Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z katalizatorem bledy 420 i 430


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
691 odpowiedzi na ten temat

#221 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 maja 2009 - 15:08

średnica rury powiadacie...

może mi się wydawać ale jeżeli założymy że rura orginalna ma średnicę 60mm, średnica rury z 1,6 ma 30mm, a kat ma śrdnicę 100mm to od tego
fi 100mm do fi 30mm jest stożek i gdzieś po drodze
jest mjejsce z wymaganym fi 60mm... jak do pospawania użyje się tig'a to nawet się za mocno nie zagrzeje (choć przy pracy kat jest czerwony).

wracając do kata z 3,0... nie twierdzę że nie!!! ale kto da gwarancję że pojemność 1,6 jest w stanie rozgrzać taki duży kat do temperatury w której zaczyna się reakcja katalityczna???


I wlasnie dlatego to wszystko to jest jedna wielka niewiadoma i spore ryzyko, zwlaszcza ze przerobka katow bylaby robiona bez zadnych przymiarek do samochodu. Na te pytania chyba nikt nie odpowie dopoki nie zostanie to zrobione, nawet goscio co z znim gadalem sprawial wrazenie jakby nie wiedzial na 100% i to bedzie "eksperyment"

Kto ma dostep do EPC moze sprawdzic czy rury z katalizatorami od 2.6 maja ten sam nr katalogowy co od 3.2? --> dosc pilne.
Wydaje mi sie ze tak, nie pamietam, a na 100% musze byc pewny. Katalizatory sa chyba te same przy roznicy pojemnosci silnikow i mysle ze dlatego taki problem w 2.6 nie wystepuje bo katy maja wieksza zywotnosc.

#222 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 maja 2009 - 17:43

więc tak poświeciłem sie dzis i wykręciłem 1 sondy te przed katem wstępnym miały obie jasnosiwy nalot natomiast 2sondy za katem wstępnym miały czarny osad
czy to oznacza definitywnie że katy wstępne padły?

#223 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 26 maja 2009 - 19:02

Tak 2.6 i 3.2 mają wspólny nr kata w epc

#224 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 maja 2009 - 19:21

Tak 2.6 i 3.2 mają wspólny nr kata w epc


Wspolna jest cala rura z katami dla tych silnikow?

#225 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 26 maja 2009 - 19:47

Tak.

#226 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 maja 2009 - 13:27

Dzieki.

Egon, a probowales dokladnie obczyscic te sondy i wstawic z powrotem?

#227 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 maja 2009 - 13:38

Dzieki.

Egon, a probowales dokladnie obczyscic te sondy i wstawic z powrotem?

tak oczyściłem, tylko dziwi mnie ten naloty że jeden jest siwy a drugi czarny:confused:

#228 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 maja 2009 - 13:53

bo z jednej strony głowicy masz przepały oleju a z drugiej wodę bierze (żarcik taki sytuacyjny) ;)

A spróbujcie dołożyć dodatkową masę na obudowie tych sond



 


#229 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 27 maja 2009 - 16:56

A spróbujcie dołożyć dodatkową masę na obudowie tych sond


W jakim ccelu? Te sondy mają masę z ecm; są czteroprzewodowe.

#230 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 maja 2009 - 20:43

Wie ktos czy te 4 katy sa ceramiczne?

#231 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 maja 2009 - 07:09

no dokładnie - mają masę z ECM, ale jak masa jest jakaś kiepska to i wskazania się gubią. Więc jak dużej ingerencji potrzeba żeby takową dodatkową masę podciągnąć?? Mały nakład pracy i kosztów jak dla mnie warto spróbować iść w tym kierunku?



 


#232 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 28 maja 2009 - 17:03

Wydaje mi się, że morzesz się mylić (lub ja się mylę) ta masa ma dodany potencjał. Więc z karocy nie podstawisz.

#233 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 maja 2009 - 18:23

ale możesz ją zmostkować ze starą i skrócić obieg. A czytał kto kiedy procedure TISa dotyczącą tych błędów??



 


#234 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 maja 2009 - 18:25

A czytał kto kiedy procedure TISa dotyczącą tych błędów??


A co to takiego? Nie mam TISa.. wiecej konkretow prosimy:)

#235 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 maja 2009 - 18:26

TIS to soft do diagnostyki opla dostępny w serwisach opla. Takie kompedium wiedzy co testować i jak testować. Spróbuję zrobić wam drzewko wyboru do tych błędów. Może być po angielsku?? Bo jak tłumaczyć mam to to trochę potrwa



 


#236 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 maja 2009 - 18:32

TIS to soft do diagnostyki opla dostępny w serwisach opla. Takie kompedium wiedzy co testować i jak testować. Spróbuję zrobić wam drzewko wyboru do tych błędów. Może być po angielsku?? Bo jak tłumaczyć mam to to trochę potrwa


O TIS-ie to slyszalem, ale nawet nie wiedzialem ze tam jest taka mozliwosc. Mozesz zapodac po angielsku moze cos wydukamy z tego;)

Jutro jade na wymiane katalizatorow, 3majcie kciuki:p .. oby bylo dobrze:pad:

#237 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 maja 2009 - 19:12

No to macie w załączniku

Jak znajdę chwilkę to to przetłumaczę. Jeśli nie jest to jasne to tłumaczę jak z tego korzystać. Wykonujemy testy zgodnie z kolejnymi krokami. Na każdy test jest odpowiedź TAK lub NIE. Odpowiedzi NIE są pod pytanie. Odpowiedź TAK to kolejny Test na który znowu są 2 odpowiedzi TAK lub NIE. I tak do rozwiązania problemu. Jedna z Odpowiedzi NIE to DODATKOWY OPIS****. Opisana jest na samym końcu, gdyż to jest kolejna procedura (jedyna w całym teście w odpowiedziach NIE). Mam nadzieje że załapiecie. Jak będą pytania to walić śmiało

AHA to dotyczy tylko i wyłącznie błędu P420. P430 jest analogiczny i zrobię go też i wrzucę, ale jak tego przetłumaczę. wszystko jest to samo tylko zaciski kompa są inne (czyli inne X)



 


#238 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 maja 2009 - 11:43

Wymienilem katalizatory tzn cale rury z nimi 2.6 z 2002r z przebiegiem ok 100tys km. Teraz wogole ich nie slychac jest cichutko pod spodem i bledow nie ma i oby nie bylo. Koszt to 800zl+50zl robocizna. Te katy co podawalem linka sa od 2.2 dti, pomylka. Nasze sa inne jakby mniejsze i zeby tam cos dobrac i wspawac inne to kupa roboty i bez przymiarki do samochodu bedzie ciezko, najlepiej wszystko na miejscu zrobic. Wieczorem albo jutro zapodam jakies fotki tych rur.

#239 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 maja 2009 - 21:38

Foto moich katalizatorow:

Dodany obrazek

Dodany obrazek

#240 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 31 maja 2009 - 13:11

te na fotach od 2,6?
wymienniłes w całośćtak jak widać?
a nie pasowały bez przeróbki?