Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Automat sie ślizga


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
141 odpowiedzi na ten temat

#121 OFFLINE   Tyrus

Tyrus
  • 29 postów
  • Dołączył: 18-10-2008
  • Skąd: Dąbrowa Gónicza

Napisany 06 października 2014 - 21:23

Stwierdzili obecność płynu chłodzącego silnika w oleju skrzyni biegów. Usterka polega na wewnętrznym rozszczelnieniu dwóch niezależnych obiegów (jednego z płynem chłodzącym silnika oraz drugiego z olejem skrzyni biegów), co powoduje przedostawanie się płynu do oleju skrzyni biegów. No i poprzez układ przewodów olejowych płyn wraz z olejem dostaje się do skrzyni powodując tam uszkodzenia.
Co Wy na to?

#122 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 października 2014 - 21:43

powinieneś mieć taką chłodnicę
http://archiwum.alle...4158637565.html
nie ma możliwości żeby się płyny wymieszały, prędzej wyciek na zewnątrz

#123 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 października 2014 - 14:58

Tak.To prawda.Masz (przynajmniej oryginalnie tak było) dwie osobne chłodnice i oba płyny nie maja jak sie zmieszać.
Pytanie teraz czy Omega nie była składana z dwóch??Ewentualnie inny rok i silnik??
Rozkoduj Vin z ciekawości.

#124 OFFLINE   Tyrus

Tyrus
  • 29 postów
  • Dołączył: 18-10-2008
  • Skąd: Dąbrowa Gónicza

Napisany 07 października 2014 - 15:04

hmm to jest przekładka z anglika.... więc teoretycznie wszystko mogło się tu zadziać. Może podjadę jeszcze do innego speca od skrzyń?

#125 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 października 2014 - 18:40

Pokaż zdjęcia chłodnic spod maski.

#126 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 października 2014 - 18:58

hmm to jest przekładka z anglika....

czyli wyjaśnione.Złożona na częściach z przedlifta.W takim razie kup nową chłodnicę i dynamicznie wymień olej w skrzyni.Ja miałem taka sama sytuację i przelałem przez skrzynie 25 litrów płynu i dalej było mleko.Ze skrzynia nic mi sie nie działo.Moze jak wypłuczesz to zacznie działać.

#127 OFFLINE   Tyrus

Tyrus
  • 29 postów
  • Dołączył: 18-10-2008
  • Skąd: Dąbrowa Gónicza

Napisany 08 października 2014 - 10:19

Tzn kupić chłodnicę silnika a ze skrzyni wylać to zmieszane świństwo i spróbować zalać nowym olejem?

#128 OFFLINE   morphe

morphe
  • 222 postów
  • Dołączył: 21-12-2008
  • Skąd: WPR/WF
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 października 2014 - 22:13

i chłodnice silnika i chłodnice skrzyni.
Płuczesz skrzynie dynamicznie wg.porady z forum.

Ja od siebie mam pytanie odnośnie tegoż sposobu płukania skrzyni:
czy można podpiąć się dwoma wężami, jeden do wyjścia z chłodnicy a drugi do węża powrotu do skrzyni. Wtedy pierwszy w baniak na zużyty, a drugi w baniak ze świeżym?
Czy to nie powinno być tak, że jednym wyleje a drugim zassie? Bo to o wiele uprościło by tą operację.

#129 OFFLINE   Tyrus

Tyrus
  • 29 postów
  • Dołączył: 18-10-2008
  • Skąd: Dąbrowa Gónicza

Napisany 13 listopada 2014 - 18:54

Hejka,
zawiozłem auto do innego mechanika i ten twierdzi że jest osobna chłodnica na skrzynię biegów i nie ma możliwości żeby płyn z niej mieszał się z olejem w skrzyni. Mam więc dwie sprzeczne informacje od niby speców. Ten drugi mechanik dorwał jakąś używaną skrzynię, która podobno dobrze działała i ją założył no i okazało się że też ślizga i źle działa... Mechanik twierdzi, że chyba jednak była do d*py... A może to nie jest wina skrzyni tylko czegoś innego? Jakiegoś sterownika, czujnika? Macie jakieś pomysły?
Z góry wielie dzięki za jakieś info:)

#130 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 listopada 2014 - 19:01

Pokaż zdjęcia chłodnic spod maski.


Minęło prawie 6 tygodni :hihi:

#131 OFFLINE   Tyrus

Tyrus
  • 29 postów
  • Dołączył: 18-10-2008
  • Skąd: Dąbrowa Gónicza

Napisany 13 listopada 2014 - 19:27

Czasami zdarzają się takie rzeczy jak wyjazdy:P

#132 OFFLINE   Cjnek

Cjnek
  • 7 postów
  • Dołączył: 02-01-2013

Napisany 28 listopada 2014 - 22:44

Witam, mam problem ze swoją skrzynią. Auto to Omega B 3.0 automat. Ślizga się na 2 i 3 biegu. Wsteczny i 1 bieg zachowuje się podręcznikowo, kolejne biegi zmienia płynnie, bez szarpania. Wchodzi 2 bieg ciągnie do około 2-2,5 tys obrotów i dalej się ślizga. Sprawdziłem stan oleju, brakował litr - dolałem. Bez zmian. Na OpelScannerze brak błędów, pozycjoner OK. Jutro mam zamiar zwalić dwie miski, wymienić filtr, uszczelki i wlać świeży olej, stary jest już mocno spracowany. Jest sens w tym przypadku zalewać nowym olejem? Czy najlepiej odrazu szukać nowej skrzyni/tarczek lub innych cudów? Pozdrawiam

EDIT: Wszystko to stało się raz, nagle. Poszły obydwa (do czwórki nie dochodzę więc nie wiem czy pyka) biegi na raz "tak o i już".

#133 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 listopada 2014 - 23:12

Czyli nie ma 2 i 3 biegu?

#134 OFFLINE   Cjnek

Cjnek
  • 7 postów
  • Dołączył: 02-01-2013

Napisany 28 listopada 2014 - 23:14

Czyli nie ma 2 i 3 biegu?


Nie ma :(
Jest sens kombinować z tym olejem czy już kaplica?
Czuć płynną zmianę na 2, ale nie ciągnie. Obroty lecą, auto nie.

#135 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 listopada 2014 - 23:17

A tryb zimowy czy działa?

#136 OFFLINE   Cjnek

Cjnek
  • 7 postów
  • Dołączył: 02-01-2013

Napisany 28 listopada 2014 - 23:29

Tryb zimowy w tym samochodzie nigdy mi nie działał. Ostatnio jak chciałem włączyć to wyskoczyło odrazu "Automatik Getriebe". Nigdy nie czułem potrzeby korzystania z niego, więc się za bardzo tym nie przejmowałem. Myślałem, że to wina selekcjonera. Zaraz pójdę odpalić auto i zobaczę.

#137 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 listopada 2014 - 23:34

Tryb zimowy to trzeci bieg, byś wiedział czy wysiadła tylko dwójka czy także i trójka.

Jak wejdzie w tryb awaryjny to również trzeci bieg się załączy.

Jedną z dwóch metod uruchom trójkę i zobacz czy działa.

#138 OFFLINE   Cjnek

Cjnek
  • 7 postów
  • Dołączył: 02-01-2013

Napisany 28 listopada 2014 - 23:48

Po krótkiej przejażdżce. Włączyłem śnieżynkę, obroty rosną auto toczy się 2km/h. Potem wyleciał Automatik Getriebe i tak samo obroty rosną auto toczy się 2km/h. Wrzucam manualnie 1, auto toczy się 2km/h dodaje gazu i jedzie normalnie. W skrócie - z trójką też się pożegnałem. :(

#139 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 listopada 2014 - 23:52

Więc raczej siadła skrzynia. Gdybyś nie mieszkał tak daleko bym Ci coś zaproponował :p

#140 OFFLINE   Cjnek

Cjnek
  • 7 postów
  • Dołączył: 02-01-2013

Napisany 28 listopada 2014 - 23:54

Olej i filtr zmieniony. Bez zmian. Na dnie miski olejowej brak plastikowych części czy innych elementów więc panewki raczej OK.