Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

parowanie szyb


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
136 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 listopada 2011 - 22:57

Witam. A filtr kabinowy kiedy wymieniałs? U mnie wytrzymał rok ale po drogach polnych:) jeśli jest już 'zatkany' to muszą parowac szyby:) tak było u mnie:) zwykły koszt30zł a weglowy48zł. Pozdro.

Kuzio tak też musi być że nie zamkniesz obiegu jak jest na szybę tylko:) u mnie też tak jest więc jest chyba ok:) musi świeże lecieć bo jak zamkniesz to paruje szybą tak jest w innych autach których się woziłem.

#42 OFFLINE   martin819

martin819
  • 111 postów
  • Dołączył: 28-06-2011
  • Skąd: Kędzierzyn-Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 30 listopada 2011 - 23:39

Jeszcze w temacie klapki recyrkulacji:

Cause: At outside temperatures of - 5 ° C and less with a battery which is not fully charged, recirculation flap is switching to recirculation mode if the supply voltage drops below 9 V for short time.
This failure can be identified when the problem disappears after switching-on and off the air recirculation function


czyli problem może się pojawiać także przy słabym akumulatorze. Jeśli napięcie choć na chwile spadnie poniżej 9V (np. podczas rozruchu) klapka recyrkulacji zostaje zamknięta. jeśli po włączeniu i wyłączeniu recyrkulacji klapka się otworzy to właśnie taka jest przyczyna.

#43 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 22 grudnia 2011 - 22:39

hmm mam podobnie, w kabinie sucho, odplywy drożne tylko nie wiem jak sprwadzic ten odpływ skroplin - k. skrzyni biegów - od spodu ta rurka gumowa jest miękka i wydaje się być drożna ale gdzie sie zaczyna ??
filtry nówka, odplywy w drzwiach drożne... klapka OK, o co kaman?
teraz jak jest -7 to nawet na 16st lecie gorące i musze delikatnie uchylic okna by wilgoć odparowała /tylne szyby boczne i od klapy bag. mokre... /

#44 OFFLINE   fono

fono
  • 4 postów
  • Dołączył: 13-01-2009
  • Skąd: Gdynia

Napisany 21 stycznia 2012 - 19:35

Witam. Przeczytałem i wszystko się zgadza ale jedna ważna rzecz. Często się zdarza, że jak jest zimno i nawiew zaczyna nagrzewać wnętrze, wtedy zaczynają parować szyby. Rodzaj trybu eco czy auto nie ma znaczenia jeśli jest poniżej +5 stopni bo wtedy klima nie działa i tak. Jest na to proste rozwiązanie, wystarczy włączyć i wyłączyć obieg zamknięty. Po prostu klimatronik zamyka obieg aby nagrzać szybciej wnętrze, niestety nie informując o tym nieszczęsnego kierowcy. Oczywiście powodów parowania może być wiele ale u mnie to się sprawdza w 100%. A po wymianie filtra nie odczuwałem nigdy różnicy. Pozdrawiam

#45 OFFLINE   eros090

eros090
  • 6 postów
  • Dołączył: 09-10-2011

Napisany 05 lutego 2012 - 21:33

Hej może ktoś wie jak otworzyć obieg zamknięty w inny sposób niż tym guzikiem? Bawiłem się dzisiaj tym obiegiem i w końcu przestał się otwierać i zamykać, nie reaguje na wciśnięcie guzika. . . ciągle jest zamknięty i szyby STRASZNIE PARUJĄ....dodam że wcześniej było ok...

#46 OFFLINE   Kesiaczek

Kesiaczek
  • 567 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Szczytno/Kielce

Napisany 06 lutego 2012 - 08:42

Może ci wężyk spadł, musisz sciągnąć panel i zobaczyc (nie wiem jak jest w klimatronicu), a jezeli szyby parują, to sobie filtr przeciwpyłkowy wymien. Powinno pomóc. U mnie wymiana filtr pomogła, ale ja nie mam klimy.

#47 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lutego 2012 - 10:38

ciągle jest zamknięty

Bys sie wysilil i poszukal to bys sie juz dawno dowiedzial.
Doraznie: dostajesz sie do filtra kabinowego, wyjmujesz go i popychasz reka klape ktora jest za filtrem.
A potem poszukaj w sprawdzonych poradach instrukcji naprawy mechanizmu - jest bardzo fajnie opisane razem z obrazkami.

#48 OFFLINE   a4

a4
  • 166 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Radom

Napisany 06 lutego 2012 - 11:12

Doraznie: dostajesz sie do filtra kabinowego, wyjmujesz go i popychasz reka klape ktora jest za filtrem.

Niestety to niewiele daje bo jak się nie zblokuje tej klapki to i tak się zamknie. Może coś tam doraźnie wsadzić? Oczywiście tak żeby nie przysłonić wlotu.

Bawiłem się dzisiaj tym obiegiem i w końcu przestał się otwierać i zamykać, nie reaguje na wciśnięcie guzika.

Jak w prawie każdym przypadku ułamał Ci się bolec od mechanizmu klapki.
Czeka Cię niezłe dłubanie, a pogoda, jak nie masz garażu, mało sprzyjająca.

#49 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lutego 2012 - 11:23

Niestety to niewiele daje bo jak się nie zblokuje tej klapki to i tak się zamknie

Jak masz zablokowany silownik na pozycji "zakmniety" to tak. Ale to rzadki przypadek bo w 90% spada dzwignia od silownika z mocowania albo urywa sie mocowanie.

#50 OFFLINE   a4

a4
  • 166 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Radom

Napisany 06 lutego 2012 - 11:40

Jak masz zablokowany silownik na pozycji "zakmniety" to tak. Ale to rzadki przypadek bo w 90% spada dzwignia od silownika z mocowania albo urywa sie mocowanie.


No właśnie klapka opuszcza się swobodnie ale różnica ciśnienia ją zawsze zamykała u mnie. Na postoju super, przejechałem kawałek klapka zamknięta. Położenie silnika nie ma znaczenia bo przecież on działał prawidłowo zamykał, otwierał, ale przecież bolec był urwany a więc nie było reakcji.

#51 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 lutego 2012 - 10:44

Witam
U mnie ta klapka jest cały czas otwarta.
W zaden sposob nie reaguje na wlaczenie obiegu zamknietego.
Co robic, bo wiadomo ze jak sie zamknie to cos cieplej powinno byc?

Podczas próby demontażu według kolegi fnd, znalazłem wiązke przewodów z dwoma zaizolowanymi kostkami, więc ktoś już kiedyś musiał w tym grzebać, ale kto jak to auto juz mam od 2000/2001 roku i mialo zaledwie 3 lata, do czego te przewody sa?
Dodaje foty, prosze o odpowiedz

#52 OFFLINE   dora2470

dora2470
  • 243 postów
  • Dołączył: 03-10-2009
  • Skąd: Bialystok

Napisany 11 lutego 2012 - 11:50

o ile mi wiadomo biała kostka jest od przekaźnika oświetlenia skandynawskiego ,

#53 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 11 lutego 2012 - 12:04

znalazłem wiązke przewodów z dwoma zaizolowanymi kostkami, więc ktoś już kiedyś musiał w tym grzebać, ale kto

Fabryka, tak to wygląda oryginalnie.

#54 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 lutego 2012 - 12:05

panowie u mnie ten bolec jest caly, problem tkwi w tym ramieniu które jest zakładane na owy bolec, jest oberwane w miejscu zakładania.
A gdy zdjąłem rurke od klimy do tego mechanizmu całego który rusza tym ramieniem i założyłem ją spowrotem tak juz nic sie nie poruszało przy zalaczonym i wyłączonym obiegu?
Jak wyciągnąc ten mechanizm z ramieniem do którego jest wpinana rurka od klimy.
Prosze o pomoc

Juz zrobione, z tego wszystkiego spanikowałem tylko:) to ramie poprostu wyskoczyło z tego bolca i wystarczyło tylko je wcisnąc z powrotem, ale dla kolegi fnd wielki szacunek za porzadne wytłumaczenie co gdzie i jak:)

Jakby ktoś wiedział od czego te kostki sa bylbym wdzięczny.

Aha i jeszcze jedno, czemu akurat na obiegu zamkniętym parują szyby, przecież auto nie pobiera przy obecnych mrozach zimnego powietrza tylko ciepłe z auta wcześniej nagrzane?
Już rozumiem że przy trybie ECO parują bo to od wilgoci zależy jaką mamy.
W słoneczny dzień na ECO nie będą parowały, natomiast wieczorami, nocami i gdy pada deszcz to parują jak cholera. A na obiegu zamkniętym? Trochę to nie logiczne.

#55 OFFLINE   majdluk

majdluk
  • 2 postów
  • Dołączył: 13-02-2012

Napisany 16 lutego 2012 - 11:29

Ja miałem ten sam problem, ale załatwiłem to szybko, klapkę od obiegu zablokowałem na stałe, wystarczy zdemontowac kawałek podszybia (tam gdzie znajduje się filtr przeciwpyłkowy), demontujesz plastikowy kanał w którym znajduje się filtr (dwie nakrętki 8 - bezproblemowo wychodzi), no i wtedy klapkę masz na wierzchu , popchnij ją do przodu (jeżeli widzisz wentylator to jest obieg otwarty), zablokuj ją i po sprawie. poskładaj to wszystko do kupy i gotowe - problem z głowy. Ja walczyłem z zaparowanymi szybami długi czas, a to taka pierdoła....
W razie pytań pisac.

#56 OFFLINE   miller69

miller69
  • 70 postów
  • Dołączył: 06-12-2006
  • Skąd: ostrowiec św

Napisany 09 listopada 2012 - 16:41

witam.
temat parujących szyb to temat rzeka, ja przez przypadek odkryłem (być może) jedną z przyczyn.
otóż dwa tyg temu padł mi silniczek wycieraczek,w czasie naprawy okazało się że gąbka którą miałem podklejone plastiki na podszybiu(te zasłaniające mechanizm wycieraczek), jest porwana i całkowicie mokra, niewiele myśląc poodrywałem wszystko i zostawiłem "goły plastik".
no i od kilku dni nie parują mi szyby(dotyczy różnych ustawień klimy).
jeżeli macie tę gąbkę mokrą to usuńcie , powinno pomóc.
pzdr.

#57 OFFLINE   michukon

michukon
  • 101 postów
  • Dołączył: 12-05-2012
  • Skąd: Modła-Kolonia k/Konina

Napisany 14 grudnia 2012 - 13:00

pomysł z tym, że po uruchomieniu samochodu komputer sam włącza obieg zamknięty był strzałem w 10-kę w moim przypadku.
Przez tydzień nie mogłem dojść dlaczego wszystko zaparowane i jeździłem z uchylonymi szybami.
Wystarczy po uruchomieniu auta włączyć, a następnie wyłączyć obieg wewnętrzny i (jeśli nie mamy uszkodzonego mechanizmu otwierania/zamykania tegoż obiegu) wszystko jest jak należy...

#58 OFFLINE   waldipalec

waldipalec
  • 22 postów
  • Dołączył: 21-11-2008
  • Skąd: ostrowy

Napisany 14 grudnia 2012 - 19:37

Witam,mnie tez dopadlo parowanie szyb,mam klime ale manualna ,tylko u mnie jak wlacze nawiew czyli wiatrak to ledwie dmucha powietrzem,tak jak by cos przytakane,czy to tez ta klapka?ten filtr jak otworze maske stojac pred samochodem jest po lewej stronie?pozd.

#59 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 grudnia 2012 - 20:29

Witam,mnie tez dopadlo parowanie szyb,mam klime ale manualna ,tylko u mnie jak wlacze nawiew czyli wiatrak to ledwie dmucha powietrzem,tak jak by cos przytakane,czy to tez ta klapka?ten filtr jak otworze maske stojac pred samochodem jest po lewej stronie?pozd.


Tak rozbierz wyciągnij filtr pyłkowy może to on być przyczyną i na odpalonym aucie sprawdź czy masz klapke otwartą

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#60 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 grudnia 2012 - 20:30

ten filtr jak otworze maske stojac pred samochodem jest po lewej stronie?pozd.


Tak, jest to filtr kabinowy