Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z katalizatorem bledy 420 i 430


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
691 odpowiedzi na ten temat

#261 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 lipca 2009 - 21:16

Cale katy. Wszystkie 4 sztuki.
Zrobilem 750 kilometrow i NIC sie nie swieci.
Pozdrawiam tych, ktorym sie nadal swieci 420 i 430.


To dobrze i gratulacje bo ja wywalilem 2 razy tyle. Sprzedajesz swoje, dowiadywales sie cos w tym temacie?

#262 OFFLINE   Genas

Genas

    Już nigdy nie kupię Omegi

  • 1 247 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Göppingen
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 lipca 2009 - 08:20

Sprzedajesz swoje, dowiadywales sie cos w tym temacie?

Jeden maly jest uszkodzony. Widac to golym okiem.
Pozostalych nie sprzedaje. Nigdy nie wiadomo co bedzie :D .

 


#263 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 lipca 2009 - 06:54

Jeden maly jest uszkodzony. Widac to golym okiem.
Pozostalych nie sprzedaje. Nigdy nie wiadomo co bedzie


Moje tez narazie leza w piwnicy i waham sie bo mi zagracaja tylko.

#264 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 lipca 2009 - 11:47

Jeden maly jest uszkodzony. Widac to golym okiem.

a nie chciałbys go rozciąc i pokazać jak to w środku wygląda?

czy ktos mógłby jednoznacznie napisac którego rzędu cylindrów 1-3-5 / 2-4-6?
dotyczą błedy 420 i 430?

#265 OFFLINE   Tom01

Tom01
  • 33 postów
  • Dołączył: 05-07-2009

Napisany 14 lipca 2009 - 12:09

Rury 2.6 i 3.2 sa identyczne.


Czyli można przyjąć, że 2,6-3,0-3,2 są na pewno takie same? Też mam problem 420-430 i zaczynam szukać nowych katalizatorów. Niewykluczone, że jeśli pasują, to cena może być zróżnicowana w przypadku różnych wersji silnikowych.

#266 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 lipca 2009 - 12:11

2,6 i 3,2 tak

#267 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 lipca 2009 - 12:27

czy ktos mógłby jednoznacznie napisac którego rzędu cylindrów 1-3-5 / 2-4-6?
dotyczą błedy 420 i 430?


Gdzies w angielskim tluaczeniu kodow czytalem 420(bank 1) 430(bank 2) i zdaje mi sie ze to chodzi o rzedy cylindrow.

#268 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 lipca 2009 - 12:30

Gdzies w angielskim tluaczeniu kodow czytalem 420(bank 1) 430(bank 2) i zdaje mi sie ze to chodzi o rzedy cylindrow.

czyli co ? znaczy się że na obu wydechach do :pupa:?

#269 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 lipca 2009 - 12:46

czyli co ? znaczy się że na obu wydechach do ?


U kazdego zawsze wywala 2 bledy. Szukalem w polskim opisie kodow i nie ma bledow dotyczacych drugiego rzedu, tylko nie wiem czego dla 420 i 430 pisze rzad 1. W ang. 430 to "bank 2" czyli chyba rzad 2. Moze zawsze od razu dwa wywala bez wzgledu ktory jest uszkodzony albo zawsze padaja dwa na raz.

#270 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 lipca 2009 - 12:52

a może to pierwszy rząd cylindrów , a 420-to pierwsza sonda, 430 to druga sonda?

#271 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 lipca 2009 - 13:04

a może to pierwszy rząd cylindrów , a 420-to pierwsza sonda, 430 to druga sonda?


420 tyczy sie sondy 2 na 1 rzedzie katow - pasazer
430 tyczy sie sondy 2 na 2 rzedzie katow - kierowca




 


#272 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 lipca 2009 - 13:04

a może to pierwszy rząd cylindrów , a 420-to pierwsza sonda, 430 to druga sonda?


Ja bym stawial na katalizatory bo przed chwila jeszcze raz sprawdzilem i w polskim tlumaczeniu nie ma nawet wzmianki o drugim rzedzie. Nie pamietam gdzie znalazlem kody po angielsku, a szkoda.

#273 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 lipca 2009 - 13:12

jeżeli jest tak jak opisał Beast to wynika ż tego że oba katy wstepne są do kitu
bo obie sondy za nimi nie potwierdziły sond przed.

#274 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 lipca 2009 - 13:15

jeżeli jest tak jak opisał Beast to wynika ż tego że oba katy wstepne są do kitu
bo obie sondy za nimi nie potwierdziły sond przed.


Dziwne tylko ze zawsze dwa na raz.

#275 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 lipca 2009 - 13:19

może jeden błąd ciągnie za soba drugi?
w sumie powinno tak byc chyba katy sie tak samo zużywaja jeżeli pali na wszsytkie garki

#276 OFFLINE   Qiub

Qiub
  • 94 postów
  • Dołączył: 17-05-2009
  • Skąd: Piaseczno

Napisany 14 lipca 2009 - 14:44

Czyli można przyjąć, że 2,6-3,0-3,2 są na pewno takie same? Też mam problem 420-430 i zaczynam szukać nowych katalizatorów. Niewykluczone, że jeśli pasują, to cena może być zróżnicowana w przypadku różnych wersji silnikowych.


Używane katy można kupić za jakieś 600-800PLN za dwa. Tylko że nikt nie chce dać gwarancji że są sprawne. Ja znalazłem zamienniki po 650PLN za sztukę.
Jak sądzicie jest to dobra cena czy może ktoś ma taniej??

#277 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 lipca 2009 - 14:53

Ja znalazłem zamienniki po 650PLN za sztukę.
Jak sądzicie jest to dobra cena czy może ktoś ma taniej??


Daj linka albo foty bo ja tez szukalem, ale nic w tym ksztalcie nie bylo. Trzeba bylo troche rzezbic.

#278 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 lipca 2009 - 16:04

Wg innych zrodel obejscie katalizatora wstepnego nie zwieksza emisji. Powtorze sie pewnie, ale te katy zostaly zastosowane z uwagi na zaostrzenie emisji spalin po odpaleniu i byly montowane blisko silnika, zeby mozliwie jak najszybciej sie nagrzewac i zaczac pracowac. Z uwagi na bogata mieszanke zuzywaja sie szybciej, a ostre widelki roznic miedzy sondami powoduje, ze male zaklocenie dzialania wyrzuca blad.
jak juz potwierdzono nawet z bledem spaliny sa spokojnie w normie, problem tylko czy calkowite usuniecie precatow i przeniesienie sond dalej naprawi problem i nie skroci zycia katalizatorow glownych.

#279 OFFLINE   Tom01

Tom01
  • 33 postów
  • Dołączył: 05-07-2009

Napisany 14 lipca 2009 - 18:13

Używane katy można kupić za jakieś 600-800PLN za dwa. Tylko że nikt nie chce dać gwarancji że są sprawne. Ja znalazłem zamienniki po 650PLN za sztukę.
Jak sądzicie jest to dobra cena czy może ktoś ma taniej??


Używane są bez sensu bo problem wróci. Daj proszę linka do zamienników.

#280 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 lipca 2009 - 06:32

problem tylko czy calkowite usuniecie precatow i przeniesienie sond dalej naprawi problem i nie skroci zycia katalizatorow glownych.

myśle że nie
bedzie tak jak w 3,0 tylko z 2sondami
ps. no chyba głównych katów nie zrobili gorszych niż przy 3,0?