Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Tuleje wahacza


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
355 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 lutego 2008 - 17:12

Witam. Ktoś kupował do Omesi tuleje od BMW e34? Podobno są takie same, ale lepiej wykonane i na dodatek całe z gumy. Nie to co do omegi, które są wypełnione żelem, który po kilku tysiącach na naszych drogach zaczyna wyciekać i tuleja zaczyna robić się lużna. kupiłem ostatnio (8.000 km temu) Lemerfordera i dało ciała. Wcześniej z podobnym przebiegiem oryginały GM to samo.
Może ktoś podzielić się wrażeniami i przebiegiem na nich?

#42 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lutego 2008 - 18:40

kupiłem ostatnio (8.000 km temu) Lemerfordera i dało ciała. Wcześniej z podobnym przebiegiem oryginały GM to samo.

to chyba ktoś spaprał montaż, ważna jest pozycja montażowa

Nie to co do omegi, które są wypełnione żelem

że niby co ?

#43 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 lutego 2008 - 20:40

Nie to co do omegi, które są wypełnione żelem

że niby co ?


A nie wiedziałeś? :hmm: niektóre są z gęstym smarem, a niektóre z żelem w celu lepszego tłumienia wstrząsów. Celem jest komfort jazdy, ale takie sprawdzają się na dobrych drogach. U nas niestety z tym cienko

#44 OFFLINE   luigi76

luigi76
  • 61 postów
  • Dołączył: 17-01-2008
  • Skąd: Białystok

Napisany 16 lutego 2008 - 22:37

Nie to co do omegi, które są wypełnione żelem

że niby co ?


A nie wiedziałeś? :hmm: niektóre są z gęstym smarem, a niektóre z żelem w celu lepszego tłumienia wstrząsów. Celem jest komfort jazdy, ale takie sprawdzają się na dobrych drogach. U nas niestety z tym cienko

No to fakt ale nasze drogi to masakra

poprawiłem cytowanie
Roberto76

#45 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lutego 2008 - 23:28

A nie wiedziałeś? :hmm: niektóre są z gęstym smarem

sie obaczy bo będe zmieniał, te co miałem to zrobiły w sumie za mojej kadencji jakieś 20kkm a ile zrobiły u poprzedniego właściciela to nie wiem bo nic nie mówił te 11 miesięcy temu że jak ją kupowałem że zmieniał tulejki, napisze jakiej były firmy a będe zakładał ...

#46 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 lutego 2008 - 02:33

Dla jasności dodam, że chodzi o te główne tuleje wahacza. Te większe

#47 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 lutego 2008 - 15:22

tez pierwsze slysze zeby w srodku byl jakis zel czy smar..... Gachu jak wymienisz to rozwal stare i zobacz czy tam jest co takiego o czy pisze kolega.
Katalog nie przewiduje zamiennego stosowania tuleji z bmw. Na zdjeciu jest calkowicie inna (ale moze ma wymiary takie zeby pasowaly)
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#48 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 lutego 2008 - 20:48

Tylko środek się różni, ale nie ma on znaczenia w wahaczu gdyż obie konstrukcje są identyczne, rozmiary również Link
w Inter-Carsie numer w ich katalogu to LMI10530

#49 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 lutego 2008 - 21:16

tez pierwsze slysze zeby w srodku byl jakis zel czy smar..... Gachu jak wymienisz to rozwal stare i zobacz czy tam jest co takiego o czy pisze kolega.


nie omieszkam sprawdzić bo też mnie to zaciekawiło

#50 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 lutego 2008 - 20:52

No więc byłem dzisiaj w warsztacie i zdemontowali wahacz. Patrzymy na tuleję, a ona jak nówka. Mam dać :censored: facecikowi ze stacji diagnostycznej? :evil: :mrgreen: Na szarpakach stwierdził, że są luzy , a ja z autopsji niczego z mechaniorem takiego nie stwierdziłem.
No narazie tyle chciałem powiedzieć.
aha jak w czasie jazdy stwierdzić, że faktycznie są już luźne?

#51 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 lutego 2008 - 07:28

No narazie tyle chciałem powiedzieć.
aha jak w czasie jazdy stwierdzić, że faktycznie są już luźne?


a nie słychać żeby coś pukało ,nie czuc na kierownicy żadnych drgań?


ps. z innej beczki
Czy jest możliwe aby tuleja pozioma wysuneła sie jakieś 2-3mm?

#52 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 lutego 2008 - 08:00

Czy jest możliwe aby tuleja pozioma wysuneła sie jakieś 2-3mm?

samoistnie nie bo montowana jest na prasie ale jeśli do montażu nie była użyta prasa to możliwe że nie była wtłoczona do końca

#53 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 lutego 2008 - 08:04

Czy jest możliwe aby tuleja pozioma wysuneła sie jakieś 2-3mm?

samoistnie nie bo montowana jest na prasie ale jeśli do montażu nie była użyta prasa to możliwe że nie była wtłoczona do końca


no właśnie to mnie dziwi ponieważ juz nie raz robiłem cos w tym warsztacie na prasie,
a czy możliwe żeby tuleja org. miała inna srednice ,chyba nie bo wtedy odrazu byłaby luźna ?

#54 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 lutego 2008 - 08:19

a czy możliwe żeby tuleja org. miała inna srednice

nie

chyba nie bo wtedy od razu byłaby luźna ?

dokładne

#55 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 lutego 2008 - 08:20

Gachu myslisz że poprawka jest możliwa ,czyli na nowo wprasowanie ?
czy Tuleja na szmelc i nowa?

#56 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 lutego 2008 - 08:42

Gachu myslisz że poprawka jest możliwa ,czyli na nowo wprasowanie ?
czy Tuleja na szmelc i nowa?

jeśli chcesz to rozbierać to lepiej zmienić tą tuleję

#57 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 lutego 2008 - 08:45

Gachu myslisz że poprawka jest możliwa ,czyli na nowo wprasowanie ?
czy Tuleja na szmelc i nowa?

jeśli chcesz to rozbierać to lepiej zmienić tą tuleję

a mam inne wyjście , musze to zrobić :bad:

#58 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 lutego 2008 - 20:17

a nie słychać żeby coś pukało ,nie czuc na kierownicy żadnych drgań?


no właśnie nie do końca można to określić, że to konkretnie tuleja, ale jak miałem poprzednio walniętą tuleję (na serio) to na zakrętach lekko pływał (ale która omega nie pływa? :roll: )

ostatecznie okazało się, że prócz tulejki wspornika pukały i stukały drążki kierownicze. Na szarpaku i ręcznie nie były luźne, ale po zdjęciu okazało się, że końcówki w drążkach były w rozsypce. Także dużo jest możliwości co może stukać i pukać :shock: :mrgreen:

#59 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 lutego 2008 - 20:25

hohlick - zmien mechanika (ów) - albo właz pod auto dobra długa montówka (brecha, łyżka) i auto do góry (tak zeby lekko kolo lekko dotykalo podloza) wsadzaj miedzy wahacz a belke i naginaj - jak jest zuzyta to nie ma opcji zeby wyszla. Tylko na niemieckich ( i podobnych ) drogach tuleje zuzywaja sie ze starosci (czyli nie jest wybita a miekka). Na naszych nie grozi. Jesli chodzi o koncowki to jesli lata luzno (ale nie ma luzu) to nie oznacza ze jest do wymiany (jesli taka koncowka jest jeszcze orginalna) to przejezdzi jeszcze 2 zamienniki.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#60 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 lutego 2008 - 21:37

no właśnie mechanicy stwierdzili tą metodą, że tuleja nie ma luzów (nie wychodziła). To na szarpakach diagnosta stwierdził, że ma luzy (on ma chyba w d**ie te luzy :mrgreen: )

A co do wspornika to czułem jak na nierównościach lub np przy delikatnym wjeżdżaniu na krawężnik, delikatne puknięcie i tylko w sytuacji kiedy koło miało ruchy góra-dół