Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zawór trójdrożny ogrzewania - zasada działania


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
204 odpowiedzi na ten temat

#141 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 listopada 2012 - 16:37

więc po co ten zawór jest?

Zeby przy ustawieniu LO/max zimne odciac nagrzewnice. A akumulator podcisnien jest po to zeby przy gwaltownym otwarciu przepustnicy nawiewy i obieg zamkniety sie nie "rozjezdzaly".

#142 OFFLINE   Ulter

Ulter

    FIOLETOWA LADY loading...

  • 1 935 postów
  • Dołączył: 31-07-2012
  • Skąd: Łask/Zelów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 02 listopada 2012 - 17:09

Zeby przy ustawieniu LO/max zimne odciac nagrzewnice. A akumulator podcisnien jest po to zeby przy gwaltownym otwarciu przepustnicy nawiewy i obieg zamkniety sie nie "rozjezdzaly".


dzięki .więc muszę to wszystko doprowadzić do ori stanu po jakimś paproku :masakra: jak mnie takie dzieciarstwo wkurza:mad:

#143 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 listopada 2012 - 16:38

Napewno przy dodawaniu gazu jak masz ustawiony nadmuch na kierowcę to przełancza ci na szybę lub dmucha tylko na szybę nieważne na jaką pozycję masz ustawione



Ja mam tak w aucie pomimo tego, że wszystko ( tak mi sie wydaje ) jest na swoim miejscu. I nie mam pojęcia co jest nie tak. Mam tak już 4 lata.

#144 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 listopada 2012 - 18:09

Ja mam tak w aucie pomimo tego, że wszystko ( tak mi sie wydaje ) jest na swoim miejscu

Zamien miejscami wezyki na akumulatorze podcisnien. Jak dalej bedzie tak samo go wymien.

#145 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 08 grudnia 2012 - 16:22

No głupotę znalazł... :D


Słuchajcie ;)

Pacjent to OMEGA B, 96rok, bez klimatyzacji silnik 2.0 8V + LPG. Problem polega na tym że nie ma tego zaworu trójdrożnego. Węże wychodzące z nagrzewnicy (sztuk dwa oczywiscie) wchodzą od razu w trójnik od gazu, układ jest podpięty równolegle wiec prawidłowo ale nie ma tego dynksa zaworu nagrzewnicy i nie ma nigdzie dyndającego wężyka do tego zaworu. W 2.0 8V także on jest? Problem jest taki że nagrzewnica wymieniona (stara ciekła i było cały czas parowanie szyb), rurki te aluminiowe wewnątrz łączące nagrzewnice i komore silnika gorące, węże gorące, temperatura 90stopni na blacie, linki ręcznie zablokowałem żeby wykluczyć pokrętła i leci CONAJWYŻEJ letnie powietrze. Płyn chłodzenia także wymieniany, układ odpowietrzony.

O co tu chodzi?

#146 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 grudnia 2012 - 18:14

o nic , nie ma klimy - nie ma zaworu , na jaką nagrzewnicę wymieniłeś ??

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#147 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 grudnia 2012 - 19:35

o nic , nie ma klimy - nie ma zaworu , na jaką nagrzewnicę wymieniłeś ??


Pewnie kupił z Allegro nową ( zamiennik ) i słabo jest wydajna. Mam też ten sam problem, kupiłem nówkę, rurki gorące jak diabli ( na wejściu i wyjściu z nagrzewnicy ), a dmucha letnim powietrzem z kratek. Jestem wkurzony, ponieważ narobiłem się z tą nagrzewnicą i moim zdaniem jest lipa. Powinno zionąć gorącem z kratek jak z piekła, a tu takie rozczarowanie :(:masakra:.

#148 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 grudnia 2012 - 20:05

Pewnie kupił z Allegro nową ( zamiennik ) i słabo jest wydajna.


dokładnie , bo te zamienniki mają mniej rurek i nie dają rady nagrzać przepływającego powietrza do odpowiedniej temperatury

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#149 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 09 grudnia 2012 - 19:33

To mnie pocieszyliście...

Z nagrzewnicą sie moze nie narobiłem aż nadto (schowek out, i bez ściagania dechy ją bokiem wyszarpnąłem), ale sam fakt że przeciez jest nowa, śmierdziała typowo, leciało letnie, ale teraz silnik 90stopni, wszystko gorące a letnie to to nawet nie jest. Klapy w porzadku....

W innych autach wymieniałem na 'zamienniki' i było albo gorąco albo sauna. A tutaj to szkoda gadac.

#150 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 grudnia 2012 - 22:21

To mnie pocieszyliście...

Z nagrzewnicą sie moze nie narobiłem aż nadto (schowek out, i bez ściagania dechy ją bokiem wyszarpnąłem), ale sam fakt że przeciez jest nowa, śmierdziała typowo, leciało letnie, ale teraz silnik 90stopni, wszystko gorące a letnie to to nawet nie jest. Klapy w porzadku....

W innych autach wymieniałem na 'zamienniki' i było albo gorąco albo sauna. A tutaj to szkoda gadac.



Właśnie kupiłem od kolegi z forum używaną z 2007 roku nagrzewnicę, ale oryginalną, dał mi miesiąc gwarancji, że w aucie będę miał w końcu ciepło. te zamienniki to lipa z tego co widać. Niby coś tam grzeją ale to wszystko jest lipa. Oryginalna Valeo ma 13 rurek, a te zamienniki zaledwie 8, stąd taki efekt. Jak tylko przyjdzie to wymieniam i zobaczymy jaki będzie efekt.

#151 OFFLINE   kirfilek

kirfilek

    hekenara sama riko to po

  • 191 postów
  • Dołączył: 14-09-2012

Napisany 09 grudnia 2012 - 23:45

ponoć z valeo jest jak farelka po gębie ;D ja u siebie wymieniam wsio powoli i jak się okaże ze na nagrzewnice będzie czas to tez valeoooo

#152 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 10 grudnia 2012 - 09:18

Właśnie kupiłem od kolegi z forum używaną z 2007 roku nagrzewnicę, ale oryginalną, dał mi miesiąc gwarancji, że w aucie będę miał w końcu ciepło. te zamienniki to lipa z tego co widać.


Ile trzeba wyłożyć za SPRAWNĄ, ale używaną i oryginalną?

Najgorsze jest to że jest to w aucie znajomego który potrafi w tydzien zrobić 2000km. Ten tydzien auto stoi i moge podziałać ale musiałbym miec pewność że zakupiona używana i niecieknąca oryginalna nagrzewnica rozwiąże problem.

#153 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 grudnia 2012 - 09:59

Nigdy mnie temat zaworu trójdrożnego nie interesował jednak z czystej ciekawości obadałem co i jak i u siebie zaworu nie znalazłem:o

Użyłem szukajki i znalazłem kilka tematów z których nic nie wynikło oraz jeden temat w którym mowa że w 2.5TD nie ma tego zaworu, choć są i tacy którzy go mają.
Mam u siebie klimatronika i pompkę wspomagającą jeśli to ma znaczenie.
Wszystkie węże wyglądają na ori, nie ma żadnych sztukówek itp.
Gdzie mam szukać tego zaworu bo pod maską go po prostu nie ma?
Jeśli faktycznie go nie ma to chętnie bym go zamontował choćby po to by klima miała lżej. Byłbym wdzięczny za konkretną odpowiedź lub linka do tematu który przegapiłem.

#154 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 10 grudnia 2012 - 23:23

No dobra.

Zakupiłem od forumowicza oryginał. Zobaczymy co z tego wyjdzie :) Dzieki za nakierowanie.

#155 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 grudnia 2012 - 19:14

No dobra.

Zakupiłem od forumowicza oryginał. Zobaczymy co z tego wyjdzie :) Dzieki za nakierowanie.


Ja jutro będę miał "nową" nagrzewnicę, w sobotę działam i zobaczymy czy gra warta świeczki.

#156 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 grudnia 2012 - 20:31

Nie bawcie się w używki.Te części maja już kilkanaście lat.Pomimo tego,że wyglada z zewnątrz świetnie to nie wiecie co jest w środku.
Ja zajrzałem do środka.
https://picasaweb.go...feat=directlink
Tutaj zobaczycie jak wygląda nagrzewnica wewnątrz po używaniu przez kilkanaście lat ori GM płynu chłodniczego.Drożnych było tylko kilka rurek.

#157 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 12 grudnia 2012 - 22:58

ACE, kwasek cytrynowy, ocet - i na zmiane z wrzątkiem. Zeszło czasowo długo bo zawsze sie troche namaczało - ale wyleciało jeszcze troche mułku i pare bryłek z nagrzewnicy. Teraz gdy wlewam wrzątek trzymając za radiator nie moge jej utrzymać zanim zdąże napełnić ją do pełna - myśle że bedzie OK :) Jutro walka z wymianą.

#158 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 grudnia 2012 - 23:04

ACE

Nie rozpuscila sie?

#159 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 12 grudnia 2012 - 23:12

Nie. Już którąś nagrzewnice z kolei tak robie i żadnych strat. Niektórzy leją też coś na bazie domestosu :p ale nie próbowalem :D

#160 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 grudnia 2012 - 23:18

Ja u siebie zrobiłem płukanie nagrzewnicy bez wyjmowania z samochodu:p

Założyłem wąż ogrodowy na kran z gorącą wodą, w garażu oczywiście, żeby mnie ktoś nie posądził że omegę do kuchni zabrałem:D. Następnie ogrodowego połączyłem z wężem, który wchodzi przez ścianę grodziową do kabiny i sru:D
Przelałem tak chwilkę, następnie przełączyłem szlaufa na drugi wąż i znowu i tak kilka razy. Jak opróżniłem boiler 80 litrowy z gorącej wody to już wylatywała tylko czysta woda.
Na początku leciało błoto, następnie żur, potem pomyje i czysta woda.
Ewentualnego kamienia to na pewno nie ruszyło ale cel został osiągnięty. W aucie gorąco jak w saunie niezależnie od tego jak duży mróz:D