Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z katalizatorem bledy 420 i 430


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
691 odpowiedzi na ten temat

#201 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 maja 2009 - 17:42

do 3,2 zamienników nie znajdziesz
pojechałem w zeszłym roku i dwa srodkowe i koncowy polski zrobili wstawili od 3,0 najważniesza żeby taka sama średnica rur była.z robocizna cos koło 700pln
podejrzewam jak znajdziesz firme koło siebie co zrobili by Ci te katy za 2200 i do tego tłumiki to w 3tys powinieneś sie zmieścić
a tłumiki srodkowe i końcowy lepiej wymienić częściej za mniejsza kase niz wywalać nie wiadomo ile na orginały
ps.
sprawdzone kontrolka zapala się po przejechaniu 70-80km od skasowania lub odpięcia aku.
ile masz przejechane na swojej?

#202 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 maja 2009 - 17:53

sprawdzone kontrolka zapala się po przejechaniu 70-80km od skasowania lub odpięcia aku.
ile masz przejechane na swojej?


Ostatnio po 23km, a wczesniej po 120km.

Da rade polaczyc koncowy od 3.2 ze srodkowym od 3.0???
Ciekawe czy podjalby sie ktos takiej rzezby zeby w obudowe starego kata wstawic nowy srodek np z tego zamiennika:)

#203 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 maja 2009 - 18:19

czyli każdy egzemplarz indywidualnie
będę jeszcze próbował żeźbić z tulejka na pierwszej sondzie, ale chyba faktycznie na niewiele sie to zda
wstepne katy przy tych autach chyba jednak za blisko kolektora są:mad:

#204 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 maja 2009 - 18:59

będę jeszcze próbował żeźbić z tulejka na pierwszej sondzie, ale chyba faktycznie na niewiele sie to zda


A dlaczego nie na drugiej? przeciez to druga przekazuje ze kat niesprawny.

#205 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 maja 2009 - 19:40

a widziałes pare postów wcześniej że juz wstawiłem i nic nie pomogło.

#206 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 maja 2009 - 20:17

a widziałes pare postów wcześniej że juz wstawiłem i nic nie pomogło.


Aha tego nie czytalem bo mialem zaznaczone ze temat przeczytany.

#207 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 24 maja 2009 - 20:48

Witajcie. Widzę, że już dłuższy czas tańczycie z kontrolką MIL i katami. Dobrym rozwiązaniem (wg mnie) jest "wszczepienie" emulatorka EOBD, tak tak wiem pudrowanie syfa.... Sterownik silnika co jakiś czs bada pojemność tlenową katalizatora, jeśli katy są podmenczone to wywala MILa na dechę. Emulatorek pozwoli oszukać ECM w teście pojemności tlenowej kata. Urządzenie sprawdziło się w LPG, kiedy do silników z dwoma sondami pakowano proste instalacje które nie były w stanie wykonać sprawdzenia pojemności tlenowej katalizatora. Zapytajcie o to u dobrego gazola.

#208 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 maja 2009 - 09:44

Ja szukam jeszcze katow znalazlem stronke z podobnymi. Tylko czy nam napewno sa potrzebne z EURO3? czy czasem spaliny nie spelniaja EURO3 ale dopiero po przejsciu przez drugi katalizator?


Wiem juz cos wiecej.
Znalazlem firme, do ktorej odsylam stare katalizatory, oni przerabiaja zostawiajac flansze, a w srodek nowa pucha i odsylaja. Cala operacja 2 katalizatorow 1050zl+koszty przesylki, gwarancja 18miesiecy/50tys km.

#209 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 maja 2009 - 10:03

Wiem juz cos wiecej. Znalazlem firme, do ktorej odsylam stare katalizatory, oni przerabiaja zostawiajac flansze, a w srodek nowa pucha i odsylaja. Cala operacja 2 katalizatorow 1050zl+koszty przesylki, gwarancja 18miesiecy/50tys km.

to może cos więcej, podziel sie linkiem jakims.

#210 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 maja 2009 - 10:16

Prosze;)

http://www.e-tlumiki.pl/

Gadalem z jednym panem na gg.
A wstawiaja mniej wiecej cos takiego:

http://www.e-tlumiki...uct.php?id=5420

#211 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 maja 2009 - 10:23

dzieki,
a to jest do 3000cm tak moze być?
czyli wyciągaja z tego i wkładaja do tych naszych wstępnych?
a główne katy tez będziesz wymieniał?

#212 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 maja 2009 - 10:27

dzieki,
a to jest do 3000cm tak moze być?
czyli wyciągaja z tego i wkładaja do tych naszych wstępnych?
a główne katy tez będziesz wymieniał?
__________________


Glowne nie bo sa dobre. Napisalem mniej wiecej cos takiego, oni dobiora. Chyba dospawaja polaczenia ze starego.

#213 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 maja 2009 - 10:35

ale stary u nich zostaje?
te katy maja troche dużą srednice, bedzie kiepsko to zmieścić tam nie ma za wiele miejsca

#214 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 maja 2009 - 11:33

Nie, od razu o to pytalem i mi go odesla bo mozna za nie wyrwac jeszcze ok 400zl zalezy od wielkosci wkladu. Rozmiar wlasnie to jest jedyny minus bo sam nie jestem pewny czy bedzie ok, ale tu na forum sa ludzie ktorzy rozbierali 3.2 i maja takie katalizatory i mogli by nam podac dokladne wymiary.

#215 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 maja 2009 - 12:16

koledzy ale ten kat z linka jest do 3,0 a wam są potrzebne 2 X 1,6 więc te powinne być mniejsze

i może tańsze :D

#216 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 maja 2009 - 12:44

koledzy ale ten kat z linka jest do 3,0 a wam są potrzebne 2 X 1,6 więc te powinne być mniejsze

i może tańsze :D

no własnie na to pytanie nikt mi nie umiał odp.
czy musza być dwa katy po 1,6 czy oba do silnika 3,2

#217 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 maja 2009 - 13:51

no własnie na to pytanie nikt mi nie umiał odp.
czy musza być dwa katy po 1,6 czy oba do silnika 3,2


Tego dokladnie tez nie wiem. Gadalem kiedys z tlumikarzem i mi powiedzial ze to nie jest tak do konca bo katy do poj 1.6 maja mniejsza srednice rury a zatem dlawil by silnik. Przy okazji bede pytal dokladnie. Katalizator w linku byl przykladowy.

#218 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 maja 2009 - 14:13

no właśnie wszedzie przewija sie średnica i każdy powtarza że to ważne

#219 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 maja 2009 - 14:39

Trzeba nam wymiary oryginala zeby byla pewnosc ze ta pucha sie tam zmiesci. Wiecie moze kto rozbieral juz ten silnik?

#220 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 maja 2009 - 22:03

średnica rury powiadacie...

może mi się wydawać ale jeżeli założymy że rura orginalna ma średnicę 60mm, średnica rury z 1,6 ma 30mm, a kat ma śrdnicę 100mm to od tego
fi 100mm do fi 30mm jest stożek i gdzieś po drodze jest mjejsce z wymaganym fi 60mm... jak do pospawania użyje się tig'a to nawet się za mocno nie zagrzeje (choć przy pracy kat jest czerwony).

wracając do kata z 3,0... nie twierdzę że nie!!! ale kto da gwarancję że pojemność 1,6 jest w stanie rozgrzać taki duży kat do temperatury w której zaczyna się reakcja katalityczna???