Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Powracający wyciek oleju V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
415 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Seweryn80

Seweryn80
  • 353 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Brzękowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 listopada 2010 - 12:21

Mam ten sam problem w 3,0v6 wymieniane były UPG, pokrywy z vectry, odma drożna (ten cienki kanał to jest od par paliwa), uszczelniacze na wałkach i wale z tyłu wymienione i dalej się poci był problem z rurkami od chłodniczki oleju po wymianie na podkładki aluminowe jest ok, teraz co zobaczyłem filtr i jego obudowa do bloku wyglądało jak by tam się coś działo odkręciłem to i wydaję się jak by z rurki odmy tej bliżej skrzyni. Dokręcić się nie da za mało miejsca na dobry klucz. Ale jest jeszcze tam korek bliżej głowicy i wygląda na zapocony olejem i pytanie czy to jest z kanału oleju czy płynu chłodniczego. Cmaga czy wiesz że silnik łyka olej i może mieć przedmuchy?? bo może te uszczelnianie nic nam nie da.

#22 OFFLINE   Cmaga

Cmaga
  • 148 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Skarżysko-Kam

Napisany 08 listopada 2010 - 13:48

Dopóki w zimie nie zaczął się problem z wyciekiem nie brała nic oleju. ile wlewałem tyle było do następnej wymiany.
_______
Cmaga

______________________________
2.5 V6 - Tak dużo , a tak niewiele.

Dodany obrazek

#23 OFFLINE   galicjusz2004

galicjusz2004
  • 119 postów
  • Dołączył: 07-11-2007
  • Skąd: PIŁA

Napisany 20 lutego 2011 - 11:49

panowie... ja mam problem z moim motorkiem... wymienilem uszczelniacze simeringi wszystkie z przodu silnika. zauwazone bylo ze walek pod uszczelniaczem walu pod rozrzodem mial wyrobiony rowek wiec zostal obrocony w druga strone. uszelki pod pokrywami wymienione i nadal widze ze wycieka olej. na gornej czesci miski olejowej widze wyplywajacy olej jakby z tylu silnika choc przodem delikatnie tez leci. i zastanawia mnie czy moize to nie byc czasami uszczelnienie pod gorna czescia miski czyli na laczeniu z blokiem silnika. tam widze jakby tez silikon czarny byl widoczny i upocony.widac na zim mokre. a moze nadal uszczelniacz walu? zauwazylem jeszcze ze rolka (kolo) ktora jest na trzpieniu z pompy olejowej ma bicie nie chodzi idealnie gladko rowno a troche bije.
Najważniejsze to - CZUĆ SIĘ WOLNYM !!!

#24 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 lutego 2011 - 12:06

panowie... ja mam problem z moim motorkiem... wymienilem uszczelniacze simeringi wszystkie z przodu silnika. zauwazone bylo ze walek pod uszczelniaczem walu pod rozrzodem mial wyrobiony rowek wiec zostal obrocony w druga strone. uszelki pod pokrywami wymienione i nadal widze ze wycieka olej. na gornej czesci miski olejowej widze wyplywajacy olej jakby z tylu silnika choc przodem delikatnie tez leci. i zastanawia mnie czy moize to nie byc czasami uszczelnienie pod gorna czescia miski czyli na laczeniu z blokiem silnika. tam widze jakby tez silikon czarny byl widoczny i upocony.widac na zim mokre. a moze nadal uszczelniacz walu? zauwazylem jeszcze ze rolka (kolo) ktora jest na trzpieniu z pompy olejowej ma bicie nie chodzi idealnie gladko rowno a troche bije.


umyj silnik i patrz gdzie cieknie. tylko nie przy takich mrozach




 


#25 OFFLINE   galicjusz2004

galicjusz2004
  • 119 postów
  • Dołączył: 07-11-2007
  • Skąd: PIŁA

Napisany 20 lutego 2011 - 12:44

beast wszystko fajnie... juz raz go obmylem jak 0 stopenkow u nas bylo i patrze zagladam i mowie co zauwazylem... co myslisz o tym? z tych miejsc co robilismy chyba nie powinno ... a co z tym biciem tej rolki na wale?
Najważniejsze to - CZUĆ SIĘ WOLNYM !!!

#26 OFFLINE   mikun

mikun
  • 203 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 lutego 2011 - 18:16

Fajnie Panowie piszecie o wyciekach oleju u mnie jak i w poprzednim roku wyleciał olej (żeby nie napisać wyrzygał się) na ABS i kolektor z pod lewej plastikowej pokrywy zaworów, wyleciało jakieś 1-2 litry oleju. Po paru godzinach jak sprawdzałem miarkę była sucha. Dzieje mi się to w okolicy -10st i więcej zimą. Latem spokój. Odmę mechanik czyścił. Wczoraj po tym sporym wycieku zrobiłem odpowietrzenie pokrywy zaworów kupiłem zamknięcie wlewu oleju przewierciłem wiertłem 7mm i wsadziłem 1,5m wężyk paliwowy na wcisk ale kiszka następnego dnia rano znowu po przejechaniu paru km smród palonego oleju w środku i napis Low Level Oil. Było u mnie w pracy paru mechaników i większość mówiła że Vki mają problem z drenażem nadmiaru oleju z głowicy i pompa pompuje więcej niż zdąży spaść do miski olejowej przy niskich temperaturach olej jest jak miód i stąd te wypuszczanie oleju... ok jeśli tak jest to czemu olej nie podszedł do korka i nie wyleciał mi wężykiem? Co o tym sądzicie?

#27 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 września 2011 - 19:12

I mi tak cieknie.
Jak by z pod pokrywy od strony kierowcy całkiem z przodu i miska olejowa od góry jest od oleju, może to uszczelniacz na wale, ale czy panewka wałka rozrządu może jakoś ciec?(ta gdzie jest czujnik obrotów wałka rozrządu)?
Jeśli tak to czemu i jak zaradzić?
(UPG robione, pokrywy ALU, uszczelniacze nowe, na wale też ale tani nie markowy(jedyna rzecz w całym samochodzie ;/, chłodniczka oleju raczej sucha podkładki przy niej nowe )

#28 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 września 2011 - 01:27

I mi tak cieknie.
Jak by z pod pokrywy od strony kierowcy całkiem z przodu i miska olejowa od góry jest od oleju, może to uszczelniacz na wale, ale czy panewka wałka rozrządu może jakoś ciec?(ta gdzie jest czujnik obrotów wałka rozrządu)?
Jeśli tak to czemu i jak zaradzić?
(UPG robione, pokrywy ALU, uszczelniacze nowe, na wale też ale tani nie markowy(jedyna rzecz w całym samochodzie ;/, chłodniczka oleju raczej sucha podkładki przy niej nowe )


Odma wyczyszczona??

#29 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 września 2011 - 07:53

Tak, jak robiłem UPG 1,5tyś km temu to ją zdemontowałem i wymyłem do czystego.
Cieknie jak tutaj ktoś pisał, jak by z panewki wałka rozrządu pod osłoną rozrządu blaszaną. Mogę to znowu rozebrać wszystko ale co zrobić, żeby nie ciekło?

#30 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 września 2011 - 08:10

Uszczelniacze walkow zalozyles nowe??

#31 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 września 2011 - 13:17

Nowe Victor Reinz;/
Wszystko jest nowe z uszczelek w tej okolicy, od byle podkładki miedzianej przez uszczelniacz po UPG.

I wygląda dokładnie jak by ciekło z panewki wałka rozrządu, myślałem, że jakimś cudem pokrywa zaworów cieknie bo trochę to tak wyglądało jak by na rogu ciekła, zwaliłem, dałem reinzosilu i dalej to samo od razu. Wyciek nie jest wielki.

Dodam, że nie miałem klucza dynamometrycznego do małych wartości, wałki i pokry skręciłem bez, tak po prostu z czuciem. Czy jak bym za mocno dokręcił tą panewkę(półksiężyc, ten do którego czujnik wałka rozrządu jest przykręcany) to tam spartoliłem czy może jakiś brud, opiłek był na powierzchni panewka powierzchnia głowicy?
Bo mam czas to rozebrać ale co tam zrobić? Wyczyścić i liczyć, że będzie ok? Bo dużo roboty, dolot rozrząd pokrywy wałki. I co z paskiem? Miał kilka tyś km to go znów założyłem ale 3 raz ten sam można by?

Umyłem silnik pochodzi 30min na luzie i olej zbiera się na rańcie między blokiem a górną miską.

Czy z uszczelniacza na wale tam będzie się zbierać czy gdzie? Bo spodziewałem się, że będzie pionowo w dół lecieć jeśli to on a jest jak wyżej.

#32 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 września 2011 - 19:59

Mam podobny problem jak ty. Wyciek spod pokryw to jedna sprawa. Co do zbierającego się oleju na dole miski to ja obstawiam że będzie to uszczelka miski górnej bo tam się właśnie pojawia. Zauważ że jakby ciekło spod uszczelniacza wału przód to miałbyś olej wszędzie pod pokrywą rozrządu i niekoniecznie na bloku bo pod uszczelniaczem blok jest tak wyprofilowany ze olej by tam został.

#33 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 września 2011 - 20:32

No właśnie czytałem, że jak cieknie uszczelniacz na wale to wszystko dookoła jest ubryzgane, alternator itp. U mnie to nie ma miejsca.
U mnie olej zbiera się tam gdzie łączą się miski olejowe. Dziś wszystko umyłem, olej pojawił się po 30min na łączeniu górnej miski i bloku, po przejażdżce zniknął i na razie nic nie widać.

Może faktycznie górna miska, będę patrzał, i/lub panewka wałka.

Już nie chce mi się grzebać, zwaliłem koło pasowe na wale i tam brudno ale nie wyglądało jak by ciekło.

#34 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 września 2011 - 22:07

Ja też podpinam się pod Wasze wycieki. Będę teraz miał robioną UPG więc dokładnie zobaczę. Mi cieknie z pod uszczelniacza koła pasowego lub z góry miski tak jak JJdzejowi. Również mam wszystko zachlapane :mad: U mnie to raczej będzie z pod tego simeringu ponieważ okolice koła są czyste. A więc na bieżąco obmywane przez ciepły olej. Niestety żeby wymienić ten uszczelniacz trzeba rozpinać rozrząd
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#35 OFFLINE   Cmaga

Cmaga
  • 148 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Skarżysko-Kam

Napisany 21 września 2011 - 22:52

Zdejmij osłonę rozrządu, resztę złóż i odpal. Może wtedy zobaczysz skąd cieknie. U mnie mechanior dał za dużo silikonu i ściągneło-skleiło simering na wałku rozrządu.
_______
Cmaga

______________________________
2.5 V6 - Tak dużo , a tak niewiele.

Dodany obrazek

#36 OFFLINE   mzimor

mzimor
  • 2 postów
  • Dołączył: 18-11-2011

Napisany 20 listopada 2011 - 19:31

i jak w koncu znlazles wyciek czy sprzedales auto?bo ja mam to samo

#37 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 listopada 2011 - 20:40

A kogo pytasz? :p

Jeśli o mnie chodzi to nie mogę się za to zabrać, miałem stłuczkę, wyciek nie jest na tyle duży żeby był jakiś mega uciążliwy a ja mało jeżdżę + 3 auta....

Olej cieknie z półksiężyca, panewki, półpanewki, z przodu wałka rozrządu, jak by dookoła uszczelniacza wałka rozrządu. Wydaje mi się, że u mnie błąd był taki, włożyłem uszczelniacz i skręciłem panewkę a zrobię na odwrót + wyczyszczę + reizosilu gdzie nie gdzie.

Ciekawy wyciek, wyzwanie :p cieknie w takim miejscu, że nie można dostrzec, wygląda na uszczelniacz wału lub miski dużej ale to żadne z tego.

#38 OFFLINE   Damnian

Damnian
  • 119 postów
  • Dołączył: 20-04-2011
  • Skąd: Samin k. Brodnicy

Napisany 22 listopada 2011 - 16:53

A ja powiem tak...mnie olej też ciekł z przodu ale odkąd zrobiłem dobrze uszczelki pokryw zaworów to ten olej się nie pojawia i wydaje mi się, że to jest najczestsza przyczyna pojawiania się oleju na misce w przedniej części silnika bo ja robiąc uszczelkę pod głowicą założyłem uszczelniacze, które tam były, nie kupowałem nowych no i nie leci.

#39 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 listopada 2011 - 17:12

Pokrywy mam alu i wiem skąd mi cieknie.

#40 OFFLINE   kamilos

kamilos
  • 49 postów
  • Dołączył: 01-02-2012

Napisany 08 lutego 2012 - 14:34

a tak z ciekawości - czy zawsze zaczyna ciec lewa pokrywa ( ta przed pasażerem) czy nie ma na to reguły. W wielu wątkach poruszanych na forum dużo osób wspomina o lewej - mnie też to czeka, bo po wyjęciu fajki z 1 cyl. cała w oleju - a z pod samochodu aż kapie. Kupiłem już uszczelki Erlinga, a pytam tylko z ciekawości ;)