

Tuleje wahacza
#21
OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2007 - 19:32
JEśLI KTOś BęDZIE MIAł PROBLEMY Z INTERPRETACJą PRZEPISóW RUCHU DROGOWEGO TO JESTEM POMOCNY.
#22
OFFLINE
Napisany 02 sierpnia 2007 - 08:11
#23
OFFLINE
Napisany 02 sierpnia 2007 - 09:03
ale jesli wziasc to z tej strony ze to pol emerytury niejednej
to dniowka dosc dobra chyba

#24
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2007 - 09:23
w B sa nieco inne. Chyba srednica jest większa. Co do tych tulei z tylu to nie wiem nie zaczepialem nic z tamtad - jeszcze. ale pewnie tzreba bedzie rozkrecac i wyjac wahacze te przy samolocie bo stare tuleje mozna jakos wybic ale nowe trzeba juz umiescic razem z wahaczem w prasie.Ja mam z Febi sworzeń i nie narzekam ale tuleje też mam do wymiany....czy te tuleje są w A takie same jak w B??a co powiecie o tych duużych tulejach na tych głównych wachaczach przu samolocie z tyłu??czy ktoś orientuje się jak to wymienić i ile mogą one kosztować??
Chyba raczej najlatwiejsze to nie bedzie, no i troche sie lapy poobija, jak ze wszystkim prawie w Omedze :razz: OT - Z drugiej jednak strony tak sobie mysle ze chyba nie ma nic gorszego niz wymiana tzw "bananów" w Viki C Pzd
#25
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2007 - 10:06
Nie jest to drogo, bo np ja płacę 80 zł. od strony.Mnie czeka w poniedziałek wymiana 4 tuleji i końcówki drążka. Za Tuleje płaciłem 80 za duże (oryginał GM) i za małe 50 (także oryginał GM). Za robociznę krzyknęli mi 250 PLN wraz z geometrią. To chyba niedużo ??
Zrobienie geometrii to w granicach 90zł. więc ogólnie masz taka sama cenę.
Najważniejsze jest to aby warsztat nie zmieniał ci tulej za pomocą młota tylko fachowo.
#26
OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2007 - 07:59
U mnie zrobienie geometrii to koszt mniej więcej 60-70 PLN[/quote]
#27
OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2007 - 12:28
#28
OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2007 - 12:41

Omijaj ten warsztat.
Niby te wahacze to skąd mają za tuleje tam, jak nie stąd, ze Tobie wymienia wahacze, Ty zostawisz swoje, oni je wyczyszczą i zamienią tuleje na nowe

Grunt to przypilnować, zeby montaż odbywał sie na prasie, a nie, zeby tuleje byly wbijane młotkiem oraz zeby wahacze byly przykręcane nie na podnośniku, a na stojącym samochodzie na kołach.
Montuje sie wahacz, przykręca koła, kładzie samochód na ziemi i dopiero dokręca wahacze. Powoduje to brak naprężeń wstępnych na wahaczach. Jak auto wisi i dokręcisz tuleje to gdy auto postawisz na ziemi, ugięcie wahacza sie zmienia i już na dzien dobry tuleja jest napręzona.
#29
OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2007 - 12:49
Grunt to przypilnować, zeby montaż odbywał sie na prasie, a nie, zeby tuleje byly wbijane młotkiem oraz zeby wahacze byly przykręcane nie na podnośniku, a na stojącym samochodzie na kołach.
Montuje sie wahacz, przykręca koła, kładzie samochód na ziemi i dopiero dokręca wahacze. Powoduje to brak naprężeń wstępnych na wahaczach.
#30
OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2007 - 13:02
Z punktu widzenia samej wymiay - wystarczy, ze wymienisz to co wadliwe, ale jak za miesiąc pójdzie kolejna tuleja ... to znów oddasz auto na warsztat, zdemontujesz te same wahacze, ustawiasz zbieżności itp? Za marne oszczędzonbe 60 zł?
#31
OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2007 - 13:04
#32
OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2007 - 14:43

#33
OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2007 - 15:15
Każdy z w/w to naprawde niewielkie koszty 15-40 zł a jedna robota.
#34
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2007 - 19:20
JEśLI KTOś BęDZIE MIAł PROBLEMY Z INTERPRETACJą PRZEPISóW RUCHU DROGOWEGO TO JESTEM POMOCNY.
#35
OFFLINE
Napisany 11 sierpnia 2007 - 21:50
bo w serwisie nie potrafili mi powiedzieć a wydaje mi się że mam źle wprasowane
#36
OFFLINE
Napisany 15 sierpnia 2007 - 13:26
Marcin
#37
OFFLINE
Napisany 21 sierpnia 2007 - 12:38
warto jeszcze, jak już się wyciaga wahacz, przygotować go do wymiany sworznia. Ściąć nity w oryginalnym, wybić je i zastąpić śrubami. Potem zaoszczędzi bardzo, bardzo dużo roboty :bigok:
Czy sworzeń należy wymienić wraz z tulejami - jaki jest objaw zużycia?
Pzdr
#38
OFFLINE
Napisany 22 sierpnia 2007 - 09:53
teoretycznie nie ma takiej potrzeby, aczkolwiek wiadomo, ze jeśli wymienisz, będziesz miał pewność, że jest nowy i nie wybiję Ci się za 10tys.Czy sworzeń należy wymienić wraz z tulejami
Co do objawów to nie dobrze jest jak zdemontowany sworzeń ma luz w środku
#39
OFFLINE
Napisany 22 sierpnia 2007 - 11:29

Marcin
#40
OFFLINE
Napisany 22 sierpnia 2007 - 14:33
Śmiem zaryzykowac twierdzenie, ze własnie w pionie nie bedzie luzu, bo koło w pionie trzyma amortyzator i spręzyna.
Luz będzie przy podniesionym kole przód-tył. Z resztą bardzo podobnie jak luz na tulejach.
Moze być minimalny luz jak dla łożyska czyli chwytając koło obiema rękami - jedną u góry koła, drugą u dółu i wykonując ruchy od siebie i do sienie na przemian rekoma.