona to 1.6 chyba ze sie myle

sory masz racje

jak wygląda gw. jeżeli bedziesz go sam montował?
bo chyba do Olsztyna nie pojedziesz?

#180 OFFLINE   SIWYSDZ

SIWYSDZ
  • 290 postów
  • Dołączył: 15-08-2006
  • Skąd: łódzkie

Napisany 11 listopada 2008 - 21:31

egon dalem przykladowy katalizator wszyscy tlumikarze pewnie maja takie katy :wink:
Czarny Opel Omega 3.2v6 z jasna skórą i full wyposazeniem