Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Swap z 2.5 na 3.0


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
158 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 31 października 2013 - 11:14

teraz swap to można w 2tyś się zmieścić.
A co do remontu UPG nie oczekujmy cudów, że tak super tanio min trzeba
uszczelki pod głowice - koszt 80zł
planowanie głowicy - koszt 100zł

więc mamy niby tylko 180zł ale warto zrobić remont lepiej i koszty lecą

uszczelki pod korektor wydechowy - koszt 110zł
uszczelki pod korektor ssący (wszystkie) - koszt 30zł
szpilki do głowicy - koszt 60zł
wymiana uszczelniaczy - koszt 80zł (zakładając że nie robimy tego samemu)
świece 90zł
olej 100zł
uszczelki pod pokrywę zaworów (słynną cieknącą - warto przeciąć plastik) - koszt 70zł
pasek rozrządu ok 90zł

wychodzi nam łącznie 810zł. A może wymiany wymagać jeszcze termostat (koszt dobrego ok 130zł) czy coś innego i wtedy koszty idą odrazu w górę. Zwykle trzeba dokupić jakieś pierdoły (podkładki czy śruby), trochę płynu chłodzącego albo zalać nowy (szczególnie jeśli wcześniej ktoś jeździł na wodzie) i jeszcze ze 100zł można dołożyć

Realnie robiąc "ze szwagrem" to 2 dni roboty


mnie by ciekawił swap na 2.8T z vectry C ale to opowieść na już inną bajkę :bigok:

to jak ty takim tokiem myslenia nie robisz,to sie nie dziwie ,ze cos padlo :maskra: co nie zmienia faktu,ze jak masz silnik po taniosci to ja bym tez zmienial,ale licz sie z tym faktem ,ze tam tez moze tobie uszczelka poleciec :)

kolego trzeba trochę rozsądku zachować. Nie robić po taniości ale też nie ma co wywalać pieniędzy w błoto. Jeśli wymieniłeś świece a po tysiącu km padła UPG to trochę głupie znowu kupować nowe. Tak samo jeśli termostat był dobry to po co wydawać na nowy ?
Ale co innego jeśli robisz UPG, masz walnięty termostat i odrazu go nie robisz. Wtedy to robota po taniości

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#102 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 31 października 2013 - 22:38

Aż zrobię dokładny kosztorys i napiszę w późniejszym terminie po zmianie silnika co dokładnie jest potrzebne do przekładki i ile kosztuje. Bo idąc tokiem myślenia, że mam silnik na wierzchu to zrobie od razu UPG, to można powiedzieć, że mam silnik na wierzchu to wymienię pierścienie. Trzeba się z tym liczyć, że wkładając drugi silnik, za dwa dni może walnąć pierścień którykolwiek bądź też samo UPG.

#103 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 31 października 2013 - 22:42

Mnie 5,5 tyś kosztował swap ;) Tyle że z 2.0 na 3.0 ;)
Ale remont silnika (głowice plus olej i coś jeszcze ) to było już tyś złotych

#104 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 31 października 2013 - 23:07

podstawa to zadac sobie pytanie czy robimy tanio czy dobrze/dla siebie i ile mamy gotówki.

Wtedy kalkulacja jak jest hajs to robimy jak nalezy jak nie ma to kondon robimy na pale a potem i tak to wyjdzie. a wy gdybacie co trzeba zrobic co nie trzeba.

mnie by ciekawił swap na 2.8T z vectry C ale to opowieść na już inną bajkę


i co bys chcial tym osiagnac? tyle KM ile ma vectra z tym silnikiem?

#105 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 01 listopada 2013 - 09:49

Jeśli chcesz zmieniać 2.5 na 3.0 tylko z powodu mocy to lepiej sobie odpuść,
Kup wałki od 3.0 (allegro) puchę (np od Ulter0510) I około 200KM może wyciągniesz. Koszt mniejszy, roboty mniej. A jesli masz zdrowy silnik to szkoda się go pozbywać, kupisz kolejny to remont nieunikniony;)

#106 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 listopada 2013 - 10:23

tak ladnie pieknie. tyle ze tak czy inaczej 3.0 bedzie szybsze niz 2.5 po walkach i pseudopuszce ktora nic nie daje

#107 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 listopada 2013 - 10:55

tak ladnie pieknie. tyle ze tak czy inaczej 3.0 bedzie szybsze niz 2.5 po walkach i pseudopuszce ktora nic nie daje


Zamiast puchy można otworzyć multiram na szytwno i efekt będzie ten sam. Przy puszce i tak trzeba na sztywno otworzyć zawór, który znajduje się koło evapu.

#108 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 listopada 2013 - 10:57

nie musisz mnie uczyc :) . ja juz dawno puche pogonilem na rzecz lepszego dolotu :p

#109 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 listopada 2013 - 14:39

i co bys chcial tym osiagnac? tyle KM ile ma vectra z tym silnikiem?

280KM lub 320KM (wersja OPC)

i ogólnie moc bym widział w serii, jest to już ciekawa moc do masy omegi

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#110 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 listopada 2013 - 15:49

280KM lub 320KM (wersja OPC)

i ogólnie moc bym widział w serii, jest to już ciekawa moc do masy omegi


zatem powodzenia zycze. widac nie masz pojecia w ktorych nasi. zobacz sobie gdzie turbina w tych silnikach jest. sama konstrukcja silnika. to juz nie jest stare x25xe/x30xe/y32se P&P

#111 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 listopada 2013 - 15:55

zatem powodzenia zycze. widac nie masz pojecia w ktorych nasi. zobacz sobie gdzie turbina w tych silnikach jest. sama konstrukcja silnika. to juz nie jest stare x25xe/x30xe/y32se


wiem gdzie jest turbo, widziałem ten silnik w samochodzie i poza nim. Masz racje jest to nowszy silnik ale ma to też swoje zalety. Oczywiście tworzy to też pewne problemy z osprzętem ;)

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#112 OFFLINE   Perezik

Perezik
  • 21 postów
  • Dołączył: 20-03-2013
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 04 listopada 2013 - 09:47

No i silnik przełożony . Całość naprawy to lekko ponad 4500 zł . Jeśli ktoś ma przedlifta w kiepskim stanie niech go rozbierze ile da radę to na części i lepiej kupić drugą .

#113 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 listopada 2013 - 09:55

No i silnik przełożony . Całość naprawy to lekko ponad 4500 zł . Jeśli ktoś ma przedlifta w kiepskim stanie niech go rozbierze ile da radę to na części i lepiej kupić drugą .


Jakis krotki kosztorys?

Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2

#114 OFFLINE   BRABUS

BRABUS
  • 222 postów
  • Dołączył: 29-03-2010
  • Skąd: Mwek k. Wawy
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 listopada 2013 - 13:10

sama przekladka silnika to ok 5-600 pln, jesli masz 3.0 z omegi to w miejsce 2,5 pasuje idealnie. Wiecej powiem, nawet silnik bedzie chodzil dobrze na kompie od 2,5, pomimo ze nie dostanie tyle paliwa ile powinien dostac w najwyzszych momentach i tu trzeba by zarzucic kompa od 3.0(najlepiej ten z wersji bez wbudowanego imo.
Silnik ok 1,5k, uszczelki duperelki niech dadza Ci kolejne 1k, to 3k, to jeszcze 1,5 brakuje do tych 4,5k. Za te pieniadze to chyba ten 3.0 w idealnym stanie jest :)

#115 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 listopada 2013 - 14:02

Wiecej powiem, nawet silnik bedzie chodzil dobrze na kompie od 2,5, pomimo ze nie dostanie tyle paliwa ile powinien dostac w najwyzszych momentach i tu trzeba by zarzucic kompa od 3.0(najlepiej ten z wersji bez wbudowanego imo.

było nie mówić, bo jeśli ma starszy komputer silnika (ze starym immo) to będzie potrzebował starszego osprzętu, np. przepływka starsza ma końcówkę 509 a nowsza 519

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#116 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 listopada 2013 - 17:39

sama przekladka silnika to ok 5-600 pln

co tak dużo? ja wkładałem do Frontery to mi wyszło max 1000tys(nie licząc rozrządu itd). w tym tyś była np miska robiona od podstaw (250zł), puszka 100, kupno zamachu, ecu x2 i kilka innych.
kupiłem całą ome, sprzedałem ją bez silnika, sprzedałem stary silnik z Froty i byłem na 0.
I jeszcze mam trochę części ze starego 2.2.

#117 OFFLINE   BRABUS

BRABUS
  • 222 postów
  • Dołączył: 29-03-2010
  • Skąd: Mwek k. Wawy
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 listopada 2013 - 18:49

było nie mówić, bo jeśli ma starszy komputer silnika (ze starym immo) to będzie potrzebował starszego osprzętu, np. przepływka starsza ma końcówkę 509 a nowsza 519


mam tak zrobione w 2,5 i komp jest od 3,0 i zadnych problemow nie mam - na hamowni nie bylem, ale mam wrazenie ze auto jest dynamiczniejsze i lepiej pracuje.
Wyszlo taniej niz szukanie problemu w tym za***nym immo ;)

#118 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 listopada 2013 - 19:02

mam tak zrobione w 2,5 i komp jest od 3,0 i zadnych problemow nie mam - na hamowni nie bylem, ale mam wrazenie ze auto jest dynamiczniejsze i lepiej pracuje.
Wyszlo taniej niz szukanie problemu w tym za***nym immo ;)


komputer jest taki sam, ale do innej pojemności ma program. Pamiętajmy że przez pierwsze 60-100km (różnie literatura podaje) są ustawiane mapy co też ma wpływ że nie jest to mega odczuwalne.

Ale z doświadczenia wiem że komputer od mniejszej pojemności będzie robił różnice głównie na wysokich obrotach (nieco słabszy będzie silnik).
Z kolei komputer od większej pojemności będzie mógł nieco podnieść spalanie. Różnice w mocy mogą być raczej na +

a immo to już zupełnie inna bajka i nie ma z tym nic wspólnego :p

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#119 OFFLINE   BRABUS

BRABUS
  • 222 postów
  • Dołączył: 29-03-2010
  • Skąd: Mwek k. Wawy
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 listopada 2013 - 19:13

Autem zrobilem juz z 500 km, fakt faktem wysypalo checka, ale to prawdopodbnie przez gaz, cos jest nie tak z mieszanka na wysokich obrotach. Tak, liczylem sie z wiekszym spalaniem, ale ku mojemu zaskoczeniu, w trasie nad morze do Jjdzeja(gdzie przy okazji sie spie..zepsula) spalila mi niecale 10l LPG, co przy predkosciach ok 130-140 a i zdarzylo sie i prawie 200(na autostradzie w DE :p) uznaje za wynik rewelacyjny.

Imo ma duzo wspolnego, bo gdyby nie imo, nie wymienialbym tego cholernego kompa, ale nie chcialo mi sie chodzic i szukac kogos kto mi zdejmie imo z oryg. 2,5 wiec wlozylem na probe z 3.0 automat z 94r i tak juz jej zostalo ;)

#120 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 listopada 2013 - 19:33

Autem zrobilem juz z 500 km, fakt faktem wysypalo checka, ale to prawdopodbnie przez gaz, cos jest nie tak z mieszanka na wysokich obrotach. Tak, liczylem sie z wiekszym spalaniem, ale ku mojemu zaskoczeniu, w trasie nad morze do Jjdzeja(gdzie przy okazji sie spie..zepsula) spalila mi niecale 10l LPG, co przy predkosciach ok 130-140 a i zdarzylo sie i prawie 200(na autostradzie w DE :p) uznaje za wynik rewelacyjny.

Imo ma duzo wspolnego, bo gdyby nie imo, nie wymienialbym tego cholernego kompa, ale nie chcialo mi sie chodzic i szukac kogos kto mi zdejmie imo z oryg. 2,5 wiec wlozylem na probe z 3.0 automat z 94r i tak juz jej zostalo ;)

różnica w spalaniu 2.5 a 3.0 to ok 1L Pb więc niewielka (a może być i mniejsza zależy jaka jazda).

Natomiast nie ciesz się zbytnio z takiego spalania przy takiej jeździe bo możesz zaoszczędzone PLNy wydać na kolejny remont góry :( cudów nie ma ten samochód swoje musi spalić. Uboga mieszanka (na gazie łatwiej o nią) podnosi temperaturę spalania a to zabójcze dla silnika :(

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365