Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z katalizatorem bledy 420 i 430


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
691 odpowiedzi na ten temat

#141 OFFLINE   oxydian

oxydian
  • 50 postów
  • Dołączył: 09-05-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 16 sierpnia 2008 - 13:26

TYCH co zakladaja tlumiki ,a slyszalem jeszcze o jakis emulatorach,zaklada sie je jak jest instalacja gazowa zeby nie wyskakiwal blad na gazie, a moze na bene tez je sie da zalozyc, podobno ten emulator redukuje sondy zeby chodzily poprawnie


na LGP emulagtor sygnału sondy to konieczność ale przy jeździe na PB jego zastosowanie nie ma sensu ponieważ faktyczny sygnał z sondy zmienia sie w zaleznosci od wielu parametrów i jest niezbedny do sterowania pracy wtryskow. W momenci ekiedy zasymujesz sygnal emulatorem ktory de facto podaje go na sztywno czyli zawsze taki sam przebieg wtryski beda laly caly czas taka sama ilosc paliwa - duze spalanie. Duzo by mozn apisac na ten temat, rozwiazanie nie ma sensu.

#142 OFFLINE   SIWYSDZ

SIWYSDZ
  • 290 postów
  • Dołączył: 15-08-2006
  • Skąd: łódzkie

Napisany 18 sierpnia 2008 - 00:45

oxydian a masz jakis patent na takie sprawy ,zeby oszukac jakos ta sonde zeby nie wywalala bledu
zdaza sie to czasami ,ale zdaza

pozdrawiam
Czarny Opel Omega 3.2v6 z jasna skórą i full wyposazeniem

#143 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 sierpnia 2008 - 13:09

Ale na moje oko to nie sonda wyrzuca blad, a zbyt dokladne odczyty i male widelki bledu.
jezeli pierwszy katalizator sie zestarzal to bedzie mial wieksze parametry. Dlatego zostaje chyba tylko przeniesienie drugiej sondy za katalizator.

#144 OFFLINE   SIWYSDZ

SIWYSDZ
  • 290 postów
  • Dołączył: 15-08-2006
  • Skąd: łódzkie

Napisany 19 sierpnia 2008 - 18:18

dzisiaj napisalem do panow z OPLA i wg katalogu w silnikach 3.2 sa dwa katalizatory a nie cztery wiec jesli to nie katalizator miedzy sondami to co wywala blad

ponizej fotki z katalogu katy oznaczone 9, 10, a ten niby wstepny wogole nie zaznaczony zadna cyferka :roll: http://forum.omegakl...izator1_460.pdf http://forum.omegakl...izator2_269.pdf
Czarny Opel Omega 3.2v6 z jasna skórą i full wyposazeniem

#145 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 sierpnia 2008 - 22:36

Dość ciekawy artykuł w sumie nie tylko Opel ma problem z tym wynalazkiem
http://www.b15sentra...ad.php?t=135241

#146 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 sierpnia 2008 - 06:23

ponizej fotki z katalogu katy oznaczone 9, 10, a ten niby wstepny wogole nie zaznaczony zadna cyferka

bo ten wstępny to chyba całość z 9,10 dlatego nie ma zaznaczonego.

#147 OFFLINE   Mark VI

Mark VI
  • 3 postów
  • Dołączył: 25-08-2008
  • Skąd: Katowice

Napisany 25 sierpnia 2008 - 09:10

Witam wszystkich, jestem nowym uzytkownikiem forum, chcialbym podrzucic Wam pewien pomysl, ktory dzieki mojemu znajomemu mechanikowi pozwolil mi zapomniec o swiecacej sie co chwile kontrolce silnika. Otoz, tak jak Wy, tankowalem najmocniejsze paliwa typu Shell V-power racing i tym podobne - po przejechaniu kilkunastu-kilkudziesieciu km kontrolka zawodowo sie zapalala i swiecila na stale. Rowniez, tak jak Wy, myslalem, ze padly mi katy i sondy. Podjechalem do kumpla, skasowal mi bledy i powiedzial zebym zatankowal paliwo typu 95oktanow. Uwierzcie badz nie, ale testowalem to jeszcze raz - po kolejnym zatankowaniu "mocnego" paliwa musialem sie udac do kolegi na kasowanie bledow :mrgreen: Tak, nastepnym razem juz go posluchalem i od tego czasu(6miechow) kontrolke widze tylko przy odpalaniu auta, a potem sobie gasnie. Wyjasnil mi, ze katy dopalaja paliwo, jezeli jest za bogata mieszanka, to wywala blad. I tyle. Mozecie sprobowac, nawet na kawke Wam wystarczy po tankowaniu 95 :wink: A auto jezdzi normalnie, nie ma problemow z moca :twisted: Pozrawiam. Mark VI p.s. nie twierdze, ze dotyczy to kazdego przypadku, ale kto ma ochote, niech sprobuje, na pewno jest to najtansza metoda :lol:

#148 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 sierpnia 2008 - 09:43

:zdziwnienie: :shock: Kolego wielkie dzieki miejmy nadzieje ze to wlasnie to, napewno wkrotce wyprobuje tylko wyjezdeze wahe :mrgreen: Troche dziwne to ale kto wie :wink: Czyli przy kazdym wlaniu PB 98 bedzie nam wywalalo blad? A czy Ty napewno miales bledy 0420 i 0430?

#149 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 sierpnia 2008 - 09:49

Mark VI może w Twoim przypadku pomogło, ale ja cały czas tankowałem Pb95 i nie było żadnego efektu
Dla sprawdzenia 2razy zatankowałem Pb98 i nie było żadnego efektu
Przemek nie ciesz się za wczasu bo sam wiesz że z tym paliwe to nie tak jak sie mysli.

#150 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 sierpnia 2008 - 09:52

Niewiem jak to bedzie, ale napewno sprobuje.

#151 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 sierpnia 2008 - 10:01

Myślałem że juz to dawno wypróbowałeś

#152 OFFLINE   Mark VI

Mark VI
  • 3 postów
  • Dołączył: 25-08-2008
  • Skąd: Katowice

Napisany 25 sierpnia 2008 - 13:23

przemek985 i egon, oczywiscie, ze mozecie miec powazniejsza sprawe niz "wymiana" paliwa, ale cos w tym temacie musi sie zgadzac, bo katalizatory w tym autku maja za zadanie trzymanie spalin w normach ekologicznych. Podobniez wprowadzono 3.2 zamiast 3.0 wlasnie tylko i wylacznie z powodow ekologicznych. Tak mowi kolega, ktory regularnie jest na szkoleniach w GM. Z drugiej strony nie dziwi was fakt, ze inne auta z podobnej pojemnosci uzyskuja duuuuzo lepsze rezultaty?Tak mysle, ze na relaxie moglibysmy miec z 260KM z tego V6, a jednak moc jest zdlawiona m.in. na tym "systemie kontroli jakosci spalin" czyli kat+sondy. Zauwazcie prosze, ze chyba wszystkie, lub prawie wszystkie auta zagrzebane przez kolesi na necie (Omy oczywiscie) maja zaswiecona kontrolke silnika na wciaz. Widac to na filmikach amatorskich z netu.Koles zasuwa podkrecona Oma i w kabinie az pomaranczowo (z reguly pokazuja co potrafia noca :cool: ). Nie ma to znaczenia czy wsadzisz w nia kompresor czy turbo, problem z nadmierna iloscia emitowanych pierwiastkow zawsze sie pojawi :bad: . Jedyna rada to obejscie tego na oprogramowaniu, ale dowiadywalem sie u mnie w rejonie i marne szanse zeby ktos napisal taki programik, ponoc Oma ma pajecza siec powiazan miedzy czujnikami :grin: No nic, zycze powodzonka z testami - najpierw prawie pusty bak, potem kasowanie bledu i zalanie do pelna 95. (pisze tak tylko dla przypomnienia, bo pewnie to wiecie) :mrgreen:

#153 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 sierpnia 2008 - 13:55

Mark VI tak jak napisałem że jeżdze cały czas na Pb95
Myśle że Tobie poprostu się udało bo tak jak napisałeś o tej pajęczej sieci czujników
to chyba coś w tym jest

#154 OFFLINE   Mark VI

Mark VI
  • 3 postów
  • Dołączył: 25-08-2008
  • Skąd: Katowice

Napisany 25 sierpnia 2008 - 14:30

Egon sorx, gdzies mi umknelo Twoje Pb95, napisz prosze jakie bledy ci wyskakuja na techu, a popytam kolegow, naprawde znaja sie na V6 jak nikt, moze pomoga. Generalnie o pomocy w ASO mozna zapomniec, trzeba szukac po znajomych, bo w Oplu to bracie skore by z czlowieka zdarli zeby tylko wyrobic sie z zyskiem na koniec miesiaca :evil: Jezeli masz mozliwosc podejrzec te symbole, to podeslij mi je,chyba ze chodzi o te z tematu: 420 i 430? Jest jeszcze jedna mozliwosc, o ktorej nikt nie wspomnial, jak dotad (chyba). Sprawdz listwy wysokiego napiecia, one sie wypalaja, jak ci zapewne wiadomo. Jesli ktoras z listew ma inne napiecie, odbija sie to na mieszance paliwowo-powietrznej i mozesz miec bledy, ze "niby" pada ktoras z sond. W praktyce zdarza sie tez, ze objawia sie to falujacymi wolnymi obrotami na P w automacie. Jezeli jakas listwa podaje inny prad, to ktoras strona silnika nie pracuje na 100% i swiatelko na tablicy rozdzielczej gotowe. A na mocy ciezko to poznac, mowimy o poczatkowym stadium wypalania. Zapytam znajomego, ale najwczesniej jutro lub pojutrze, takze odezwe sie. Polecam bardzo spokojna jazde na zimnej skrzyni i silniku, dopoki sie nie rozgrzeja najbardziej w d... dostaja katy wlasnie. Zeby nie bylo ze sie wymadrzam, to zapewniam, ze z reguly mowie o rzeczach, ktorych nauczylem sie od moich mechanikow :wink:

#155 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 sierpnia 2008 - 20:31

Myślałem że juz to dawno wypróbowałeś


Pb 95 jeszcze nie lalem.

Mark VI, na Twoim przykladzie jesli to prawda z tym paliwem to czego by to byla wina ze na 98 jest zle, a na 95 dobrze? Jesli na 98 jest za bogata mieszanka to po to jest wlasnie sonda ktora ma dac sygnal zeby ja zubozyc i powinno byc ok... a dlaczego tego nie robi?

#156 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 sierpnia 2008 - 06:35

Mark VI dokładnie tylko te 2błędy wywala 420 i 430 bo o nich cały czas piszemy
a z tymi falującymi obrotami to jest cos takiego rano na zimnym że falują tak pomiedzy 600-900 jak sie rogrzeje to sie uspokaja.
Jakie napiecie powinno byc na listwach?

#157 OFFLINE   SIWYSDZ

SIWYSDZ
  • 290 postów
  • Dołączył: 15-08-2006
  • Skąd: łódzkie

Napisany 21 września 2008 - 00:09

i jak chlopaki w temacie katalizatorow jakies nowe wiesci????
Czarny Opel Omega 3.2v6 z jasna skórą i full wyposazeniem

#158 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 21 września 2008 - 11:01

Cisza ,czekam na odp.MARK VI

#159 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 września 2008 - 21:51

MarkIV - o ile mi wiadomo są ta takie same (lub bardzo podobne - nigdy nie porównywałem numerów) listwy z 2.6 a tam takie błędy nie występują.
Niestety te jednostki w tej konfiguracji były produkowane zbyt krótko, żeby szybko dojść do konstruktywnych wniosków.
U nas jak pisałem mechanicy z Vauxhalla mówią otwarcie, ze jest to wina wypalania się katalizatora wstępnego który jest zbyt blisko głowicy.

#160 OFFLINE   zby511

zby511
  • 6 postów
  • Dołączył: 29-03-2008
  • Skąd: Chojnów

Napisany 06 października 2008 - 21:33

miałem to samo cały czas wyskakiwał błąd sond a tu aż 4 i co analiza spalin idealnie do wszystkich z 3,2 dotyczy tych które są na gazie trzeba dodatkowo zamontować emulator mam ten emulator od wtorku już zrobiłem około 1000km i jest spokój a wcześnie do 100km i zapalał się check jeśli kogoś to bedzie interesowało to zapytam gazownika dokładnie o nazwę
Pozdrawiam
Witam wszystkich i pozdrawiam